+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 31

Konu: Üstadımızın Varis Talebeleri Kimlerdir?

  1. #1
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart Üstadımızın Varis Talebeleri Kimlerdir?

    Soru
    Said Nursi'nin varis talebeleri hangileridir ve bu varislik hangi konular içindir yani maddi manevi bütün hizmeti kapsıyor mu yoksa sadece neşir hizmeti ve kitap basımı için midir? Hem bu varislik mutlak mı yoksa kayıt altına mı alınmıştır?


    Cevabımız

    Değerli Kardeşimiz;

    Hiçbir şey mutlak ve muhit değildir, kayıtlıdır. Üstadın varislikle alakalı bütün mektupları dikkatle okunursa hepsi de kayıtlıdır. Bazıları neşriyatlar, bazıları hususi bir hizmette, bazıları yazıda, bazıları tayinatta, bazıları üstadın özel hizmetler ile varislikleri kayıtlanmıştır.

    Üstadımız genellikle ihlas ve makbuliyet açısından değil tabirini kullanıyor.

    Bizim davamız hakikat mesleği olduğundan, tarikat tarzında varis bırakma yoktur. Üstadımız bütün cemaati, şahs-ı maneviyeyi ve külliyatı varis bırakmıştır.

    Kendisini bile merciiyyetten azleden Üstad, yerine herhangi bir şahsı ikame edemez.

    Dolayısıyla üstadın; talebeler, kardeşler, dostlar, haslar, rükünlar, naşirler vs. gibi vasıflarla tarif ettiği şahsiyetler kıyamete kadar bütün cemaat mensuplarıdır.

    Muazzez Üstadmız zamanında o ağabeyler o vasıflarla hizmet ifa etmişler. Şimdi yeni nesiller o hizmetleri deruhte ediyorlar. Gelecekte ise; başkaları aynı vasıflarla hizmet-i imaniyede bulunacaklardır.

    O zaman külliyatın değişik yerlerinde bazı ağabeylerin isimlerinin yazılması onların ileride de varis olmaları anlamına gelmez.

    Emirdağ: 1 – 136; 2- 233 isimler veriliyor. 12 kişinin veraseti ise; külliyat ve tayinat hususunda bir tavzifattır. Bu dahi mutlak değildir. Çünkü zamanla kayıtlıdır. Zira ölüm var. Onlardan sonra tayinatı gelecek nur talebeleri dağıtacaklardır ve külliyata sahip çıkacaklardır.

    Demek ki: Bu hizmet; sahabe mesleğinin ahir zamanda bir gölgesi ve tezahürü olduğundan ondaki hakikat bu davaya da aksetmiştir. Resul-i Kibriya; varis bırakmamış, ancak bütün sahabeler, ümmetin şahs-ı manevisini ve kitabullahı bırakmıştır.

    Muazzez üstadımız da; genel varislik anlamında; umum cemaati ve külliyatı bırakmıştır. Özel isimler zamanla, mekanla ve vazife ile kayıtlıdır.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla Risale-i Nur Editör
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  2. #2
    Ehil Üye insirah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Kure-i Arz
    Mesajlar
    3.312

    Standart

    Yorum
    "Üstad?m?z genellikle ihlas ve makbuliyet aç?s?ndan değil tabirini kullan?yor." Beni mazur görün bu sözünüzü anl?yamad?m ac?klarm?s?n?z ?


    Cevab?m?z

    Değerli Kardeşimiz;

    Bu konuda şöyle söylenebilir:

    1- ?hlas?n kimde olduğunu allah'tan başka kimse bilmez. Ayr?ca allah'?n yan?nda kimin makbul bir kul olduğuda insanlar taraf?ndan bilinmez.

    2- Bu gibi ifadeler, varis olarak seçilen insanlar?n gurur ve kibre girmelerine mani olmak içindir. Sadece Allah r?zas? için çal?şmalar? gerektiği ihsas edilmektedir.

    3- Başka ehl-i hizmet olan kişilerin bu ağabeylerimize rekabet hissi duymamalar? için bir tedbir olabilir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla Risale-i Nur Editör
    Kainattaki gidisati izlesek ve israfin ve intizamsizligin olmadigini gorsek,sanirim bu bizim icin en buyuk tahkik egitimi olacaktir.

  3. #3
    Müdakkik Üye terennüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    910

    Standart

    Çok güzel.
    Allah raz? olsun.

  4. #4
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    !!Üstad?m?z genellikle ihlas ve makbuliyet aç?s?ndan değil tabirini kullan?yor.!!

