+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 29

Konu: Sakal Kesmek Günahmiş Doğru mu:(

  1. #1
    Müdakkik Üye Eyüpşan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    894

    Exclamation Sakal Kesmek Günahmiş Doğru mu:(

    Arkadaşlar merhabalar.
    Uzun süredir sakal kesmek ile ilgili şeyler duyuyorum. Ben şahsen namazında niyazında, hatta önümüzdeki hafta teheccüdünde kış saati uygulaması başlayınca da ramazan dışında da orucunda top sakallı bir kardeşinizim Ha top sakalı özentilikten değil, birine benzeme kaygımdan değil, kendime yakıştırdığım için bırakıyorum ayrı Sanki bir insan çağa ayak uydurmasının tek sebebi islamı yaymakmış gibi anlatıyorlar. Eğer islama hizmet etmiyorsak ki dinimizin gereklerini yerine getiren insanlar olarak bu dinin bayraktarı sayılırız Allah kabul ederse de neyse.

    Ben başka bir yerde yazdığım ve bu konuda düşündüklerimi ve topladığım karşıt fikirler ile birlikte sonunda kendi fikirlerimi yazdım. Bana birileri açıklayabilir mi? Bu din zorlaştırılmaya mı çalışılıyor? Yoksa İRAN doğru İslamı mı yaşıyor?

    Aynen aktarıyorum diğer sitedeki yazımı.


    Konu direk BERBERLER SAKAL KESTİKLERİ İÇİN VEBAL ALIYORLAR dan açılmıştı.

    ************************************************** *****
    Şimdi edindiğim bir kaç bilgiyi paylaşmak isterim bu konuda.

    ***İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    (Peygamber efendimizin böyle âdet olarak yaptığı şeyleri yapmamak bid'at değildir. Bunları yapıp yapmamak, ülkelerin ve insanların âdetlerine bağlı olup, dini hükümler değildir. Her ülkenin âdeti başka başkadır. Hatta bir ülkenin âdeti zamanla değişir. Bununla beraber, âdete bağlı şeylerde de, Resulullaha uymak, dünya ve ahirette insana çok şey kazandırır ve çeşitli saadetlere yol açar.)

    ***Sakal da âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi. Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud, Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir)

    ***Eshab-ı kiram sakal kazımazdı. Çünkü, o zaman, sakal uzatmak Arapların âdeti idi. Ebu Cehil gibi birçok kâfir sakallı idi. [Eğer sakal ve sarık, âdete ait sünnet olmayıp, sünnet-i hüdâ, yani İslamın şiarı olsaydı, müşrikler müslümanlara benzememek için, hemen sarıklarını çıkarır ve sakallarını keserlerdi.]

    ***Müşriklere benzememek için sakalınızı uzatın) hadis-i şerifi var diye, sakal bırakmayana, müşrik denmez. Mubah olan âdetlerde kâfirlere benzemekte mahzur yoktur. (Hadika)

    ***Yaşanmış bir olay:
    Sakallı cahil bir hoca, namaz kılan bir subaya, alaylı bir eda ile, (Niçin sakal bırakmıyorsun? Yoksa rızkından mı korkuyorsun? Allah başka yerden de sana rızk verir) diyor. Subay, (Rızkımdan korkmuyorum. Vatan, namus, din müdafaası için farz olan ilimlere çalışıyor, kâfirlerden, din ve vatan düşmanlarından üstün olma sebeplerini araştırıyorum. Din ve vatan düşmanlarının gelip, senin sakallarını yolmaması için sakal bırakmıyorum) diyor.

    Sakal da âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi.


