+ Konu Cevaplama Paneli
4. Sayfa - Toplam 8 Sayfa var BirinciBirinci ... 2 3 4 5 6 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 ve 77

Konu: Kadın Müftü Olabilirmi?

  1. #31
    Gayyur GüLmİSaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    BaTMAN :(
    Yaş
    35
    Mesajlar
    123

    Standart

    Alıntı Hüve-l Ahsen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kardeşim şunu açıklığa kavuşturalım...Siz diyorsunuz ki Hz.Aişe müftü olmuş biz neden olmayalım...Hanımlar peygamber efendimize sormakta çekindikleri konuları Hz.Aişe'ye sorarlarmış ve Hz.Aişede Efendimiz(s.a.v)'den bilgi alarak aracı görevini üstlenmiştir...Lütfen böyle hassas konularda sırf bayanız diye nefsimize uyup yanlış cevaplar vermeyelim..
    Tamam diyelimki bayanlar müftü oldu...Bu bayan müftü, kalkıp fetva verecek,işte bayanlar haramla iştigal etmesin,erkeklerle muhatap olmasın,evinde helal dairesi içinde yaşasın,böyle bir fetvayı veren bir müftü ilmiyle amel etmeyecektir ve kendisiyle çelişecektir...Bu ne kadar doğru bir hareket olur artık sizin vicdanınıza bırakıyorum...
    evet kardeşim Hz Aişenin haytını birdaha gözden geçirmeni tavsiye edrim çünkü asıl Fakihelik vazifesi Efendimizin asv vefatından sonra başlıyor...

    ikincisi ameller niyetlere göredir.sizin görüşünüze göre hanımlar eve kapansın ozman maden erkeklerle konuşması haram fetva vermek demek içtihat yapmak demek değildir bunu karıştırmayalım ki fetvayı bir insan tek başına veremez kurul meşveret gibi ehli ilim insanlar bir araya gelir Kuran Sünnet ışıgında verirler fetvayı...ben de size şunu soruyorum etrafınıza bi bakın tam manasıyla düzgün namaz kılan bayanların sayısını bi düşünün sonra bayan müftülere olan ihtiyacı konuşalım ama nefis girmeden HAKPERESTANE


    Kainat mescid-i kebirinde, Kur'an kainatı okuyor.O nu dinleyelim.O nur ile nurlanalım.Hidayetiyle amel edelim.Ve onu vird-i zeban edelim. Evet söz odur ve ona derler...nursi



  2. #32
    Gayyur GüLmİSaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    BaTMAN :(
    Yaş
    35
    Mesajlar
    123

    Standart

    Alıntı DERMAN25 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz zekeriya beyzın ne oldğunu biliyoruz ...peki amedli hewal.,bu tabiriniz hangi kaynakta geçiyor? erkeklere secde edin diyen fakih kımmiş merak ettim?

    ZEKERİYA BEYAZ ilahiyatçı değil sosoyologtur.diplamasınımı yayınlayalım şimdi batı onu kullandı işi bitti gitti dediğim hadis olarak geçer google den yardım alın


    Kainat mescid-i kebirinde, Kur'an kainatı okuyor.O nu dinleyelim.O nur ile nurlanalım.Hidayetiyle amel edelim.Ve onu vird-i zeban edelim. Evet söz odur ve ona derler...nursi



  3. #33
    Gayyur GüLmİSaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    BaTMAN :(
    Yaş
    35
    Mesajlar
    123

    Standart

    [quote=PİŞDAR;304891]
    Alıntı GüLmİSaL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    bilmem sizde bilirmisiniz ki bu asrın insanı işine gelmediği nefsinin hoşuna gitmediği noktada mevzu deyip geçer..

    mevzu demek nefsin hoşuna giden demk değildir Kurana Sünnete uymayan demektir kısacası.CENNNET ANNELERİN AYAĞI ALTINDA beyler kocaların değil o zman annelere secde edilmesini isterdi Rabbimiz.SECDEYE LAYIK TEK BİR ZAT VARDIR oda ALLEMLERİNRABBİdir...



