Saniyen: Sebeb-i ihtilaf-? muz?r, "Bu hakt?r" düsturu yerine "Yaln?z hak budur"; ve "En güzeli budur" hükmü yerine, "Güzeli budur" hükmü ikame edilmiştir.
El-hûbbu fillah esas-? merhamet-kâr? yerine, el-buğzu fillah ikame edilmiştir. Kendi mesleğinin muhabbeti yerine, başka meslekten nefret harekât?nda hâkim k?l?nm?şt?r. Hakikate muhabbet yerine, ene tarafgirliği müdahale etmiştir. Vesail ve delâil, makas?d ve gàyât yerine ikame edilmiştir. Halbuki, fasit bir delil ile, hak bir netice zihinde ikame edilir; bât?l bir vesile ile hak bir gaye, fikirde tespit edilir. Madem gaye ve maksat hakt?r; delil ve vesilelerdeki fesat, böyle inşikak-? kulûba sebebiyet vermemeli.(Tuluât)
Muhterem kardeşlerim,Tuluat'taki bu bahsi müzakere etmek için çal?şal?m inşallah.Bu k?sm? yeterli anlayabilirsek özellikle ehl-i iman aras?ndaki ayr?l?klara ve farkl? hizmet anlay?şlar?na çok daha isbetli bakabiliriz düye düşünüyorum.Bizlerde tefekkürleimizi sizlerle paylaşacağ?z.