+ Konu Cevaplama Paneli
4. Sayfa - Toplam 9 Sayfa var BirinciBirinci ... 2 3 4 5 6 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 ve 82
Like Tree1Beğeni

Konu: Bayanların Başı Açık Risale Okuması Caiz midir?

  1. #31
    Ehil Üye Nuru-Beril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    bilinmiyor...
    Mesajlar
    1.360

    Standart

    ne diyosunuz siz kardeşler bu kadarda emin yazıyosunuz insanların kitap okumasına teşfik etmek başka bişey fakat kuranı kerim'in başı açık okunmasıda ne ben ilk sizden duydum risaleyide tülbentim arkadan okumuşum farkında olmadan içim acıdı hemen düzelttim içindeAllahuTeala'n kelamı varya edepya bi baş örtü takmayamı üşeniyoruz



    iza/hını bilmediğin konuda sui-zanda
    hatta hiç bir zan/da bulunma.....




  2. #32
    Ehil Üye düğüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Bulunduğu yer
    Altıncı Şehir
    Mesajlar
    1.007

    Standart

    Alıntı Nuru-Beril Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne diyosunuz siz kardeşler bu kadarda emin yazıyosunuz insanların kitap okumasına teşfik etmek başka bişey fakat kuranı kerim'in başı açık okunmasıda ne ben ilk sizden duydum risaleyide tülbentim arkadan okumuşum farkında olmadan içim acıdı hemen düzelttim içindeAllahuTeala'n kelamı varya edepya bi baş örtü takmayamı üşeniyoruz
    Ablammm bakınız soruda ne diyor? caiz midir diyor...biz soruya uygun cevap vermeye çalışıyoruz. şimdi biz bu soruya hayır, asla, caiz değildir gibi cevaplar verebilir miyiz?baş örtülü okumak kişinin kendi tercihidir.

    şimdi biz açık bir hanıma, sen böyle Kur'an okuyamazsın, Risale okuyamazsın dersek Rabbim de Ey kulum benim Rahim ve Rahman isimlerimi bilmiyor musun demez mi?bu konularda kesin hatlar çizmek doğru mudur?

    ...

    kainatı değiştiren simyanın peşindeyim

    ...

    ...nazarım simyamdır...

    ...


  3. #33
    Ehil Üye Nuru-Beril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    bilinmiyor...
    Mesajlar
    1.360

    Standart

    Alıntı düğüm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ablammm bakınız soruda ne diyor? caiz midir diyor...biz soruya uygun cevap vermeye çalışıyoruz. şimdi biz bu soruya hayır, asla, caiz değildir gibi cevaplar verebilir miyiz?baş örtülü okumak kişinin kendi tercihidir.

    şimdi biz açık bir hanıma, sen böyle Kur'an okuyamazsın, Risale okuyamazsın dersek Rabbim de Ey kulum benim Rahim ve Rahman isimlerimi bilmiyor musun demez mi?bu konularda kesin hatlar çizmek doğru mudur?
    düğümüm canım kardeşim iyi hoş diyosunda açıkbayana risale yanında bide tülbent hediye etsek ne güzel olur
    şaka biyana benim içim rahat etmez kim nasıl istiyosa öyle yapsın vesselam...



    iza/hını bilmediğin konuda sui-zanda
    hatta hiç bir zan/da bulunma.....




  4. #34
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    örtmek,

    Allah'a aşikar olan bir şeyi neden kullar örter...
    Rabbimizin bizim örtünmemize ihtiyacımı var..

    Huzuru kibriyada ,onunla başbaşa olduğunu ve onun azametini ve uluhiyeti karşısında edeb vaziyeti takınmak fıtri bir ihtiyaç olarak doğar..

    Hatta öyle bir çeşit edebki o edebde ona ayan olan,Ve bizde sır olan çirkin hallerimizi dahi kalbimizde örtmek ve hatta tamamen temiz bir hal ile yönelmek isteriz..

    Bu yönelmede ,edebin madde ve mana aleminde tezahürü nisbetinde şuur ve bilinç istikamet , feyz kazanır..

    Bir kez hakikat-i edeb ile yönelmek,Binkere edebden ve o şuurdan mahrum bir hal ile yönelmekten evladır..Nur ve feyizin nisbeti,çürük ile hayattar kadar farklıdır..

    Edeb bir tohumdur..Külli semaratı doğurur..

