Hakkani kardeşin derc ettiği yazıda hüküm vermek bana düşmez. Lakin, fikrimi söylemek isterim.
Haramın iki türlü olduğunu biliyorum. Bizzat emir ile gelen haramlar, içki içmek gibi. Dolayası ile gelen, yani emir olmadığı halde yapılması bir haramı netice veren haramlardır. Bu ikinci sınıf haramda herzaman görüş farklılıkları olmuştur.
Mesela, sigara içmek emir ile yasak değildir. Lakin, içilmesi israf gibi emir ile haram olan fiile netice veriyor.
Peki Mevlüt, doğum günü, yılbaşı hangi gruba dahildir.
Bence Mevlüt ve doğum günü her iki gruba dahil değildir. Yılbaşı ise ikinci gruba dahil olabilir.
Mevlüt adeti hiç olmasa Selavata vesile olmasından ve harama götürmemesinden mekruh dahi olmaz. Ancak, ibadet haline getirilirse elbette bidattır. Namazı bazılarının gösteriş için kılması nasıl namazı haram kılmaz. Bence Mevlütü bazı cahillerin ibadet gibi telakki etmesi Mevlütü mekruh veya haram yapmaz.
Sigarada her halukarda israfa giriyorsun. Niyet, bilinç israfı kaldırmaz. Ama Mevlütte bilinç ve niyet hükmü değiştirir.
Aynen öyle doğum günü partisi de mevlüt gibidir. Niyet ve bilniç hükmünü değiştirir. Doğum gününün Sünnet olan hediyeleşmeye bir vesile kılsak, sevap haline gelir. Ancak, zinalı veya içkili bir toplantı şekline dönüşse zaten haram haline gelir.
Yılbaşı ise ben o kutlamanın niyet ve bilinç ile nasıl hüküm değiştireceğini göremedim. Görmemem olmadığına delil olmaz. Ama nihayetinde başka bir dinin sembolü olmuş bir adetidir. Ne yaparsak yapalım, niyet ve bilinç nasıl olursa olsun başkasının bayramını kutlamak Müslümana şık durmuyor.
Muhabbetle
KUR`ÂN OKUMAK, KUR`ÂN`I "TEGANNÎ" İLE OKUMAK