Günah işlediği için namazı bırakmak doğru mu? örneğin faiz yiyen kişi.
Günah işlediği için namazı bırakmak doğru mu? örneğin faiz yiyen kişi.
Hayır.
"birşey bütün elde edilmezse, bütün bütün elden kaçırılmaz" kaidesiyle, "bu manevi bahçenin bütün meyvelerini koparamıyorum" diye vazgeçmek kar-ı akıl değildir."
http://www.risaleara.com/ara.asp?a=bir+%FEey+b%FCt%FCn+b%FCt%FCn+elde+edilm ezse&t=2&b=2&k=0
Günah işlemeyen kim var ki?
o zaman hiç namaz kılacak kimse kalmaz.
Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 20:41 ) değiştirilmiştir.
Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101
Eski zamanlarda bir zat, seyahati sırasında çok ilginç bir olaya şahid olur..
Çölde, eşkiyaların bir kervana saldırdıklarını, ne var ne yoksa zorbaca gasbettiklerini korkuyla seyreder uzaktan..
Biraz sonra bakar ki, soygun yapan eşkiyaların reisi bir kenarda abdest alıp, namaza duruyor..
Adam hayretlerdedir..Dayanamaz, namazdan sonra yanına varır ve sorar ona;
“Merak ve hayretler içindeyim” der..
“Yaptığın iş zalimce ve haram..Günahlar içindesin..Sonra da kalkıp, o yaptıklarını men’edenin huzuruna varıyorsun! Bu nasıl iştir?”
Yani bu ne perhiz bu ne lahana turşusu hesabı
Eşkiyaların reisi olabildiğince hüzünlü, şu ilginç ve ibretli cevabı verir;
“ Ey yolcu! Ben yıllardır şeytana ve ayartıcı benliğime uyarak, Rabbimle aramda faraza 100 kapı varsa, 99 unu kapattım . İstiyorum ki hiç değilse BİR KAPI AÇIK KALSIN!”
Aradan zaman geçer, o zatın yolu, nasibolur Kabe’ye düşer..Tavaf esnasında bir de bakar ki, yıllardır hiç unutamadığı o eşkiya reisi de orada!.. Kabe’ye sarılmış, huşu ile dua etmekte, hıçkırıklarla ağlamaktadır..
Yine hayretlerdedir o zat..
Yanına varır selamlar onu, kendini tanıtır ve sorar;
“Oradan buraya...Nasıl oldu bu iş? Nedir bunun hikmeti?”
Tebessüm eder tövbekar adam ve ışıl ışıl gözleri, boynu bükük der ki;
“Sana demiştim ya hani; Hiç değilse BİR KAPI AÇIK KALSIN O’nunla aramda..İşte ben, tüm acizliğim ve samimiyetimle o kapıyı hep açık tuttum..Rabbim de rahmetiyle, muhabbetiyle lutfetti tüm kapıları açıverdi, O’nun atasına hudud mu var?”
Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 20:42 ) değiştirilmiştir.
İmân, insanı insan eder; belki, insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi İmân ve duâdır.
***
....Sevgili Üstâdım, evvelce arz ettiğim vech ile, ben artık birşey için yaşadığımı zannediyorum.
O da, üstâdım olan dellâl-ı Kur'ân'ın vazife-i memuriye-i mânevîsini îfâ etmekle kendilerine pek cüz'î bir yardım ve Kur'ân hesâbına cüz'î bir hizmetkârlıktan ibârettir....
***
Güzel bir kıssa ile cevap vermişsiniz elff abla. Allah razı olsun.
Burada bırakılması veya bırakılmaya çalışılması lazım gelen namaz değil günah olmalı. Allah bizlere işlediğimiz günahlara tevbe edip, tekrar işlememeyi nasp eylesin.
Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 20:43 ) değiştirilmiştir.
Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101
Dinimiz de öyle bir emir yoktur.
Faiz yersen namz kılmıyacaksın,
veya şu şu günahı işlesen ,artık ne namaz,nede oruç tutmuyacaksın.
işte böyle emir ne kuranda nede hadisde vardır.
Günah işlendiği zaman samimi olarak tevbe etmek lazımdır.
Namazını elinden geldiğin kadar kıl,hiç bırakma.
Çünkü efendimiz asm buyuyorlar ki;namaz kişiyi günahlardan alıkoyar.
