+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 ve 5

Konu: Öğrencinin Takdir Ettiği Öğretmen

  1. #1
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart Öğrencinin Takdir Ettiği Öğretmen

    ÖĞRENCİNİN TAKDİR ETTİĞİ ÖĞRETMEN

    Öğrenciye eskiden talebe denilirdi. Yani taleb eden anlamında bir kelime idi talebe. Ancak bu zamanda bu kelimeyi pek kullanmıyoruz. Yenileştik ve geliştik artık! Gerçi isimlerin değişmesi hakikatleri değiştirmiyor. Yine de taleb eden manasını taşıyan talebe kelimesi benin daha çok hoşuma geliyor.
    Biz bu yazımızda şimdiki anlamı ile öğrenci kelimesini kullanacağız. Çünkü geride kalmak olmaz! Ne derler yoksa bize!
    Ben öğrencilerimizin çok iyi bir gözlemci olduklarına inanıyorum. Onlar inanın ki hiçbir ayrıntıyı kaçırmıyorlar. Her gün bizi ince bakışlarla süzüyorlar ve giydiğimiz her giysinin uyumuna dahi dikkat ediyorlar. Yeni bir ayakkabı aldığımızda mutlaka hayırlı olsun diyerek bizimle ilgilendiklerinin işaretini vermeyi ihmal etmiyorlar. İşte biz öğretmenler böyle dakik nazarlar altındayız. Hele ders işlerken bir kelimenin noktasını unutalım ya da yanlış bir kelime telaffuz edelim hemen harekete geçiyorlar. Gerektiğinde o kelimeyi duymayan arkadaşlarına kısa sürede servis etmeyi de ihmal etmiyorlar. Yani çocuklarımız taleb eder konumlarını her zaman muhafaza ediyorlar. Ha, dersler mi? Yani derslere çalışmada niçin bu kadar maharetli değiller? İnanın orada da maharetliler de bizler öğrencilerimizin temsil sistemlerine uygun hareket edemiyoruz belki de. Yani onların ilgi ve zekâ alanlarına uygun ders işleyemiyoruz düşüncesindeyim. Çünkü öğrenemeyen öğrenci yoktur. Öğretilemeyen veya öğrenme yollarına yöneltilemeyen öğrenciler olduğuna inanıyorum. Sanırım öğrenciler yönetilmeyi değil, yöneltilmeyi bekliyorlar bizlerden. Bunu başarabilirsek öğrencilerimizin dersleri daha başarılı olacak diye düşünüyorum.
    Elbette öğrencilerin öğretmenlerinde aradıkları birçok özellikler vardır. Bütün öğretmenler kendilerini tetkik etmekte kabiliyetli olan öğrencilerine karşı şu özellikleri taşımakta gayretli olmalıdır.
    • Sınıf yönetiminde yeterli olmalı.
    • Mesleğinde yeterli ve donanımlı olmalı.
    • Öğrenci davranışlarını iyi gözlemlemeli ve bu davranışlarla ilgilenmeli.
    • Konuya hakim olmalı.
    • Eğitim ve öğretim yeteneği olmalı.
    • Kişilik sahibi olmalı.
    • İyi giyinmeli.
    • Makul ve mutedil olmalı.
    • Metin ve sabırlı olmalı.
    • Dost ve güvenilir olmalı.
    • Sempatik ve şakacı olmalıdır.
    Belki bu listeye çoğaltabiliriz. Ancak bir öğretmen asgari yukarıdaki maddelere dikkat ederse inanıyorum ki çok problemini çözmüş olacaktır. Bütün öğretmenler kendilerini tetkik etmekte olan öğrencilerin yetenek, yeterlilik, alışkanlık ve davranışlarını geliştirmek ve onlara örnek, önder olabilmeleri için sürekli ve bilinçli olarak bu hususları göz önünde bulundurmalıdırlar. Zaten öğretmen olmanın gereği de bu değil midir?
    TALİM ETTİRMEYİ, TALEB EDENİN TALEPLERİNE GÖRE AYARLAMALIYIZ.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  2. #2
    Ehil Üye delailinnur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    1.368

    Standart

    ?nsan üzerine yat?r?m öyle kolay değil tabii..sonuç uzun bir sürecin sonunda ortaya ç?k?yor,maksimum derecede sab?r,özveri ve gönül işi Öğretmenlik..
    Konu delailinnur tarafından (10.10.07 Saat 20:13 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Müdakkik Üye Eyüpşan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    894

    Standart

    Soru sorulduğunda hoşnutsuz olan insanlar? sevmem. Soru sorulmayan yerde bir sorun var demektir diye düşünürüm. Dayak atan hocalar? sevmem, ama çok gerekirse at?l?r. Ama bir kişinin suçu yüzünden tüm s?n?f? s?ra dayağ?na çeken piskopatlardan nefret ediyorum.

  4. #4
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Eğitimde fiili müdahaleyi kesinlikle kabul etmiyorum.Dayak öğrencinin duygular?n? bast?rmak ve köreltmektir.Şiddet ve istibdatt?r.Bunu metod olarak uygulayanlar"?stibdatta menhus bir lezzet vard?r."s?rr? gereğince o kötü lezet için bu zulmü işliyor olmal?d?rlar.

    O zaman şöyle diyelim.Eğitimde de ikaz ve uyar? mutlaka olmal?.Ancak bu kesinlikle dayak ve istibdat olmamal?d?r.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  5. #5
    Gayyur dördüncü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    73

    Standart

    Alıntı Abdulbaki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Yani onların ilgi ve zekâ alanlarına uygun ders işleyemiyoruz düşüncesindeyim. Çünkü öğrenemeyen öğrenci yoktur. Öğretilemeyen veya öğrenme yollarına yöneltilemeyen öğrenciler olduğuna inanıyorum. Sanırım öğrenciler yönetilmeyi değil, yöneltilmeyi bekliyorlar bizlerden. Bunu başarabilirsek öğrencilerimizin dersleri daha başarılı olacak diye düşünüyorum.

    çok doğru bir tespit..ne cevherler var ki bu sebeble eğitimlerini tamamlamıyorlar.
    Ya Baki Ente'-l Baki

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Allah'ın Takdir Ettiği Rızık...
    By yasemenn in forum Hadis-i Şerifler
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 28.02.09, 10:03
  2. Öğrencinin Sözlüğü
    By edep in forum Mizah
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05.07.08, 02:02
  3. Takdir Edici Yoldaş!!!
    By acizizfakiriz in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 16.01.08, 01:20
  4. İlahi Takdir ve İnsan İradesi
    By mirkat in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18.07.07, 19:46

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0