+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 11

Konu: Mazeretsiz Dilenmek(Zekat-Sadaka İstemek)Haramdır...

  1. #1
    Garip_Maznun
    Guest Garip_Maznun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart Mazeretsiz Dilenmek(Zekat-Sadaka İstemek)Haramdır...

    İslam dini, Müslümanların izzet ve şerefini korumaya, onları hakir ve zelil bir hale düşmekten muhafaza etmeye ehemmiyet verir. Bu sebeple İslamiyyet; ehl-i imanı mazeretsiz sadaka istemekten veya yoksulluk emarelerini izhar etmekten nehyeder. Hatta, İslamiyet, kendisini başkalarından bir şeyler istemeye muhtaç kılmayacak malı veya kadir olduğu kesbi bulunan bir kimsenin başkasından bir şeyle talep etmesini haram kılar. Bu hususta onun talep ettiği şey, ister zekat olsun, ister tatavvu sadaka olsun, isterse kefaret malı olsun fark etmez.

    İslam Dinine göre; zaruret olmadan insanlardan bir şeyler istemek haramdır. Bahusus iman ve Kur’an’a hizmet namı altında eşhasın kapı kapı dolaşıp insanlardan bir şeyler istemeleri, Müslümanları değişik vesileler ve adlar altında bir araya toplayıp onlardan yardım talep etmeleri; yardım eden kimselerin de hazır cemaatten haya etmeleri sebebiyle yardımda bulunmaları; vakıf, dernek, tekye, medrese için halktan para toplayarak zillet altına girmeleri bütün bütün haramdır.

    İman ve Kur’an’a, İslamiyetin haram kıldığı dilencilikle değil; istiğna düsturuna riayet etmekle, yani halktan maddi ve manevi hiçbir ücret talep etmemekle hizmet edilir. Maalesef bugün alem-i İslam’ın her yerinde, bahusus Türkiye’de İslam Dinine hizmet edenlerin çoğu dilencilik vaziyetini takınmışlardır. Bu ise, İslam dinine hakaretten başka bir şey değildir. Halbuki, bütün peygamberler ve onların sadık varisleri, dine hizmet ederken insanlardan istiğna göstermişler, onlardan gelecek maddi ve manevi mükafattan istinkaf etmişlerdir. Kur’an-ı Mucizü’l Beyan, peygamberlerin, tebliğ-i risalet vazifesini eda ederken insanlardan hiçbir şey istemediklerini, mükafatlarını ALLAH’tan beklediklerini pek çok ayatıyla beyan etmektedir. Şöyle ki:

    وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِي إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ

    “Ve ben sizi hak yoluna davetimden dolayı sizden hiçbir ücret istemiyorum, bir mükafat da beklemiyorum. Benim mükafatım, ifa ettiğim vazife-i risaletten dolayı nail olacağım sevap, ancak alemlerin rabbine aittir.” (Şura 109)

    Peygamberler, insanları hayra ve ALLAH yolunda infak etmeye teşvik etmişler. Ancak ne kendileri için, ne bir başkası için, ne de dine hizmet için halktan asla bir şey istememişlerdir. Madem ehl-i iman olarak hakkı neşrederken enbiyaya ittiba etmekle mükellefiz; öyle ise her zaman ihlası elde tutmalı, halktan maddi ve manevi hiçbir karşılık beklemeden hizmet-i imaniye ve Kur’aniyyede bulunmalıyız. Bahusus hizmet namı altında kapı kapı dolaşıp halktan bir şeyler istememeliyiz. Zira, bu da bir nevi dilenciliktir ve dilenciliğin en kötüsüdür.


    Mesailü'z Zekat kitabından iktibas edilmiştir...


    SELAM VE DUA İLE...

