+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 26

Konu: Üstad Ehl-i Tarik midir?

  1. #1
    Dost zeki68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Bulunduğu yer
    kars
    Mesajlar
    4

    Standart Üstad Ehl-i Tarik midir?

    s.a.
    Acizane ben Üstad'ın ehl-i tarik olduğuna inanıyorum ki bunu Risaleyi okuyumnca çok açık bir şekilde görüyorum.

    peki ya sizce:

    Başlıktanda ablaşıldığı üzere Üstad'ın bir tarikata bağlığı varmıdır? varsa hangisidir. eğer bağlılığı yoksa neden Risale-i Nurda Tasavvuf'tan isimler ve ifadeler geçmektedir. Nur oluşumunun temelinde tasavvuf var mıdır?
    selam ve dua ile

  2. #2
    Pürheves Ömer Said - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul & Uşşak
    Mesajlar
    260

    Standart

    Tasavvuf ve Risâle-i Nur

    "Her zaman?n bir hükmü vard?r. Zaman tarikat zaman? değil; iman? kurtarmak zaman?d?r."

    Bediüzzaman

    "Bu ümmetin sonu, baş?n?n kurtulduğu gibi kurtulur."

    Hadis- Şerif

    "Bizim mesleğimiz, Hz. Mehdiye kadar devam edecektir. Hz. Mehdi sahabe mesleğini açacakt?r."

    ?mâm-? Rabbani

    "Peygamberimiz (sav) hatemü'l enbiya olduğu gibi, Hz. Mehdi de hâtemü'l evliyad?r. Kur'an-? Kerim tüm kütüb-ü semaviyeyi cami olduğu gibi Mehdi de te'lif eserleriyle tüm evliyan?n eserlerini cem edecektir. Eserleri tüm hakaik-i ?slâmiyeyi câmi olacakt?r."

    Muhiddin-i Arabi


  3. #3
    Pürheves Ömer Said - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul & Uşşak
    Mesajlar
    260

    Standart

    “Bu zaman, ehl-i hakikat için, şahsiyet ve enâniyet zaman? değil, zaman, cemaat zaman?d?r. Cemaatten ç?kan bir şahs-? manevi hükmeder ve dayanabilir. Büyük bir havuza sahip olmak için bir buz parças? hükmündeki enaniyet ve şahsiyetini, o havuza atmakt?r ve eritmek gerektir. Yoksa, o buz parças? erir, zayi olur; o havuzdan da istifade edilmez.” (Kastamonu Lahikas?, s. 102.)
    “Salisen: Bu zaman, cemaat zaman?d?r. Ferdî şah?slar?n dehas? ne kadar harika da olsalar, cemaatin şahs-? manevisinden gelen dehas?na karş? mağlup düşebilir... Alem-i ?slam’? bir cihette tenvir edecek ve kudsi bir dehan?n nurlar? olan bir vazife-i imaniye, biçare, zay?f, mağlup, hadsiz düşmanlar? ve onu ihanetle, hakaretle çürütmeye çal?şan muannid has?mlar? bulunan bir şahsa yüklenmez. Yüklense, o kusurlu şahs?n ihanet darbeleriyle düşmanlar? taraf?ndan sars?lsa, o yük düşer, dağ?l?r.”(Emirdağ Lahikas?-I, s. 70.)
    Üstat “Zaman, şahsiyet ve enaniyet zaman? değil, cemaat zaman?” derken cemaatin önemini vurgulad?ğ? gibi ayn? zamanda önemli bir vasf?n? da belirtmektedir. O da cemaatin şahsiyet ve enaniyet karş?t? bir özellik taş?yor olmas?d?r. Bu üstad?n idealize ettiği bir cemaat denebilir. Zira normalde baz? şahs?n veya şah?slar?n önemli olduğu veya lider olduğu cemaatlerde, pekala olabilir ve olagelmiştir. Keza fertlerinin enaniyetli olmas? da cemaatin cemaat vasf?n? kald?rmaz. Fakat Üstat burada belki de önce kendine sonra has talebelerine ve diğer cemaat fertlerine şunu söylüyor denebilir. “Cemaatin şahs-? manevisi” önemlidir. Temayüz eden şah?s ve şah?slar değil, yine havuz (cemaat) önemlidir. Yoksa her birimizin buz parças? hükmünde olan enaniyeti değil. Bu öyle bir cemaat olmal? ki şahs-? maneviyi temsil eden havuzda, erimemiş bir şah?s ve enaniyet buzu kalmas?n.
    Bu anlay?ş “vazife-i imaniye”nin başar?s? için de mecburidir. Çünkü “Ferdi şah?slar?n dehas? ne kadar harika da olsalar, cemaatin şahs-? manevisinden gelen dehas?na karş? mağlup düşebilir.” Çünkü o “biçare, zay?f, mağlup, hadsiz düşmanlar? ve onu ihanetle, hakaretle çürütmeye çal?şan muannid has?mlar? bulunan” bir şah?st?r ve bu sebeple bu vazife ona “yüklenmez”. Yüklense “o yük düşer, dağ?l?r.”

