+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 15

Konu: Bediüzzaman ve Seyyid Kutub

  1. #1
    Pürheves sinang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    277

    Standart

    Esselamü aleyke.Allah?n kullar?,kardeşlerim.Bismillah..Bedüzzaman ile seyyid kutubun islami anlay?ş?ndaki farkl?l?klardan baz?lar? anlad?ğ?m?z kadar?yla şöyledir;Bedüzzaman olaylara devri zaviyesinden bakar,her devrin kendine göre hastal?klar? vard?r ve tedavi yoluna gitmiştir.Eserlerinde günümüzün mevzu iman mevzu olduğu ve imans?zl?ğ?n tehlikesini imans?z gönüllerde hiçbir ?slami duygu,düşünce ve yaşam?n beliremeceğini düşünür.Daha çok din ona göre Allah ve kulu aras?ndaki ilişkileri kaps?yordu.?mani mevzular? hikayeciklerle akla yaklaşt?rmak ve ifsada düşmüş ak?l ve duygular? ikna etmekti amac?.Ona göre mevlanan?n devrinde olsa onun gibi hizmet edilirdi mevlana bu devirde olsa risale ile hizmet ederdi.Seyyid kutub daha mutaas?pt?r.Onun mantalitesinde şu dinin metodu biricik Kuran,resul ve ashab?n gittiği yoldur.O dini tekrar bu metotla tüm alanlar?yla getirmenin gerekliliğini bazen sert bir dille s?ks?k vurgular.Ona göre tedavi edilecek bir vücud yok gibidir,günümüz medeniyet ve insanl?ğ?n? nerdeyse tamamen islamdan kopuk görür,hepsini cahiliye adderer.Bedüzzaman iman ile islam aras?nda fark olduğunu düşünür yaln?z seyyid kutub gibi ikiside olmadan bir fertte kurtulaşa eremiyeceğini kabul eder.Bedüüzzaman medeniyetleri tamamen d?şlamaz dalalet ve sefaatteki medeniyetleri tekzip etsede müslüman topluluklar? içlerinde yaşamaklar?n? normal görür.Daha çok uzlaşt?rmac? bir tavr? vard?r,müsbet hareketi tercih eder.Seyyit kutub işin kökünden çözülmesine ?slam ad?na mücadelenin şart?na çok vurgu yapar.Oda iman?n birinci şart? tevhidin gönüllerde yer etmeden ?slami bir şeriatin gelmediğini kabul etmiştir.Lakin çok yoğun bir ayr?şma gözlenir onda..Müsbet olmak yeterli değil ve pasiftir onca.?slami hareketin doğuşundaki yoldur onun yolu ve kutsal bir yoldur.Bedüüzzamanda müceddidliğin devam? göze çarpar.Değişen şart ve koşula göre bu yolda değişim olduğunu düşünür.Seyyid kutub sanki tüm olaylar? s?f?rlar ve öze dönüşü inkilabatç? bir dille savunur.Ama aceleceliğinin ona görede kötü sonuçlar doğuracağ? bir gerçektir.Ayr?ca eleştirelik kutubta hat safadad?r,bedüzzaman ise bu söylemlerden çekinir ama islami düzende kutubla buluşur.Allah her ikisindende raz? olsun.Eklemek istediğiniz veya yaln?şlar?m?z? düzeltmeniz biz sevindirir.bu konu çok uzundur,biz içmizden geldiği kadar?yla okuduğumuz dan anald?ğ?m?z? yazmaya çal?şt?k..Selametle...
    ?ST?KBAL ?SLAMINDIR..!
    Konu MuhammedSaid tarafından (25.05.07 Saat 00:18 ) değiştirilmiştir.
    GELİN İSLAM OLALIM..!

  2. #2
    Gayyur Meftun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Nevşehir
    Mesajlar
    65

    Standart

    hocam Seyyid kutub kimdir?
    Dünya gamından geçip, yokluğa kanat açıp,
    Şevk ile her dem uçup, çağırırım dost, dost!