  2. #2
    Dost gurkanocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    20

    Standart

    cok güzel bilgiler cok Allah(C.C.) razı olsun

  3. #3
    Gayyur Haniif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Bulunduğu yer
    Alemi Lahût
    Mesajlar
    85

    Standart

    İki sorum olacak:
    1. zekat isteyen dilenci! zekata müstehak olduğuna göre islama göre fakirdir, fakirin hakkı olan zekatı istemesi neden yadırgansın ? Ayrıca bu eylemde zengini bir farzın ifasına teşvik ve sebep olma yokmu ?
    2. İslama hizmet edenler şahısları için para/zekat istemiyorlar hizmetin devamı için sitiyorlar. Peygamber efendimiz kürsüden Allah yoluna yardım istemiştir, şu halde hizmete destek talepleri aynen sünnet olmak gerekmezmi ?

  4. #4
    Garip_Maznun
    Guest Garip_Maznun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı gurkanocak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cok güzel bilgiler cok Allah(C.C.) razı olsun

    Amin ecmain inşaALLAH...SELAM VE DUA İLE...

  5. #5
    Garip_Maznun
    Guest Garip_Maznun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı Haniif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki sorum olacak:
    1. zekat isteyen dilenci! zekata müstehak olduğuna göre islama göre fakirdir, fakirin hakkı olan zekatı istemesi neden yadırgansın ? Ayrıca bu eylemde zengini bir farzın ifasına teşvik ve sebep olma yokmu ?

    Bir günlük yiyeceği bulunan kimsenin dilenmesi haramdır. Hiç yiyeceği bulunmayıp, sağlam, çalışacak, ticaret edecek halde olan kimsenin de, yiyecek, içecek veya bunları almak için para istemesi, dilenmesi haramdır. Bunun varlığını bilerek, istediğini vermek de haramdır. Ancak istemeden verilen malı alması caizdir. Aç veya hasta olanın yiyecek istemesi gerekir. Bir günlük yiyeceği olup da çalışabilecek haldeki kimse, ilim öğrenmekle veya öğretmekle meşgul ise, yiyecek istemesi caiz olur.
    Parasını harama sarf edene ve israf edene sadaka verilmez. Camide cemaat arasında dolaşarak dilenmek haramdır. (Redd-ül Muhtar)
    Görüldüğü gibi, İslamiyet’te, eli ayağı tutup da çalışabilenlerin dilenmesi haramdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Çalışmayıp kendini sadaka isteyecek hâle düşüren, 70 şeye muhtaç olur.) [Tirmizi]
    (Muhtaç olmadan dilenen, ateş koru yutan kimse gibidir.) [Beyheki]
    (Mal biriktirmek için dilenen, ateş koru dilenmiş olur.) [Müslim]
    (Kendisinin veya çoluk çocuğunun katlanamayacakları bir ihtiyacı yok iken, dileneni Allahü teâlâ ummadığı yer ve zamanda muhtaç eder.) [Beyheki]
    (Dilenci, dilenmekteki vebali bilseydi, hemen dilenmekten vazgeçerdi.) [Taberani]
    (Gerçek yoksul, ihtiyacını karşılayacak bir şeyi olmayan, hatırlanmadığı için sadaka verilmeyen, kendisi de kalkıp kimseden bir şey istemeyen kişidir.) [Buhari]
    (Şu üç şey için yemin ederim: Sadaka vermekle asla mal eksilmez. Öyle ise sadaka verin! Zulüm gördüğü şahsı, Allah rızası için affeden, dünya ve ahirette aziz olur. Öyle ise affedin! İsteme kapısını açana da, Allahü teâlâ fakirlik kapısını açar.) [İ.Ahmed]
    (Dilenmeye mani olan zenginlik, sabah-akşam yiyeceğe malik olmaktır.) [Rüzeyn]
    Bir günlük yani sabah-akşam yiyeceği olanın dilenmesi caiz değildir. Dilencinin önünde bir günlük yiyecek parası varsa, ona bir şey vermek caiz olmaz. Fakat önünde para yoksa veya çok az varsa, onun bir günlük yiyeceği olduğu bilinmediğinden sadaka vermek caiz olur.
    Her gün az da olsa sadaka vermelidir. Bir ay bekleyip de daha çok vereyim diyerek sadakasız gün geçirmemelidir.
    Bilal-i Habeşi hazretleri, misafirlerine ikram etmesi için Resulullah efendimize vermek üzere en iyi hurmalardan bir yığın hurma ayırmıştı. Bir gün Peygamber efendimiz, Hz. Bilal’in evine gelip bu hurmaları görünce, bunların ne olduğunu sordu. Hz.Bilal de, (Bunları misafirlerinize ikram edesiniz diye size vermek üzere sakladım) dedi. Peygamber efendimiz buyurdu ki:
    (Bunların Cehennemde duman olmasından korkmuyor musun? Ya Bilal bunları infak et, azalır diye korkma!) [Bezzar]

