+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 23

Konu: Kıbleye Doğru Ayak Uzatmak

  1. #1
    Dost buz adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    ant.
    Yaş
    52
    Mesajlar
    31

    Standart Kıbleye Doğru Ayak Uzatmak

    Kıbleye doğru ayaka uzatmak ve bazı WC leri kıbleye doğru yapıyorlar durum nedir.




    "İnsanlar helak oldu-Alimler müstesna, Alimler helak oldu-İlmiyle amel edenler müstesna,Amel edenlerde helak oldu-İhlas sahipleri müstesna,İhlas sahiplerine gelince Onlarda pek büyük bir tehlike ile karşı karşıyadırlar"

  2. #2
    Ehil Üye aşk-ı ilahi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.407

    Standart

    Caiz olmadığını düşünüyorum


    Ben artık Rabbime döndüm sakın bana gülme Leyla.

    Gerçek aşkı Onda buldum, sakın bana kızma Leyla.


  3. #3
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Alıntı buz adam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kıbleye doğru ayaka uzatmak ve bazı WC leri kıbleye doğru yapıyorlar durum nedir.




    "İnsanlar helak oldu-Alimler müstesna, Alimler helak oldu-İlmiyle amel edenler müstesna,Amel edenlerde helak oldu-İhlas sahipleri müstesna,İhlas sahiplerine gelince Onlarda pek büyük bir tehlike ile karşı karşıyadırlar"

    Gerek yatarken, gerekse uyanıkken kıbleye karşı ayakları uzatmak mekruhtur, İslâm âdâbına uygun düşmez.

    Kişinin WC'de kıbleye yüzünü ve arkasını çevirmemesi en uygun harekettir. Ancak evlerin içindeki tuvaletlerde bu şartlar gerekli değildir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  4. #4
    Dost saliha_fatma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    29

    Standart

    SELAMÜN ALEYKÜM BENCE KIBLEYE DOĞRU OLARAK SADECE ALLAH'IN RAZI OLACAĞI ŞEYLERİ İŞLEMELİYİZ

  5. #5
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Soru
    Evde wc oturma yönü kıbleye doğru. Bunda bir mahzur var mıdır?


    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Önce konuyla ilgili şu hadislere işaret etmeliyiz: "Sahabi Selman'a dediler ki, Peygamberiniz size tuvalette oturuşa varıncaya kadar her şeyi öğretiyor mu? O da, evet, dedi. Allah Rasûlü bizim küçük, büyük abdestlerde Kıbleye dönmemizi, sağ elle taharet almamızı, üç taştan az ile temizlenmemizi tezek ve kömürle taharetlenmemizi yasakladı" Allah'ın Rasûlü (sa) buyurdu : "Ben sizin babanız yerindeyim. Size öğretiyorum. Biriniz tuvaletini yaparken Kıbleye dönmesin, ona arkasını da çevirmesin"


    Sahabi diyor ki, Şam'a geldik oralardaki tuvaletlerin Kıbleye karşı yapılmış olduğunu görünce yanlanarak ihtiyacımızı giderir, Allah'tan da bağışlanma dilerdik. "Resulûllah küçük büyük abdestlerde iki kıbleye (Kabe ve Kudüs Mescidine) dönmemizi yasaklamıştı"

    Mervan diyor ki, Ibn Ömer'i gördüm, bineğini kıbleye karşı durdurmuş, kendisi de kıbleye karşı küçük abdestini yapıyordu. Bu yasaklanmadı mı? diye sordum. Evet, ama açık arazide yasaklandı. Seninle kıble arasında gizleneceğin kadar bir şey (duvar, perde, bina vb) varsa mahzuru yoktur, dedi" (Ebu Davud, Taharet 4.)

    Bu ve benzeri hadisleri topluca değerlendiren fıkıhçılar bu konuda pek çok farklı görüş ve izahlar getirmişlerdir :

    1. Açık arazide defi hacet yaparken kıbleye dönmek haramdır, ama bina içlerinde haram değildir (Abbas b. Abdulmuttalib, Abdullah b. Ömer, Sa'bi, Malık, Şafiî, Ahmed b. Hanbel)

    2. Bu, açık arazide de binada da caiz değildir (Ebu Eyyûb el Ensarı, Mücahid, Ibrahim en-Mehaî, süfyan es-Sevri, Atâ, Ebu Hanife ve bir Rivayette de Ahmed b. Hanbel) konu ile ilgili olarak altı farklı görüş daha vardır ama en güçlü görüşler bunlardır. (Bu görüşler ve uzun izahları için bk. Mahmud Hattâb es-Sûbkî ,el-Menhel I/39-42)

