+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Kalb-i Selim

  1. #1
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart Kalb-i Selim

    Bu ümmetin evvelkileri zühd ve yakîn iman ile necat buldu. Ümmetimin sonra geleni de cimrilik tûl-? emel ile helak olur.” “O gün, ne mal fayda verir ne de evlât. Ancak Allah'a kalb-i selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur).” (Şuarâ, 26/88-89) Kalb-i Selim: Kibir, hased, mal sevgisi, makam sevgisi gibi kötü ahlaktan temizlenmiş bir kalptir. Bir kimsenin kalbinde zerre kadar kibir oldukça -cehennem nar?yla yan?p temizlenmedikçe- cennete giremeyeceğini Aleyhi’s-Selâtü ve’s-Selam Efendimiz: “Kalbinde zerre ağ?rl?ğ?nca kibir bulunan kimse cennete giremez.” buyurarak haber veriyor. Bu duruma göre kalb, kibirden temizlenmedikçe selim olamaz. ?blis de nice y?llarca ibadet etmiş olduğu halde kibrinden dolay? Hakk’?n huzurundan kovuldu. Keza kalbdeki mal sevgisi de mü’minleri Cenâb-? Hakk’a ibadetten al?koymaktad?r. “Ey iman edenler! Mallar?n?z ve çocuklar?n?z sizi Allah'? anmaktan al?koymas?n. Kim bunu yaparsa işte onlar ziyana uğrayanlard?r.” (Münâfikûn, 63/9) ?şte kalbin hastal?klar?ndan biri de dünya sevgisidir. Nitekim Hadis-i Şerif’te: “Dünya muhabbeti ile kalbinizi işgal edip de Cenâb-? Hakk’?n ibadetinden zikir ve muhabbetinden ta’til etmeyiniz.” (Münavi) buyurulmuştur. Yine: “Bir kimse uykudan uyan?r uyanmaz, seherde, her şeyden evvel dünyay? düşünürse, Cenâb-? Allah onun işini perişan edip rahat?n? selbeyler.” buyurulmuştur. Sabah namaz? zaman?, seher vakti, Cenâb-? Hakk’a; ibadet, dua ve niyaz zaman? olduğu halde mü’minin, bunlar? terk ile dünya endişe ve muhabbetiyle kalbini meşgul etmesi bir nev’i Cenâb-? Hakk’tan kalben yüz çevirmesi demek olmuş oluyor. “Dünya muhabbeti her günah?n baş?d?r.Nitekim dünyaya ziyâde muhabbet sebebiyle, her türlü menhiyat irtikab edildiği görülmektedir.
    Konu BiKeS_ tarafından (25.08.07 Saat 14:26 ) değiştirilmiştir.

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  2. #2
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    "Ehâdisinizde, dünya tel’in edilmiş; cîfe ismiyle yâd edilmiş. Hem, bütün ehl-i velâyet ve ehl-i hakikat, dünyayı tahkir ediyorlar; "Fenadır, pistir" diyorlar. Halbuki, sen bütün kemâlât-ı İlâhiyeye medâr ve hüccet, onu gösteriyorsun ve âşıkàne ondan bahsediyorsun."

    Elcevap: Dünyanın üç yüzü var.
    Birinci yüzü, Cenâb-ı Hakkın esmâsına bakar; onların nukuşunu gösterir, mânâ-i harfiyle, onlara âyinedarlık eder. Dünyanın şu yüzü, hadsiz mektubât-ı Samedâniyedir. Bu yüzü gayet güzeldir; nefrete değil, aşka lâyıktır.


    İkinci yüzü, âhirete bakar; âhiretin tarlasıdır, Cennetin mezraasıdır, rahmetin mezheresidir. Şu yüzü dahi, evvelki yüzü gibi güzeldir; tahkire değil, muhabbete lâyıktır.

    Üçüncü yüzü, insanın hevesâtına bakan ve gaflet perdesi olan ve ehl-i dünyanın mel’abe-i hevesâtı olan yüzdür. Şu yüz çirkindir. Çünkü fânîdir, zâildir, elemlidir, aldatır. İşte, hadîste vârid olan tahkir ve ehl-i hakikatin ettiği nefret, bu yüzdedir.

    Kur’ân-ı Hakîmin kâinattan ve mevcudâttan ehemmiyetkârâne, istihsankârâne bahsi ise, evvelki iki yüze bakar. Sahabelerin ve sâir ehlullâhın mergub dünyaları, evvelki iki yüzdedir.

    Şimdi, dünyayı tahkir edenler dört sınıftır.

    Birincisi, ehl-i mârifettir ki, Cenâb-ı Hakkın mârifetine ve muhabbet ve ibâdetine sed çektiği için tahkir eder.

    İkincisi, ehl-i âhirettir ki; ya dünyanın zarûrî işleri onları amel-i uhrevîden men ettiği için, veyahut şuhud derecesinde imân ile Cennetin kemâlât ve mehâsinine nisbeten dünyayı çirkin görür. Evet, Hazret-i Yûsuf Aleyhisselâma güzel bir adam nispet edilse, yine çirkin göründüğü gibi; dünyanın ne kadar kıymettar mehâsini varsa, Cennetin mehâsinine nispet edilse, hiç hükmündedir.
    Üçüncüsü, dünyayı tahkir eder; çünkü, eline geçmez. Şu tahkir, dünyanın nefretinden gelmiyor, muhabbetinden ileri geliyor.


    Dördüncüsü, dünyayı tahkir eder; zîrâ, dünya eline geçiyor, fakat durmuyor, gidiyor. O da kızıyor. Teselli bulmak için tahkir eder, "Pistir" der. Şu tahkir ise, o da dünyanın muhabbetinden ileri geliyor. Halbuki, makbul tahkir odur ki, hubb-u âhiretten ve Mârifetullâhın muhabbetinden ileri gelir.

    Demek, makbul tahkir, evvelki iki kısımdır. Cenâb-ı Hak, bizi onlardan yapsın.

  3. #3
    Müdakkik Üye asya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    601

    Standart

    RABB?M raz? olsun kardeşim sayenizde bir konuda aç?kl?ğa kavuşmuş oldu kendi aç?mdan..güzel tevafuk etti...

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. 3. Selim’in İlk Besmelesi
    By yakaza in forum Tarih
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10.06.11, 22:44
  2. S.a Ben Selim
    By SELIM5255 in forum Tanışma
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 21.12.08, 23:49
  3. Yavuz Sultan Selim 'den...
    By gülneva in forum Tarih
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17.02.08, 13:59

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0