+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: Didaktik Yaklaşım

  1. #1
    Müdakkik Üye m_safiturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Mesajlar
    773

    Standart Didaktik Yaklaşım

    Bir meselenin ifade edilmesinde, istifadeye sunulmasında öğretici baskının hedefi nedir? Spesifik bir uygulamamıdır yoksa genel bir temayüldür diyebilirmiyiz…

    Nedir bu didaktiklik..Ve bu öretici yaklaşım fikri bir istibdatmıdır? İddiası nedir…?



    Yâni: Sakalımın beyazlanmakla parlaması seni korkutmasın. Zîra nûr-u mütecessim gibi dimağdan erimiş sakaldan mecra bulup kendini gösteren fikir ve edebin tebessümüdür.



    Bediüzzaman



    Muhakemat


  2. #2
    Müdakkik Üye mevlanahalid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    633

    Standart

    Didaktik yaklaş?mla f?trat uyuşmuyor.Buna beşerin tarihçeyi hayat? ders veriyor.
    Didaktik yaklaş?mla ami ve avamlardan ç?k?yor ihtilaller, baş kald?rmalar.Avamdan südur ederse bu yaklaş?m, oluyor tepeden zulüm ve istibdatlar.

  3. #3
    Müdakkik Üye m_safiturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Mesajlar
    773

    Standart

    İnsan fıtrat-ı camiasında belki en hayattar ve en işlevsel en hareketli bir merkez…Ve İfade etmek…Alakadar olduğu her şeyle olan ilişkisini bir şekilde bir zeminde bir lisanla ve kendince matlup bir manayla söylemek arzusu, vazifesi ,gayesi gibi…

    Her şey gibi..Bir hayra bir şerre bakan yanı.. en vazgeçilmez en gerekli en şuuri ve hissi bir sunum. Bir arzın bir tarzı…

    Yine iki cenahla ve o cenahlar içindeki tali yollarla bir büyük muamma…Bir dikkat bir.. uyanıklık noktası…

    Bir cenahında..Belki Baskının meşruiyetini lazım kılan manevi kanunlar..O İstibdat-ı istikbaliye ve memnuniyeti bakaya bir pencere olan yanında..Asi birkaç direnişe kibriyanın celalli cilvesinden kelam sertliğinde..müdebbir tedbirinde bir terbiyeyi mahsusa…

    Yine aynı cenahta:Korku ve ümidin hayat kadar, teklif kadar geniş alanında kullanılması..O duyguların hayata karışmasında bir kontrol bir kullanış yeteneği..Bir tecrübe bir yardım bir müracaat gibi şubeleri olan kaynaklardan beslenmiş fiil ile bir istihdam tesis etmek…

    Yine aynı cenahta:Hissin yolunu güzele çevirmek..Hisse zaten güzel olanın güzelliğini görerek göstermek..Hissi o güzellik ile çirkinliği mağlup edip, zaferi olan muvaffakiyeti bir başka hüsne taşıyıcı bir duyguya ve şuura çevirmek…

    Yine aynı cenahta:Bir gayenin şulesinde muhakemeli ve vicdani bir uyum içerisinde çalışmakla..Himmetten ve hizmetten bir karakter olmanın varlık farkındalığında..İstihdamının mümkün ve baki olmasına inanç ve sükunet ile bir tarziye vermek…

    Böyle manalar için..Azimetler ruhsatların önünde terbiyede bir istibdat-ı muhakemeyi netice verebilir..Ve korkunun o latif ve mülteci yanına istimal edilebilir…Buradaki baskı belki çocukluk ruhundan..kemal noktası iz’anına kadar bir faaliyeti içerebilir ve belki öyledir de…

    Bu manada özelden genele kadar bir alan geniş geniş daireler..Müsbet ve meşru ve Felsefi yaklaşımlar…Sosyal müfredat…Psikolojik danışmanlıklar..empati vs.Gibi müteharrik yapılanmanın takdim ve teklif ve vaad ettiği bir çok usul öneri bulunmaktadır. Az çok ilgililerince bedihidir…

    Tahrip ve tamirleri…Ve gösterdiği hedefler ve elde edilen neticeler..Gelişim süreci yenilenmeleri,tezler..anti tezlerle çok zaviyeli bir pergelin iğneli ayağını oluşturmaktadır..Bu da malum mesaildendir…

    Burada bu didaktik yaklaşımın ..baskıcılığının tesiri ve etbasının bunu kabulündeki konum gayet dikkat çekicidir…Her istibdadın tabisi olmuş…Belki korku belki güvensizlik..belki hürriyeti fikrin ortaya çıkmasında eleştiriye karşı olan tedirginlik..Hakkın baskıyla kuvvette gösterilmesi ve hürriyet-i vicdanın tefsir edilemeyişi.. hisleri fikirleri akim bırakıp mahkum etmiş…

    Bu diktada en temel yoğunluk;Hakimiyetin muhafazasın telaşından gelen zulüm olmuş…İstibdat siyasi vs..baskısını idame ettirirken ..düşünce üzerindeki içtihadi ıslahını da kör hissiyat tahrikiyle benimsemiş…

    Bu geniş daire tezahürü..sanki genetik miras gibi fikri bir kısırlığın dna’sını teselsül ettirmiş…

    Pozitif yaklaşımlar..niyetten mürekkep bir hamiyetle irfan meydanına çıktığında..alıcılığın durağan ahizeliği cevval himmeti atıl bırakmış..mevcudu muhafazada istibdat eğilimini..kazanımlar için tolere sarfını etkilemiş..Vazife merkezi vehmi ve emniyeti itaat dairesinde istikrarsız gösterdiğinden..Gayenin birlikteliğiyle beraber mizaç uyumsuzluğunu netice vermiş…