    Kainat mescid-i kebirinde, Kur'an kainatı okuyor.O nu dinleyelim.O nur ile nurlanalım.Hidayetiyle amel edelim.Ve onu vird-i zeban edelim. Evet söz odur ve ona derler...nursi



  4. #34
    Gayyur GüLmİSaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    BaTMAN :(
    Yaş
    35
    Mesajlar
    123

    Standart

    sevgili admnlerim şu konuyu kilitleyin artıkın yoruldum valla


    Kainat mescid-i kebirinde, Kur'an kainatı okuyor.O nu dinleyelim.O nur ile nurlanalım.Hidayetiyle amel edelim.Ve onu vird-i zeban edelim. Evet söz odur ve ona derler...nursi



  5. #35
    Müdakkik Üye DERMAN25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    705

    Standart

    Alıntı GüLmİSaL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ZEKERİYA BEYAZ ilahiyatçı değil sosoyologtur.diplamasınımı yayınlayalım şimdi batı onu kullandı işi bitti gitti dediğim hadis olarak geçer google den yardım alın
    öyle bi hadis yok ....kim demişse yalan demiş...)
    Dünyada iki şeyi sevdim:Bi o nu Bi de özgürlüğümü,,,özgürlüğüm için canımı onun için özgürlüğümü feda Ederim..



  6. #36
    Ehil Üye Beste-i Rana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Bulunduğu yer
    Doğanın Derinlikleri
    Mesajlar
    4.544

    Standart

    Alıntı GüLmİSaL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet kardeşim Hz Aişenin haytını birdaha gözden geçirmeni tavsiye edrim çünkü asıl Fakihelik vazifesi Efendimizin asv vefatından sonra başlıyor...

    ikincisi ameller niyetlere göredir.sizin görüşünüze göre hanımlar eve kapansın ozman maden erkeklerle konuşması haram fetva vermek demek içtihat yapmak demek değildir bunu karıştırmayalım ki fetvayı bir insan tek başına veremez kurul meşveret gibi ehli ilim insanlar bir araya gelir Kuran Sünnet ışıgında verirler fetvayı...ben de size şunu soruyorum etrafınıza bi bakın tam manasıyla düzgün namaz kılan bayanların sayısını bi düşünün sonra bayan müftülere olan ihtiyacı konuşalım ama nefis girmeden HAKPERESTANE
    Burada fetva vermenin içtihat yapmak demek olduğunu söylediğimi hatırlamıyorum...Hz.Aişenin fakihelik görevine gelince Hz.Aişenin fakihelik görevini ifa etmediğini iddia etmedim...Sadece Efendimiz devrindeki görevinden bahsettim...
    İkincisi bayanlar eve kapansın diye bir izahatta yada imadada bulunmadım yazdıklarımı nasıl bu kadar farklı algıladınız anlamış değilim...
    Demek istediğim bayanlar zaruret olmadığı müddetçe erkeklerle muhatap olmamalıdırlar...Efendimizin zamanında sizinde bildiğiniz gibi hanımlar perde arkasından erkeklerle görüşürlerdi...Bizim devrimize gelince benim size anlatmama bile gerek yok...Sizin sorunuza ise şöyle bir cevap verebilirim evet herkesin çevresinde mutlaka namazını tadili erkana uygun eda etmeyen bayanlar vardır...Ama bu şekilde kılmayan birçok erkekte vardır erkek müftülerin bunu değiştirmeye yönelik ne gibi bir çabaları var...Zaten isteyen kişi ibadetlerini düzügün bir şekilde eda eder...Bunun ne kadın fakihlerle ilgisi vardır nede erkek fakihlerle...




    Hest-i Nist-Nümâ



    "Müslümanın müslümana gülümsemesi sadakadır" sırrıyla espri yapıyorum...


    Hepimiz Cennette Kavuşalım...


  7. #37
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir fakihin böyle bir ifadesi yok.Anlaşılan kardeşimiz yanlış anlamış mevzuyu.Mezkur sahih hadise az deginelim inşaAllah.

    "İnsanın insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadının kocasına secde etmesini emrederdim."

    Tirmizî, Rada' 10; Ebû Davud, Nikah 40; İbni Mâce, Nikah 4.

