sedd-i zera-i günühü giden yolları nasıl kapatabiliriz?
sedd-i zera-i günühü giden yolları nasıl kapatabiliriz?
“KURU AĞAÇ, BAHÇIVANA, ‘EY YİĞİT, HİÇBİR SUÇUM YOKKEN NE DİYE BAŞIMI KESİYORSUN?’ DER. BAHÇIVANSA, ‘SUS A ÇİRKİN HUYLU’ DER; ‘KURULUĞUN SUÇ OLARAK YETMİYOR MU SANA!”
(HZ. MEVLANA-MESNEVİ)
Üstad?n da dediği gibi günahtan y?landan çiyandan kaçar gibi kaçmal?s?n?z.üstad çok öz bi şekilde anlatm?ş asl?nda.günaha bulaş?nca ondan kurtulmas? zor.bir alimin dediği gibi bana nas?l tevbe edilir diye soranlar oldu ben anlad?m ki.. günah işlememek tevbe etmekten daha kolay...ucunda günah işlemek mümkün olan yola en baştan girmmek laz?m
لا تحزن انا الله معنا Bir Kitabullah-ı azamdır seraser kainat...Hangi harfi yoklasan manası hep ALLAH çıkar...
Düşmanlarım bana ne yapabilir ki !
Hapsolunmam halvet,
Sürülmem seyahat,
Öldürülmem şehadet!!!
“KURU AĞAÇ, BAHÇIVANA, ‘EY YİĞİT, HİÇBİR SUÇUM YOKKEN NE DİYE BAŞIMI KESİYORSUN?’ DER. BAHÇIVANSA, ‘SUS A ÇİRKİN HUYLU’ DER; ‘KURULUĞUN SUÇ OLARAK YETMİYOR MU SANA!”
(HZ. MEVLANA-MESNEVİ)
Bu meseleye ?slâm Hukuku’nda baz? ahkâm?n istinbat?nda kullan?lan “sedd-i zerâi’” prensibi çerçevesinde biraz daha aç?kl?k kazand?rabiliriz. Şayet “sedd-i zerai”yi kaba çizgileriyle, top yekün fenal?klara giden yollar? kapatarak, yaşama ortam?n? emniyet alt?na almak şeklinde yorumlayacak olursak, konuyla irtibat? kendi kendine ortaya ç?kar. Meselâ, bir âyet-i kerimede Cenâb-? Hak: “Mü’min erkeklere gözlerini (harama) dikmemelerini, ?rzlar?n? da korumalar?n? söyle. Çünkü bu kendileri için daha temiz bir davran?şt?r..” [1] buyurmaktad?r ki, maksat, haram sâiklerin içine girmemektir. Asl?nda, meşrû dairedeki bakmalar, duymalar ve ötesi ihtiyaçlar keyfe kâfîdir ve harama girme zarureti söz konusu değildir. Öyle ise insan haramlar? görebileceği, içine düşebileceği yerlerde gözünü kapat?p dikkatli olmas? gerekmektedir. Çünkü harama bakmak, -bir kudsî hadiste ifade buyurulduğu gibi- şeytan?n zehirli oklar?ndan bir oktur. Cenâb-? Hak, daha baştan insana, “Harama bakmaktan sak?n!” demek suretiyle, onu bakt?ğ? zaman ruhunu delip geçecek ve zihnini alt üst edecek zehirli bir oktan korumaktad?r.
Yazar M. Fethullah Gülen, Prizma-4
Bir ayettede de zinaya yaklasmay?n der.yapmay?ndan önce yaklasmay?n.günaha girmemek için sedd-i zera-i laz?m.bunun içinde öncelikli yap?lacak olanlardan biri zann?mca malayaniden uzak durmak ve mümkünse şüpheli şeylerden uzak durmak geliyor.
لا تحزن انا الله معنا Bir Kitabullah-ı azamdır seraser kainat...Hangi harfi yoklasan manası hep ALLAH çıkar...
Düşmanlarım bana ne yapabilir ki !
Hapsolunmam halvet,
Sürülmem seyahat,
Öldürülmem şehadet!!!
üstad?n h?zl? yürümesi ve günahlardan kaçmas?da bu sebebiyetten ileri geliyor.Ve risalelerde üstad?n hayat?na bakt?ğ?m?zda içtimai hayattan uzak duruyor ...
“KURU AĞAÇ, BAHÇIVANA, ‘EY YİĞİT, HİÇBİR SUÇUM YOKKEN NE DİYE BAŞIMI KESİYORSUN?’ DER. BAHÇIVANSA, ‘SUS A ÇİRKİN HUYLU’ DER; ‘KURULUĞUN SUÇ OLARAK YETMİYOR MU SANA!”
(HZ. MEVLANA-MESNEVİ)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)