    öncelikle bu tabir nerede geçiyor bilmek isterdim ...Üstad?m?z ihlas ve makbuliyet aç?s?ndan değil kime demiş ...Bir çok yerde okudum ''tam ihlasa mazhar olmuştur''.''R?za-i nebeviye mazhar olmuştur'' Gibi tabirleri demek bunu belirlemeye üstad?m?z?n yetkisi yokmuş.Afedersinizde çap? müsait değil galiba haşa.AMa Cevab? verenler için Bunui düşünüyorum ..

    Böyle denilirse ne sonuç verebilirmiş ona bakal?m.

    ''?hlas?n kimde olduğunu allah'tan başka kimse bilmez. Ayr?ca allah'?n yan?nda kimin makbul bir kul olduğuda insanlar taraf?ndan bilinmez.

    2- Bu gibi ifadeler, varis olarak seçilen insanlar?n gurur ve kibre girmelerine mani olmak içindir. Sadece Allah r?zas? için çal?şmalar? gerektiği ihsas edilmektedir.

    3- Başka ehl-i hizmet olan kişilerin bu ağabeylerimize rekabet hissi duymamalar? için bir tedbir olabilir. ''


    Demek üstad?m?z velayet-i kamile sahibi bir zat değilmişki ,levh-i mahfuzda kimin ne surette yaz?l? olduğunu bilmiyor.Ne kadar ac? şu cevaplar.

    Ben inan?yorumki Üstad?m?z hangi talebesine tam ihlasa mazhar olmuş demişse o zat
    1-Allah?n yan?nda makbuldür
    2-Allah?n r?zas?na mazhar olmuştur.
    3-Bu zatlarda tam ?hlas ikame olunduğundan gurur ve kibirin zerresi bulunmaz ,onlara tahdis-i nimet suretinde bu sözler söylenebilir.
    4-Onlar, her hareketlerinde Allah?n r?zas?ndan başka bir hissiyatlar? ve fiilleri yokturki bu iltfata mazhar olmuşlard?r.
    5-Başka ehli h?zmet abilerimizde, eğer gerçekten ehli h?zmetseler rekbet h?ssi uyanmaz eğer ?hlas risalesini ruhlar?nda ve kalblerinde yerleşmişse bilakis iftihar ve tebrik ederler.


    Bu cevab?n tamam?n? risale-i nur ve islamiyet aç?s?ndan değerlendirmek gerek...
    Konu _MerHeM_ tarafından (26.04.08 Saat 19:04 ) değiştirilmiştir.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  5. #5
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    ''Kendisini bile merciiyyetten azleden Üstad, yerine herhangi bir şahs? ikame edemez. ''

    Allah Allah ne kadar acaib .Demek üstad?m?z kendisini merciiyetten azl etmiş.Kendisinin yerine şahs-? manevinin mümessili olma noktas?nda birisini ikame edemezmiş.

    Öncelikle cevab? verene sormak laz?m ''siz kendinizde böyle bir yetkiyi nas?l buluyorsunuz ki Başta kur'an ve risale-i nur ve üstad?m?z nam?na böyle bir şey yapamayacağ?n? iddaa ediyorsunuz.''

    ?kinci olarak üstad?m?z kendisini merciiyetten azl etmiştir.Şimdi şu soru akla geliyor ''hangi cihette bir merciiyetten azl etmiştir.''

    sapla saman? kar?şt?rmayal?m.


    Üçüncü olarak üstad?m?z üstadl?k dava etmediği gibi ,vazifeli olduğunu çok yerlerde beyan etmiştir.Abilerimizde onun bu noktas?ndaki vazifesine kömeh ve yard?m olma noktas?nda ona bir mercii makam? verip tabi olmuşlard?r.tan?mamakla böyle bir hayas?zl?k ve edepsizlik yolunu benimsemişlerdir.Risale-inur var sana luzum kalmad? dememişlerdir.''demek üstad?m?z kendisini merciiyetten azl etmekle risale-i nuru mercii göstermiş ,abilerimizde onun durumunu anlay?p risale-i nura bakm?şlar ,onu mercii ve mümessil tan?mam?şlard?r''haşa ....

