+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 20

Konu: Eğitimde Eski ve Yeni Yaklaşımlar

  1. #1
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart Eğitimde Eski ve Yeni Yaklaşımlar

    Eğitimde Eski ve Yeni Yaklaşımlar


    Eski Yaklaşım:
    • Eti senin kemiği benim.(Havelecilik)
    • Okul çocuğu meşgul etme yeridir.
    • Okul sevimsiz mekanlardır.
    • Aile pasif,bazen reaktiftir.
    • Aile çocuğun sahibidir.
    • Çocuk anne ve babanın esiri gibidir.
    • Aile çocuğa bakmak,büyütmek,beslemek ve barındırmak için vardır.
    • Çocuk ailede vatandaştır;verilen emirlere uyan,pasif bir uygulayıcıdır.
    • Çocuğun geleceği babası veya öğretmeni belirler.

    Yeni Yaklaşım:
    • Eti de kemiği de benim.Sen kim oluyorsun? (Sahiplenme)
    • Okul çocuğu eğitme ve yönlendirme yeridir.
    • Okul öğrenmeyi eğlenceli hale getirir.
    • Aile aktif,katılımcı ve proaktiftir.
    • Aile çocuğun rehberidir.
    • Çocuk anne ve babadan bağımsız,özgür bir bireydir.
    • Aile,bunlarla birlikte eğitmek için de vardır.
    • Çocuk aile içi karar alma süreçlerinde aktif bir katılımcıdır.
    • geleceğini aile ve öğretmeninin desteği ile çocuk kendisi belirler.(Yeni Eğitim Dergisinden)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  2. #2
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart


    Ailenin Gözünde Okul:
    • Çocuğu meşgul eden bir kurum.Şu okullar açılsa da sizden bir kurtulsam.(Yaz tatilinde evde yaramazlık yapıldığı zaman annelerin duası.)
    • Okul iyi öğretmiyor,öğretmenler çocuğumla yeterince ilgilenmiyor.
    • Okulda disiplin yok,çocuklar başıboş yetişiyor.Çocuğum çetelere girecek diye korkuyorum.
    • Öğretmenler çok ödev veriyor.Çocuğum her akşam ödev yapmaktan yoruluyor.
    • Öğretmenler çocuğumla bire bir ilgilenmiyorlar.

    Okulun Gözünde Aile:
    • Ailenin başından savuşturduğu,çocuğun meşgul etme olarak gördüğü yer:”Şu okullar açılmasa!” (Yaz tatilinin bitmesini arzu etmeyen eğitimcinin durumu.Yine okullar açıldı serzenişi.)
    • Aileler çocuklarıyla hiç ilgilenmiyorlar,hatta veli toplantısına bile gelmiyorlar.
    • Ailede terbiye yok.Terbiye verilmeden okula gönderilen çocuklar okulun ortamını bozuyorlar.
    • Aileler çocuklarının ev ödevlerine yardım edeceklerine başlarını TV izlemekten kaldırmıyorlar.
    • Ne yapayım,her sınıfta ortalama 50 öğrenci var.Bir dersin süresi zaten 40 dakika.Hangi öğrenci ile ilgileneyim.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  3. #3
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Eğitimde Gönüllü Olmak
    • Öğrenme çevreden başlar.
    • Öğrenme paylaşımla kalıcı olur.
    • Öğrenme gönüllülük ister.
    • Öğrenme bedel ister.
    • Karekter öğrenmeyle şekillenir.
    • İnsanı anlamayan eğitimi anlayamaz.
    • Karekter insanın kendi kimliğini ifade etmesiyle başlar.
    • Çocuğun ilk çevresi ailesidir.
    • Okul ailenin devamı olmalıdır.
    • Okul ve aile birbirine destek olmalıdır.
    • Bu çocuklar ve okullar hepimizin.
    • Okulda ve eğitimde gönüllü olmaz elzemdir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  4. #4
    Yasaklı Üye halenur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    2.932

    Standart

    Güzel tespitler...

