Anayasanın 301. Maddesi değişti.Çok büyük bir kesmini azınlıkların oluşturduğu bir ülkede sadece türk milletine hakaretle sınırlı kalması benim canımı sıktı siz ne düşünüyorsunuz?
Anayasanın 301. Maddesi değişti.Çok büyük bir kesmini azınlıkların oluşturduğu bir ülkede sadece türk milletine hakaretle sınırlı kalması benim canımı sıktı siz ne düşünüyorsunuz?
anayasada 301.madde diye bir madde yok.zannedersem Türk Ceza Kanunu 301.madde demek istediniz : )
Güzel değil batmakla gâib olan bir mahbub.. Çünkü zevâle mahkûm, hakiki güzel olamaz; aşk-ı ebedî için yaratılan ve âyine-i Samed olan kalb ile sevilmez ve sevilmemeli!..
TCK 301. maddede değişiklik yap?lmas?n?n pek bir şeyi değiştireceğini düşünmüyorum. çünkü TCK'da 301'e benzer 4-5 madde daha var. Problem, zihniyet problemidir. 301'i tamamen kald?rsan?z dahi yerine ikame edilecek, ayn? misyonu ürtlenecek maddelr var. O yüzden as?l yap?lmas? gereken, bu maddelerin komple kald?r?lmas?d?r.
Çok ilginçtir, düşünce suçu ilk defa ceza kanunumuza Faşist Mussolinin haz?rlad?ğ? ceza kanunundan al?nm?ş. Ve isim değiştirerek bu utanç verici madde hala ceza kanunumuzda yerini koruyor. Bediüzzaman da "lastikli kanunlar" dediği bu maddelerde, özellikle o dönemde 163. maddeden defalarca yarg?lanm?şt?r. ?fade hürriyetinin tam olarak sağlanmas? için bu tip maddelerin kökten kald?r?lmas?ndan başka hiçbir icraat sorunu çözmez.
Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...
Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl... (Bediüzzaman Said Nursi)
Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)
belki baz? kardeşlerim beni menfi milliyetçilikle suçlayacaklar ama,yap?lan değişikliği hayra yormuyorum.art?k adamlar benim soyuma rahatça küfredebilecekler.örneğin art?k Fatih Sultan Mehmet ve onun cennet ordusuna sap?k diyebilecek kadar seviyesizleşebilecekler (hoş bu değişiklikten önce de bunu söyleyenler vard?).evet mesele zihniyet meselesi ama,belli başl? yaprt?r?mlar,en az?ndan insanlar? frenlemeye yarayabilir. hükümet tarihi bir yanl?şa imza att?.ayr?ca hükümetin son zamanlarda gazetelerin web sayfalar?nda yaz?lan seviyesiz ve Peygamberimize (sav) "arapoğlu" diyecek kadar küstahlaşan medya maymunlar? için de kanun ç?karmas? gerek.
Alem buğday ben saman, herkes yahşi ben yaman.
Şah-ı Nakşibend (Kaddesallahu Sırrahu)
esedullah
Kardeşim, siz ?rki anlamda Türklüğe hakaretin serbest olacağ?n? düşünüyorsan?z, çok yan?l?yorsunuz. çünkü yap?lan değişiklikle bunu sağlayan hiçbir gelişme yok. ayr?ca bu madde, istenildiği gibi sündürülen bir madde. bir bilim adam? ç?k?yor, benim yapt?ğ?m araşt?rmalarda türklerin savaşt?ğ? şu savaşta karş? milletten şu kadar kişi ölmüştür diyor. türklüğe hakaretten 301 yiyor. böyle bir mant?k olabilir mi?
onu geçtim, bu maddenin zaten as?l amac? türklüğü değil devleti ve devletin şiddet kullanan resmi kurumlar?n? korumakt?r. bunlar da emniyet, yarg? organlar? ve askeri kurumlard?r. bu ne demektir? millet için devlet değil, devlet için millet demektir. 301. maddenin 2. f?kras?n? okursan?z bunu göreceksiniz.
ayr?ca da bu madde, sündürülerek dini söylemler için de kullan?lmaktad?r. yine 301'in kardeş maddesi olan 263'den "deprem ilahi ikazd?r" diye yarg?lan?lm?şt?. 305. madde de keza bunun gibi. Bediüzzaman?n bu maddeden defaatle yarg?lanmas? da, yine bize ne mahiyette olduğunu göstermektedir.
Hakaretler, aşağ?lamalar cezas?z m? kals?n diyorum? kesinlikle hay?r. hiçbir insan?n hiçbir insana (kuruma değil) hakaret etmeye hakk? yoktur. Fakat bizim tazminat hukukumuz vard?r ki, bu tip hakaretler için o zaten kullan?mdad?r, anti-demokratik maddelerin hiçbirine gerek yoktur. tazminat davalar?yla hakaretlerin önü al?n?r, 301 tipi maddeler ise tamamen işlerine geldiği gibi kullan?lmaktad?r...
Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...
Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl... (Bediüzzaman Said Nursi)
Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)
demekki meseleyi iyi anlamamışım.
dine karşı kullanıldığını ilk kez sizden öğrendim.
neyse.hayırlı olsun o zaman.inşaallah dediğiniz gibi olay bizim soyumuza sopumuza sıçramaz.Türk-Kürt ayrımcılığının ve etnik milliyetçiliğin tetiklendiği bir ortamda yine de bu değişiklik,en azından ortalık yatışana kadar bekletilmeliydi...
Alem buğday ben saman, herkes yahşi ben yaman.
Şah-ı Nakşibend (Kaddesallahu Sırrahu)
esedullah
Bu maddenin zaten tamamen kald?r?lmas? gerekiyor.
Siz çok hakl?s?n?z kesinlikle anl?yorum. ?nsan kendi milletine "küfür" ve "hakaret" tahammül edemez. Biz günde 3 defa "en iyi kürd ölü kürd" ü duysak da
Mesela Hrant Dink, 2002 y?l?nda Urfa'da verdiği bir konferansta "Ben Türk değil, Ermeniyim ama Türkiye vatandaş?y?m" demişti.
Türklüğe hakaretten dava aç?ld? kendisine.
"Türk değilim" demek, "Türklüğü aşağ?lamakt?r" onlara göre.
301 çok garip bir madde.
Bu maddeden içeri girenleri araşt?rsan?z, durumun vehametini daha iyi anlars?n?z.
Mesela Hrant, hapse girdiğinde tuvaletten bozma bir hücreye kapat?p baş?na en ala ?rkç?y? vermişler.
"Türküm de ulan" diye diye zulmetmiş. Dövmüş mü bilmiyorum.
"Kahraman ?rk?m de" falan diye zorlanm?ş.
12 eylül döneminde de Kürdlere, hapishanelerde duvarlara "Ne Mutlu Türküm", "En yüce millet Türktür" falan yazd?r?yorlard?.
E ne oldu*
Bu insanlar Türk mü oldu bu işkenceler ile?
Ya da Türklüğe aş?k etme yolu mudur bu?
Mamafih çok garip bir ülkedeyiz.
Ne Türke ne Kürde ne Ermeniye ne başka bir millete hakareti onaylam?yorum.
?nsan?n değer verdiği şeylere hakaret, ne bileyim sadece yasalar ile değil insan?n vicdan?ndad?r.
Ama eğer Türklük bir sentez ise ve Kürd-Ermeni-Arap gibi milletler de onlara göre "Türk" ise, onlara karş? yap?lan hakaret, aşağ?lama gibi şeylerin de cezaland?r?lmas? gerekmez mi?
"Kardeşlik" demek, "Eşitlik" demek değil mi?
Selam olsun...
Konu Eyüpşan tarafından (05.05.08 Saat 17:35 ) değiştirilmiştir.
@Yusufi
üzerime al?nm?yorum.o bahsettiğiniz, muhatap ve muzdarip olduğunuz iğrenç cümleyi asla kullanmad?m.
ayr?ca doğudaki halka dtp ve pkk'n?n kendilerini asla ama asla temsil etmediği anlat?lmal? (hala bunun aksini düşünen insanlar? olduğu bir gerçek).bu konudaki en büyük görev,sizin gibi bilinçli ve bilgili insanlara düşüyor.
ayr?ca tarihte olduğu varsay?lan ve güya yavuz sultan selim'in söylediği iddia edilen bu çeşmeden gavur bile içsin ama kürt içmesin sözüne inanm?yorum.bu yavuz'u lekelemek için uydurulmuş birşey.
kürtten evliya sokma avluya laf?n? söyleyen büyüklerimi de k?n?yorum.evliya ise neden evime almayacakm?ş?m?
Alem buğday ben saman, herkes yahşi ben yaman.
Şah-ı Nakşibend (Kaddesallahu Sırrahu)
esedullah
Esedullah, konu Kürd mevzusu değil.
Sadece dinleştirilmeye çalışılan "Türklük" mevzusu.
İnsanlar doğru ve olması gerekenin kararını İslamî kriterlere göre değil, Milliyetçi propagandalara göre veriyorlarsa burda bir soru vardır.
Eğer anayasada 301 varsa, devamında Allah ve İslamî değerlere hakaretleri koruyacak bir şeyde olmalıdır. Eğer misal Canan Arıtman(CHP) çıkıp da "Başörtüsü fahişelerin takdığı bir şeydi eskiden" diyebiliyor ve ona hiçbir tepki gelmiyorsa, birilerinin kalkıp da 301'i konuşmaya hakkı yoktur diye düşünüyorum.
Kürdlük mevzusu ap ayrı zaten.
Yavuz meselesi de yalan merak etme haklısın
Evliya Çelebi'nin seyahatnamesi 10 cilttir mesela.
