+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 6 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 55

Konu: Tesettürde Yanlış Yargılara Sebep Olan Birkaç Fıkıhsız Kaideye Reddiyedir

  1. #1
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart Tesettürde Yanlış Yargılara Sebep Olan Birkaç Fıkıhsız Kaideye Reddiyedir


    [Bu tahkik sıkça başvurulan birkaç fıkıhsız kaideye reddiyedir.Amaç,yapılan yanlışlara karşı ihvanlarımızı Allah için uyarmadan ibarettir.Hatamız var ise,Cenab-ı Hak subhanehu ve Teala'dan affımızı niyaz ederiz.]

    İddia 1:Üniversite için peruk da başörtüsü görevini görebilir.

    Cevap,a)Hz. Esmâ (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Bir kadın Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a gelerek: "Kızım çiçek hastalığına yakalandı ve saçları döküldü. Ben onu evlendirdim, iğreti saç takayım mı?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm:

    "Allah takana da taktırana da lânet etmiştir" diye cevap verdi.(1)

    Buhari rahimehullahın diger rivayetinde ise "Allah iğreti saçı takana da, taktırana da " "iğreti saçı" ziyadesi vardır.

    "Vasl, iğreti saç takmak mânasına gelir, peruk takmak diye de tercüme etmek mümkündür. Zîra, görüldüğü üzere, hastalık sebebiyle saçını kaybeden kadının, saçlı gösterilmesi için başvurulan bir ameliyedir. Bugünkü dilimizde bu maksadla takılan iğreti saça peruk denmektedir. Dilimizde, peruk için takma saç da denir.

    Vâsile, kadına iğreti saç'ı takan kadına denir. Kendisine taksa da başkasına taksa da bu adı alır.

    Müstevsıle veya mevsule, isteği üzerine kendisine iğreti saç takılan kadına denir. Bu ameliyeye daha ziyade kadınlar başvurduğu için takan ve taktıran hep müennes kelimelerle ifâde edilmiştir..."(2)

    Peruk takmak haramdır..

    b)Ey Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına de ki, üzerlerine cilbablarını[celabibihinn] sıkı örtsünler. Bu, onların tanınmalarına ve eza edilmemelerine en yakın (en muvafık) bir sebebdir. Ve Allah Ğafur [çok mağfiret edendir], Rahim [çok merhametli olandır].[Ahzab-59]

    Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır: "Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar... "(en-Nûr, 24/31) ayeti inince etekliklerini kesip bunlardan cilbab yaptılar".

    Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki: Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah'a yemin olsun ki, Allah'ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek cilbab hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında cilbablarıyla sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı" (3).

    Evet,Kur'an abdest için suyu farz kıldığı gibi,tesettür için de cilbabı farz kıldı.

    İddia 2:Peruk fıkhen baş için tesettür görevini görebilir.

    Cevap:Peruk başörtüsünün yerini tutamaz,çünkü:Peruk sadece saçı örter,boynu ve kulakları örtmez.Halbuki boyun ve kulakların örtülmesi de farzdır.Hem cilbabın tesettür için farz olduğu malumdur.

    İddia 3:İlim de farzdır,bu bakımdan farz için biz bu işi yapıyoruz..

    Cevap:a)Tıp gibi zaruri ilimleri ögrenmek farz-ı kiyafedir[yani bir kısım müslümanlar ögrendiyse ve ögrettiyse bize farz degil],tesettür ise farz-ı ayndır yani her mü'mine kayıtsız şartsız farzdır.Sizin fikriniz doğru olsaydı,o zaman doktor olmayan herkes fasık,günahkar olurdu.

    Biz farz-ı aynımızı tam ögrenemeden düştük farz-ı kiyafenin peşine.Farz-ı ayn ile farz-ı kifaye tearuz etse,farz-ı ayn şüphesiz farz-ı kifayeye takdim edilir yani önüne geçirilir,tercih edilir.

    b)“Zararları gidermek, maslahatları celb etmekten evlâdır.”(4) fıkıh kaidesince,haram ve farz dahi tearuz etse,haramı yapmamak öncelik olacak.Mesela biri dedi:Kumar oynamazsan bırakmıyacağız namaz kılasın,o kişi namazı kazaya bırakır,kumarı da oynamaz.Halbuki Allah üniversiteye gitmeyi farz kılmadı.