    Üstad?m?z kendisini azl etmekle kendisinin irşad?na mukabil kur'an?n manevi nuru olna risale-inurun irşad?na havale etmiştir.Bu azliyeti mümesilyeti noktas?nda ve üstadl?ğ? ,hocal?ğ? ,başkanl?ğ? ,vazifesi cihetiyle değildir.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  6. #6
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    ''Dolayısıyla üstadın; talebeler, kardeşler, dostlar, haslar, rükünlar, naşirler vs. gibi vasıflarla tarif ettiği şahsiyetler kıyamete kadar bütün cemaat mensuplarıdır.''

    Nasıl böyle bir yuvarlama yapılarak cevap verilir anlamak mümkün değildir.Çünkü bu tabirleri üstad haz. bizzat belirliyor.Ve bu dairelerin içine giren zatları kendisi seçiyor kimini genel kimisin ise hususi özel ve sırlı vaziflerle vazifendiriyor.Kimilerini kendi tasaruufu ile arka planda ,kimilerini ise ön planda tutuyor.Şimdi bu bir cemaatin işleyiş şeklidir.Bir kamil insan hükmünde olan cemaatin aklı mesabesindeki üstadımız olmasa idi bu taksimler ve dairelerin kimlerden oluşacağını kim belirycekti.O şahs-ı manevinin azaları hükmünde olan şahısların birbiri ile olan insicam ve tenasübünü kim sağlayıp ittifakı vucuda getircekti ihtilaflara kim müdehale edip ,aralarında ki ihlası muhafaza edecekti??tabiki üstadımız.

    Eğer bu dava ve şahs-ı manevi kıyamete kadar baki ise, ki öyledir.Aynı vazife taksimini kurup muhahafaza edecek vazifedarlar muhakkak gelecektir.Olması zarurettir.Hayali bir şahs-ı maneviden bahs edip ne idüğü belirsiz ,ittifaksız ,maksadsız,ihtilaflar içinde birşahs-ı maneviden bahs etmek ancak abesle iştiğaldir,hayalden ibarettir..Akıl ve şuur mizanları bunları tartmaz.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  7. #7
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    ''Demek ki: Bu hizmet; sahabe mesleğinin ahir zamanda bir gölgesi ve tezahürü olduğundan ondaki hakikat bu davaya da aksetmiştir. Resul-i Kibriya; varis b?rakmam?ş, ancak bütün sahabeler, ümmetin şahs-? manevisini ve kitabullah? b?rakm?şt?r.''


    En hassas ve can al?c? noktalardan biriside budur.Yine yuvarlak ve sonu belli olmayan ucu aç?k bir cevap verilmiştir.

    Resul-i kibriya bir varis b?rakmam?şt?r.Bu doğrudur.Ancak kendisi islam?n şahs-? manevisini temsil edecek bir halife seçmeyin kuran size yete deyip çekilmişmidir.Haşa..Tam tersine kendisinden sonra bu vazifeyi yapacak zat? kendisi belirlemiş Ancak Allah?n murad? başka türlü olduğundan boyun eğerek başka bir şah?s olan haz. ebubekir in mümessilyetine ve idaresine r?za göstermiştir,Allah?n murad?na boyun eğmiştir.

    Şimdi tuzak bir cevap olan bu cevap ile bakal?m.Eğer cevapta denildiği gibi

    ''varis b?rakmam?ş,ancak bütün sahabeler, ümmetin şahs-? manevisini ve kitabullah? b?rakm?şt?r''

    Haşa böyle bir hükmü iddaa etmek başta Allah?n murad?na ve resulullaha a.s.m. iftira olur. Çünkü bütün islam tarihçileri bilirki ?slam eğer resulullahtan a.s.m.sonra halifelerle takviye edilmeseydi onlar?n başkanl?ğ?nda ve riyasetinde islam cemaati idare ve sevk edilmeseydi islamiyet bu günlere gelemediği gibi ,islam?n bitmesi tehlikesi ,yada bozulmas? vucuda gelebilirdi.

    Demek anl?yoruzki halifeler islam?n tesisi ve ikamesinde ve proğram haline gelmesinde ,en büyük pay ve tesir sahibidirler.

    Bunu tersini iddaa etmek ya gaflettir yada başka birşeydir.

    Bu durum risale-i nurun cemaat ve şahs-? manevisne k?yas edilsin..
    Konu _MerHeM_ tarafından (26.04.08 Saat 20:04 ) değiştirilmiştir.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  8. #8
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Aziz, sıddık kardeşlerim ve hizmet-i Kur'aniyede kuvvetli, dirayetli arkadaşlarım,

    Bu zaman cemaat zamanıdır. Ehemmiyet ve kıymet, şahs-ı maneviye göre olur. Maddi ve ferdi ve fâni şahsın mahiyeti nazara alınmamalı.

