Yay?n Tarihi: 31-12-2006
ABD'nin en önemli haber dergileri 2006 Kas?m ay? baş?nda sayfalar?n? din konusuna ay?rd?lar. Time'a konuşan ünlü ateist Richard Dawkins, evrim teorisini savundu.
Dawkins'e cevap dünyan?n en önemli gen uzmanlar?ndan biri olan Dr. Francis Collins'ten geldi. Eskiden bir ateist olan Dr. Collins, 1993'ten bu yana Humon Genome Researh Institute'un direktörlüğünü yap?yor. Dr. Collins'in öncülüğündeki 2400 kişilik bir ekip üç milyarl?k bir dizilimden oluşan insan?n genetik yap?s?n? çözmüştü. Dr. Collins, Time'a yapt?ğ? aç?klamalarda, Tanr?'n?n varl?ğ?n? ilmî olarak ispatlayacak bir araşt?rma başlatt?klar?n? belirterek, "VMAT 2" adl? gene sahip olanlar?n daha inançl? olduğu ortaya ç?kt?. Buna 'Tanr? geni' ad? verildi. Bu geni aktif olmayanlar?n ise inançs?z olduğu ifade edildi. Fakat şimdiye kadar yapt?ğ?m?z araşt?rmalarda VMAT 2'nin aktif hale gelmesini sağlayan d?ş bir tesir bulamad?k. Ne çevrede olan değişiklikler ne de 'kal?tsal' sebepler VMAT 2 üzerinde tesirli oluyor. 'Tanr? geni'nin mucizevî bir şekilde aktif hale gelip insanlarda inanç olgusunun meydana geldiğini düşünüyoruz. Yani ancak Tanr?'n?n isteğiyle 'inanç geni' harekete geçiyor. VMAT 2'nin s?rr?n? çözeceğiz. Böylece Tanr?'n?n varl?ğ?n? ilk defa ilmî olarak ispatlam?ş olacağ?z." dedi.
Efendimiz (sas), amcas? Ebu Tâlib'in Müslüman olmas?n? çok arzu ediyordu. Kur'an-? Kerim'de ise şöyle buyrulmuştu: "Sen dilediğin kimseyi hidayete ulaşt?r?p doğru yola eriştiremezsin. Fakat ancak Allah dilediğini doğruya hidayet eder. O (Allah), hidayete gelecek olanlar? pek iyi bilir." (Kasas Sûresi, 28/56)
Makâs?d adl? kitab?n sâhibi olan Sa'd-? Taftazanî'nin (M. 1322-1389) tefsirine göre "?man, Cenab-? Hakk'?n, istediği kulunun kalbine, iradesinin sarf?ndan sonra ilka ettiği bir nurdur." Bediüzzaman Hazretleri de bu tarif üzerine şöyle diyor: "Öyleyse, iman, Ezel Güneşi'nden (Cenab-? Hak) insan vicdan?na bir nur ve bir şuad?r ki, vicdan?n içyüzünü tamam?yla ?ş?kland?r?r. Bu sayede de, bütün kainata bir ünsiyet, bir emniyet peyda olur ve her şeyle tan?ş?kl?k elde eder. Böylece insan?n kalbinde öyle bir mânevî kuvvet hâs?l olur ki, insan onunla her musibete, her hâdiseye karş? mukavemet edebilir. Öyle de bir genişlik verir ki, insan o vüs'atle geçmiş ve gelecek zamanlar? yutabilir. Ayr?ca ?man Şems-i Ezelîden ihsan edilmiş bir nur olduğu gibi, ebedî saadetten de bir par?lt?d?r. O par?lt?yla, vicdan?nda bulunan bütün emel ve istidatlar?n?n tohumlar? bir tûbâ ağac? gibi büyüyüp gelişmeye başlar, ebed memleketine doğru hareket eder, gider." (?şârâtü'l-?'caz)
Bediüzzaman Hazretleri, temelde insan f?trat?n?n hak ve hakikat? arad?ğ?n? şöyle ifade ediyor: "?nsan, f?traten mükerrem olduğundan, hakk? ar?yor. Bazan bât?l eline gelir; hak zannederek koynunda saklar. Hakikat? kazarken, iradesi d?ş?nda, dalâlet baş?na düşer; hakikat zannederek kafas?na giydiriyor." (Hakikat Çekirdekleri)
Bu durumda insanlar?n iradelerini, iman? elde etme yolunda harekete geçirebilmek için, onlara yard?mc? olmak, ak?l ve vicdanlar?na kap? açacak gerçeklerden bahsetmek gerekiyor. Bu hususta Bediüzzaman Hazretleri'nin, ak?l ve kalbleri iknâ eden Risale-i Nur eserleri harika vesilelerdendir...
ABDULLAH AYMAZ
Zaman
31.12.2006