    Hadis-i şeriflerin doğru anlaşılmasında en önemli esaslardan biri o hadisin söylenmesine sebep olan olaydır/sebeb-i vurûd.

    Bu hadisin sebeb-i vurûduna kaynaklarda şöyle yer verilir:

    Muaz b. Cebel Şam'dan (veya Yemen'den) döndüğü zaman, (Ebû Davud'un rivayetine göre ise Kays b. Sa'd Hîre'den döndüğü zaman) Rasûl-i Ekrem'e secde etmek istemişti. Neden böyle davrandığını soran Hz. Peygambere: Hıristiyanlar reislerine ve kumandanlarına secde ediyorlardı. Ben de sizin buna daha layık olduğunuzu düşünerek secde etmek istedim, dedi. Bu hareketi doğru bulmayan Hz. Peygamber bahsi geçen hadis-i şerifi söylemiştir.Bu hadiste kadının erkege secde etmesi emri yoktur.Kadının meşru dairede eşine itaat etmesini icazlı bir üslubla emretmiştir.Bu tür üslub Kur'an-ı Kerim'de de vardır.Misal:"De ki: "Eğer Rahmân'ın bir çocuğu olsaydı, ona kulluk edenlerin ilki ben olurdum."(Zuhruf-83)

    Vesselam.
    Mevzu hakkındaki tüm yazıları okuduğunuzda bu rivayete deginildigini görecektiniz.Bu rivayete uydurmadır diyen cahilane davranmıştır!

    "Cahil cesur olur"

  8. #38
    Gayyur PİŞDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Yaş
    36
    Mesajlar
    90

    Standart

    Alıntı Hüve-l Ahsen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada fetva vermenin içtihat yapmak demek olduğunu söylediğimi hatırlamıyorum...Hz.Aişenin fakihelik görevine gelince Hz.Aişenin fakihelik görevini ifa etmediğini iddia etmedim...Sadece Efendimiz devrindeki görevinden bahsettim...
    İkincisi bayanlar eve kapansın diye bir izahatta yada imadada bulunmadım yazdıklarımı nasıl bu kadar farklı algıladınız anlamış değilim...
    Demek istediğim bayanlar zaruret olmadığı müddetçe erkeklerle muhatap olmamalıdırlar...Efendimizin zamanında sizinde bildiğiniz gibi hanımlar perde arkasından erkeklerle görüşürlerdi...Bizim devrimize gelince benim size anlatmama bile gerek yok...Sizin sorunuza ise şöyle bir cevap verebilirim evet herkesin çevresinde mutlaka namazını tadili erkana uygun eda etmeyen bayanlar vardır...Ama bu şekilde kılmayan birçok erkekte vardır erkek müftülerin bunu değiştirmeye yönelik ne gibi bir çabaları var...Zaten isteyen kişi ibadetlerini düzügün bir şekilde eda eder...Bunun ne kadın fakihlerle ilgisi vardır nede erkek fakihlerle...

  9. #39
    Gayyur PİŞDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Yaş
    36
    Mesajlar
    90

    Standart

    Alıntı GüLmİSaL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sevgili admnlerim şu konuyu kilitleyin artıkın yoruldum valla
    bence de ama yorulduğunuzu düşündüğüm için değil maşşallah herekese yetişiyosunuz amma konuşmalarınız nefis hesabına olduğu için illa sukut lazım bundan sonra!!

  10. #40
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Besair-ul Kur'an tefsirinden...

    Tüm öncelikli bilgilerimizi bir kenara at­mış, tüm önyargılarımızdan sıyrılmış ola­rak Kur’an’a başvurmalıyız.


    Tüm öncelikli bilgilerimizden arınmış olarak, önyargılarımızı bir ke­nara atmış olarak bu kitaba baş vurmak zorundayız.
    Yâni öncelikli bilgileri­mizi onaylattırmak için baş vurmayacağız kitaba. Bakara sûre­sinin beyânına göre; Kur’an’la kimileri sapıtırken kimileri de hidâyet bulur. Bu, bize Kur’an’a iki türlü yaklaşım metodunun olduğunu anla­tır. Yâni Kur’an’la beraberlikte iki türlü yöntem vardır. Bunlardan birin­cisi şudur: İnsanlar, önce kendilerini, Al­lah bana önce şunu şunu an­latmalıdır diye şartlandı­rırlar ve onun cevabını aramak üzere Kur’an’a başvururlar. Yâni şartlı, sınırlı, tahditli, özel bir yakla­şım modelidir ki, bunu ikiye ayırabiliriz:

    a- Ya kendi dünya görüşünü desteklemek için Kur’an’a baş­vu­rurlar.
    b- Veya aradıkları sorunun cevabını o tahditte bulmaya çalışır­lar.