  3. #3
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Alıntı emre tuncel Nickli Üyeden Alıntı
    hocam Seyyid kutub kimdir?kısa bir bilgi verir misin.mustafa özcan abi de çok bahsediyo.mesela yaşıyo mu
    <DIV></DIV>
    <DIV>Seyid Kutub bir İslam Alimî'dir. Kendine ait 12 ciltten oluşan bir Kur'an tefsiri yazmıştır.Mısır'da yaşamış veinsanlarınRisale-i Nur metodu gibi tek tek imanlarının kurtulmasına değil de siyaset yoluyla toptan kurtulması metodunu izleyince, zaten karmaşık bir devlet olan Mısır'da devlet tarafından idam edilmiştir. </DIV>
    <DIV>(inşallah başka bir alimle karıştırmıyorumdur )</DIV>
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  4. #4
    Gayyur garibbirgenç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı SeRDeNGeCTi Nickli Üyeden Alıntı
    <DIV></DIV>
    <DIV>Seyid Kutub bir İslam Alimî'dir. Kendine ait 12 ciltten oluşan bir Kur'an tefsiri yazmıştır.Mısır'da yaşamış veinsanlarınRisale-i Nur metodu gibi tek tek imanlarının kurtulmasına değil de siyaset yoluyla toptan kurtulması metodunu izleyince, zaten karmaşık bir devlet olan Mısır'da devlet tarafından idam edilmiştir. </DIV>
    <DIV>(inşallah başka bir alimle karıştırmıyorumdur )</DIV>

    doğru söylüyorsunuz da, benim kutub ve üstad hakkında duyduğum bir olay var; doğru mu yanlış mı çok merak ediyorum..

    "1900 küsürlerde üstad'ın bir talebesi neşredilmiş risalelerle beraber Mısır'a gider ve bahsettiğiniz gibi o dönemde kendi metoduyla islam mücadelesi veren ve hareketinin zirvesinde olan seyyid kutub'la görüşür. Kutub, ona Türkiyede ne yaptıklarını sorar ve üstad'ın talebesi de (hangisi oldugunu da bilmiyorum) Türkiyede İman kurtarma hizmeti yaptıklarını ve Hedeflerinin kesin ve net biçimde, o; bu ayırdetmeksizin; kesin bir dille HERKES olduğunu anlatır. kutub biraz şaşırmış vaziyette, (tavrı hakkında net birşey bilmediğim için söylemiyorum ama) şöyle der:"sizin yaptığınız iğneyle kuyu kazmak.."

    Üstad'ın talebesi olan abi; Türkiyeye gelir ve birgün Kutub'a verilen idam hükmü haberini alırlar; bir de bu karardan sonra Kutub'un:" iğneyle kuyu kazmak lazımmış." dediğini iletirler..

    gerçi bunu Üstad'ın Talebeliğe kabul ettiği ama hizmetini üstad'dan uzak mekanlarda ifa ettiğinden pek fazla bilinmeyen; Mustafa Ramazanoğlu anlatmıştı Sakarya'da verdiği sohbette; yani şüphem yok diyebilirim ama, birilerine anlattığınızda da mışdı; mışdı olmuyor tabi..

    bunun kaynağı hakkında bilgi istiyorum mümkünse; selametle..
    selamun aleykum

  5. #5
    Pürheves sinang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    277

    Standart

    Esselamü aleyke .Allahın kulları.Kardeşlerim şehid seyyid kutub. 1906 yılında Mısır asyutda dindar bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelir.10 yaşına gelmeden hafız olmuştur.Kuranda edebi tasvirler adlı eserinde kutub şu kuran terbiyesinde annesinin çok tesiri olduğuna vurgu yaparak Kurandaki icazı gayet güzel bir dille anlatır.Kahirede lise ve üniversite darül ulumu bitirir.Hocalarından Mehdi allame denen zat onun faklılığını şöyle ifade eder.'Hayatımda seyyid kutubtan başka talebem olmasa bile onun varlığı beni mutlu etmeye kafidir.'7 Ekimn 1946 da Seyid Kutup'un Islâmi fikre baslangiç olarak degerlendirilen "Konum Dersleri" adinda bir makalesi daha yayinlanmisti. Seyyid Kutup bu makalesinde Misir'in toplum yapisinin, siyasi, ahlaki ve sosyal yönlerden tenkidini yaparak, müslümanlari çalismaya çagiriyordu. Toplumun islahi için ne yapilmasi gerekiyorsa müslümanlarin yapmak zorunda olusunun Kur'an'in emri oldugunu söyleyen Kutup delil olarak Al-
    lah'in su ayet-i kerimesini gösterip tefsirini yapiyordu: "Sizden iyiligi emreden, kötülükten sakindiran, bir topluluk olsun. Iste asil kurtulusa erenler onlardir. "

