Celcelutiye Cevşen kadar tan?n?yor olmasa da belki onun kadar k?ymetli, kudsî bir duâ... Duâ ibadetin özü ve s?rr?. S?rr?n s?rr? yine duâ s?rr?yla aç?l?yor, t?pk? kocaman kap?n?n küçücük anahtar şifresiyle aç?lmas? gibi... Celcelutiye şifrelerle dolu bir duâ manzumesi... Hem de istikbale bakan gaybî bir duâ... Duân?n kaynağ?na bak?ld?ğ?nda ne kadar temiz bir kaynaktan akt?ğ? görülecektir. Hz Ali’ye Peygamberimiz (asm) öğretmiş, ona da Cebrail (as) bildirmiş.
Bediüzzaman, Risâle-i Nur’un onun sinesinden ç?kt?ğ?n? ve mânevî veledi olduğunu söyler. Yani Nur Risaleleri bir duâ mahsulü, anlaş?lmas? da yine duâ ile olsa gerek. Cevşen ve Celcelutiye bütünlüğü birlikte okunarak anlaş?lacak bir kitap Nur risâleleri... Nur risâlelerinin mânâlar? kavrand?kça iki duân?n da derinliklerine inilmiş olunacak ayn? zamanda... ?kisi de birbirini açan şifreler... Hepsi bizi kâinat?n şifrelerini çözen Kelâm-? Ezelî, Kur’ân-? Mübîn’i anlamaya götüren basamaklar...
Asl? Süryanice olan duân?n meali okunduğunda görülecek ki sanki Bediüzzaman’?n hayat? bu duâ ile şekillenmiş, adeta kendisi için kabul edilmiş bir duâ olmuş. Sikke-i Tasdik-i Gaybî’de şöyle der: “Ben Celcelutiye’yi okuduğum vakit, sair münacatlara muhalif olarak kendim bizzat hissiyat?mla münacat ediyorum diye hissederdim. Benim için gayet f?trî ve dertlerime alâkadar ve tefekkürat-? ruhiyeme hoş bir zemin oluyordu.” ?lgili bahsin tamam? okunduğunda şevk ve heyecan verici olduğu görülecektir. ?mam-? Gazali’nin ifadeleriyle dünya ve âhiret hazineleri bulunan bu duân?n içinde ?sm-i Azam var.