Bediüzzaman’a göre H?ristiyanl?kta beklenen tasaffi (asl?na dönme) hareketi nas?l olacakt?r?
Yazar Dr. Emin Şimşek
SORU : Bediüzzaman’a göre H?ristiyanl?kta beklenen tasaffi (asl?na dönme) hareketi nas?l olacakt?r ?
H?ristiyanl?ğ?n Protestanlaşma sonras? manevi bir aray?ş neticesinde tevhide gireceğini belirten Bediüzzaman Hazretleri bu süreci , Hz.?sa (AS) ‘m?n Efendimiz (SAV) ‘ e ümmet olacağ?na işaret eden Hadis-i Şerifin bir işareti olarak tefsir etmektedir :
“Nasrâniyet ya intifâ, ya ?st?fâ bulacak. ?slâma karş? teslim olup terk-i silâh edecek. Mükerreren y?rt?ld?, Purutluğa tâ geldi. Purutlukta görmedi ona salâh verecek. Perde yine y?rt?ld?, mutlak dalâle düştü. Bir k?sm? lâkin bâz? yak?nlaşt? tevhide; onda felâh görecek. Sönmezse, safvet bulup ?slâma mal olacak. Bu bir s?rr-? azîmdir. Ona remz ve işaret: Fahr-i Rüsûl demiştir: "?sâ, Şer’im ile amel edip ümmetimden olacak." (1) demektedir.
H?ristiyanl?kta Tevhid sürecinin başlamas? için , bir geçiş sürecini and?ran bu “yeni din” , Teslis H?ristiyanl?ğ? ile ?slam Dini aras?nda yer alacak “Tevhid esasl? bir H?ristiyanl?ğ?” an?msatmaktad?r :
Meselâ, "(Deccal) O kadar kuvvetlidir ve devam eder; yaln?z Hazret-i ?sa (a.s.) onu öldürebilir, başka çare olamaz" (2) rivayet edilmiş. Yani, onun (Deccal?n) mesleğini ve y?rt?c? rejimini bozacak, öldürecek, ancak semâvî ve ulvî hâlis bir din ?sevîlerde zuhur edecek ve hakikat-i Kur’âniyeye iktida ve ittihad eden bu ?sevî dinidir ki, Hazret-i ?sa Aleyhisselâm?n nüzulüyle o dinsiz meslek mahvolur, ölür (Şualar, Sayfa 501)
Demek , H?ristiyanlarda bir semavi ve ulvi bir din zuhur ederek , yani H?ristiyanl?k asl?na rucu ederek Tevhidi kendine rehber edinecek , ve bu süreçte ?slam ile ittifak edip Dinsizlik cereyan?na (Deccaliyete) karş? birlikte mücadele edecekler :
“?şte böyle bir s?rada, o cereyan (Deccal) pek kuvvetli göründüğü bir zamanda, Hazret-i ?sâ Aleyhisselâm?n şahsiyet-i mâneviyesinden ibaret olan hakikî ?sevîlik dini zuhur edecek, yani rahmet-i ?lâhiyenin semâs?ndan nüzul edecek, halihaz?r H?ristiyanl?k dini o hakikate karş? tasaffi edecek, hurafattan ve tahrifattan s?yr?lacak, hakaik-i ?slâmiye ile birleşecek, mânen H?ristiyanl?k bir nevi ?slâmiyete ink?lâp edecektir. Ve Kur’ân’a iktida ederek, o ?sevîlik şahs-? mânevîsi tâbi ve ?slâmiyet metbû makam?nda kalacak, din-i hak bu iltihak neticesinde azîm bir kuvvet bulacakt?r. Dinsizlik cereyan?na karş? ayr? ayr? iken mağlûp olan ?sevîlik ve ?slâmiyet, ittihad neticesinde dinsizlik cereyan?na galebe edip dağ?tacak…..”, (3)
Diyebilirizki Bediüzzaman Hazretlerine göre ; Ahirzamanda Deccaliyetin (dinsizliğin) sonunun gelmesi ve dünyaya ?slam’?n son bir kez daha hüküm sürmesi için Tevhid esasl? H?ristiyanl?ğ?n ?slam ile ittihad etmesi gerekmektedir. O halde öncelikle H?ristiyanl?ğ?n Tevhidi kendisine rehber edinmesi için biz müminlerin ?slam? Temsil noktas?nda Diyalog faaliyetlerini hem art?rmal? hemde h?zland?rmal?y?z. (Allahualem bissevab)
(1) Sözler, Sayfa 644
(2) Tirmizi, Fiten: 62; Ebû Dâvud, Melâhim: 14; Müsned, 3:420, 4:226; el-Hâkim, el-Müstedrek, 4:529-530.
(3) Mektubat ,Sayfa: 60