    Durum bu olunca : Bir medeniyetin, birleşik kaplarda olduğu gibi, her sahasıyla alçalacağını, ya da her sahasıyla yükseleceğini hesaba katarak, kendine has mimari üslubu ve görüşü olmayan bir sistemin bir medeniyete damgasını vuramayacağını bilmek gerekir. Binaenaleyh, müslüman mimarlar yıllardır unutulan ve ihmal edilen bu gerçeği, tekrar hatırlamalı gündeme getirmeli ve hal çaresi bulmalıdırlar. Tuvalet taşları dahi Islami temizliğe elverişsiz, idrarı insanın üzerine sıçratan tarzlarda imal edilmektedir. Lavaboların modeli, abdestte ayakların yıkanılması hiç hesaba katılmadan çizilmekte, inananlar da buna mahkûm olarak yaşamaktadırlar. Bu olayı küçümşeyenlere Selman Hadisini hatırlatmamiz yeterlidir. O zaman da bir müşrik bu meseleyi küçümsemiş ve alaylı bir tavırla, peygamberiniz sizin bu tür işlerinize de mi karışıyor? demişti.

    Netice olarak; kıbleye doğru tuvalet ihtiyacı görmenin iki ayrı duruma hitap eden vaziyeti mevcuttur.


    1- Açık bir arazide kıbleye karşı ihtiyaç görmek caiz değildir
    2- Kapalı bir mekanda kıbleye karşı ihtiyaç görmek, caizdir.

    Her ne kadar kapalı yerde caiz ise de ev içerisinde tuvaletin kıbleye karşı yapılması hoş karşılanmamaktadır.

    http://www.sorularlaislamiyet.com/su...826&s=show_qna

  6. #6
    Ehil Üye tafly38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    Aichach
    Yaş
    36
    Mesajlar
    2.212

    Standart

    Alıntı buz adam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kıbleye doğru ayaka uzatmak ve bazı WC leri kıbleye doğru yapıyorlar durum nedir.



    WC leri kibleye dogru yapilmis evde toalet e gidersen
    kloset e yan otura bilirsin aslinda
    yani cok zor durum da kalirsan eyer
    KULA BELA GELMEZ, HAK YAZMADIKCA
    HAK BELA YAZMAZ, KUL AZMADIKCA

  7. #7
    Gayyur La_Tahzen! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2009
    Mesajlar
    115

    Standart

    Alıntı tafly38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    WC leri kibleye dogru yapilmis evde toalet e gidersen
    kloset e yan otura bilirsin aslinda
    yani cok zor durum da kalirsan eyer
    çok hoş ya

  8. #8
    Pürheves hazinem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2009
    Bulunduğu yer
    Emirates
    Mesajlar
    211

    Standart

    Safilere gore kıbleye ayak uzatıp yatmak sunnetmis. duyan var mı boyle bisey. Olu yatısı diyorlar bir de buna
    Tohum saç bitmezse toprak utansın,
    Hedefe varmayan mızrak utansın
    Heyy gidi küheylan koşmana bak sen
    Çatlarsa doğuran, kısrak utansın

    *******


  9. #9
    Ehil Üye Şahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    9.198

    Standart

    Nâbî, 1678 senesinde sultandan izin alarak, hacca gitmek için yola çıktı. Hac kâfilesi Osmanlı devlet ricâlinden meydana geliyordu. Hicaz yollarında, Peygamber efendimizin aşkından dolayı, Yûsuf Nâbî hiç uyumadı. Medîne'ye yaklaştıkları bir gece, kâfiledeki bir devlet büyüğünün ayaklarını kıbleye doğru uzatarak uyuduğunu gören Nâbî, yetkiliyi uyandıracak bir sesle şu nâtı söyledi.

    Sakın terk-i edebden, kûy-i mahbûb-i Hudâ'dır bu!
    Nazargâh-i ilâhîdir, Makâm-ı Mustafâ'dır bu.

    Habîb-i Kibriyânın hâb-gâhıdır fazîletde,
    Tefevvuk-kerde-i arş-ı cenâb-ı Kibriyâ'dır bu.

    Bu hâkin pertevinden oldu deycûr-i âdem zâil,
    İmâdın açdı mevcûdât dü çeşmin tûtiyâdır bu.

    Felekde mâh-ı nev Bâb'üs-Selâmın sîne-çâkidir,
    Bunun kandîli cevzâ Matla-ı nûr-i ziyâdır bu.

    Mürâât-ı edeb şartıyla gir Nâbî bu dergâha,
    Metâf-ı kudsiyâdır bûse-gâh-ı enbiyâdır bu.

