+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 10 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 91
Like Tree1Beğeni

Konu: Vakit Namazından Önce Kaza Namazı Kılınır Mı?

  1. #1
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart Vakit Namazından Önce Kaza Namazı Kılınır Mı?

    Kaza namazlarını mümkün mertebe geciktirmemek, her ne sûretle ve sebeple olursa olsun, vaktinde kılınmayan bir namazı ilk fırsatta kaza etmek farzdır. Kaza namazı borcunun çok olması, yeni kazaları da meçhulde bırakmayı gerektirmez.

    Kaza namazı kılmanın hiçbir şekilde belirli bir vakti, saati ve şekli yoktur. Üç kerahet vaktinin dışında her vakitte, her şartta, her durumda, her vaktin kaza namazı kılınabilir. Hatta Şafiîlere göre kerahet vakitlerinde de kaza namazı kılınabilir. Yani kişi müsait olunca her vakit, her türlü kaza namazı kılmak için en eşref ve en mümtaz vakittir. Vakit namazından önce dilediği vaktin kazası kılınabileceği gibi; vakit namazı kılındıktan sonra da dilediği vaktin kazası kılınabilir. Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir.
    www.fikih.info
    dildade bunu beğendi.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  2. #2
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    vakit namaz?ndan evvel kaza namaz?n? k?lma konusunda şöyle bir husus vard?r :
    Sahib-i tertib olan yani namaz borcu olmayan , bir namaz? kazaya b?rak?rsa önce o b?rakt?ğ? namaz? sonra vakit namaz?n? k?lar. Ömründe hiç namaz kazaya b?rakmam?ş veyahut b?rakm?şsa bile kaza edip tamamlam?ş olan müslümanlara sahib-i tertib denir , böyle bir kimse bir iki namaz?n? kazaya b?rak?rsa hemen s?ras?yla bunlar? kaza edip sonra peşindeki vakit namaz?n? k?lmal?d?r ; böyle yap?l?rsa namazlar?n tertibi s?ras? bozulmam?ş olur. Bir hadis-i şerifde : bir kimse uyumak veya unutmak sebebiyle bir vakit namaz? geçirse ve bu namaz hat?r?na ancak imamla yeni vaktin farz?n? k?larken gelse imamla k?ld?ğ?n? nafile oalrak tamamlas?n . Bitirince hat?r?na gelen kazay? k?ls?n .Sonra imamla k?ld?ğ?n? yeniden k?ls?n
    Bu hadisten kazaya kalm?ş bir namaz? k?lmad?kça vakit namaz?n k?lman?n caiz olmad?ğ? anlşa?lmaktad?r.

    Yukar?daki hükümler sahib-i tertib yani ömründe hiç kazaya namaz b?rakmam?ş yada b?rakm?şsa bile kaza edip tamamlam?ş olan kimseler için ve HANEF? mezhebine uyanlar için geçerlidir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  3. #3
    Dost zülfikar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    36

    Standart

    s.a. bilmeden fetva vermek cehennemde yerini haz?rlamak demektir. lütfen yapmay?n .namaz nedir. niçindir önce bu konular? idrak etmeden.böyle lüzumsuz kelimeleri sarf etmeyelim

    öncelikle bulundugumuz an? degerlendirmek zorunday?z.geçmişin telafisi olmaz
    namaz mü'minin mirac?d?r önce namazda bu hali yaşamak laz?m.geçmişde yapmad?g?n ibadetin sonucunu otomatik olarak yaşayacaks?n.

    ilk önce namaz?n ne oldugunu ögrenelim idrak edelim yaşayal?m ondan sonra üzerinde tefekkür edelim

  4. #4
    Dost zülfikar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    36

    Standart

    NAMAZ NED?R ?-
    NAMAZ D?N?N D?REG?D?R
    NAMAZ ALLAH'a uruç etmektir
    NAMAZ mü'minin mirac?d?r
    NAMAZ-YOKLUGUNU -H?ÇL?G?N? YAŞAMAKTIR

    Namazda okudugun dualar?n anlamlar?n? bilerek hissederek yaşamakt?r.
    ihlas ile k?l?nan iki rekat namaz bin rekat namaza bedeldir.

    sözünü söyleyen zaat niçin söylemiş?
    düşünmek laz?m
    gün boyu namaz?n? k?lamayan insan işinden dolay? o yorgunlukla gelecek
    tek tek kaza namaz?n? k?lacak .peki bu kadar kaza namaz?nda huşuyu nas?l bulacak .robot gibi yat?p kalkmakm? namaz.
    namaz yaşan?las? bir hal'dir namaz? yaşamayan?n halini.
    kur'anda .onlar namaz?n ne oldugundan gafildirler uyar?s?n? .dikkate almak laz?m

  5. #5
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Alıntı Meyvenin Zeyli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaza namazlarını mümkün mertebe geciktirmemek, her ne sûretle ve sebeple olursa olsun, vaktinde kılınmayan bir namazı ilk fırsatta kaza etmek farzdır. Kaza namazı borcunun çok olması, yeni kazaları da meçhulde bırakmayı gerektirmez.