    Feyz,şuur,mağrifet nurlarının açılması,muhabbetullah nurlarının kalbe yerleşme sırrı,manen ve madden ,zahiren ve batınen o kalbin titremesi ve bedenin o ihtizaz ile elbisesine bürünen bir hal kesb etmesiyle mümkündür..

    Ne mutlu o titreyen kalblere..

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  5. #35
    MuM
    MuM isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Guest MuM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    3.600

    Standart

    imam-ı rabbani hazretleri, namazın 5000 kadar edebi vardır ben 3000 ine muvaffak olabildim diyor...

    allahu alem ya mektubatta okumuş idim...ya da rahmetli bayram ali yüksel hocanın bir sohbet dosyasında internetten dinlemiştim diye hatırlıyorum...

    edeb feyze sebebiyet verir... edeb s-ebeb

  6. #36
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Ulaşmaz dest-i edeb-i garb-ı hevesbâr-ı hevâkâr-ı dehâdâr
    De'b-i edeb-i ebed-müddet-i Kur'ân-ı ziyâbâr-ı şifâkâr-ı hüdâdâr




    Kâmilîn insanların zevk-i maâlîsini hoşnut eden bir hâlet, çocukça bir hevese, sefihçe bir tabiat sahibine hoş gelmez,
    Onları eğlendirmez. Bu hikmete binâen, bir zevk-i süflî, sefih, hem nefsî ve şehvânî içinde tam beslenmiş, zevk-i ruhîyi bilmez.
    Avrupa'dan tereşşuh etmiş şu hazır edebiyat, romanvâri nazarla, Kur'ân'da olan letâif-i ulviyet, mezâyâ-i haşmeti göremez, hem tadamaz.
    Kendindeki mihengi ona ayar edemez. Edebiyatta vardır üç meydan-ı cevelân; onlar içinde gezer, haricine çıkamaz.
    Ya aşkla hüsündür, ya hamâset ve şehâmet, ya tasvir-i hakikat. İşte yabânî edebse, hamâset noktasında hakperestliği etmez.
    Belki zâlim nev-i beşerin gaddarlıklarını alkışlamakla kuvvetperestlik hissini telkin eder. Hüsün ve aşk noktasında aşk-ı hakiki bilmez.
    Şehvetengiz bir zevki nefislere de zerk eder. Tasvir-i hakikat maddesinde, kâinata san'at-ı İlâhî sûretinde bakmaz,
    Bir sıbga-i Rahmânî sûretinde göremez. Belki tabiat noktasında tutar, tasvir ediyor, hem ondan da çıkamaz.
    Onun için telkini aşk-ı tabiat olur. Maddeperestlik hissi, kalbe de yerleştirir; ondan ucuzca kendini kurtaramaz.
    Yine ondan gelen, dalâletten neş'et eden ruhun ıztırâbâtına, o edebsizlenmiş edeb müsekkin, hem münevvim, hakiki fayda vermez.
    Tek bir ilâcı bulmuş, o da romanlarıymış. Kitap gibi bir hayy-ı meyyit, sinema gibi bir müteharrik emvât. Meyyit hayat veremez.
    Hem tiyatro gibi tenâsuhvâri, mâzi denilen geniş kabrin hortlakları gibi şu üç nevi romanlarıyla hiç de utanmaz.
    Beşerin ağzına yalancı bir dil koymuş, hem insanın yüzüne fâsık bir göz takmış, dünyaya bir âlûfte fistanını giydirmiş, hüsn-ü mücerred tanımaz.
    Güneşi gösterirse, sarı saçlı güzel bir aktristi kârie ihtar eder. Zâhiren der: "Sefâhet fenadır, insanlara yakışmaz."
    Netice-i muzırrayı gösterir. Halbuki sefâhete öyle müşevvikâne bir tasviri yapar ki, ağız suyu akıtır, akıl hâkim kalamaz.
    İştihâyı kabartır, hevesi tehyic eder; his daha söz dinlemez. Kur'ân'daki edebse, hevâyı karıştırmaz.
    Hakperestlik hissi, hüsn-ü mücerred aşkı, cemâlperestlik zevki, hakikatperestlik şevki verir. Hem de aldatmaz.
    Kâinata tabiat cihetinde bakmıyor. Belki bir san'at-ı İlâhî, bir sıbga-i Rahmânî noktasında bahseder; akılları şaşırtmaz.
    Mârifet-i Sâniin nurunu telkin eder, herşeyde âyetini gösterir. Her ikisi rikkatli birer hüzün de veriyor; fakat birbirine benzemez.
    Avrupazâde edebse, fakdü'l-ahbabdan, sahipsizlikten neş'et eden gamlı bir hüznü veriyor; ulvî hüznü veremez.
    Zîrâ sağır tabiat, hem de bir kör kuvvetten mülhemâne aldığı bir hiss-i hüzn-ü gamdâr. Âlemi bir vahşetzâr tanır; başka çeşit göstermez.
    O sûrette gösterir, hem de mahzunu tutar, sahipsiz de olarak yabânîler içinde koyar, hiçbir ümit bırakmaz.
    Kendine verdiği şu hiss-i heyecanla git gide ilhâda kadar gider, ta'tîle kadar yol verir. Dönmesi müşkül olur; belki daha dönemez.
    Kur'ân'ın edebi ise, öyle bir hüznü verir ki, âşıkâne hüzündür, yetimâne değildir. Firâku'l-ahbabdan gelir; fakdü'l-ahbabdan gelmez.
    Kâinatta nazarı, kör tabiat yerine, şuurlu, hem rahmetli bir san'at-ı İlâhî onun medâr-ı bahsi. Tabiattan bahsetmez.
    Kör kuvvetin yerine, inâyetli, hikmetli bir kudret-i İlâhî ona medâr-ı beyân. Onun için, kâinat vahşetzâr sûret giymez.
    Belki muhatab-ı mahzunun nazarında oluyor bir cemiyet-i ahbab. Her tarafta tecâvüb, her cânibde tahabbüb; ona sıkıntı vermez.
    Her köşede istînâs, o cemiyet içinde mahzunu vaz' ediyor bir hüzn-ü müştakâne; bir hiss-i ulvî verir, gamlı bir hüznü vermez.
    İkisi birer şevki de verir. O yabânî edebin verdiği bir şevk ile nefis düşer heyecana, heves olur münbasıt; ruha ferah veremez.
    Kur'ân'ın şevki ise, ruh düşer heyecana, şevk-i maâlî verir. İşte bu sırra binâen, şeriat-ı Ahmediye (a.s.m.) lehviyâtı istemez.
    Bâzı âlât-ı lehvi tahrim edip, bir kısmı helâl diye izin verip; demek hüzn-ü Kur'ânî veya şevk-i tenzilî veren âlet zarar vermez.
    Eğer hüzn-ü yetimî veya şevk-i nefsânî verse, âlet haramdır. Değişir eşhâsa göre; herkes birbirine benzemez.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  7. #37
    Vefakar Üye karam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    394