    (Sonuç Olarak Üstad'?n Hiç Bir Yerde Tarikat Ehli Olduğuna dair bir yaz?s? bulunmamakla birlikte her zaman tarikat zaman? değil cemaat zaman?d?r demektedir. Üstad bir tarikat ehli olmas? imkans?zd?r. Bir şeyhe bağlanmas? laz?m. Üstad ise doğrudan doğruya Peyhamber Efendimiz (sav)'e ve Kur'an'a bağl?d?r...

  4. #4
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    w.as.
    Ben üstad?n hem Nakşi hemde Kadiri derslerini ald?ğ?n? biliyordum yanl?ş m? acaba? Zira geceleri kalk?p zikrettigini de biliyoruz. Gavs-? Geylaninin manevi alemde talebesidir zaten ona bagl?d?r.
    bence yukarda yazd?klar?n?z üstad?n Ehl-i tarik olmad?ğ?n? göstermez Ömersaid.


    işte nakşibendiler, zikir hususunda ittihaz ettikleri zikr-i hafi sayesinde, kalbin ... olan nefs-i emmarenin baş?n? k?rmaya muvaffak olmuşlard?r. kezalik, kadiriler de, zikr-i cehri sayesinde tabiat tağutlar?n? tarümar etmişlerdir
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  5. #5
    Vefakar Üye nurefsun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Samsun
    Mesajlar
    339

    Standart

    Eğer derseniz, "Şeyhler Bazen işimize karışıyorlar. Sana da Bazen şeyh derler"; ben de derim:

    Hey efendiler, ben şeyh değilim. Ben hocayım. Buna delil: Dört senedir buradayım. Birtek adama tarikat verseydim, şüpheye hakkınız olurdu. Belki yanıma gelen herkese demişim: "İman lâzım, İslâmiyet lâzım. Tarikat zamanı değil."

    (mek.)
    hizmet-i kur\'aniye omzumuza ihsan-ı ilahi tarafından konulmuş elbette herkesten ziyade bütün kuvvetimizle ihlası kazanmaya mecbur ve mükellefiz....

  6. #6
    Vefakar Üye nurefsun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Samsun
    Mesajlar
    339

    Standart hulusi abinin mektubundan

    Evet, İslâmiyet gibi bir âli tarikatım, acz ve fakrı Allah'a karşı bilmek gibi bir meşrebim, Seyyidü'l-Mürselîn gibi bir rehberim, Kur'ân-ı Azîmüşşan gibi bir mürşidim, bir dakikada mertebe-i velâyete erişmek gibi ulvî bir netice almak mümkün olan askerlik gibi bir mesleğim var.
    Üstadım bana ve dinleyen her zevi'l-ukule, "Tarikat zamanı değil, imanı kurtarmak zamanıdır. Beş vakit namazını hakkıyla edâ et; namazın nihayetindeki tesbihleri yap; ittibâ-ı sünnet et; yedi kebâiri işleme" dersini vermiştir. Ben gerek bu derse, gerek Risaletü'n-Nur'la verilen derslere, Kur'ân'dan istinbat buyurarak gösterdiği hakikatlere karşı Allah'ın tevfikiyle can ü dilden belî dedim,

    Elhamdü lillah, bu Rabbimin bir ihsânıdır.
    (islamiyet gibi bir ali tarikatım var' dediği yolum var demek ister,ve bütün tarikatlerin üstünde bir yol islamiyet yolu,risale-i nur bütün önceki tarikatlerin de içine aldığı hakikat mesleğinden gider,tarikati değil hakikati savunur)


    selametle...
    hizmet-i kur\'aniye omzumuza ihsan-ı ilahi tarafından konulmuş elbette herkesten ziyade bütün kuvvetimizle ihlası kazanmaya mecbur ve mükellefiz....

  7. #7
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Muhterem kardeşlerim,bizler de bu konuyu Risale-i Nurlardan incelemiştik daha önce.?stifade edilmesi dileğiyle linki veriyorum.Risale-i Nur mesleği Tarikat değil Hakikat mesleğidir.Aralar?ndaki fark? ise Üstad hazretleri açok olarak belirtmiştir.?şte konu ile ilgili link:
    http://www.risaleforum.com/vb/showthread.php?t=3255

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  8. #8
    Dost zeki68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Bulunduğu yer
    kars
    Mesajlar
    4

    Standart

    Alıntı omersaid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    (Sonuç Olarak Üstad'ın Hiç Bir Yerde Tarikat Ehli Olduğuna dair bir yazısı bulunmamakla birlikte her zaman tarikat zamanı değil cemaat zamanıdır demektedir. Üstad bir tarikat ehli olması imkansızdır. Bir şeyhe bağlanması lazım. Üstad ise doğrudan doğruya Peyhamber Efendimiz (sav)'e ve Kur'an'a bağlıdır...
    S.a.