    İddia 4: Denildi ki;üniversiteye gidip okumamız zarurettir,peruk takmak icab eder.

    Cevap:Zaruretin tarifi ittifakla "memnu tenavül etmediği takdirde helaki müstelzim olan haldir" idir.Yani bazı durumlarda o şer'i yasaga muhalif olunmasa helak olacaksın.Mesela açlıktan helak olacak vaziyettesin,o zaman sana domuz eti oldu helal.O zaman onu yemen zarureten helaldir..Halbuki üniversiteye gidilmedigi takdirde kimse ölmeyecek,helak olmayacak.

    İddia 5)Denildi ki;Peruk örtüsüzlükten iyidir.

    Cevap:Ben de derim ki;kulun Allah'ın istedigi tam tesettürden ğayri bir lüksü yoktur..Bunu demek x içkisi,y içkisinden az sarhoş ediyor demek gibidir.

    Şüphesiz İslam garip başladı.Tekrar başladığı gibi garip haline dönecektir.
    Gariplere müjdeler olsun.(5)

    1)Buhârî, Libâs 83, 85; Müslim, Libâs 115, (2122); Nesâî, Zînet 71, (8, 187, 188).

    2)K.Sitte Muhtasarı ve Şerhi,Cilt:7,Shf.:505

    3)Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7.Baskı, Beyrut 1402/1981, II, 600

    4)Molla Sâid-i Nûr, Kastamonu Lahikası, 110; Konyalı Vehbi Efendi, Hulasatü’l Beyan, s:106; Halil Günenç, Günümüz Mes'elelerine Fetvalar, 807; Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, 4/431; Mecelle, 30
    5)Müslim (1/130) Ebu Avane(1/95)

    Vesselam.

    Ene-Zerre

    Konu HakanBa tarafından (05.08.09 Saat 16:01 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ehil Üye yağmur_damlası - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    1.189

    Standart

    İşte bu kadar!daha niye eğip büküyorlarki EY NEFSİM DEME HERKES DÜNYAYA PERESTİJ EDER!!!

  3. #3
    Pürheves nurkahramanı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    sefine-i rabbaniye
    Mesajlar
    171

    Standart

    Ene-Zerre bu konu farklı bir başlık altında zaten dile getirilmişti..keşke oraya yazsaydınız.

    WHAT DOES WHO HAS FOUND ALLAH MISS

    AND

    WHAT DOES WHO HAS MISSED ALLAH FIND?


  4. #4
    Müdakkik Üye Sessiz İklim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    DİYARBAKIR
    Mesajlar
    730

    Standart

    doğruya ne denilir? yerden göğe kadar haklı bir yazı...




    "Asr'a andolsun ki insanlar hüzrandadır. Ancak iman edip salih amel işleyenler, birbirlerine HAKK'ı ve sabrı tavsiye edenler müstesna" (ASR/1-3)

    insanlara emri bilmaruf etmek isteyen kimselerin göz ardı ettikleri bir nokta..
    evet doğru yola sevketmek istiyoruz. bazen bunları teorik olarak çok güzel anlatıyoruz ancak hayatta pratik olarakta uygulanışını anlatmalıyız!. Birilerinin gaybdan aldığı bir haber mi var? Ya da ALLAH onlara " siz okumazsanız başınıza daha beterleri gelir " diyemi vahyetti?

    SİZMİ İYİ BİLİRSİNİZ YOKSA ALLAH MI? (Bakara-140)

    ALLAH ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim ALLAH'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (Ahzab-36)

    ayetine iman etmiş kimseler olarak:

    Buhari'de, Müslüm'de, Nesâi'de kayıtlı ayrıca Kettani'de mütevatir hadislerle kayıtlı ALLAH Rasulü (a.s.v.)’in "ALLAH , peruk takana da taktırana da lanet etsin"

    bu hadisin ardına isittik ve itaat ettik dememiz gerekmez mi?