    ***Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud ve Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir. Sakalın bir tutamdan fazlasını kesmek sünnettir. Bir tutamdan kısa bırakmak, sünnete aykırıdır

    ***Bazılarının zannettiği gibi sakal sadece bir örf değildir. Çünkü Hz. Peygamber’in (as) öyle fiilleri vardır ki, salt bir insan olarak, ya da o tarihte ve o bölgede yaşadığı için öyle yapmıştır. Bunların dinî bir yönleri olmayabilir. Mesela, o bir yerden bir yere gitmek için deveye binmiştir. Ama o zamanda araba ya da uçak bulunsa idi, kuvvetle muhtemeldir ki, onlara binmeyi tercih edecekti. O zamanki insanların giydiği izar ya da rida giymiştir. Başka bir elbise olmuş olsaydı onu da giyebilirdi. Nitekim o, çok farklı yerlerden gelen farklı elbiseleri de giymiştir. İşte onun böyle eylemleri/fiilleri, kendi zamanının örfüne, kültürüne ve alışkanlıklarına bağlı olan eylemleridir. Bunlar salt birer sünnet değillerdir. Ama bunlar en azından şu anlama gelirler ki, bunları yapmak caiz ve meşrudur ( Prof. Dr. Faruk Beşer )

    ********************

    Bunlardan sonra şöyle bir durum da ortaya çıkıyor fikir olarak. Mesela avrupada rahibeler siyah uzun elbiseler giyer e onlar çarşaftır sonuçta. E onlara benzememek adına çarşafları çıkaralım mı demeliyiz? Yanlış bilmiyorsam hıristiyanlığın bazı mezheplerinde ibadet sırasında kadınlar başlarını örterler.
    E onlara benzememek için örtmeyelim mi? Mesela sakal dersek eğer, ateistler de sakal uzatıyor. Solcuları görüyoruz? E benzememek ise sorun, takım elbise giymek mesela. Dünyanın her tarafında dinlisi dinsizi müslümanı hıristiyanı bunu giyiyor. Kravat veya. E diğer taraftan o dönemde arapların giyim tarzı birbirine benzerdi müşriki ile hıristiyanı ile. E peygamber efendimizde arap. Bu bir adet gibi. Mesela şu anda arabistanda halen beyaz entari giyiliyor. Tek sebep din mi? Adetler ve yaşam şartları da var bunun içinde.

    Kafirlere veya Müşriklere veya diğer dinlerdekilere benzememek İBADET yönünden olsa gerek. İşte namaz kılmayarak bir hıristiyandan bile düşük derecede olur insan, çünkü en azından pazar günleri kiliseler daha dolu oluyor cuma günleri camilerden sanırım. Dolayısıyla yaşam şekillerimiz ile, hayata tutunduğumuz imanımız ile, ibadetlerimiz ile başkalarından farklı olduğumuzu göstermeliyiz Ümmeti Muhammed olarak.

    İslam niçin 3 asırdır zor durumda? Niçin insanlar islama vahşet olarak bakıyor? Niçin geri diyor? İnsanlar soğuyorlar farkında mısınız? Üzülmüyor musunuz? E hepimiz üzülüyoruz da neden sebeplerine bakmıyoruz? Yani en basitinden temizlik dinidir İslam ama cami abdesthanelerindeki o kokuya kim çare bulabilir?

    Bir insan bir yandan imanının getirdiği şeyleri yaşayıp bir yandan ülke veya zaman kurallarına uyamaz mı?

    Hep düşünürüm, acaba Allah tüm müslüman alemini karşısına bir kere de alıp BU DİNİ NE HALE GETİRDİNİZ BÖYLE diyecek mi? DÜNYADA İNSANLAR İSLAMA NİÇİN GERİCİLİK DİYOR diye soracak mı?