  5. #5
    Gayyur enelbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    Gaziantep
    Yaş
    39
    Mesajlar
    105

    Standart

    Eğitim ne zaman öğretim kadar değerlenirse,
    davran?ş eğitimi kadar ruhun eğitiminede yani şahs-? manevinin eğitiminede önem verilirse
    eğiticilerinde kendini eğitme gerekliliği yeterince anlaş?l?rsa
    işte o zaman okullarda eğitim yaşan?r...yaşat?l?r
    ''Şefaatim ümmetimin büyük günah işleyenlerinedir''(S.A.V)
    Bu günahkar ümmetine şefaat et,Ya Resulallah

  6. #6
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    ESKİ YENİ PROGRAMIN KARŞILAŞTIRILMASI
    Eski programlarımız katı davranışçı program anlayışına dayanıyordu. Öğrencinin öğrendiklerini söylemesi ve yazması, öğrenmenin yeterli düzeyi olarak kabul ediliyordu. Öğrenmenin duyuşsal boyutu üzerinde yeteri kadar durulmadığı için, öğrenilenlerin içselleştirilmesi ile ilgili süreçler istenilen düzeyde işletilemiyordu.

    Yeni programlarda yapılandırıcı bir yaklaşım benimsenmiştir.İçerik düzenlenmesi hem bilgi, hem beceri, hem değer hem de tutum düzeyinde öğrenmeyi gerçekleştirecek şekilde yapılmıştır.

    Mevcut programlarımız, doğrusal ve tekli neden sonuç ilişkisine dayalı NEWTONYA bilgi felsefesine dayanıyordu. Yani, olay ve olguları açıklamada ben veya o,ak veya kara; ya hep, ya hiç; ya bu, ya o şeklinde şartlanmaya dayalı ve uzlaşmadan uzak bir zihinsel yapı karşımıza çıkıyordu.

    -Buna karşılık, yeni öğretim programları, KUANTUMUN çoklu sebep-sonuç ilişkisini esas alan bilgi felsefesine dayanmaktadır. Böylece olay ve olguları açıklamada “ötekinin kapsanması” şeklinde tanımlanabilecek bir yaklaşımla daha rasyonel,barışık,etkili ve demokratik sonuçlara ulaşılması mümkün olabilecektir.

    • Mevcut öğretim programlarımız, sanayi toplumu modeline dayalı kavramların, becerilerin, değerlerin üretim ve tüketim biçiminin yoğun bir şekilde yaşandığı koşullarda hazırlanmıştı.Bu nedenle öğretim programları da sanayi toplumu tasarımına göre kurgulanmıştı. Oysa çağımızda bir çok alanda yaşanan hızlı gelişmeler, özellikle kültür endüstrisi ve kitle iletişim teknolojileri alanında kaydedilen büyük çaplı gelişmeler insanlığın bilgi çağına geçişini hızlandırmıştır. Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecini bizim toplumumuz da yoğun bir biçimde yaşamaktadır.

    - Bu nedenle yeni öğretim programları bilgi toplumunun gerektirdiği bilgi, beceri, değer ve ilişki biçimini karşılayacak şekilde geliştirilmiştir.

    İlköğretim düzeyinde uygulanan mevcut öğretim programları farklı zamanlarda geliştirilip uygulamaya konuldukları için aralarındaki tamamlayıcılık ilişkisi yetersizdi. Dersler-konular arasındaki yatay ve dikey ilişkilendirme ön koşul öğrenmelere olanak verecek şekilde değildi.

    - Yeni programlar, dersler-konular arasındaki paydaşlık ilişkisini ilköğretim bütünlüğü içinde detaylı bir şekilde ortaya çıkararak öğretmenin işini kolaylaştırmıştır.

    -Yeni programlar araştıran, sorgulayan, analiz eden, çözüm üreten; insana, topluma ve doğaya pozitif bir gözle bakabilen, ama gerektiğinde “hayır” da diyebilen birey ve toplum hedefliyor. Bunun sağlanabilmesi için programlar ekonomiye,demokrasiye ve kişilik eğitimine duyarlı hale getirilmiştir.

    -Yeni programlar öğrenci kazanımlarını etkinlikler yoluyla gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Ağırlıklı olarak; öğretmenin dersin hazırlık ve değerlendirme aşamalarında, öğrencinin ise, sürekli aktif olmasını gerektiren yeni programlar, öğrenci merkezliliği ve aktiflik ilkesine dayalı öğrenmeyi gerçekleştirecek niteliktedir. Çünkü, gerek etkinlik tasarlama gerekse de bu etkinlikleri uygulama aşamalarında öğrenci sürece aktif biçimde katılacak ve birden fazla duyu organını işe koşturmuş olacaktır. Öğretmenlere her ders için yüzlerce örneği önerilen bu etkinlikler, öğrenciyi hem eğlendirecek, hem düşündürecek, hem dinlendirecek, hem de bilgilendirecektir. Öğrenme sürecine hem aklı, hem yüreği, hem de bedeniyle katılmasını sağlayacaktır. Öğrenciye hazır bilgi verilmeyecek, etkinlikler yoluyla kendisinin bilgiye ulaşması ve ulaştığı bilgi ile kendisi arasında bir aidiyet bağı kurması sağlayacaktır.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  7. #7
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    BİR ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE;