    Standart

    sadece risale değil herhangi bir dini faaliyeti göstermek için uygun kıyafetli olmak en güzelidir... ama bu kural mıdır asla sadece uyulursa güzel olur... yoksa ayaklar uzatılarakta baş açılarakta risale okunur...

  8. #38
    Ehil Üye istiğna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    2.274

    Standart

    Alıntı MuM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    edeb feyze sebebiyet verir... edeb s-ebeb
    maşaallah...edep ve haya cehennemden kurtuluşa vesiledir...

    "Allah'a tevekkül et! Zira O vekil olarak kuluna yeter!.." (Ahzab/48)



  9. #39
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı CAN KARDEŞ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama başımızı örtersek melaike ilede bir ortamda olmak güzel olur değilmi?
    Mahremi yanında veyahut tek başına olan başörtüsüz bir bayanın yanında da rahmet melekleri bulunamaz mı?

  10. #40
    Pürheves Acz_i Mutlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    151

    Standart

    bence de hiç okumamaktansa başı açık veya yatarakta olsa okuması daha güzel risaleleri ama içindeki kelamlara saygıya binaen başı örtmek daha güzel.daha güzel varken ve bu kadar kolayken neden başka bir yol aransın ki?
    VÜCUDUNU MUCİDİNE FEDA ET.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kardeş Katli Caiz midir?
    By Eyüpşan in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 19.12.16, 13:03
  2. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 20.12.08, 18:36
  3. Chatleşmek Caiz midir?
    By idea.25 in forum Fıkıh
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 13.12.08, 23:56
  4. Başı Açık Gezmek İnsanı Nasıl Bir Tehlikeye Götürür?
    By Medresetü'zZehra in forum Tesettür
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 12.11.08, 11:40

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0