Günümüzün zavall? insan?, nice değer ölçülerini kaybettiği gibi, peygamberlere ve özellikle de peygamberler sultan? Hz. Muhammed Aleyhisselâma karş?, bak?ş?, tavr?, düşüncesi de tamamen alt-üst olmuş durumdad?r. Oysaki O’nu, herhangi bir insan gibi beşerî kriterlerle değerlendirmemiz kat’iyen doğru değildir. Hattâ mümkün de değildir. Zirâ O, yeryüzünü yeniden dizayn etmek ve insanl?ğa yeni ufuklar açmak üzere müstesna bir ruh ve müstesna kabiliyetlerle donat?larak gönderilmiş bir insand?r.. ve O’nu takdir bizim kriterlerimizi aşar.
Ancak ne var ki, kendi dinlerine sayg?dan uzak baz? biçareleri muhatap alan veya dinleyerek kafas?nda soru işaretleri oluşanlar için söz sultan?n?n bir as?r önceki cevab?n? sunuyoruz.
Sorular ayn? – cevaplarda …
Üstte as?l nüshadaki mükemmel cevab? aşağ?da da üstteki metnin aç?klamas?n? sunuyoruz.
Anglikan Kilisesine Cevap
Bir zaman bî-aman ?slâm?n düşman?, siyasî bir dessas, yüksekte kendini göster­mek isteyen vesvas bir papaz, desise niyetiyle, hem inkâr suretinde,
Hem de boğaz?m?z? pençesiyle s?kt?ğ? bir zaman-? elîmde, pek şemâtetkârâne bir istifham ile dört şey sordu bizden,
Alt? yüz kelime istedi. Şemâtetine karş? yüzüne “Tuh!” demek desisesine karş? küsmekle sükût etmek, inkâr?na karş? da
Tokmak gibi bir cevab-? müskit vermek lâz?md?. onu muhatap etmem. Bir hak­perest adama böyle cevab?m?z var. O dedi birincide:
“Muhammed (Aleyhissalâtü Vesselâm) dini nedir?” Dedim: ?şte Kur’ân’d?r. Er­kân-? sitte-i iman, erkân-? hamse-i ?slâm esas mak­sad-? Kur’ân. Der ikincisin­de:
“Fikir ve hayata ne vermiş?” Dedim: Fikre tevhid, hayata isti­kamet.
Buna dair şahidim:
فَاسْتَقِمْ كَمَا اُمِرْتَ - قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ
Der üçüncüsünde: “Mezâhim-i haz?ra nas?l tedavi eder?” Derim: Hurmet-i ribâ, hem vücub-u zekâtla. Buna dair şahidim يَمْحَقُ اللهُ الرِّبوٰا da.
وَاَحَلَّ اللهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَوا - وَاَقِيمُوا الصَّلٰوةَ وَاٰتوُا الزَّكٰوةَ
Der dördüncüsünde: “?htilâl-i beşere ne nazarla bak?yor?” Derim: Sa’y as?l, esas­t?r. Servet-i insaniye zalimlerde toplanmaz; saklanmaz el­lerinde.
Buna dair şahidim:
وَاَنْ لَيْسَ لِـْلاِنْساَنِ اِلاَّ مَاسَعٰى - وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ يُنْفِقُونَهَا فِى سَبِيلِ اللهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ اَلِيمٍ
***
Aç?klamas?
Bir zaman ?slam'?n bir amans?z düşman?, siyasi bir hilekâr ve kendisini yüksekte göstermek isteyen vesvese üfleyen bir papaz, aldatmak niyetiyle, inkâr suretinde, hem de pençesiyle boğaz?m?z? s?kt?ğ? elim bir zamanda, şamatal? bir sorgulama ile bizden dört şey sordu:
Karş?l?ğ?nda da alt? yüz kelimelik bir cevap istedi. Şamatas?na karş? yüzü­ne "Tuh!" demek, hilesine karş? küserek sükut etmek, inkâr?na karş? da susturucu ve tokmak gibi bir cevap vermek lâz?md?. Onu muhatap kabul etmem. Hakperest bir adama böyle cevab?m?z var.
O hakperest kişi birinci sorusunda "Muhammed'in (s.a.s.) dini nedir?" dedi. Dedim ki: "'?şte Kur'ân... Kur'ân'?n esas maksad?; alt? iman esas? ile ?slamiyet beş rüknüdür."
?kinci olarak "Fikir ve hayata ne vermiş?" dedi. "Fikre tevhid, hayata da istikamet vermiştir. Buna dair şahidim, 'Emrolunduğun gibi dosdoğru ol.' (Hud, 11/112) ve 'De ki: O Allah birdir.' (?hlâs, 112/1) âyetleridir." dedim.
Üçüncü olarak: "Çağ?m?z?n s?k?nt? ve dertlerini nas?l tedavi eder?" dedi. "Faizin haram k?l?nmas? ve zekât?n farz k?l?nmas? ile. Buna dair şahidim 'Allah faizi mahveder.' (Bakara, 2/276) ‘Allah al?şverişi helâl, faizi haram k?lm?şt?r.' (Bakara, 2/275) ve 'Namaz? dosdoğru k?l?n, zekât? verin' (Bakara, 2/43) âyetleridir." dedim.
Dördüncü olarak: "?slamiyet, insanl?k ihtilaline (Frans?z ve Bolşevik ihti­lallerine) ne nazarla bak?yor?" dedi. "Çal?şma ve emek, as?l, esast?r. ?nsanl?­ğ?n serveti zalimlerde toplanmamak, ellerinde saklanmamal?d?r. Buna dair şahidim: '?nsan için ancak emeğinin karş?l?ğ? vard?r.' (Necm, 53/39) 'Alt?n? ve gümüşü biriktirip de onu Allah yolunda harcamayanlar ise, ac? bir azapla müjdele.' (Tevbe, 9/34) âyetleridir." dedim.
www.nurpenceresi.com'dan