yatsı namazının sünneti yok diene ne cevap vermeliyiz........
yatsı namazının sünneti yok diene ne cevap vermeliyiz........
"Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.
sünnete yok denmez yatsi namazinin sünneti ise sünnet i gayr i müekkede dir yani peygamberimiz bi kaç defa terketmis. ama bazi kardesler bunu aliskanlik haline getirir ve sürekli terkeder o yanlis yok demek ise kökten yanlis felan filan bence
ZaMaN GöSTeRDiKi;CeNNeT UcUz DeĞiL, CeHeNNeM DaHi LuZuMSuZ DeĞiL!!!
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Gayri Müekked Sünnetler: Hz. Peygamber'in kesintisiz devam etmediği ve bazan terkettiği sünnetler olup bunlara mendup da denir. Bu namazlar şunlard?r:
1. ?kindi namaz?ndan önce tek selamla k?l?nan dört rekat namaz. Resulullah (s.a.s) bu namaz hakk?nda şöyle buyurmuştur: "?kindi namaz?ndan önce dört rekat namaz k?lan kimseye Allah rahmet etsin" (Tirmizî, Salât, 301).
2. Yats?: namaz?ndan önce k?l?nan dört rekat namaz. Hz. Âişe (r.anha)'den şöyle dediği nakledilmiştir:
"Hz. Peygamber, yats?dan önce dört rekat namaz k?lard?" (Zeylaî, a.g.e., II, 145 vd.; eş-Şevkânî, a.g.e., III, 18).
Hanefilere göre yatsı namazından önce kılınan dört rekat namaz müekked olmayan (mendup) sünnetlerdendir. Yatsı namazından önce ve sonra tek bir selam ile kılınan dört rekatlık nafile namaz sünneti gayr-i müekkeddir. Bunun dayandığı delil Hz. Aişe (ra) den rivayet edilen şu hadisi şeriftir: "Hz. Peygamber (as), yatsıdan önce dört rekat nama kılar, sonra yatsı namazına müteakip kalkar, dört rekat daha namaz kılar, sonra yatardı.- Merakil Felah, 64. Ahmed, Ebu Davud ve Nesei H. Aişenin şöyle dediğini rivayet etmişlerdir: "Hz. Peygamber (as) yatsı namazını kıldıktan sonra ne zaman benim evime girdiyse dört veya altı rekat namaz kılmıştır." Nasbur Raye, II, 145 vd.; Neylül Evtar, III, 18.
Namaz kılan kişi dilerse yatsıdan sonra iki rakat sünneti müekkede ile de iktifa edebilir. Bu içtihadın dayanağı daha önce geçen "Her kim gündüz ve gece on iki rekat namaz kılarsa kendisi için cennette bir ev bina edilir." hadisidir.
Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ikindi ve yatsının sünnetini kılış şekline gelince; Ebû Dâvud’ta rivayet edilen bir hadis-i şerife göre, Resul-i Ekrem Efendimiz ikindinin sünnetini dört rekât kılar, her iki rekâtın arasını da selâmla ayırırdı.
Yine Hazret-i Âişe’nin rivayetine göre, “Resul-i Ekrem (a.s.m.) yatsının farzından önce dört rekât, farzından sonra da dört rekât kılar, sonra yatarlardı.”
Peygamberimizin (a.s.m.) ikindi namazının sünnetini sadece iki rekât kıldığına dair rivayetler de mevcuttur. Neseî’nin Hz. Ali’den rivayetine göre, “Resulullah (a.s.m.) ikindi namazının farzından önce iki rekât kılardı.”
Bu hadislere göre, ikindi ve yatsı namazından önce dörder rekât kılmak menduptur. Sevabı ve fazileti yüksek bir ibadettir. İmam Muhammed, ikindiden ve yatsıdan sonra kılınan sünnetlerde iki rekâtla dört rekât arasında serbest kalmıştır. Yani ikindi namazının sünneti iki rekât olarak da kılınabilir. Fakat Hanefi mezhebinin diğer imamları dört kılmayı efdal görmüşlerdir.
Muhît isimli fıkıh kitabında yer aldığına göre Peygamber Efendimiz, ikindinin sünneti ile yatsının ilk dört rekât sünnetini devamlı olarak kılmamışlardır. Bazan dört kılmış, bazan iki kılmış, bazan da terk etmiş, hiç kılmamışlardır
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Bizim k?lacağ?m?z sünnetlere ne Allah '?n ihtiyac? var nede biz k?lmasak Efendimiz ( a.s.m) birşey kaybeder.
Öyle ise Sünnetleri k?lmaya bizim ihtiyac?m?z vard?r. Neden mi ?
Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"K?yamet gününde, amelinden yana, kulun ilk önce sorguya çekileceği şey, namaz?d?r. Eğer bunun hesab?n? verirse, kurtulur. Veremezse, eli boş dönüp, büyük bir zararla karş?laş?r.
Farz namaz?ndan bir eksik ç?karsa, Rab Teal der ki:
"Gel, bak bakal?m kulumun nafile namaz? var m??"
Bak?l?r, varsa getirilir ve onunla farz namaz tamamlan?r.
Sonra diğer amelleri de bunun gibi olur."
Hureys rad?yallahu anh. Tirmizi
Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"Allah Teal buyurmuştur:
"Kulum bana, kendisine farz k?ld?klar?m? yerine getirmekten daha iyi bir şeyle yaklaşamaz.
Ondan sonra, kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder, nihayet ben onu severim. Ben onu bir de sevdim mi, art?k işittiği kulağ?, gördüğü gözü, tuttuğu eli, yürüdüğü ayağ? olurum.
Bir şey isterse, hemen veririm, bir şeyden de bana s?ğ?n?rsa, onu muhakkak korurum."
Ebü Hureyre rad?yallahu anh. Buhari
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Kutlular Ağabey anlatmıştı. Birisi kendisine demiş ki:
-Yahu Mehmed bey, sizin işiniz de bu zamanda bayaa zor!
-Neden?
-Neden olacak; bu devirde İslâm'ı yaşamaya çalışıyorsunuz. "Yani yat günah, kalk günah!" kolay mı?
Kutlular ağabey şöyle cevap veriyor:
-Beyefendi, siz yanlış biliyorsunuz. İslâmiyet "yat günah, kalk günah" değildir; aksine "yat sevap, kalk sevap"tır.
Şimdi, aön kardeşimizin yukarıdaki mesajını okuyunca bu anekdot aklıma geldi.
Şu dinin (İslâm) güzelliğine bakın:"Peygamberimiz'in sünneti" diye namaz kılıyorsunuz, sünnet sevabı alıyorsunuz. Aynı namazı -Peygamberimiz öyle yaptığı için ara sıra- terk ediyorsunuz, yine sünnet sevabı alıyorsunuz.
İslâm'ı bu devirde yaşamak zor diyenler utansın.
Allah razı olsun aön kardeşim!
"Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)