    Allah hepimize merhamet etsin inşaallah. Allaha olan hayranlığım, secde ederken eğilirken ki hayranlığım, sevgim, saygım, bize olan sevgisine layık olamamanın verdiği utanç resmen silindi ve yerini sadece CEHENNEM KORKUSU'na bıraktı. Asıl amaca ulaşma isteği gitti sanki. Allah deyince akla insanların ilk CEHENNEM AZABI geliyor CEZA geliyor. Kolaylık dini nerde? Sevgi dini nerde? Bize dikte ettirilen adı medeni, özü ahlak dışı hayat koşullarında müslümanlığı yaşamak zor belki tamam ama sakalı kesmek saçı kesmek efendim kot giymek vs... gibi şeylere HARAM diyebilmek bana garip geliyor. Gerçek İSLAM İranda mı yaşanıyor? Kuranda Hırsızın elini kesin diyor, e peki kesmediğimiz için Allaha karşı mı geliyoruz onu hapse attığımız için? Eğer insanlardan sürekli kaçarsak, rabbena hep bana olmaz mı? İnsanların içinde yaşıyoruz, müslüman kimliğimizi en iyi temsil yöntemi çağa uyabilmektir ifrata kaçmadan. Helal ve Haram olan herşey kuranda belirtilmemiş midir? Sakal kesmek haramdır nerden çıkıyor? Berber namusuyla çalışıyorsa vebal niye alıyor? Lütfen Kuran diyoruz ve ana emirlere bir bakınız.

    -NAMAZ
    -ORUÇ
    -ZEKAT
    -HAC

    Zina yapmıyor insan, hırsızlık yapmıyor, kimsenin hayatını etkilemiyor kötü şekilde, bu ibadetlerini ve Allahın görev dediklerini yerine getiriyor. Allah sakal kesene günah mı yazar? Neden hiçbir diyanet işleri başkanı SAKALLI değil? Niçin Said Nursi sakallı değildi? Neden Nur cemaatinde sakallar hepsinde uzun değil? Neden Fethullah Hoca sakallı değil? Arkadaşlar önemli olan 1400 yıl öncesine kitlenmek değildir, 1400 yıl sonra bozulan ahlak anlayışı, inanç anlayışı içerisinde ne kadar Allahın kurallarına riayet edebildiğimizdir önemli olan. Peygamber efendimiz dahi söylemiştir -ŞİMDİ 10'DA 9'UNU YAPAN KURTULACAK, AHİR ZAMANDA 10'DA 1'İNİ YAPAN- Allah affetsin hadiste devrik cümle günah mıdır asıl anlamından çıkmadan bilmiyorum

    Sünnete uymak mertebeyi arttırabilir, uymak tabi ki gerekir. Mükafatı elbet vardır. Ama efendim sünnet olan evliliği gerçekleştirmemek de o zaman günahtır ve evlenmeyene Allah ceza verecektir. Lütfen Allahı cezalandırıcı olarak mı tanıyoruz? Allah sevgi değil midir? O ki merhametinin yalnızca zerresini analarımıza vermiştir. Merhamet sevgiden gelir. Demek anamızın bize duyduğu sevgi Allahın'kinin yalnızca zerresi. Bizi bu kadar seven kurban olduğum Rabbim, onun ibadetlerini yerine getirip, buyuk günahlardan kaçtığımız vakit bizi niçin cezalandırsın. Merhameti kimedir peki? Sevgi, Korkunun da üstünde bir duygudur.

    Sizce SEVGİ duyan mı daha çok hak eder cenneti yoksa KORKU duyan mı?

  2. #2
    Ehil Üye Seha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2006
    Mesajlar
    1.626

    Standart

    ?mam-? Rabbani Mektubat?nda demiş "Sünneten zarar gelmesi olmayacak iş değildir"

    Hem -tevilen- demiş "kimisi bir sünnet o zaman uygun bulduğu için uygulad?. Kimi o zamana ait görmeyerek uygulamaktan vaz geçti.

    Elbette sünnet olan bir şeyi terk etmek günah değildir. günah olan sahih olan sünneti red etmek veya küçümsemektir.

    Sakal ise dendiği gibi b?rakmak sünnet , b?rakt?ktan sonra kesmemek farzd?r. Üstad böyle demiş.