    Nâtın açıklaması şöyledir: "Edebi terketmekten sakın! Zîrâ burası Allahü teâlânın sevgilisi olan Peygamber efendimizin bulunduğu yerdir. Bu yer, Hak teâlânın nazar evi, Resûl-i ekremin makâmıdır. Burası Cenâb-ı Hakk'ın sevgilisinin istirahat ettikleri yerdir. Fazîlet yönünden düşünülürse, Allahü teâlânın arşının en üstündedir. Bu mübârek yerin mukaddes toprağının parlaklığından yokluk karanlıkları sona erdi. Yaradılmışlar, iki gözünü körlükten açtı. Zîrâ burası kör gözlere şifâ veren sürmedir. Gökyüzündeki yeni ay, O'nun kapısının yüreği yaralı âşığıdır. Gökyüzündeki oğlak yıldızı bile O peygamberin nûrundan doğmaktadır. Ey Nâbî, bu dergâha edebin şartlarına riâyet ederek gir. Zîrâ burası, büyük meleklerin etrâfında pervâne olduğu ve peygamberlerin hürmetle eğilerek öptüğü tavaf yeridir."

    O yüksek rütbeli kişi, bu mısrâların ne mânâya geldiğini anladı. Hemen ayaklarını toplayarak doğruldu ve; "Ne zaman yazdın bunu? Senden ve benden başka duyan oldu mu?" dedi. Yûsuf Nâbî de; "Daha önceden söylememiştim. Şu anda sizi bu durumda uzanmış görünce elimde olmayarak yüksek sesle söylemeye başladım. İkimizden başka bilen yok." dedi. Bu sözler üzerine o kişi, rahat bir nefes alarak; "Mâdem ki bu şiiri burada söyledin, burada kalsın. İkimizden başkası duyarsa, senin için iyi olmaz." diye ikâz etti. Yûsuf Nâbî hiç ses çıkarmadı. Kâfile yoluna devâm ederek sabah ezânına yakın Mescid-i Nebî'ye vardı. Mescid-i Nebî'deki minârelerden müezzinler Ezân-ı Muhammedî'den evvel Nâbî'nin, "Sakın terk-i edebden..." diye başlayan nâtını okuyorlardı. Nâbî ve o yüksek rütbeli kişi hayretten dona kaldılar. Sabah namazını kıldıktan sonra, Nâbî ve öbür zât namaz kıldıkları câminin müezzinini buldular. Nâbî, müezzine; "Allah aşkına,Peygamber aşkına ne olursun söyle! Ezândan önce okuduğun nâtı kimden, nereden ve nasıl öğrendin?" diye sordu. Müezzin gâyet sâkin bir şekilde şu cevâbı verdi: "Resûl-i ekrem bu gece Mescid-i Nebî'deki bütün müezzinlerin rüyâsını şereflendirerek buyurdu ki: "Ümmetimden Nâbî isimli biri beni ziyârete geliyor. Bana olan aşkı her şeyin üstündedir. Bugün sabah ezânından önce, onun benim için söylediği bu şiiri okuyarak, Medîne'ye girişini kutlayın." Biz de Resûlullah efendimizin emirlerini yerine getirdik." Nâbî ağlayarak; "Sâhiden Nâbî mi dedi? O iki cihânın Peygamberi, Nâbî gibi bir zavallıyı ve günahkârı, ümmetinden saymak lütfunu gösterdi mi?" dedi. "Evet" cevâbını alınca da, sevincinden kendinden geçti.





    Şudur cihanda benim en beğendiğim meslek
    Sözüm odun gibi olsun, hakikat olsun tek!

    Mehmed Akif Ersoy


  10. #10
    Müdakkik Üye !bR@h!M - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Orta dünya'da ayrıkvadi
    Mesajlar
    748

    Standart

    Malesef bunu Mescidi Haramda da yapıyorlar.Bırakın kıbleyi ayaklarını direk kabeye uzatıyorlar.Ne diyelim Allah ıslah etsin.Allah evine karşı yapılan bu saygısızlığı hoş karşılamaz bence...
    Bana sen niçin şuna buna sataştın diyorlar farkında değilim.Karşımda müthiş bir yangın var,alevleri göklere yükseliyor içinde evladım yanıyor,imanım tutuşmuş yanıyor.O yangını söndürmeye,imanımı kurtarmaya koşuyorum.Yolda biri beni kösteklemek istemişte ayağım ona çarpmış,ne ehemmiyeti var?O müthiş yangın karşısında bu küçük hadise bir kıymet ifade eder mi?Dar düşünceler,dar görüşler...

    BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Ayak Ayak Üzerine Atıp Oturmak
    By abluka in forum Fıkıh
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 09.11.16, 05:56
  2. Kalıbını Secdeye, Kalbini Kıbleye Bırak
    By KıL_BeNi_Ey_NaMaZ in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10.12.08, 06:50
  3. Kıbleye Dönük Evler
    By sarıca in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23.10.08, 15:05
  4. Kalıbını Secdeye,Kalbini Kıbleye Bırak!...
    By esra aktürk in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.10.08, 19:01
  5. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 04.09.08, 14:09

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0