    Öğrencilere özgüven duygusunun kazandırılması için, süregelen uygulamada “siz cesursunuz,zekisiniz, güzelsiniz” türünde telkinler yapılmaktadır. Bunlar güzel sözler. Ama bunlar öğrenciye etkinlikler yoluyla hissettirildiği zaman daha kalıcı sonuçlar alınabilir.

    Hayat Bilgisi dersinde öğrencilere ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN geliştirilebilmesi için her öğrencinin sınıfa bir elma getirmesi istenir.

    Öğrencilerden bazılarının elması çürük, bazılarınınki sağlam; kimininki kırmızı,kimininki de yeşil veya sarı renkli,kimisi büyük, kimisi küçük olabilir.

    Elması küçük ve çürük olanlar üzüntüye kapılabilirler. Öğretmen her öğrencinin kendi elmasını incelemesini sağladıktan sonra, onlardan elmalarını ortadan ikiye bölmelerini ister. (Elmayı ikiye böldüğünde istinasız bütün elmaların ortasından bir yıldız çıkar.)

    Öğretmen her öğrencinin elmasındaki yıldızı görmesini sağlar ve şu sonuca ulaşmalarına yardım eder.

    Her birimizin cinsiyeti,fiziksel özellikleri, aile yapıları, sosyo-ekonomik durumları farklı olabilir. Kısa boylu, bedensel özürlü olabiliriz. Bazı derslerde başarısız olabiliriz. Ama unutmamalıyız ki, şu elmalar içinde görülen yıldız gibi her birimizin içinde de bir yıldız vardır. Bu yıldızı keşfetmeli ve kendimize güvenmeliyiz”

    Programlarda farklı dersler için buna benzer yüzlerce etkinlikler bulunmaktadır.

    -Bu örnekte olduğu gibi öğrenme süresinde çocuğun, elmayı incelediği için görme duygusu, ikiye böldüğü için dokunma duyusu, tadına baktıysa tatma duyusu aktif hale geliyor.
    Etkinlik oyun oynar gibi gerçekleştiriliyor. Bu tarz, öğretmenin işini kolaylaştırıyor. Sizler artık eskiden olduğu gibi çok konuşarak boğaz patlatmayacaksınız. Öğretmen daha çok öğrenme ortamı düzenleyen,öğrenme etkinliği tasarlayan, ölçme-değerlendirme sürecini yöneten ve rehberlik sürecini geliştiren bir rol oynayacaktır.

    Bu, öğretmenin rolünün pasifleşmesi değil, aksine daha etkili hale gelmesi demektir. Bu programın uygulanmasında en büyük başarıyı öğretmen faktörü sağlayacaktır. (Yeni İlköğretim Programlarının uygulama seninerlerinden yararlanılmıştır.)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  8. #8
    Pürheves MetinVan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    Van
    Mesajlar
    224

    Standart

    Elbetteki yeni eğitim sistemi gelişmeye yönelik üretkenliğe yöneliktir.Çocuklar birşeyler üretmenin zevkini yaş?yorlar.Ama ?lköğretim yönetmeliğinin de bunu desteklemesi laz?m.Çocuklara öz güveni kazand?r?yor.Ne yaz?k ki çok zeki öğrenciler yar? dönem gelerek okulunda s?n?f?n? geçebileceğini biliyor.Ve okularda devams?zl?k baş gösteriyor.

  9. #9
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    ?LKÖĞRET?M PROĞRAMINDA NE DEĞ?ŞT? ?


