+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 28
Like Tree1Beğeni

Konu: Kitab-ı Mübin & İmam-ı Mübin ???

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    selamünalykm Kardeşler ?mam-? mübin & kitab-? mübin iki mesele-i azime ki bu aciz bir türlü tam olarak kendinde oturtam?yor , havada as?l? çok noktalar var.
    Bu konuyu derinlemesiye ele alabilecek acaba varm? ? derinlemesiye olmasa bile herkes bildiği bir-iki şey dese inan?yorum istifade ederim. Yard?mc? olursan?z size çoook çook dua ederim
    Alıntı hüşyar Nickli Üyeden Alıntı
    ?ki Sualin cevab?d?r

    Birincisi: Otuzuncu Sözün ?kinci Maksad?n?n, tahavvülât-? zerrat tarifine dair olan uzun cümlesinin haşiyesidir.

    Kur’ân-? Hakîmde ?mam-? Mübin ve Kitab-? Mübin mükerrer yerlerde zikredilmiştir. Ehl-i tefsir "?kisi birdir"; bir k?sm? "Ayr? ayr?d?r" demişler. Hakikatlerine dair beyanatlar? muhteliftir. Hülâsa, "?lm-i ?lâhînin ünvanlar?d?r" demişler. Fakat Kur’ân’?n feyziyle şöyle kanaatim gelmiş ki:
    ?mam-? Mübin, ilim ve emr-i ?lâhînin bir nevine bir ünvand?r ki, âlem-i şehadetten ziyade âlem-i gayba bak?yor. Yani, zaman-? halden ziyade, mazi ve müstakbele nazar eder. Yani, herşeyin vücud-u zâhirîsinden ziyade asl?na, nesline ve köklerine ve tohumlar?na bakar. Kader-i ?lâhînin bir defteridir. Şu defterin vücudu, Yirmi Alt?nc? Sözde, hem Onuncu Sözün haşiyesinde ispat edilmiştir.

    Evet, şu ?mam-? Mübin, bir nevi ilim ve emr-i ?lâhînin bir ünvan?d?r. Yani, eşyan?n mebâdileri ve kökleri ve as?llar?, kemâl-i intizamla eşyan?n vücutlar?n? gayet san’atkârâne intaç etmesi cihetiyle, elbette desâtir-i ilm-i ?lâhînin bir defteriyle tanzim edildiğini gösteriyorlar. Ve eşyan?n neticeleri, nesilleri, tohumlar?, ileride gelecek mevcudat?n programlar?n?, fihristelerini tazammun ettiklerinden, elbette evâmir-i ?lâhiyenin bir küçük mecmuas? olduğunu bildiriyorlar. Meselâ, bir çekirdek, bütün ağac?n teşkilât?n? tanzim edecek olan programlar? ve fihristeleri ve o fihriste ve programlar? tayin eden o evâmir-i tekvîniyenin küçücük bir mücessemi hükmünde denilebilir.

    Elhas?l, madem ?mam-? Mübin, mâzi ve müstakbelin ve âlem-i gayb?n etraf?nda dal budak salan şecere-i hilkat?n bir program?, bir fihristesi hükmündedir. Şu
    mânâdaki ?mam-? Mübîn, kader-i ?lâhînin bir defteri, bir mecmua-i desâtiridir. O desâtirin imlâs?yla ve hükmüyle, zerrat, vücud-u eşyadaki hidemât?na ve harekât?na sevk edilir.

    Amma Kitab-? Mübin ise, âlem-i gaybdan ziyade âlem-i şehadete bakar. Yani, mazi ve müstakbelden ziyade zaman-? haz?ra nazar eder. Ve ilim ve emirden ziyade kudret ve irade-i ?lâhiyenin bir ünvan?, bir defteri, bir kitab?d?r. ?mam-? Mübin kader defteri ise, Kitab-? Mübin kudret defteridir. Yani, herşey vücudunda, mahiyetinde ve s?fât ve şuûnât?nda kemâl-i san’at ve intizamlar? gösteriyor ki, bir kudret-i kâmilenin desâtiriyle ve bir irade-i nâfizenin kavâniniyle vücut giydiriliyor; suretleri tayin, teşhis edilip birer miktar-? muayyen, birer şekl-i mahsus veriliyor. Demek o kudret ve iradenin küllî ve umumî bir mecmua-i kavânini, bir defter-i ekberi vard?r ki, herbir şeyin hususî vücutlar? ve mahsus suretleri ona göre biçilir, dikilir, giydirilir. ?şte şu defterin vücudu, ?mam-? Mübin gibi, kader ve cüz-ü ihtiyarî mesâilinde ispat edilmiştir....

