BEYAZ GÜVERC?N UÇURDU Bağdat'ta patlama: 91 ölü
Bat?'da ak?l aray?ş? as?rlard?r sürmesine rağmen anlaş?lan odur ki, önlerinde henüz daha çok yürüyecek yollar? vard?r. Hat?rlanacak olursa uzun bir süre deneysel bilimlerle beslenen Yunan felsefesi Aristo'dan sonra önce duyulara sonra da akla güvenmeyen gnosizm handikab?na yakaland? ve zamanla akl? tümüyle devre d?ş? b?rakan 'At?l Ak?l Çağ?'n? yaşamak zorunda kald?.
VAT?KAN'IN AKLI
Tam da bu dönemlerde Bat?l? insan H?ristiyanl?k'la tan?şt? ve irrasyonalizmi, yani ak?ld?ş?l?ğ? dinî bir erdem edindi. Akla karş? bu negatif tutum doğrudan insan? da hiçliğe, hatta kötülüğe mahkum etmiştir. Bu nedenledir ki, bu dönem Kilise papazlar?nca inşa edilen resmi amentüde insana ilişkin birtak?m aşağ?lay?c? esaslara yer verilmiştir.
Esas?nda tarihsel süreçle birlikte değerlendirildiğinde 'Kilise amentüsü'nün papazlar?n? ilahlaşt?rmak amac?yla hem Tanr?'y? hem de insan? bütünüyle tarihin d?ş?na iten bir öz ve nitelik taş?d?ğ?n? rahatl?kla görürüz. Böylesi bir vizyondan hareket eden Kilise H?ristiyanl?ğ?'n?n beşeriyete 'yenilik' olarak getireceği şey karanl?k, şiddet ve ak?ld?ş?l?ktan başka ne olabilirdi ki?
NIETZSCHE: "B?Z? MÜSLÜMANLAR KARŞISINDA GÜLÜNÇ DURUMA DÜŞÜRDÜNÜZ"
Şimdi Papa'ya sormak laz?m:
Resmi amentünüze göre;
1-Tanr?'n?n bir aç?dan bir; diğer bir aç?dan üç olmas?n? hangi rasyonel temele dayand?r?yor ve nas?l izah ediyorsunuz?
2-Anas?ndan doğan her insan? babas? Adem'in günah?yla yükümlü tutmay? hangi sağduyuya, hangi akla ve mant?ğa dayanarak temellendiriyorsunuz? Vaftiz olmadan ölen çocuklar? bile ebedî olarak cehennemin diplerinde sürünmeye terk eden Kilise hangi yüzle hümanizmadan, merhamet ve şefkatten bahsediyor?
3-Babalar?n?n günah?ndan sorumlu k?ld?ğ?n?z beşeriyeti bu günah?n vicdani azab?ndan kurtarmak için ete ve kemiğe bürünerek kendisini günahkar kullar?n elinde çarm?ha geren bir Tanr?'y? hangi ak?l ile tan?ml?yor ve niteliyorsunuz?
4-?nsanlar?n mallar?n? haks?z gerekçe-lerle yemek amac?yla yeryüzüne sal?verdiğiniz papazlar?n cehennemden azad etmek ve cennetten arsa satmak karş?l?ğ?nda endulijans dağ?tmalar?n?n hangi rasyonel dayanağ? vard?r?
5-'Ak?l Çağ?'na ulaşmak amac?yla insanlar? ak?llar?n? kullanmaya davet eden nice düşünce ve bilim adam?n? engizisyonlarda Tanr? ad?na cezaland?rmaya ne dersiniz? Yüzünüzü k?yamete kadar k?zartmaya yetecek derecede akla ve insana karş? işlediğiniz bu cürümün suçlusu olarak 'ak?l' kelimesini telaffuz etmeye utanm?yor musunuz?
6-"Ben özgürüm, kimsenin kölesi değilim. Ama daha çok kişi kazanmak için herkesin kölesi oldum. Yahudileri kazanmak için Yahudilere bir Yahudi gibi davrand?m. Kendim Tevrat'?n denetimi alt?nda olmad?ğ?m halde, Tevrat'a bağl? olanlar? kazanmak için Tevrat'a bağl?ym?ş?m gibi davrand?m… Güçsüzleri kazanmak için onlarla güçsüz oldum. Ne yap?p ne edip baz?lar?n? kurtarmak için herkesle her şey oldum." (Korintlilere Birinci Mektup) esas?na dayanarak yeryüzünde yalana, kand?rmaya, ikiyüzlülüğe dayal? dinî bir tebliğ harekât? ile malul iken, samimiyetten, aç?k sözlülükten, doğruluktan nas?l söz edersiniz?
7-"Kilise'nin d?ş?nda felâh yoktur" dogmas? ile kurtuluşu Kilise'nin tekeline alan sizler, ne zamandan beri akla da bir alan ay?rd?n?z ki, 'akla hitap eden' ay?r?c? özelliğine sahip ?slâm ile ak?l ilişkisini değerlendirmeye cüret edebiliyorsunuz?
8-Sözde Hz. ?sa'n?n "Onlar? içeriye girmeye zorla!" sözüne dayanarak insanlar? zor ve şiddet kullanarak H?ristiyanlaşt?rmay? as?rlarca dinî bir politika olarak yürütmüş olan Kilise'nin, bunun esas?nda resmî doktrinlerinizden ayr?lmalar sonucu gittikçe azalan gelirlerinizi korumak ve yeniden art?rmak amac?ndan başka bir amaç taş?mad?ğ?n? duymayan ve bilmeyen ak?l m? kald? san?yor?. (Bury, J. B. Fikir ve Söz Hürriyeti, Çev. Avni Başman, Remzi Kitabevi, ?st., 1945, s.46-50)
9-Ak?ld?ş? tüm dini faaliyetleriniz nedeniyle Nietzsche'ye 'Bizi bu halinizle Müslümanlar karş?s?nda gülünç duruma düşürdünüz, bak?n Müslümanlar hakl? olarak bize gülüyorlar' dedirten Kilise değil midir?