    Şayet düşünülecekse dönemin milli eğitim bakanlığını sözüyle, özüyle Müslüman(!) içeriğiyle tağuti düzene bırakarak zindanlara merhaba diyen MUHAMMED ikbal , tağutun tekbir sözünü yazmayacağım diyerek darağacına giden seyyid kutuplar tağutla anlaşmamak için onyıllarca zindanlarda yatmış ve 10larca defa zehirlenmiş said nursiler düşünülmelidir.

    Başı açmak(!) şunu unutmamalıyız ki bu HAKK bir farzdır. ve farzı kifaye değil farzı ayn dır!! bu noktada gerçekten bacılarımızın kesinlikle akıllarında " Müslümanların maslahatı için" , " İslam için" , v.b tabirler kullanılmamalıdır. şurası aşikarki bu eylei yerine getirmek haramdır. kişi kendi gücü nispetinde bundan kaçmalı ALLAH a sığınmalıdır. evet bu eylemleri gerçekleştiren bacılarımın yaptıklarında çevreleri büyük bir etkendir ancak:

    "Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse, bilsin ki ALLAH yakında öyle bir toplum getirir ki, ALLAH onları, onlar da ALLAH'ı severler; müminlere karşı yumuşak, kafirlere karşı da onurlu ve şiddetlidirler; ALLAH yolunda mücadele eder, hiçbir kınayıcının kınamasından da korkmazlar.
    Bu, ALLAH'ın bir lütfudur, onu dilediğine verir. ALLAH, geniş ihsan sahibidr, her şeyi çok iyi bilendir
    (maide/54) buyurmaktadır.

    ve şeytan aleyhilllanenin bizleri sağ köşeden vurması bacılarımız bazıları yapılan (yapılması haram olan) bu eylemi ALLAH için yapıldığını zannetmektir.

    ancak ALLAH Furkan'da:

    "Ey insanlar, Rabbinizden korkup-sakının ve öyle bir günün azabından çekinip-korkun ki, (o gün hiç) bir baba, çocuğu için bir karşılık veremez ve (hiç)bir çocuk da babası için bir şeyi verebilecek (durumda) değildir. Şüphesiz ALLAH'ın va'di haktır. Artık dünya hayatı sizi aldatmasın ve o aldatıcı şeytan sizi ALLAH'ın merhametiyle kandırmasın"(lokman/33) buyurmaktadır!

    bizler bacılarımız tarafından taşınan ve ALLAH ın hizbi olduklarını gösteren BAYRAKLARIMIZI bizlere yakışan bir biçimde çağa yada tağutlara uyurma derdine düşmeden taşımalıyız. unutmamalıyız ki örtülerimiz bizlerin Müslüman olduğumuzu beden diliyle anlatma şeklimizdir.

    "ALLAH'a çağıran, salih amelde bulunan ve: "Gerçekten ben Müslümanlardanım" diyenden daha güzel sözlü kimdir? " (fussilet/33)

    Ben Müslümanlardanım demenin bir ölçütü olan BAYRAKLARIMIZIN bu durumda olmasında tağuti sistemin istediklerini yerine getiren başta kendi sistemine bağlı sözde islami kurumlar ve belamların etkisi büyüktür!! onlar hazırlıklarını iyi yaptılar bir toplumu değiştirmenin en kesin yolu kadınlarını değiştirmektir işte onlarda bunu yaptı yapıyor...



    “De ki: Hak geldi ve bâtıl yok oldu. Zaten bâtıl yok olmaya mahkumdur.” (İsra/81)

    “Gevşemeyin üzülmeyin; eğer (gerçekten) iman etmişseniz en üstün olan sizlersiniz.” (Al-i İmran/139)


    /alıntı/

    AşK DediĞiN Ya Allah'tan GeLmeLi...

    Ya ALLah İçİn OLmaLı...

    Ya Da ALLah'a ULaşTıRmaLı;

    YoKSa YerLe Bir oLmaLı...