    Muhabbetle
    Sakın, sakın, sakın! Çabuk, bu şimdiye kadar demir gibi kuvvetli tesanüdünüzü tamir ediniz.

  3. #3
    Vefakar Üye Yeni Said - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Mesajlar
    342

    Standart

    Molla Hamid Ekinci anlatıyor:

    “Üstad’ın iki usturası vardı. Haftada iki defa traş olurdu. Molla Resul dedi ki; “Üstadın senin ne ilmini, ne amelini anladık. Nedir bu halin, kendine eziyet edip haftada iki defa traş oluyorsun!” Buyurdu ki; “Ben esaretten evvel çok zındıkları titrettim. Şimdi zındıklar; “Said çökmüş, ihtiyarlamış” demesinler diye ben hep traş oluyorum.”

  4. #4
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    33
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Alıntı seha Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Sakal ise dendiği gibi bırakmak sünnet , bıraktıktan sonra kesmemek farzdır. Üstad böyle demiş.
    Benim de bildiğim buydu. "Sünnet niyetiyle" bırakılan sakalın kesilmesi uygun değil. Ama gündelik traş olmanın bu noktada bir sakıncası yok diye düşünüyorum.
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  5. #5
    Ehil Üye tevhid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Bulunduğu yer
    .....
    Mesajlar
    1.097

    Standart

    peyganberimize benzemek için yani sünnet niyetiyle b?rak?lan?n kesilmesi dogru degil kardes

  6. #6
    Dost mücahid36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5

    Standart

    HAD?SLERDEN ÖRNEKLER


    1- Birçok şia ve Sünni kaynaklarda Hz. Emir-ül Mu'min (a.s), ?bn-i Abbas, Abdullah b. Abdullah ve Ebu Emame vas?tas?yla Hz. Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakledilmiştir: "B?y?klar?n?z? k?salt?n, ama sakallar?n?z? b?rak?n."

    2- Şeyh Saduk "El-Fakih" kitab?nda Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakletmektedir: "Mecisiler (Ateşperestler) sakallar?n? kesip b?y?klar?n? uzat?yorlar; ama biz (Müslümanlar) b?y?ğ? k?salt?p sakal?m?z? b?rak?yoruz."

    3- Kaziruni "El-Munteka" kitab?nda bir hikayenin aras?nda şöyle nakletmektedir: "?ran padişah? taraf?ndan iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yan?na geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzat?lm?ş ve burulmuş b?y?klara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yaz?klar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabb?m?z olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabb?m bana b?y?ğ?m? k?saltmay? ve sakal?m? uzatmay? emretmiştir."

    4- "Eş'asiyyât" kitab?nda ?mam Cafer-i Sad?k (a.s) vas?tas?yla babalar?ndan, bilahare Emir-ül Mu'minin (a.s) kanal?yla Resulullah'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "Sakal kesmek musle yapmak gibidir. Musle yapan kimse Allah'?n rahmetinden uzak olsun."

    5- Usul-ül Kafi kitab?nda Hz. Emir-ül Mu'minin'den (a.s) nakledilen bir hadisin bir bölümünde şöyle geçmektedir: "Cünd-i Beni Mervan, geçmiş ümmetlerden sakallar?n? kesen ve b?y?klar?n? uzat?p buran topluluklard?. Onlar?n bu davran?ş? (bilahare) baz? hayvanlar?n şekline dönüşüp mesh edilmelerine sebep oldu."