    Sanırım bu bilgiler sorunuza mukabil cevap olur inşaALLAH...SELAM VE DUA İLE...

  6. #6
    Garip_Maznun
    Guest Garip_Maznun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı Haniif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2. İslama hizmet edenler şahısları için para/zekat istemiyorlar hizmetin devamı için sitiyorlar. Peygamber efendimiz kürsüden Allah yoluna yardım istemiştir, şu halde hizmete destek talepleri aynen sünnet olmak gerekmezmi ?
    Yukarıdaki yazıda da belirtildiği gibi emr-i vaki şeklinde istenmesi yani evlere gidip insanlardan istemenin caiz olmadığı söyleniyor...Bunun dışında gerek kürsüden,gerek hutbe esnasında Mü'minlerden İslam adına para istemek caizdir...Bunun dışında dava için şahısların tasadduk ettikleri para,mal veya herhangi birşey tabii ki caizdir...Asr-ı Saadete bakarsak bunu çok iyi bir şekilde görebiliriz...Efendimiz(a.s.m)den başlayarak;Gerek Hz.Hatice(r.anhm)annemiz,gerek Hz.EbuBekir(r.a.) ve gerek diğerleri mallarını,servetlerini hiç düşünmeden davanın selameti için,ALLAH(c.c.)rızası için tasadduk etmişlerdir...Bu manada niyetimizde ALLAH(c.c.)rızası söz konusuysa ve dava için yapılıyorsa söylenecek birşey yok...SELAM VE DUA İLE...

  7. #7
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    Bilâhare İstanbul'un mânevî fâtihi olacak olan Akşemseddîn de Osmancık'ta müderrisken şeyhin evliyâlık derececsini duymuş ve ona talebe olmak üzere Ankara'ya gelmişti. Fakat şeyhin dükkan dükkan dolaşıp para topladığını görünce, yanına varıp hikmetini sormadan "Evliyâ para mı toplar, buralara boşuna gelmişim." diyerek oradan ayrıldı. Zeynüddîn Hafî hazretlerine talebe olmak üzere Mısır'a doğru yola çıktı. Haleb'e vardığı gece bir rüyâ gördü. Rüyâsında, boynuna bir zincir takılmış ve zorla Ankara'da Hacı Bayram-ı Velî'nin eşiğine bırakılmıştı. Zincirin ucu ise Hacı Bayram'ın elindeydil. O rüyâ üzerine, Akşemseddîn yaptığı hatâyı anlayarak derhal Anakra'ya geri döndü. Şehre ulaştığında Hacı Bayram-ı Velî'nin talebeleriyle ekin biçmeye gittiğini öğrendi. Tarlaya gitti. Fakat Hacı Bayram hazretleri ona hiç iltifat etmediler. Akşemseddîn, diğer talebelerle birlikte ekin biçmeye başladı. Yemek vakti geldiğinde, insanların ve orada bulunan köpeklerin yiyecekleri ayrıldı. Hacı Bayram-ı Velî, talebeleriyle yemek yemeye başladı. Yine Akşemseddîn'e hiç iltifat etmeyip, yemeğe çağırmadı. Akşemseddîn yaptığı hatâyı bildiği için, kendi kendine;

    "Ey nefsim! Sen, Allah'ın büyük bir velî kulunu beğenmezsen, işte böyle yüzüne bile bakmazlar. Senin lâyık olduğun yer burasıdır." diyerek, köpeklerin yanına yaklaşıp, onlarla berâber yemeye başladı.

