-1-
Bu kelam, güneş gibidir. Yani, güneş başkalar?n? gösterdiği gibi, kendini de gösterir, başka bir güneşe ihtiyaç b?rakmaz. başkalar?na yapt?ğ? vazifeyi, kendisine de yap?yor; ikinci bir daha laz?m değildir.
Evet öyle müstakil bir nurdur ki, bu nur, hiçbir şeye bağl? değildir. Hatta bu nurun car ve mecruru bile hiçbir şeye muhtaç değildir. Ancak harfinden müstefad olan -2- veya örfen malum olan -3- veyahut mukadder olan -4- ’ün istilzam ettiği -5- fiillerinden birine mütealliktir.
?htar : ’ taki car ve mecrura müteallik olarak mezkur olan fiiller, besmeleden sonra takdir edilir ki, hasr? ifade etmekle ihlas ve tevhidi tazammun etsin. ?sim, Cenab-? Hakk?n zati isimleri olduğu gibi, fiili isimleri de vard?r. Bu fiili isimlerin, Gaffar ve Rezzak, Muhyi ve Mümit gibi pek çok nevileri vard?r.
Sual : Bu fiili isimlerinin kesretle tenevvüü neden meydana geliyor?
Cevap : Kudret-i ezeliyenin, kainattaki mevcudat?n nevilerine, fertlerine olan nispet ve taallukundan husule gelir. Bu itibarla, kudret-i Ezeliyenin taalluk ve tesirini celb eder. Ve o taalluk, abdin kesbine ve işine yard?m edici bir ruh gibi olur. Öyleyse, hiç kimse, hiçbir işini besmelesiz b?rakmas?n!
1 Allah?n ad?yla. (Fatiha Suresi: 1.)
3 Teberrük ediyorum.
4 De!5 Oku.
http://www.risaleinurenstitusu.org/i...ulIcaz&Page=20