    21 Ekim 1946 bu günkü medeniyeti tenkit ederek onun manevi degerlerden soyutlanmis, sadece maddi bir medeniyet oldugunu delillerle açikliyordu. 1948'in sonlarinda ise "Islâmda Sosyal Adalet" kitabini yayimladi. Kutub bu kitabinda insanligin arzu ettigi gerçek sosyal adaletin Islâmda oldugunu ve hakiki adaletin Kur'an'in
    gölgesinden baska hiç bir yerde olmadigini açik açik anlatarak hayatin her alaninda oldugu gibi edebiyatin dahi Islâmi ölçülerden kaynaklanmasi gerektigini vurguluyordu.

    1949'da Amerika'ya giden Kutub iki buçuk yil kaldi. Amerika'da kaldigi bu müddet içersinde Misir'daki arkadasi Tevfik el-Hakim'e gönderdigi mektuplarda Amerikan toplumunu ve medeniyetini devamli olarak tenkit ediyordu. Çünkü ; bu medeniyette ruhi degerlerden hiç bir sey yoktur, diyordu. 1951 ile 1965 yillarini kapsayan zaman parçasi ise hayatindaki dördüncü merhaleyi olusturuyordu. Kutup bu dönemde edebiyattan tamamen siyrilarak Ihvan-i Müslimin teskilatina katilmisti. Abdulhakim Abidin'in anlattigina göre Seyyid Kutup artik Ihvanin bir fikir elemani olmustu.Kutup ayrica Ihvan-i Müslimin gazetesinde din ile devlet islerini birbirinden ayirarak dini siyasetten uzak tutan laik düsünceyi de siddetle tenkit eder, siyaset baskadir, din baskadir sloganinin bir hikaye oldugunu söyliyerek Islâmda böyle bir sey olmadigini haykirir. Çünkü Seyyid Kutup "Islâmin kalplerde bir inanç ve hayat için
    bir kanun oldugunu" vurguluyordu.Ister siyasette olsun, ister iktisatta ve ister cezalarda olsun Islâmin hayatin her konusu için ölçüler koydugunu anlatmali ve Islâmi günlük hayata hakim kilmak için çalismalar yapmalidir.

    SEYYID KUTUB'UN SEHADETI
    Seyyid Kutup Islâma inanmis ve inandigi davanin gerçeklesmesi için de bir çok çalismalar yapmis büyük bir mücahitti. 27 Kasim 1954'de, Ihvan-i Müslimin Misir devlet baskani Cemal Abdunnasir'a suikast girisimiyle itham edildiginde Seyyid Kutup'da Ihvan-i Müslimin saflarina katilmisti.
    Bundan dolayi Ihvan-i Müslimine mensup birçok müslümanla birlikte Seyyid Kutup'da tutuklandi. Yapilan yargilamanin neticesinde Seyyid Kutup'a agir islerde çalistirilmakla birlikte on bes sene agir hapis cezasi verildi. Artik Seyid Kutup Kahire'den bir kaç km. uzakta "Limanneze" hapishanesinde yasamaya baslamisti. On sene hapis yattiktan sonra o zamanin Irak devlet baskani Abdusselam'in Abdunnasir'i ziyaret ederek
    Seyyid Kutup'u serbest birakmasini istemesi üzerine Kutub 1964'de serbest birakildi.
    Hapisten çikan Kutub 1965'de "Yoldaki Isaretler" adli kitabini yayinlayinca tekrar tutuklanir.
    Bu tutuklamada yine Ihvan-i Müsliminden bir çok müslüman vardi. Gerekçe olarakta Ihvan-i Müsliminin devlete karsi darbe girisimini ileri sürerek Ihvani ve Seyyid Kutup'u darbecilikle itham ediyorlardi.
    22 Agustos 1966'da Seyyid Kutup'a idam cezasi verildiginde, Assam el Attarin kitabinda anlattgina göre Kutub bu karari tebessüm ve Allah'a kavusmanin verdigi büyük bir mutlulukla karsilamisti. Muhammed Ali Eenna'nin dedigine göre Seyyid Kutup'un asilmasina asil sebep "Yoldaki Isaretler" adli kitabi idi.
    Seyyid Kutup'a verilen bu idam karari, Islâm alemine yayildiginda Pakîstan'da Karaçi içinde Cemaati Islâminin mepsuplari tarafindan bir yürüyüs tertiplenmis ve olay kinânarak Abdunnasir'dan karari yeniden gözden geçirmesi istenmistir.
    Ayrica yine Pakistan'da "Meclisi Nizami Islâm", "Cemaati Islâmi", "Cemaati Avami"de bu karari ayni sekilde kinamislardi. Diger taraftan Ingiltere'de Rabitatül Islâm, Lübnan'da "Cemaati Islâm" teskilati, Ürdün'de birçok dini sahsiyetler, Sudan'da Seyyid Allal El Fasi ve Istiklal partisi baskani Ahmet el-Hatib, Irak'taki Rabitanin
    baskani Seyh Emcek Eczzehavi ve bir çok Islâm alimleri Abdunnasir'i bu kararindan dolayi kinamis ve vaz geçmesi için ikaz etmislerdi.
    Bütün bunlara ragmen 9 Agustos 1967 sabahi Lübnandaki "Ennebar"gazetesiyle Misir'daki "El-ehram" gazetesi idam haberini su cümlelerle veriyorlardi.