    6- Mecme-ül Beyan tefsirinde ?mam Cafer-i Sad?k'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "B?y?ğ? k?salt?p sakal? b?rakmak, Hz. ?brahim'in (a.s) sünnetlerindendir. Allah Teala Kur'an-? Mecid'de onun sünnetlerine uymam?z? emretmiştir

    8- Ali b. Cafer kardeşi ?mam Musa Kaz?m'a (a.s) "Sakal kesmek caiz midir?" diye sorunca, ?mam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün yukar? k?s?mlar?n? (yanaklar?) kesmenin sak?ncas? yoktur. Ama ön ve aşağ? k?s?mlar? t?raş etmek caiz değildir

    8- "Serâir" kitab?nda Ahmeb b. Ebi Nasr'da şöyle nakledilmiştir: "?mam R?za'ya (a.s) "?nsan?n sakal?n? kesmesi caiz midir?" diye sordum; ?mam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün üst k?s?mlar?n? (yanaklar?) kesmenin sak?ncas? yoktur. Ama yüzün ön ve aşağ? k?s?mlar?n? kesmek caiz değildir."

    9- Merhum Şey Behai'nin "?tikadât Risalesi"nde şöyle yazmaktad?r: "Sakal t?raş etmenin, kumar ve sair günahlar gibi haram olduğu, Şia ulemas?n?n kesin fetvalar?ndand?r