    Meselâ adam demokratiktir, ama Müslümanlığı da elden bı­rakmamak çabasındadır. Veya feministtir, ırkçıdır, pragma­tisttir, fay­dacıdır, hümanisttir, insancıldır. Aman insan hakları, insan sevgisi fi­lan diyordur. Bunu temel kabul etmiştir. Ama bunu Kur’an’ın da des­teklemesi gerekmek­tedir. “Öyle ya, elbette Tanrı da bundan başkasını emredecek değildir” diyordur ve Kur’an’a işte bu duyguyla müracaat etmektedir. Bu sapıklıktır tabii.

    Bir de sorduğu soruya, sadece sorduğu kadarıyla Allah’ın ce­vap vermesini istemektedir. Meselâ; “Ya Rabbi, babam öldü, şunum şunum var, mîrastan ne kadar alacağız?” Allah’tan sadece o bölümü ister, sadece o bölümü sorar. Halbuki Allah ona bunu anlatırken on­dan sonra bir şeyler daha söyler, ama o bölüme hiç bakmaz adam. Ya da abdest alacaktır; “Acaba yüzümü mü önce yıkayacağım, yoksa elimi mi?” Sadece o bölümü sorar. “Şimdi sen başkasını karıştırma! Başka konulara geçme!” dercesine. Oysa serbest bıraksa İslâm’ı, ba­kalım ona cevap verirken başka neler diyecekti? O bölümleri karıştır­mıyor adam da, sadece sorduğu bölüme cevap istiyor. “İs­lâm’da hü­kümet” diyor adam, sadece o bölümü sorar. “İslâm’da cemaat” der, “İslâm’da kadın” der, “İslâm’da kazanma, harcama” der. Ne dene­ce­ğini, ne sorulacağını, ne kadar sorulacağını, ne cevap verileceğini de kendisi be­lirler. Yâni Allah’ın âyetlerine kendi fikrini söyletir, âyetleri kendi hevâ ve he­vesine göre yorumlar. Bu da sapıklıktır.

    Halbuki İslâm öyle bir mekânizma ki, hepsi birbiriyle ilgilidir. Arabanın şaftı da, defransiyeli de, tekerlekleri de, direksiyonu da, vi­tesi de, fireni de nasıl aynı uyum içindeyse, Kur’an’ı da aynı uyum içinde öğrenmek zorunda­yız. Yâni Kur’an’ı, Kur’an bütünlü­ğünde öğ­renmek zorundayız. Öğreneceği­miz bölümleri ona önce­den empoze ederek kitabı şartlandırmanın anlamı yoktur. Ona müra­caat ederken ön yargılı hareket etmeyeceğiz. Yâni önce inanıp, sonra da bu inan­cımıza delil bulmak için yönelmeyeceğiz. Kitap ve sünnet ne dedi, ne gösterdiyse öylece alıp ina­nacağız. Eğer öyle değil de kendi inancı­mıza delil bulmak için onlara müracaat edersek, o zaman Allah koru­sun inancımıza ters düşen âyet ve hadisleri inkâr edeceğiz veya tevil edeceğiz de­mektir. Veya; Ey kitap! Bizi bir zahmet şuna götür! Bize şunlar­dan söz et! Biz filan filan kitaplardan inancımızı, itikadımızı, dü­şüncemizi belirledik, sen de bir zahmet onları onaylayıver diye müra­caat etmeyeceğiz.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 80
    Son Mesaj: 08.10.08, 11:49
  2. Erkek Erkektir, Kadın da Kadın
    By Meyvenin Zeyli in forum İslam'a Göre Kadın ve Aile
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 07.08.06, 10:59

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0