    Kaza namazı kılmanın hiçbir şekilde belirli bir vakti, saati ve şekli yoktur. Üç kerahet vaktinin dışında her vakitte, her şartta, her durumda, her vaktin kaza namazı kılınabilir. Hatta Şafiîlere göre kerahet vakitlerinde de kaza namazı kılınabilir. Yani kişi müsait olunca her vakit, her türlü kaza namazı kılmak için en eşref ve en mümtaz vakittir. Vakit namazından önce dilediği vaktin kazası kılınabileceği gibi; vakit namazı kılındıktan sonra da dilediği vaktin kazası kılınabilir. Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir.
    www.fikih.info
    Vakit namazından sonra kılmak müstehabtır Şafii mezhebince...
    Aktarılanlar çok doğru ve güzel özetlenmiş ALLAH razı olsun...
    Birde Şafii mezhebince kaza namazı olanın zaruri günlük ihtiyaçlar dışında her vaktini kaza namazı ile geçirmesi gerekir kaza namazı olan birinin nafile kılması da caiz değildir(Şafii mezhebince)...
    Konu Ehl-i telvin tarafından (01.06.07 Saat 22:20 ) değiştirilmiştir.


  6. #6
    Ehil Üye elff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Kocaeli
    Mesajlar
    4.016

    Standart

    Alıntı zülfikar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s.a. bilmeden fetva vermek cehennemde yerini hazırlamak demektir. lütfen yapmayın .namaz nedir. niçindir önce bu konuları idrak etmeden.böyle lüzumsuz kelimeleri sarf etmeyelim
    Yukarıda bilmeden kafadan verilen bir fetva göremedim kardeşim.Kimse kaza namazı aslının yerine geçer gibi kelimeler sarfetmemiş.

    Namaz hakikatini öğrenmek imandan sonra en öncelikli vazifemiz.Bunun için okuyoruz zaten iman hakikatlerini.Ama vaktinde kılamayan kazasını da kılmasın mı diyelim?O kapıyı da mı kapatalım?
    İmân, insanı insan eder; belki, insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi İmân ve duâdır.

    ***


    ....Sevgili Üstâdım, evvelce arz ettiğim vech ile, ben artık birşey için yaşadığımı zannediyorum.


    O da, üstâdım olan dellâl-ı Kur'ân'ın vazife-i memuriye-i mânevîsini îfâ etmekle kendilerine pek cüz'î bir yardım ve Kur'ân hesâbına cüz'î bir hizmetkârlıktan ibârettir....



    ***


  7. #7
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı zülfikar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s.a. bilmeden fetva vermek cehennemde yerini haz?rlamak demektir. lütfen yapmay?n .namaz nedir. niçindir önce bu konular? idrak etmeden.böyle lüzumsuz kelimeleri sarf etmeyelim

    öncelikle bulundugumuz an? degerlendirmek zorunday?z.geçmişin telafisi olmaz
    namaz mü'minin mirac?d?r önce namazda bu hali yaşamak laz?m.geçmişde yapmad?g?n ibadetin sonucunu otomatik olarak yaşayacaks?n.

    ilk önce namaz?n ne oldugunu ögrenelim idrak edelim yaşayal?m ondan sonra üzerinde tefekkür edelim
    1. Bilmeden fetva verdiğimiz kan?s? ''su-i zan'' d?r ve bu hal Kuran' da büyük günahlar dan biri olarak belirtilmiştir. Daha dikkatli olal?m

    2 . Sahib-i tertib kimselerin kaza namazlar? hakk?nada ki bilgi hanefi mezhebince ?mam-? abu HAN?FE' YE A?TT?R , dolay?s?yla sizler san?r?m bu fetvan?n imam-? ebu hanefiye ait olduğunu duymad?n?z , detayl? bilgi için Amentü Şerhi adl? esere bak?n?z

    3. Risale-i Nur eserleri namaz ne içindir , hakikati nedir gibi pek çok sorular? çözmüştür ve Nur talebeleri zaten mütemadiyen namaz?n hikmet boyutlar?n? inceliyorlar . Fakat iş sadece bunu öğrenmekle kalmaz f?khi noktada namaz hakk?nda bilgi edinmek zorunday?z , yukar?da ilm-i f?k?h için '' lüzumsuz '' tabiriniz oldukça talihsiz ve muhakemesiz olmuş .

    4. Kaza namaz?n?n sahib-i tertib biri taraf?ndan vakit namaz?ndan evvel k?l?nnmas?na - ki Ebu Hanefi ve hanefi mezheb imamlar?n?n ortak görüşüdür - karş? ; '' öncelikle bulunduğumuz an? değerlendirmek laz?m geçmişin telafisi olmaz '' şeklinde son derecede dehşetli bir fetva ortaya att?ğ?n?z?n fark?nda değilsiniz , verdiğiniz fetva ' Hak' değildir.