    10- Müteşerrî ve mütedeyyin insanlar?n hepsi, sakal t?raş etmeği münker ve kötü işlerden saym?ş ve saymakta ve bundan kaç?nmaktad?rlar. Onlar?n bu tavr? sakal kesmenin haraml?ğ?n? ortaya koymaktad?r."
    ?nsanlar? en güzel şekilde yaratan Cenab-? Allah peygamberleri vas?tas?yla kulluk görevlerini onlara bildirdiği ve öğrettiği gibi, k?l?k-k?yafetlerini de belirlemiştir.
    Allah Teâlâ, insanlar?n bedenlerinde saç, sakal ve diğer k?llar? yaratm?ş, peygamberleri de bunlardan bir k?sm?n?n giderilmesini veya k?salt?lmas?n?, bir k?sm?n?n da kesilmeyerek uzat?lmas?n? tebliğ etmiş ve bu konuda insanlar? uyarm?şlard?r.
    Allah Teâlâ (c.c), "Peygamber size neyi getirip verdi ise onu kabul edin, al?n ve sizi yasaklad?ğ? şeyden de sak?n?n" (el-Haşr, 59/7) ve "Allah'?n Rasulünde sizin için güzel örnekler vard?r" (el-Ahzâb, 33/21) meallerindeki âyetlerinde buyurduğu gibi, mü'minlere sîrette, sûrette, ahlâkta, âdette ve hayat?n bütün dallar?nda, Rasulu (s.a.s)'un sünnetine uymalar?n? emretmiştir. Rasulullah (s.a.s)'?n sünnetine uymak, ?slâmiyet'i daha doğru anlaman?n, daha doğru yaşaman?n yegâne yoludur.
    Allah (c.c)'?n: "Peygambere itaat eden, Allah'a itaat etmiş olur" (en-Nisa, 4/80) âyet mealinde buyurduklar?ndan hareket ederek, Rasulullah (s.a.s)'a itaatin her şeyden önce farz hükmünü taş?d?ğ?n? göz önüne al?rsak, onun sünnetine sar?lman?n önem ve ciddiyeti kendiliğinden ortaya ç?kar.
    Rasûlullah (s.a.s) ümmetini, k?l?k k?yafet ve d?ş görünüşleri bak?m?ndan müşriklere benzemekten al?koymuş; "Kim bir kavme benzerse, onlardand?r" (Ebu Davud, Libas, 4) hadisiyle de müslümanlar? uyarm?şt?r. Özellikle sakal b?rakmalar? hususunda mü'minlere tavsiyelerde bulunmuş, çeşitli hadisleriyle de sakal?n müslüman için taş?d?ğ? önemi belirtmiştir.
    Hz. Aişe (r.anha)'den rivayet edilen bir hadislerinde "On şey f?trattand?r: B?y?klar? kesmek; sakal? sal?vermek; misvak ile ağz?, dişleri temizlemek; su ile burnu temizlemek; t?rnaklar? kesmek; kirlerin bar?nabileceği yerleri y?kamak; koltuk alt?ndaki k?llar? gidermek, kas?klar? t?raş etmek; necaset yolunu su ile pak eylemektir" (Müslim, Tahare, 56; Ebu Davud Tahare, 29; Nesâî, Zine, I) buyurmuşlard?r. Diğer hadislerinde ise, "B?y?klar? Çok k?salt?n, sakallar? ise b?rak?n"; "Müşriklere muhalefet edin; b?y?klar? k?salt?n, sakallar? çoğalt?n"; "B?y?klar? kesin, sakallar? b?rak?n. Böylece Mecusîlere benzemeyin " (Buharî, Libas, 64; Müslim, Tahare, 54) buyurmuşlar ve mü'minleri sakal b?rakmaya teşvik etmişlerdir.
    Sakal, hadiste de buyurulduğu gibi, yarat?l?ş icab? erkeklerde bulunmas? gereken ve daha önceki peygamberlerin sünneti olan bir k?l?kt?r. Müteaddid hadislerde sakallar?n tabii halleri üzere terk edilmesi ve uzat?lmas? emredilmektedir. K?salt?lmas? konusunda herhangi bir cevaz görülmemektedir. As?rlard?r her devirdeki ?slâm âlimleri ile bütün mü'minler bu tabii hali benimsemişler ve kendilerinde uygulam?şlard?r.
    Bu hadislerden anlaş?ld?ğ?na göre, bütün peygamberlerle birlikte Rasul-i Ekrem de sakal?n? b?rakm?ş ve sakal b?rakmay? emretmiştir. Hz. Peygamber ve ashab?n?n sakallar?n? traş ettiklerine dair hiç bir kay?t yoktur. Ancak Hz. Peygamber (s.a.s) sakal?n?n ucundan ve yanlar?ndan al?rd? (Tirmizi, Edeb, 17). ?mam Malik, "Müslüman, çoğunluk sakal?n? ne şekilde b?rak?yorsa o kadar b?rakmal?, fazlas?n? kesmeli, böyle yapmak menduptur. Çünkü bu fazlal?ğ?n kesilmemesi, çirkin görünmeye sebeb olur. Sakal? k?saltman?n bir s?n?r? yoktur. En uygunu, şekli güzelleştirecek biçimde k?saltmakt?r" der. ?mam Bâcî Abdullah ?bn Ömer ve Ebu Hureyre'den nakledilen tatbikata dayan?larak bir tutamdan fazlas?n?n kesilebileceğini söylemiştir.
    Dürrül-Muhtar'da sakal?n bir tutam boyunda olmas?n?n sünnet olduğu ifade edilmektedir. Ayn? şekilde, ekseriyetin görüşüne göre bir tutamdan fazlas?n? kesmek de sünnettir.