    "...Çelik migferli askerlerden bir grup hazirlanip, agir silahlar artirilarak Kahire hapishanesinin etrafinda bir hisar olusturuldu. Gazetecilerin hapishaneye girisi yasaklandi. Seyyid Kutup idam edildikten sonra da gazetecilerden bölgenin terk edilmesi istendi."
    Seyyid Kutup bir çok kiymetli kitap yazmisti. Basta Kur'an-i Kerimin bir tefsiri olan "Fizilal-i Kur'an" olmak üzere hemen hemen her konuda eseri vardir. Özellikle Islâmi konularda, edebiyat ve egitim konularindaki eserleri daha çoktur.
    Bunlardan hemen hemen hepsi de türkçeye çevrilmistir.

    Allah ondan ve onun gibi mücahidlerden razi olsun.
    İSTİKBAL İSLAMINDIR..!
    GELİN İSLAM OLALIM..!

  6. #6
    Gayyur garibbirgenç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Mesajlar
    54

    Standart

    yukarıdaki yazının biraz daha uzunu;

    yalnız ben ne demek istediğizi anlayamadım ? ?

    selamun aleykum

  7. #7
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Alıntı garibbirgenç Nickli Üyeden Alıntı


    doğru söylüyorsunuz da, benim kutub ve üstad hakkında duyduğum bir olay var; doğru mu yanlış mı çok merak ediyorum..

    "1900 küsürlerde üstad'ın bir talebesi neşredilmiş risalelerle beraber Mısır'a gider ve bahsettiğiniz gibi o dönemde kendi metoduyla islam mücadelesi veren ve hareketinin zirvesinde olan seyyid kutub'la görüşür. Kutub, ona Türkiyede ne yaptıklarını sorar ve üstad'ın talebesi de (hangisi oldugunu da bilmiyorum) Türkiyede İman kurtarma hizmeti yaptıklarını ve Hedeflerinin kesin ve net biçimde, o; bu ayırdetmeksizin; kesin bir dille HERKES olduğunu anlatır. kutub biraz şaşırmış vaziyette, (tavrı hakkında net birşey bilmediğim için söylemiyorum ama) şöyle der:"sizin yaptığınız iğneyle kuyu kazmak.."