    5. Hanefi - Şafi - Hanbeli - Maliki mezhebleri hakt?r ve mezheb imamlar?n?n dediklerine bizler ehl-i sünnet cemaati uyar?z , bunlar?n hükümlerini kendi -zaman?n etkisinde - ve muhakemiz ak?llar?m?z?n getirdiği fetvalarla cerh etmeyiz ,

    6. '' Öncelikle bulunduğumuz zaman? değerlendirmek zorunday?z . geçmişin telafisi olmaz '' şeklinde ki fetvay? hangi ehl-i sünnet imam?ndan istifade ile verdiniz ?
    Bu Hak bri fetva değildir. Kaza namaz? hakt?r ve sahib-i tertib kimse hanefi mezhebinde evvela kaza namaz?n? k?lar ÇÜNKÜ BUNU EFEND?M?Z ( A.S.M) HAD?S-? ŞER?F' DE B?LD?RM?ŞT?R . fetva vermeyi eleştirirken kendi verdiğiniz fetvayla sizi başbaşa b?rak?yorum

    Cehennem azab?n? intaç eden '' fetva vermek '' şekli , şer'i hükümlerde '' bence böle daha mant?kl? ; bence şöyle daha uygun '' gibisinden kendi akl?n? miheng noktas? olarak gören kimseleri kapsar yoksa ?mamlar?n hükümlerini bildirmek fetva vermek değil tebliğ etmektir.
    Konu gulsah tarafından (01.06.07 Saat 19:31 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  8. #8
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Allah raz? olsun gulsah kardeşim.Siz hak bildiğiniz hakikatleri aktarmaya ve vazifenizi Allah r?zas? için yapmaya gayret ediyorsunuz ve devam edin.Baz?lar? serçelere atmacal?k yapacaklar,bunda da hikmetler sakl?d?r inşallah.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  9. #9
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Bu arada şunu da ilave edelim bu bölümün başl?ğ? '' FIKIH '' TIR
    San?r?m bu başl?ğa en uygun konu namaz?n f?khi boyutunu ele almak olacakt?r .

    Bu sitede başka başl?klar alt?nda , namaz o başl?ğ?n manas?na muvafik bir şekilde ele al?n?r , tefekkür edilir.

    Namaza bilhassa yeni başlayan kardeşler '' aç?klamal? risale '' bölümünden namaz?n hikmet boyutlar?n? incelerken bir yandan da '' f?k?h ' başl?kl? bölümden de hikmetini tefekkür ettiği namaz?n? tadil-i erkanla k?lmay? öğrenir işte bu suretle öz - kabuk mükemmel bir şekilde imtizaç edebilir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  10. #10
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vakit namazından evvel kaza namazını kılma konusunda şöyle bir husus vardır :
    Sahib-i tertib olan yani namaz borcu olmayan , bir namazı kazaya bırakırsa önce o bıraktığı namazı sonra vakit namazını kılar. Ömründe hiç namaz kazaya bırakmamış veyahut bırakmışsa bile kaza edip tamamlamış olan müslümanlara sahib-i tertib denir , böyle bir kimse bir iki namazını kazaya bırakırsa hemen sırasıyla bunları kaza edip sonra peşindeki vakit namazını kılmalıdır ; böyle yapılırsa namazların tertibi sırası bozulmamış olur. Bir hadis-i şerifde : bir kimse uyumak veya unutmak sebebiyle bir vakit namazı geçirse ve bu namaz hatırına ancak imamla yeni vaktin farzını kılarken gelse imamla kıldığını nafile oalrak tamamlasın . Bitirince hatırına gelen kazayı kılsın .Sonra imamla kıldığını yeniden kılsın
    Bu hadisten kazaya kalmış bir namazı kılmadıkça vakit namazın kılmanın caiz olmadığı anlşaılmaktadır.

    Yukarıdaki hükümler sahib-i tertib yani ömründe hiç kazaya namaz bırakmamış yada bırakmışsa bile kaza edip tamamlamış olan kimseler için ve HANEFİ mezhebine uyanlar için geçerlidir.

    Yukarıdaki fıkhi hüküm için bakınız:

    1 ) Büyük İslam İLmihali ( Ömer Nasuhi Bilmen ) sayfa : 183
    2) Amentü Şerhi ( Numan Kurtuluş ) sayfa 163

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Bir Vaktin Namazı En Son Ne Zaman Kılınır?
    By merakli_kiz in forum Fıkıh
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 02.11.19, 11:40
  2. Bayram Namazı Nasıl Kılınır
    By Mesrure in forum Fıkıh
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 27.07.14, 23:38
  3. Terâvîh Namazı Nasil Kılınır
    By Mesrure in forum Fıkıh
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05.07.14, 23:40
  4. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01.11.08, 21:09
  5. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 06.07.08, 22:09

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0