    Hususan benim gibi bir biçarenin kıymetinden bin derece ziyade ehemmiyet vermekle, bir batmanı kaldırmayan zayıf omuzuna binler batman ağırlığı yüklense, altında ezilir.

    Lillahilhamd, Risaletü'n-Nur bu asrı, belki gelen istikbali tenvir edebilir bir mucize-i Kur'aniye olduğunu çok tecrübeler ve vakıalarla körlere de göstermiş. Ona ait medh ü senanız tam yerindedir;


    fakat bana verdiğinizden, binden birine de kendimi lâyık göremem. Yalnız, pek büyük bir nimete ve muvaffakiyete sizin gibi hakikatli talebelerin iştirak ve sa'y ve gayretleriyle mazhariyetim noktasında, Risale-i Nur hesabına ebede kadar iftihar ederim.

    Nur iskele memuru Sabri kardeş,
    Sabri, Süleyman ve Hüsrev üçünüzün sohbetinde, benim de iki cihette, belki üç cihette iştirakim var.

    Nur fabrikası nam sahibi Hafız Ali kardeş,
    Fevkalâde mektubun, ehemmiyetsiz şahsiyetim hariç kalmak şartıyla, bana harika göründü. Senin halis ve yüksek dirayetin terakkide olduğunu gösterdi. Bana, "İşte çok Abdurrahman'ları taşıyan bir Ali" dedirdi.

    Mustafa'lar, Küçük Ali, mübarek ve münevver kardeşler,
    Mektubunuz Büyük Ali'nin mektubu gibi acip bir hakikati ifade eder. O hakikat, Risale-i Nur hakkında haktır. Fakat benim haddim değil ki, o hududa gireyim.
    Evet, fermân etmiş. Gavs-ı Âzam Şâh-ı Geylânî, İmam-ı Gazâlî, İmam-ı Rabânî gibi hem şahsen, hem vazifeten büyük ve harika zatlar, bu hadisi kıymettar irşâdatlarıyla ve eserleriyle fiilen tasdik etmişler. O zamanlar bir cihette ferdiyet zamanı olduğundan, hikmet-i Rabbaniye onlar gibi feridleri ve kudsi dâhileri ümmetin imdadına göndermiş.

    Şimdi ise aynı vazifeye, fakat müşkilatlı ve dehşetli şerait içinde, bir şahs-ı manevi hükmünde bulunan Risaletü'n-Nur'u ve sırr-ı tesanüdle bir ferd-i ferid manasında olan şakirtlerini bu cemaat zamanında o mühim vazifeye koşturmuş.

    Bu sırra binaen, benim gibi bir neferin ağırlaşmış müşiriyet makamında ancak bir dümdarlık vazifesi var.


    Refet kardeş,
    Seninle hiç olmazsa her dört günde bir kere görüşmeye ihtiyaç ve iştiyakım varken, dört sene sonra hususi görüşebildik. Senin gibi hem kıymettar, tesirli diliyle ve kuvvetli, letafetli kalemiyle Risaletü'n-Nur'a çok ehemmiyetli hizmet edenler her vakit hatırımda manevi muhataplarım ve hayalen yanımda hazır arkadaşlarımdırlar. Risaletü'n-Nur'un fevkalade tesirli intişarı nazar-ı dikkati celbetmesinden, şimdilik ziyade ihtiyat lazımdır. İktisat Risalesiyle Çocukların Taziyenamesi risaleleri gönderilse münasiptir.

    Umum kardeşlerime, hususan haslarına birer birer selam ve dua ederim. Ve o mübarek ve kıymettar arkadaşlarımın hatırları için hem akrabalarını, hem karyelerini kendi akrabam ve karyem içine alıp öylece dua ederek manevi kazançlarıma teşrik ediyorum.



    Ümmetimin âlimleri İsrâiloğullarının peygamberleri gibidir (Keşfü'l-Hafâ: 2:64).
    k.lahikası
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  9. #9
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Aziz, sıddık kardeşlerim!