  5. #5
    Dost hamza_sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Bulunduğu yer
    elazığ
    Yaş
    33
    Mesajlar
    45

    Standart

    selam aleyküm Allah senden razı olsun ama senin bu dediklerini okuyan hiç bir bayan ister hizmetten olsun ister olmasın kusura bakmayın umursamaz bile onlar Allahın emirlerine dünyalıkları için hafife aldılar ve senin yukarıda saydıklarnı ve nice saymadıklarını bahane ettiler onlar bilsinki ben onlardan değilim onlarda benden değildir. vesselam

  6. #6
    Gayyur .rüzgar. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2009
    Bulunduğu yer
    Âsitâne-i Şâh-ı Cihân
    Yaş
    34
    Mesajlar
    52

    Standart

    Alıntı hamza_sinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam aleyküm Allah senden razı olsun ama senin bu dediklerini okuyan hiç bir bayan ister hizmetten olsun ister olmasın kusura bakmayın umursamaz bile onlar Allahın emirlerine dünyalıkları için hafife aldılar ve senin yukarıda saydıklarnı ve nice saymadıklarını bahane ettiler onlar bilsinki ben onlardan değilim onlarda benden değildir. vesselam
    hepimiz insanız ve insan olduğumuz için günah işleriz..önemli olan günahın günah olduğunu kabullenmek ve tövbe etmektir..dediğiniz manada yapılanları helal olarak göstermek elbette yanlış lakin bu kadar ön yargılı olmayın..siz hiçmi günah işlemediniz...

  7. #7
    Dost hamza_sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Bulunduğu yer
    elazığ
    Yaş
    33
    Mesajlar
    45

    Standart

    selam aleyküm kardeşim ben günah işledim ama batılı hak kabul etmedim bidatı kendi içime sokup ta bu doğrudur Allah böylede kabul eder demedim bak günah iki kısımdır
    1) haramı bil aynihi
    2)haramı bil gayrihi
    bak tesettürsüzlük birinci sırada olan haramı bil aynihidr ister okul olsun ister başka bir sebep olsun o haramı bil aynihidir harami bil aynihide içki içmek oruç tutmamak namaz kılmamak zina yapmak vs.. yani büyük günahlardır bile bile açılan tesettür de harami bil aynihidir
    yani şu misale benzen Allah korusun ben beş vakit namaz kılıyorum ama günde birkaç yudum içki içiyorum veya bir kaç günde bir zina yapıyorum veya faizle iç içeyim ara sıra Allah için insaf varsa hak verirsin bak hatasını anlayıp tamamen dönenler benim dostumdur gayrisi düşmandır bana ben onun için hiç bir akraba mı dahi sevmiyorum çoğunada söyledim ama nafile tutturmuşlar dünya işi neyse bu hamur çok su götürür vesselam

  8. #8
    Vefakar Üye Ninja Kedi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    491

    Standart

    Bismillah...

    * "Farz-ı ayn ile farz-ı kifaye tearuz etse,farz-ı ayn şüphesiz farz-ı kifayeye takdim edilir yani önüne geçirilir,tercih edilir."

    Hayatı korumak farz-ı ayn, -ki el-Muvafakatta feraizin zaruriyyat kısmında zikredilir- cihad farz-ı kifayedir. Beldenize düşman saldırsa kişi hayatını mı korumalıdır cihad mı etmelidir?Tabir-i diğerler farz-ı ayn mı farz-ı kifaye mi müreccahtır?

    "Şüphesiz" nitelemesi ile mutlak kullanım hatalıdır.Fıkıhta hüküm efale göre verilir. "Bakılır" denilerek önce olaya bakılır sonra hüküm verilir.Farz-ı aynın tercihi her zaman mutlak değildir. İki farzdan birisi yapılmak zorunda kalınırsa "şerreyn"den "ehven" olan tercih edilir.Hayat ve cihad arasındaki tercih farz-ı ayndan yöne değil farz-ı kifayeden yöne kullanılır.Zira terk-i cihad terk-i hayattan neticesi itibari ile daha şerirdir.

    * Evet,Mecelledeki ifadesi ile defi mefasid celbi menafiden evladır.30. madde kendisinden önceki 4 madde ile birlikte ele alınmalıdır.