    Sakal b?rakmak ve buna bağl? olarak sakal? traş etmek konusunda âlimler değişik kanaatlere varm?şlard?r. Bu alimlerin bir k?sm?na göre sakal b?rakmak farz, kesmek haram; baz?lar?na göre sakal b?rakmak sünnet, kesmek mekruhtur, kimisine göre de müstehapt?r. Bunlar?n görüş ve delillerine gelince: Sakal b?rakmak farz, traş etmek ise haramd?r şeklinde olan birinci görüş, alimlerin cumhuruna aittir. Delilleri ana hatlar?yla şöyledir:
    a) Hz. Peygamber (s.a.s) bir hadis-i şeriflerinde sakal b?rakmay? emretmiştir. Emirler mendup veya mübah olduğunu ifade ettiğine dair bir delil bulunmad?kça vucub için olurlar. "Sakallar? b?rak?n " emri de sakal b?rakman?n farz olmas?n? gerektirir.
    b) Ayn? şekilde, Hz. Peygamber (s.a.s) müşrik veya mecusilere benzememeyi emretmiştir. Sakal? traş etmek onlara benzemektir. Bu da haramd?r.
    c) Sakal traş?, Nisa süresinin 119. ayetinde sözü edilen Allah'?n yaratt?ğ? şeyi değiştirmek demektir. Şeytana uyularak yap?lân bu hareket de yasakt?r. d) Sakal, erkekleri kad?nlardan ay?ran bir özelliktir. Sakal?n? traş eden erkekler kad?nlara benzemektedirler. Erkeklerin kad?nlara benzemesi de dinen yasaklanm?şt?r.
    Sakal b?rakmak sünnet, traş etmekse mekruhtur görüşünde olanlar Şafiî mezhebinden ?mam Nevevi, Râzi, Gazzalî, Şeyh Zekeriyya el-Ensari, ?bn-i Hacer, Remli, Hatib, Şirbini gibi zatlard?r. Bu görüşü savunanlar şöyle demişlerdir.
    a) Hadis-i şerifteki emir, sakal b?rakman?n farz olmas?n? gerektirmez. Zira ayn? şekilde Hz. Peygamber (s.a.s), Yahudi ve H?ristiyanlara benzememek için saçlar?n boyanmas?n? emretmiş, fakat Sahabeden baz? kimseler saçlar?n? boyamam?şlard?r. Bu olay bu gibi emirlerin vücub için olmad?ğ?n? gösterir.
    b) Müşriklere din ve imanla ilgili konularda benzemek haramd?r. Örf ve âdetlerle ilgili hususlarda ise haram değildir. Zira Rasûlüllah (s.a.s)'de rahiplerinkine benzer bir takunya giymiştir. Şayet bu gibi hususlarda benzemek kesin olarak yasak olsayd?, Hz. Peygamber bunu yapmazd?.
    c) Örf ve âdetlerde bile olsa konu sadece müşriklere benzeme noktas?ndan ele al?nd?ğ? zaman aksine sakal b?rakman?n haram olmas? gerektiği hükmüne var?l?r. Zira bugün birçok rahip ve gayr-i müslimler de sakal b?rakmaktad?rlar.
    d) Peygamberlerin sünnetlerinden say?lan on şey alimlerin çoğunluğu taraf?ndan sünnet veya müstehap olarak değerlendirilmektedir. Sakal da bunlardan biri olduğuna göre bu da öyle değerlendirilmelidir. Çünkü bunlar?n hepsi temizlik ve iyi görünüşlü olmak gibi güzel âdetlerdir. Rasûlüllah (s.a.s) ümmetine en güzel âdetleri tavsiye etmiştir.
    Sakal b?rakmak müstehap, (sünnet-i zevaid) traş etmek ise mübaht?r görüşünü savunanlar şöyle derler: Sakal b?rakmak, yemek, içmek, oturmak, giyinmek gibi Hz. Peygamber'in insan olduğu için tabii olarak yapm?ş olduğu âdetleridir. Bu itibarla sakal b?rakmak ibadetle ilgili sünnet değil, Hz. Peygamber (s.a.s)'in gelenek kasdiyle yapm?ş olduğu sünnetidir. Buna sünnet-i zevdid de denir. Mahmud Şeltut ve Muhammed Ebu Zehra gibi zaman?m?z?n baz? âlimlerinin görüşü bu şekildedir. Buna göre sakal b?rakmak faziletli olmakla birlikte, sakal traş? mübaht?r. Sakal b?rak?lmad?ğ? veya traş edildiği takdirde aleyhte bir hüküm terettüp etmez. ?çinde bulunulan çevreye göre hareket etmek yerinde olur.
    Sakal?n adeta bir parças? olan b?y?ğa gelince; Hz. Peygamber (s.a.s)'den üst dudağ?n?n kenarlar? görünecek şekilde b?y?ğ? k?saltmak veya tamamen kesmek şeklinde rivayetler vard?r. As?l al?nan görüşe göre b?y?ğ? k?saltmak da tamamen traş etmek de sünnettir: Mükellef dilediği şekilde hareket etmekte serbesttir.
    Ancak b?y?klar?n yan taraflar?ndan al?p ortada az birşey b?rakmak caiz görülmemiştir. Şir'a şerhinde Hz. Ömer'in b?y?klar?n?n iki ucunu uzatt?ğ?ndan söz edilerek bunun bir sak?ncas? olmad?ğ? aç?klanm?şt?r.