    Bayram tebrikiyle beraber
    herbirinizi derecesine göre birer Said ve birer vârisim ve benim yerimde Nurların birer bekçi muhafızı olarak, manevî bir hatıraya binaen kabul ettiğimi haber verdiğim gibi şimdi de size beyan ediyorum. Madem haddimden çok ziyade hüsn-ü zannınızla bana ulûm-u imaniye ve hizmet-i Kur'aniyede bir üstadlık vermişsiniz. Ben de herbirinize derecesine nisbeten eski zaman üstadlarının icazet almaya lâyık olan talebelerine icazet-i ilmiyeyi verdikleri misillü icazet veriyorum. Ve bütün kanaatımla ve ruh u canımla sizi tebrik ediyorum. İnşâallah şimdiye kadar sadakat ve ihlas dairesinde fevkalâde neşr-i envâr ettiğiniz gibi daha parlak devam edip bu âciz, zaîf, mütekaid Said bedeline binler muktedir, kuvvetli vazifeperver Said'ler olursunuz.

    Said Nursî
    (Emirdağ - 2 - 6)
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  10. #10
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    ''Âhirzamanda Hazret-i Mehdî geleceğine ve fesada girmiş Âlemi ?slah edeceğine dair müteaddit rivâyât-? sahiha var. Halbuki şu zaman cemaat zaman?d?r, şah?s zaman? değil. Şah?s ne kadar dâhi ve hattâ yüz dahi derecesinde olsa, bir cemaatin mümessili olmazsa, bir cemaatin şahs-? mânevîsini temsil etmezse, muhâlif bir cemaatin şahs-? mânevîsine karş? mağlûptur. Şu zamanda, kuvvet-i velâyeti ne kadar yüksek olursa olsun, böyle bir cemaat-i beşeriyenin ifsâdât-? azîmesi içinde nas?l ?slah eder? Eğer Mehdînin bütün işleri harika olsa, şu dünyadaki hikmet-i ?lâhiyeye ve kavânin-i âdetullaha muhâlif düşer. Bu Mehdî meselesinin s?rr?n? anlamak istiyoruz.''
    Üstad?m?z bu sorunu cevab?n verirken sorunun içinde, cevab?da vermektedir.Evet mehdi gelecek,ancak mehdi tek baş?yla hiç bir şey yapamaz mağlub olur.Bir cemaatin şahs-? manevisinin baş?na geçip kumandanl?k ve müşirlik,dümdarl?k,etmelidir.Yoksa o camaat mehdi gibi bir zat?n tasarrufu ve idaresi olmazsa akl?n? ve mizan?n? kaybetmiş bir insan hükmünde tesirsiz kal?r.

    Cevab? ise aşağ?dad?r.

    ''Eski zamandan beri bütün ehl-i hakikatin f?rkalar? baş?nda onlar ve ehl-i kemâlin namdar reisleri yine onlard?r. Şimdi de, kemiyeten milyonlar? geçen bir nesl-i mübarektir. Mütenebbih ve kalbleri imanl? ve muhabbet-i Nebevî ile dolu ve cihandeğer şeref-i intisab?yla serfirazd?rlar. Böyle bir cemaat-i azîme içindeki mukaddes kuvveti tehyiç edecek ve uyand?racak hâdisât-? azîme vücuda geliyor. Elbette o kuvvet-i azîmedeki bir hamiyet-i Âliye feveran edecek ve Hazret-i Mehdî baş?na geçip tarik-i hak ve hakikate sevk edecek. Böyle olmak ve böyle olmas?n?, bu k?ştan sonra bahar?n gelmesi gibi, âdetullahtan ve rahmet-i ?lâhiyeden bekleriz ve beklemekte hakl?y?z. ''

    Demek o cemaatin şahs-? manevisinin baş?nda bulunan bir şah?s olacak ve cemaati sevk edecek.Bu işler kendi kendine olmuyor.

    Yine rivayetlerde vard?r ki mehdiden sonra mehdi kadar mühim ve ehemmiyetli k?ymetçe ondan aşağ? olmayan vazifeliler geleceğini ve onun yolundan gideceklerini hadislerde haber vermektedir.

    Demek o şah?slar mehdi gibi o nuran? cemaati ,hakikate sevk edecek kumandanlar ve kahramanlard?r.Vazifece ve makamca mehdiden aşağ? olmad?klar?n? hadisten anl?yoruz.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Üstadımızın Has Talebeleri Hakkında
    By myd38 in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 30.12.09, 10:37
  2. Kaplıncılar Kimlerdir?
    By hutbeisamiye in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 19.01.09, 20:46
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.11.08, 13:41
  4. Üstad Hulusi Ağabeyi mi Varis Olarak Bıraktı?
    By Ene-Zerre in forum Bediüzzaman'ın Talebeleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 09.10.08, 15:28

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0