    - ehven-i şerreyn ihtiyar olunur
    - iki fesad tearuz ettiğinde ehaffi irtikab ile azamın çaresine bakılır
    - zarar-ı eşed zarar-ı ehaf ile izale olunur
    - zarar-ı ammı def için zarar-ı has ihtiyar olunur

    Mesele bu dört madde kapsamına girmiyor ise sonrasında def-i mefasid celb-i menafiden evladır denilerek tercih yapılır.

    Müsaid vakitte devam edilir inşaallah...

    vesselam

  9. #9
    Pürheves nurkahramanı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    sefine-i rabbaniye
    Mesajlar
    171

    Standart



    Alıntı hamza_sinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam aleyküm kardeşim ben günah işledim ama batılı hak kabul etmedim bidatı kendi içime sokup ta bu doğrudur Allah böylede kabul eder demedim bak günah iki kısımdır
    1) haramı bil aynihi
    2)haramı bil gayrihi
    bak tesettürsüzlük birinci sırada olan haramı bil aynihidr ister okul olsun ister başka bir sebep olsun o haramı bil aynihidir harami bil aynihide içki içmek oruç tutmamak namaz kılmamak zina yapmak vs.. yani büyük günahlardır bile bile açılan tesettür de harami bil aynihidir
    yani şu misale benzen Allah korusun ben beş vakit namaz kılıyorum ama günde birkaç yudum içki içiyorum veya bir kaç günde bir zina yapıyorum veya faizle iç içeyim ara sıra Allah için insaf varsa hak verirsin bak hatasını anlayıp tamamen dönenler benim dostumdur gayrisi düşmandır bana ben onun için hiç bir akraba mı dahi sevmiyorum çoğunada söyledim ama nafile tutturmuşlar dünya işi neyse bu hamur çok su götürür vesselam


    islamiyette şiddet yoktur,adalet vardır.sertlik yoktur,ciddiyet vardır.sertlik ve şiddetle muzaffer olunamaz bu yolda.mümin mümin kardeşini sever ve sevmeli,fenaliği için yalnız acır.tahakkümle değil belki lütufla ıslahına çalışmalı.22.mektup

    WHAT DOES WHO HAS FOUND ALLAH MISS

    AND

    WHAT DOES WHO HAS MISSED ALLAH FIND?


  10. #10
    Pürheves nurkahramanı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    sefine-i rabbaniye
    Mesajlar
    171

    Standart



    Alıntı hamza_sinan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam aleyküm Allah senden razı olsun ama senin bu dediklerini okuyan hiç bir bayan ister hizmetten olsun ister olmasın kusura bakmayın umursamaz bile onlar Allahın emirlerine dünyalıkları için hafife aldılar ve senin yukarıda saydıklarnı ve nice saymadıklarını bahane ettiler onlar bilsinki ben onlardan değilim onlarda benden değildir. vesselam



    Eğer, muhabbet, kendi esbâbının rüchaniyetine göre bir kalbde hakîki bulunsa, o vakit adâvet mecazî olur; acımak sûretine inkılâb eder. Evet mü’min, kardeşini sever ve sevmeli. Fakat fenâlığı için yalnız acır. Tahakkümle değil, belki lütufla ıslahına çalışır. Onun için nass-ı hadîs ile: “Üç günden fazla mü’min mü’mine küsüp kat’-ı mükâleme etmeyecek.”

    Eğer esbâb-ı adâvet galebe çalıp, adâvet hakîkatiyle bir kalbde bulunsa; o vakit muhabbet mecazî olur, tasannu’ ve temelluk sûretine girer.

    22.mektup

    WHAT DOES WHO HAS FOUND ALLAH MISS

    AND

    WHAT DOES WHO HAS MISSED ALLAH FIND?


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Birinci Sözün Yazılmasına Sebep Olan Asker Şahıs Kimdir?
    By beylikdüzü73 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 05.07.08, 15:39
  2. Hz Fatma'dan İffet ve Tesettürde Bir Zirve
    By salihAta in forum Kıssadan Hisseler, İbretli Öyküler
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 26.05.08, 16:00
  3. Küfre Sebep Olan Söz ve Haller
    By delailinnur in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 15.05.08, 08:46
  4. Almanya da Müslüman Olan Birkaç Din Kardeşimiz
    By Ehl-i telvin in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 20.06.07, 13:14

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0