80 sene boyunca 1 cildi hiç çevrilmedi. Çünkü 2. cildindeydi sanırım, Kürdlerden ve Kürdistandan bahseder.
Yavuz Sultan selim döneminde Yavuz, Kürd liderlerinden Şeyh İdris-i Bitlisi ile birlikte bir anlaşma yapar ve Şah İsmail'in açtığı savaşa karşı Kürd beylikleri Yavuza destek verir. Çünkü hepimiz "Ehl-i Sünnet" iz.
Evliya Çelebi ise seyahatnamesinde bu durumdan şöyle söz eder.
"Zagros dağlarından gelen 6000 Kürd aşireti olmasaydı, Anadolu acemlere teslim olmuştu"
Sene 1500 lü yıllar.
Bugün ise 2000 lerdeyiz ve Kürd diye bir milletin olmadığını konuşuyoruz ne acı.
İslamî kesimin de ağzını açmaması şaşırtıcı.
Yavuz, Kürdleri en çok seven ve Kürdlerin de en çok sevdiği padişahtır Osmanlıda. Çünkü dönemin Kürdistan bölgesine sürekli ziyaretler yapan tek padişahtır Yavuz. Kürdlerin sorunları ile en çok ilgilenen...
Acemlere karşı verilen destekten sonra Kürdlere olan güveni zaten şahlanmıştır.
Başka bir nurcu arkadaşın bana söylediğine göre de, Kürdler Yavuz sultan selimin giyim şeklini taklit etmiş o dönemlerde. Kürdistan bölgesinde Yavuzun kıyafetleri dikilmiş ve satılmış.
Kürdler ve Yavuz arasındaki bağı varın siz çözün.
Ama "Ehl-i Sünnet" Kürdler için söylüyorum.
Aleviler zaten sevmez hali ile.
Not: Bu konuda katılmamak elde değil. Suçu günahı olmayan bir sürü insanın da arada kaynayıp ölmesi kabul edilebilir bir şey değil.
.........
"Kürdden olmaz evliya, sakın koyma avluya"
Bu sözü neye dayanarak söylemişler bilmiyorum ancak dünya üzerindeki en büyük iki cemaat-tarikatın kurucusu Kürd. Nakşibendilik ve Nurculuk.
Ama bunun ile övünmek aptallık.
Yaptıkları önemli.
Son 200 senenin en büyük alimleri de Kürdlerin içinden çıkmıştır mesela.
Mimar Sinan da bir Ermenidir mesela.
Selahaddin Eyyübi de Ermenistanın Tikrit aşiretinden çıkmış bir Kürddür. Annesi arabdır.
Ama Eyyübi devleti bir Kürd devleti değildir.
Bunu da Kürt milliyetçileri abartmışlardı.
Türk milliyetçileri ise önceleri kabul etmeseler bile son zamanlarda ses çıkarmıyorlar. Ermenistanın Tikrit aşireti o dönem Kürdler idi.
Ama şimdi çıkıp "Evet Babası Kürd annesi Arab ama kendisi bir Türk gibi yaşadı" gibisinden saçmalıklar çıkarıyorlar.
Ama ırkçılara göre bir hadis bile değiştirilebilir.
Güya Hz Muhammed a.s.m, "Ben arabım ama arap benden değildir" diyerek Araplara duyduğu nefreti gözler önüne sermişmişmişmişmiş.
Oysaki o hadisin devamı var ama işlerine gelmez.
"Ben Arabım ancak arab benden değildir. İnsanlar bir tarağın dişleri gibi birbirine eşittirler. Arabın, Arap olmayana hiçbir üstünlüğü yoktur"
........
İnanmamak lazım.
O içleri Kürd nefreti ile dolmuş en âlâ ırkçılar, Kürd tarihini ve mirasını, Kültürünü, içlerinden çıkardıkları nimetleri, bizden daha iyi bilirler. Ama ırkçılıklarından hazmedemezler.
Ünlü müfessir Şeyh Alusi hazretlerinin 1200 lü yıllarda yazdığı bir eserde, Ebu Meymun Ceban el Kurdî isimli bir Kürd sahabeden bahseder mesela.
Öğrenmek isteyene kapılar hep açıktır.
İstemeyen zaten istediğini görür ve düşünür.
************************
Mamafih, tarihi-kültürü-dili-dini ne olursa olsun hiçkimsenin millî değerlerine laf söylemek ve hakaret etmek doğru değildir. İnsanlar için dinî değerlerinden sonraki en kutsal değer millî değerleridir. Kürd olur, Türk olur, Ermeni olur. Hiç önemli değil.
Kalkıp "Bizim bayrağımızı yaktılar" diye kızanlar, öncesinde başkalarının bayraklarını yakıyor, pazarda iç çamaşırı diye satıyordu. Yani etki tepkiyi doğurur.
Saygı istiyorsak, saygı duymak gerek.
"Kardeşçe" yaşamak istiyorsak, "Eşitçe" yaşamamız gerek.
Selam olsun sana
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)