Dinimizde teklif edilen emirleri ve yasakları yapabileceğin kadar yapmalısın,
hepsini yapamıyorum diye hiç yapmayayım demiyesiniz,
Çünkü bu sözler senin en büyük düşmanın olan nefis ve şeytandan gelir.
Faiz günahdır.Bu günahına tevbe etmelisin.
Namazda farzdır.Namaz herhangi bir günaha işlememek kaydıyla kılacaksın diye bir emir yoktur.
Onun için namaz farz olduğu için kılacaksın.
Gece gündüz gıybet yapıyorsun,hiç bunda günah işledim demiyorum,
bu daha tehlikelidir.Bile bile işliyor ,gıybet yapıyor,günah işledim demiyor.
demeyinde bu sefer Tevbede etmiyor.N e kadar tehlikeli olduğunu sanırım anladın.
Ama faizi günah biliyor,tevbede ediyor.namazda özellikle.
Kısacası emir ve yasaklarda yapabileceğin kadar yap,ama samimi olarak yapmalısın.
Engüzeli hepsini yapmak için caba harcamaktır.
Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 20:43 ) değiştirilmiştir.
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
Günah?m?z Sevab?m?z? engellememeli...!
Yap?lan aç?klamalar cok güzel.Allah Raz? oLsun.
MuHaBBet
UhuVVet
TesaNüd
ittiFak
Evet, günah kalbe işleyip, siyahland?ra siyahland?ra, tâ nur-u iman? ç?kar?ncaya kadar kat?laşt?r?yor. Herbir günah içinde küfre gidecek bir yol var.O günah, istiğfarla çabuk imha edilmezse, kurt değil, belki küçük bir mânevî y?lan olarak kalbi ?s?r?yor.
Meselâ, utand?racak bir günah? gizli işleyen bir adam, başkas?n?n ?tt?la?ndan çok hicap ettiği zaman, melâike ve ruhaniyât?n vücudu ona çok ağ?r geliyor. Küçük bir emâre ile onlar? inkâr etmek arzu ediyor.
Hem meselâ, Cehennem azâb?n? intaç eden büyük bir günah? işleyen bir adam, Cehennemin tehdidât?n? işittikçe istiğfarla ona karş? siper almazsa, bütün ruhuyla Cehennemin ademini arzu ettiğinden, küçük bir emâre ve bir şüphe, Cehennemin inkâr?na cesaret veriyor.
Hem meselâ, farz namaz?n? k?lmayan ve vazife-i ubudiyeti yerine getirmeyen bir adam?n, küçük bir âmirinden küçük bir vazifesizlik yüzünden ald?ğ? tekdirden müteessir olan o adam, Sultân-? Ezel ve Ebedin mükerrer emirlerine karş? farz?nda yapt?ğ? bir tembellik, büyük bir s?k?nt? veriyor. Ve o s?k?nt?dan arzu ediyor ve mânen diyor ki, keşke o vazife-i ubudiyeti bulunmasayd?! Ve bu arzudan, bir mânevî adâvet-i ?lâhiyeyi işmam eden bir inkâr arzusu uyan?r. Bir şüphe, vücud-i ?lâhiyeye dair kalbe gelse, katî bir delil gibi ona yap?şmaya meyleder; büyük bir helâket kap?s? ona aç?l?r. O bedbaht bilmiyor ki, inkâr vas?tas?yla, gayet cüz'î bir s?k?nt? vazife-i ubudiyetten gelmeye mukabil, inkârda milyonlarla o s?k?nt?dan daha müthiş mânevî s?k?nt?lara kendini hedef eder. Sineğin ?s?rmas?ndan kaç?p y?lan?n ?s?rmas?n? kabul eder. Ve hâkezâ, bu üç misale k?yas edilsin ki, s?rr? anlaş?ls?n.
2.lema
Ey yolcu! Ben y?llard?r şeytana ve ayart?c? benliğime uyarak, Rabbimle aramda faraza 100 kap? varsa, 99 unu kapatt?m . ?stiyorum ki hiç değilse B?R KAPI AÇIK KALSIN!”
ÇOK GÜZEL B?R KISSAYDI PAYLAŞIM ?Ç?N ARO
Izdırap insanı olmanın ilk şartı “kalb” taşımaktır;
kalbini nefsine yedirmiş ya da onu cesedinin altında
bırakmış bir kimsenin muzdarip olması çok zordur.
"Ya namaz kötülükleri yada kötülükler namaz? terk ettirir. ?kisi beraber olursa o namaz namaz değildir." Veciz sözler kitab?ndan
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)