    Alıcı portföyü..İfade ve istifadeye arz edilen tarzın altında..asabi hassasiyetin çökertmesi kuyusundan bir ışık bulamamış…Fıtrat o yaklaşımı reddettiğinden sunucu değişmiş alıcı değişmemiş..Buda irsi bir gelenek olarak..evden okula okuldan kuruma vs..aksetmiş..Adeta bu sosyal oligarşiye ceset olmuş…

    Korku istibdadın yadigarı olarak anlayışımızın trafosu..tesirsiz anlatımlarıyla hakkı elinde şahsiyetiyle inciten hiyerarşik saplantılı ..sevenini seven bir garip alil efkarı ortaya çıkarmış…felek teklife müdahalesini akla işareten ve gizli yaptığından..hikmetin perdesi altında gayri müstakim görünen şeyler tam istikamet görülmüş…

    Meşrep ve meslekler itiraf yapmamış..Yanlış düşündük dememiş…Evet ehli gelmiş bu mananın yolu kapalı şöyle münevver ve baki bir nur görünüyor gidelim ittiba edelim ne diyor dememiş…Hakikatin en ibrazı en aydınlık şekline kulaklarını gözlerini yummuşlar.:Kilitlerle ücretlendirilmişlerin mesleklerine yardım hükmünde insafsızlık etmişler…

    Evet üzerinde çok şeyin söylenebileceği bu konu..eğitim gelişim hizmet vs gibi manalarda hikmet hükümetine fenni bir nazarı bakmasının ..kendi nazari varidatıyla soruna eğilmesi..iddianın aşikar.. delilin mahvi kalışı ve çeşitliliği, dairenin ihatasızlığı..tekamüldeki aşama kanununa riayette seyir süresine sabırsızlık ..aculiyet hissiyatı ..hemen görüntülemek telaşında ifrat etmiş ve eder…

    Kanunların okunması..Kainatın işleyişindeki tahavvülat ve hükümler ve her şeyin her şeyle bağlı olduğu bir intizama mutlak riayeti..kontrolün mükemmel bir iradenin ve tedbirin ve külli bir aklın tezahürünün dahilinde olduğu…Ve vicdani arayışlara temayül noktasında bir meylin takdiminden ibaret olan..müreccih bir manaya müdellel bir ışık yakıştan başka bir şey olmayan “Akla kapı açıp iradeyi elden almamak”istenilen muvaffakiyetin ta kendisi olan bir fikrin fiili..faydalılık hamiyetinin en olması elzem tezahürüdür…

    Uluhiyet başkaların ibadını memnun etmesi..ve Arada bir perde-i in’am..bir perde-i irşad görünmesine müsaade etmediğinden..kabul ve dikta istibdat muvaffakiyeti mümkün değildir…

    Hakikat namına bile yapılan bu şeyler haddi aştığında..sınırdan geri gelecek..yukarıda da ifade dildiği gibi kendi kabiliyetsizliklerine fetva verdirmiş idrakler nazarında verimsiz yeni yeni denemeler oluşacak. Görüntüsü yenilikçilik görünse bile bağrında stratejik istibdadı barındıracaktır…

    Fazilet esaretinden Şuurlu bir Kulluğa uzanan abdi hürriyet ve farklılık ayinedarlığında bir mütenevvi renk olmakla gelen istihdamı.. makam-ı Rubibiyete arzda muavin ahbablar olabilmek erdeminde ve üretmekteki cesaretle kabiliyetini ve nemalanmış istidadını özgür bir edebin içinde takdim etmeye hizmet etmek için..Hedefinde şahsi varlık olan her türlü didaktik anlayıştan kurtulmak dileğiyle…



    Yâni: Sakalımın beyazlanmakla parlaması seni korkutmasın. Zîra nûr-u mütecessim gibi dimağdan erimiş sakaldan mecra bulup kendini gösteren fikir ve edebin tebessümüdür.



    Bediüzzaman



    Muhakemat


  4. #4
    Dost Serzeniş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    Erzurum
    Yaş
    42
    Mesajlar
    17

    Standart

    D?DAKT?K öğreticiye fazla yük yüklememek ad?na öğrenenle bu yükü paylasma yan? öğrenen ve öğretenin beraber hareket etmes? arast?rmas? bulmas? gorusmes? tart?smas?(gunumuze uyarlarsak ogrenenden cok ogreten?n bu arada ogrenmes?).okuldak? s?stemler bu sek?lde art?k b?r bakm?ss?n?z b?r ogrenc? h?c duymad?g?n?z b?r k?s? hakk?nda b?lg? arast?r?r neden hergun b?r arast?rma odev? oldugu ?c?n arada b?l?nmesede olur k?s?ler?de ogrenmek zorunda kal?rlar..,
    yaslanmak bazen ?nsana kazand?r?yor.B?z boyle ogrenmed?k..,

    Bana ayıplarımı söyleyen kimseyi,

    Allah c.c rahmetiyle kucaklasın.

    (Hz. Ömer r.a)


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Türbana Farklı Bir Yaklaşım
    By Yeklo_Dıklo_Dımbaze in forum Gündem
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 01.04.09, 20:23
  2. Yaklaşım Farkı
    By havf_reca in forum Kıssadan Hisseler, İbretli Öyküler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 02.12.08, 13:25
  3. Genç Yaklaşım
    By edep in forum Kitap, Dergi, Albüm Tanıtımları ve E-Kitap Paylaşımları
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 21.08.08, 16:42
  4. İçtihada Farklı Yaklaşım
    By Ehl-i telvin in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.12.06, 03:55
  5. Genç Yaklaşım Dergisi
    By SeRDeNGeCTi in forum Kitap, Dergi, Albüm Tanıtımları ve E-Kitap Paylaşımları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07.12.06, 08:55

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0