    Üstad'ın talebesi olan abi; Türkiyeye gelir ve birgün Kutub'a verilen idam hükmü haberini alırlar; bir de bu karardan sonra Kutub'un:" iğneyle kuyu kazmak lazımmış." dediğini iletirler..

    gerçi bunu Üstad'ın Talebeliğe kabul ettiği ama hizmetini üstad'dan uzak mekanlarda ifa ettiğinden pek fazla bilinmeyen; Mustafa Ramazanoğlu anlatmıştı Sakarya'da verdiği sohbette; yani şüphem yok diyebilirim ama, birilerine anlattığınızda da mışdı; mışdı olmuyor tabi..

    bunun kaynağı hakkında bilgi istiyorum mümkünse; selametle..
    <DIV></DIV>
    <DIV>Evet garibbirgenç kardeşim. Bu olay senin anlattığın gibi gerçekleşmiş aynen. Seyid Kutub siyaset yoluyla insanlar ulaşmayı denemiş, Risale-i Nur modeli gibi tek tek iman kurtarma yoluyla değil de siyaset yoluyla toptaninsanların imanlarını kurtarmayı vesile olmayı yeğlemiş ve o metodu uygulamış.Önceki mesajımda da yazdığım gibimısır devleti siyasi olarak karışık bir devlet. Seyid Kutub da siyasi noktada içtihadlarda bulununca devlet ona karşı çıkıyor ve onu idam ediyor. Kendisine idam kararı çıktıktan sonra dediğin gibi benim tarzım hatalıymış tek tek imanları kurtarmak en eftaliymiş diyor. Tarihten bir ibret tablosu işte, Allah kendisinden razı olsun, makam-ı Mahmud'a eriştirsin inş.</DIV>
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  8. #8
    Gayyur garibbirgenç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Mesajlar
    54

    Standart

    where is it?</font>
    selamun aleykum

  9. #9
    Pürheves sinang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    277

    Standart

    Neyi anlayamadın garipgenç kardeşim.serdengeçti olayı doğruluyorsa sorun yok,ama bu olayın yazılı bir belgeside yok.Ben tam kanaat getirmedim.Þehid seyyid kutub yalnış anlaşıla bilecek birisi...siyaset yoluyla gittiği tam sizin anladığınız anlamda doğru değildir.kutub yukardanda okudunuz gibi ihvani müslimin islami hareketine katılıyor.zaten tüm ihvan üyeleriyle içeri giriyor.risale-i nurlarda ihvani müslimin ile nurculuk arasındaki farkı bedüüzzam anlatıyor.Yalnız bedüzzamanın benim okuduğum kadarıyla meseleyi talebesinden öğrendiğini anlıyorum.kardeşim okumak lazım size ihvanın meseleye siyaset olarak mı nasıl baktığını anlamanız açısından Mevdudinin Kuranda dört temel terim kitabını öneriyorum.mevdudide hindistanda yetişmiş değerli bir alimdir.İhvanı müsliminin fikir mimarlarındandır..kendisinin son zamanlarda az yetişen kalmış bir müçtehid olduğuda söylenir.Allahu alem.selametle kalınız..
    GELİN İSLAM OLALIM..!

  10. #10
    Pürheves sinang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    277

    Standart

    Esselamü aleyke.tam anlamıyla bizler bu şahsı muhteremi karşılaştırmak istemedik.boyumuzdan büyük işler için Allahtan yardım dilriz.İslam adına yapılanlar hoşgörülecektir inşallah.bizlerler en doğruya ulaşmaya çalışmak iştiyakını tabi ki duyacağız.ben duyguları renci etmekten Allaha sığınırım.Yalnız seyyit kutub yalnış anlaşılan bir alimdir,nazarımızda.zaten mesele sadece kutub meselesi değil ki,mesele büyük bizler aciziz,kardeşim.biraz anlamaya çalışalım,fikir teaddisi yapmak meselemiz.saygısızlık ise bize yakışmaz.selametle kalınız.
    GELİN İSLAM OLALIM..!

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kutub İnsan Seyyid Kutub Kimdi?
    By sinang in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 02.09.15, 05:47
  2. Seyyid Kutub Kimdir?
    By muvahhid in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 01.09.15, 22:20
  3. Kardeşinin Dilinden Şehid Seyyid Kutub
    By sinang in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04.03.07, 17:45
  4. Kur'an Algısında Seyyid Kutub Farkını Anlamak
    By sinang in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12.02.07, 19:56
  5. Şehid Seyyid Kutub
    By sinang in forum Şiirler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 03.02.07, 16:57

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0