    Hacı Bayram-ı Velî hazretleri, Akşemseddîn'in bu tevâzuuna dayanamayarak; "Köse! Kalbimize çabuk girdin, yanımıza gel." buyurup iltifât etti, kendi sofrasına oturttu. Sonra ona; "Zincirle zorla gelen misafiri, işte böyle ağırlarlar." diyerek, onun gördüğü rüyâyı, kerâmet göstererek anladığını bildirdi.
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  8. #8
    Gayyur Haniif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Bulunduğu yer
    Alemi Lahût
    Mesajlar
    85

    Standart

    Bir günlük yiyeceği bulunan kimsenin dilenmesi haramdır. Hiç yiyeceği bulunmayıp, sağlam, çalışacak, ticaret edecek halde olan kimsenin de, yiyecek, içecek veya bunları almak için para istemesi, dilenmesi haramdır. Bunun varlığını bilerek, istediğini vermek de haramdır. Ancak istemeden verilen malı alması caizdir. Aç veya hasta olanın yiyecek istemesi gerekir. Bir günlük yiyeceği olup da çalışabilecek haldeki kimse, ilim öğrenmekle veya öğretmekle meşgul ise, yiyecek istemesi caiz olur.
    Bir günlük yiyeceğin kifayeti ve dilenmek mefhumları izaha vabeste hususlardır.. Bir günlük yiyecek heralde zaruretin tesbitinde söylenmiş bir tabir. Ve belliki siz bu ifadeyi mütekaddimin ulemanın eserlerinden naklediyorsunuz..

    Ancak unutulmamalıki bazı ahkam zamanla değişir ve zaruretin tesbiti sanırım bu değişime en çok maruz kalan hükümlerdendir. Artık bir günlük yiyecek yani 3ytl hayatı idame ettirmek için asla yeterli değil. eskiden boş arsaya yapsan bir kulübe senin olurmuş bir parça ekmekde bulduysan tamam der otururmuşun yani eski zamanlarda hayat nisbeten kolaymış, külfeti azmış ..

    Şimdi öylemi? fakirin en temel sorunu evsizlik olur yani ebedi kiracıdır kira parası sonra elektirik su parası yok.. yol parası hasta olsa fakirin sigortası olmaz ilaç hastane parası.. vs mesele anlaşıldı. Toplamda bunlar ne tutar? 600 lira böl bunu 30a demekki dilencinin günlük dilenme hakkı artık en az 20 lira.. kira su elektrik iaşe giderlerinin kesintisiz tekrar edeceği kesin olduğuna göre bu rakam çok daha yukarı çıkabilir..

  9. #9
    Dost arisoyayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesajlar
    3

    Standart

    ALLAH razi olsun

  10. #10
    Dost arisoyayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesajlar
    3

    Standart

    iman;nefes alirkenALLAH diyen tendedir.Olum nefsin Imani yendigi bedendedir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Piyango Şans Oyunları Dinmizce Haramdır
    By vertyucek in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 29.12.12, 20:51
  2. Zekat Kimlere Verilir, Zekat Verilecek Yerler
    By muhsin iyi in forum Fıkıh
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30.08.12, 19:42
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05.08.11, 13:57
  4. Zulmetmek ve Böbürlenmek Haramdır
    By Ene-Zerre in forum Hadis-i Şerifler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12.05.09, 00:17
  5. Sadaka Taşı
    By lasiyyema in forum Kıssadan Hisseler, İbretli Öyküler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 18.08.07, 18:31

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0