  7. #7
    Dost mücahid36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5

    Standart

    Kaziruni "El-Munteka" kitab?nda bir hikayenin aras?nda şöyle nakletmektedir: "?ran padişah? taraf?ndan iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yan?na geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzat?lm?ş ve burulmuş b?y?klara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yaz?klar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabb?m?z olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabb?m bana b?y?ğ?m? k?saltmay? ve sakal?m? uzatmay? emretmiştir."

  8. #8
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Bazı alimler "Sakalı tıraş etmek caiz değildir" demişler. Muradları, sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır, demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur. Fakat bu zamanda, dehşetli pek çok günah-ı kebireden çekinmek için, bu terk-i sünnete mukabil, Risale-i Nur'un irşadıyla, yirmi sene haps-i münferit hükmünde işkenceli bir hayat geçirdik; inşaallah o sünnetin terkine bir kefarettir.
    Hem bunu katiyen ilan ediyorum ki: Risale-i Nur, Kur'ân ın malıdır. Benim ne haddim var ki, sahip olayım, ta ki kusurlarım ona sirayet etsin. Belki o Nur'un kusurlu bir hadimi ve o elmas mücevherat dükkanının bir dellalıyım. Benim karma karışık vaziyetim ona sirayet edemez, ona dokunamaz. Zaten Risale-i Nur'un bize verdiği ders de, hakikat-i ihlas ve terk-i enaniyet ve daima kendini kusurlu bilmek ve hodfuruşluk etmemektir. Kendimizi değil, Risale-i Nur'un şahs-ı manevisini ehl-i imana gösteriyoruz. Bizler, kusurumuzu görene ve bize bildirene-fakat hakikat olmak şartıyla-minnettar oluyoruz, "Allah razı olsun" deriz. Boynumuzda bir akrep bulunsa, ısırmadan atılsa, nasıl memnun oluruz; kusurumuzu-fakat garaz ve inat olmamak şartıyla ve bid alara ve dalalete yardım etmemek kaydıyla-kabul edip minnettar oluyoruz.
    e.l.46

    Eğer üstad bunu açıklamasaydı tıraş olanlar ömür boyu günah işleyeceklerdi.Şimdi sadece bir sünneti yerine getirememiş oluyoruz.
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  9. #9
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    Haftada iki defa traş olurdu.
    günde iki defa m?, haftada iki defa m??

  10. #10
    Dost mücahid36 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5

    Standart

    Bize bunu Rabb?m?z olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabb?m bana b?y?ğ?m? k?saltmay? ve sakal?m? uzatmay? emretmiştir."

    ya kardeşlerim ya anlaman?z k?sa yada okuduğunuzu anlamamaya çal?şma gibi bir lüxünüz var san?r?m hadiste ap aç?k "Ama benim Rabb?m bana b?y?ğ?m? k?saltmay? ve sakal?m? uzatmay? EMRETM?ŞT?R"
    EMRETM?ŞT?R in manas?n?n Allah azze ve celle emretmiştir olduğunu ve bununda emirle beraber farz oluşunu anlamamak cehalettir diyorum. Esselamünaleykümverahmetullahiveberekatihu.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 28.07.19, 21:08
  2. Sakal Meselesi
    By keşannur in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 09.12.08, 14:46
  3. Kesmek de Bir Sanattır
    By Majâz in forum Resim - Fotoğraf Galeri
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 22.09.08, 14:32
  4. Tavuk Kesmek Meselesi
    By insirah in forum Fıkıh
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 21.04.08, 21:24

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0