    Yeni ilköğretim programlar? incelendiğinde aşağ?daki değişiklikler görülmektedir.
    • Kat? davran?şç? programdan yap?land?r?c? bir yaklaş?ma geçildiği görülmektedir.
    • Sadece öğretim değil, eğitimin de vurguland?ğ? görülmektedir.
    • Programlar?n birbirine uygun hâle getirildiği görülmektedir.
    • AB ve uluslar aras? eğitim normlar?n?n dikkate al?nd?ğ? görülmektedir.
    • Çocuklar?m?zda kazand?r?lmas? gereken ortak becerilerin tespit edildiği görülmektedir.
    • Spor kültürü, sağl?k, çevre, rehberlik, kariyer, girişimcilik, afet bilinci disiplinler aras? bir yaklaş?mla program?n omurgas?na yerleştirildiği görülmektedir.
    • Yüzeysel davran?ş ifadesi yerine bilgi, beceri, anlay?ş ve tutumlar?n konuldu görülmektedir.
    • Bask?n doğrusal düşünce yerine, karş?l?kl? nedensellik ilkesinin öne ç?kar?ld?ğ? görülmektedir.
    • Programlar?n etkinliklerle zenginleştirildiği görülmektedir.Böylece çok zevkli ve eğlenceli dersler işlenmektedir.
    • Ölçme değerlendirme anlay?ş?nda süreci de değerlendiren bir anlay?şa geçildiği görülmektedir.Öğrencilerin dönem içindeki tüm çal?şmalar? dikkate al?narak değerlendirilmesi sağlanmaktad?r.
    • Yeni öğretim program? nas?l “öğretmek”ten çok “öğrenme”yi merkeze alan bir anlay?ş? esas ald?ğ? görülmektedir.Bu durum belki de program?n en önemli özelliğinden birisidir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  10. #10
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    PROGRAM DEĞ?Ş?KL?Ğ?NE NEDEN G?D?LM?ŞT?R?


    1-Değişik bilim alanlar?ndaki araşt?rma bulgular?n?n ve eğitim bilimlerinde öğretme/öğrenme anlay?ş?ndaki gelişmelerin yöntem ve içerik olarak öğretim programlar?na yans?t?lmas?,
    2-Eğitimde kaliteyi artt?rmak ve eşitliği sağlamak,
    3-Ekonomiye ve demokrasiye duyarl? bir eğitim ihtiyac?,
    4-Bireysel ve ulusal değerlerin küresel değerleri de dikkate alarak geliştirilmesi ihtiyac?,
    5-Mevcut öğretim programlar? uygulamalar? kapsam?nda öğrencilerin çoğunluğunda okula, öğrenmeye, okumaya tepki düzeyinde bir isteksizlik olmas?,
    6-Mevcut öğretim programlar?nda konular?n çok kapsaml? ve ezbere dayal? bilgi yoğunluklu olmas? nedeniyle, konular?n zaman?nda bitirilememesi ve çoğu zaman s?k?şt?r?l?p öğrenilmeden bitirilmesinin tercih edilmesi,
    7-Programda yer alan konular?n bir çoğunun çocuklar?n yaş ve gelişim düzeylerine uygun olmaktan, onlar?n merak ve ilgilerini karş?lamaktan uzak olmas?,
    8-Okulda kazand?r?lmaya çal?ş?lan yaşant? biçimleri ile gerçek dünyan?n çoğu kez uyum içinde olmamas?,
    9-Sekiz y?ll?k kesintisiz zorunlu ilköğretim uygulamas? ile ilkokul ve ortaokul programlar? üst üste eklendiği için, temel eğitimde program bütünlüğünün olmamas?,
    10-Dikey eksende, temel eğitimde birinci s?n?ftan-sekizinci s?n?fa her bir dersin kendi içinde kavram bütünlüğünün olmamas?,
    11-Yatay eksende, dersler aras?nda yeterli paralelliğin sağlanmam?ş olmas?,
    12-Ekonomik ve toplumsal gelişmelerin bir sonucu olarak, bireylerin eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, işbirliği yeterliklerini kazanmalar?n?n daha bir önem kazanm?ş olmas?,
    13-Kendini ifade edebilen, iletişim kurabilen, girişimcilik ruhuna sahip vatandaşlar yetiştirme gerekliliği daha bask?n konuma gelmesi,
    14-Çocuklar?m?z?n, ülke çap?nda ya da uluslar aras? değerlendirmelerde beklenen düzeyde başar? gösterememesi. (MEB seminerlerinden)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Eski Saîd'den Yeni Saîd'e geçiş döneminin mukaddemesidir.
    By gamze-i_dilruzum in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22.02.13, 12:32
  2. Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri
    By halenur in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.05.08, 14:06
  3. Eski Üye Yeni Selam..
    By NurEfsan in forum Tanışma
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 27.04.08, 13:30
  4. Eski Said ve Yeni Said Dönemi
    By ademyakup in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 01.04.08, 19:23
  5. Eski ve Yeni Said Üzerine Düşünceler...
    By SeRDeNGeCTi in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 25.05.07, 00:51

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0