    Sayın Ömer Said kardeşim

    Üstad ehl-i tarih değilse? üstadın eserlerinde mevz-u bahis olan isimlerin izahı nedir peki? sadece anekdot babından bir alıntıdan mı ibarettir?

    1- Abdurrahman-ı Taği
    2-Şeyh Diyaeddin
    3-Mevlana halid-i Bağdadi
    4-Şeyh-i Ekber Muhyiddin İbn-i Arabi
    5-Müceddidi Elfi Sani İmam-ı Rabbani
    6-Abdulkadir-i Geylani
    7-Şah-ı Nakşibendi

    Nur camiasının namazlardan sonra ettiği dua ve tesbihat ile Nakşi kardeşlerimizin namazlardan sonra ve Hatme-i Hacegan'da yaptıklarını hiç karşılaştırma durumun oldumu? benzer yanları var mı? eğer var ise kim kimni taklid etmiştir.

    Üstad direkt olarak Hz. Peygamber A.S. ve Kur'an'a bağlı ise diğer insanlar kime bağlı. bu kadarda keskin ve sert net izah bence pek doğru değil.

    selam ve dua ile
    vesselam

  9. #9
    Vefakar Üye nurefsun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Samsun
    Mesajlar
    339

    Standart size küçük bir önerim var

    sayın zeki68 kardeşim tarihçe-i hayatı okudunuz mu,eğer okumadıysanız okumanızı tavsiye etme ihtiyacı hissettim,sonuçta bizler de ifade hataları yapabiliriz,siz en iyi en doğru kaynağından öğrenin derim,saygılar...
    hizmet-i kur\'aniye omzumuza ihsan-ı ilahi tarafından konulmuş elbette herkesten ziyade bütün kuvvetimizle ihlası kazanmaya mecbur ve mükellefiz....

  10. #10
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Evet, zâhirden hakikate geçmek iki suretledir:
    Biri: Tarikat berzah?na girip, seyr ü sülûk ile kat-? merâtip ederek hakikate geçmektir.
    ?kinci suret: Doğrudan doğruya,tarikat berzah?na uğramadan, lûtf-u ?lâhî ile hakikate geçmektir ki, Sahabeye ve Tâbiîne has ve yüksek ve k?sa tarik şudur. Demek, hakaik-i Kur'âniyeden tereşşuh eden nurlar ve o nurlara tercümanl?k eden Sözler, o hassaya mâlik olabilirler ve mâliktirler.( Yirmi Sekizinci Mektup-4.Nokta)

    Aziz, s?dd?k kardeşlerim,
    Risale-i Nur,tarikat değil hakikattir. Âyât-? Kur'âniyeden tereşşuh eden bir nurdur. Ne şark?n ulûmundan ve ne de garb?n fünunundan al?nm?ş değil. Kur'ân-? Mucizü'l-Beyân?n bu zamana mahsus bir i'câz-? mânevîsidir. Menfaat-i şahsiye yoktur. ( Kastamon?u Lâhikas? - Mektup No: 126)

    Madem hakikat budur, Risale-i Nur dairesinin yak?n?nda bulunan ehl-i ilim ve ehl-i tarikat ve sofî meşrep zatlar onun cereyan?na girmek ve ilim ve tarikattan gelen eski sermayeleriyle ona kuvvet vermek ve genişlemesine çal?şmak ve şakirtlerini teşvik etmek ve bir buz parças? olan enaniyetini, tam bir havuzu kazanmak için o dairedeki âb-? hayat havuzuna at?p eritmek gerektir ve elzemdir. Yoksa, Risale-i Nur'a karş? rakîbâne başka bir ç?ğ?r açmakla hem o zarar eder, hem bu müstakim ve metin cadde-i Kur'âniyeye bilmeyerek zarar verir, z?nd?kaya bir nevi yard?m olur.( Kastamon?u Lâhikas? - Mektup No: 84)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. kuvvetli bir tarîk-ı velayet !!!
    By fanidünya... in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.12.14, 15:06
  2. Tarik-i Aczmendi Hizmet Sitelerinden Biri..!
    By aczmendi reşha in forum Tavsiye Edilen Siteler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21.05.11, 06:52
  3. İnsanoğlu Allah'a Şahit midir Delil midir...?
    By HüZnÜ HaZan in forum Beyin Fırtınaları
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 03.03.09, 15:23
  4. Tarik, Tarikat ve Risale-i Nur Hareketi
    By TeN_ZiH in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 110
    Son Mesaj: 27.07.08, 08:26

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0