    (Mektubat /10.Mektup)
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:08 ) değiştirilmiştir.
    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart



    Aklındaki düşüncelerine imamı mübin,


    bu düşüncelerin kağıda yazılmasına kitabı mübin.denir.


    imamı mübin kader defteri,


    kitabı mübin kudret defteri.


    alemi gayb imamı mübin,alemi şehadet kitabı mübin.


    insanın bedeni kitabı mübin,ruhu imamı mübin.


    gülşah kardeş ne noktadan derine inelim.açıklarmısınız?
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    imam? mübin derken akl?m?za ilim gelmeli,
    kitab? mübin derkende kudret akl?m?za gelmeli.

    imam? mübin yazar,kitab? mübnde bu yaz?lanlar? ortaya ç?kar?r.
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:09 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #4
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Hakan Yalman'?n Tahavvülat-? Zerrat şerhinde şöyle aç?klan?yor bu terimler: "Levh-i Mahfûz kainat kitab?n?n manalar?n?n topland?ğ? bütün; ?mam-? mübin bu manalar?n kaydedildiği CD; Kitab-? Mübin ise bilgisayarda çal?şt?r?lan CD’nin bilgisayar ekran?ndaki görüntüleri gibidir."
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:09 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    yani böylede diyebiliriz,
    çizilen proje imam? mübine örnek,

    bu projenin yap?lmas? kitab? mübine örnek.

    kardeşlerim herkes kendi düşünsün,kendi kabiliyeti böyle gelişir.

    fazla al?nt?yla meşgul olmayal?m.

    hadi devam edelim.
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:09 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart



    insanın DNA sı imamı mübine örnek,


    DNA üzerine inşa edilen bedeni,kitabı mübine örnek.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #7
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    57
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Kur'ân-? Hakîmde ?mam-? Mübin ve Kitab-? Mübin mükerrer yerlerde zikredilmiştir. Ehl-i tefsir "?kisi birdir"; bir k?sm? "Ayr? ayr?d?r" demişler. Hakikatlerine dair beyanatlar? muhteliftir. Hülâsa, "?lm-i ?lâhînin ünvanlar?d?r"demişler. Fakat Kur'ân'?n feyziyle şöyle kanaatim gelmiş ki:
    ?mam-? Mübin, ilim ve emr-i ?lâhînin bir nev'ine bir ünvand?r ki, âlem-i şehadetten ziyade âlem-i gayba bak?yor. Yani, zaman-? halden ziyade, mazi ve müstakbele nazar eder. Yani, herşeyin vücud-u zâhirîsinden ziyade asl?na, nesline ve köklerine ve tohumlar?na bakar. Kader-i ?lâhînin bir defteridir. Şu defterin vücudu, Yirmi Alt?nc? Sözde, hem Onuncu Sözün haşiyesinde ispat edilmiştir.
    Evet, şu ?mam-? Mübin, bir nevi ilim ve emr-i ?lâhînin bir ünvan?d?r. Yani, eşyan?n mebâdileri ve kökleri ve as?llar?, kemâl-i intizamla eşyan?n vücutlar?n? gayet san'atkârâne intaç etmesi cihetiyle, elbette desâtir-i ilm-i ?lâhînin bir defteriyle tanzim edildiğini gösteriyor. Ve eşyan?n neticeleri, nesilleri, tohumlar?, ileride gelecek mevcudat?n programlar?n?, fihristelerini tazammun ettiklerinden, elbette evâmir-i ?lâhiyenin bir küçük mecmuas? olduğunu bildiriyorlar. Meselâ, bir çekirdek, bütün ağac?n teşkilât?n? tanzim edecek olan programlar? ve fihristeleri ve o fihriste ve programlar? tayin eden o evâmir-i tekvîniyenin küçücük bir mücessemi hükmünde denilebilir.
    Elhas?l, ?mam-? Mübin, kader-i ?lâhînin bir defteri, bir mecmua-i desâtiridir. O desâtirin imlâs?yla ve hükmüyle, zerrat, vücud-u eşyadaki hidemât?na ve harekât?na sevk edilir.
    Amma Kitab-? Mübin ise, âlem-i gaybdan ziyade âlem-i şehadete bakar. Yani, mazi ve müstakbelden ziyade zaman-? haz?ra nazar eder. Ve ilim ve emirden ziyade kudret ve irade-i ?lâhiyenin bir ünvan?, bir defteri, bir kitab?d?r. ?mam-? Mübin kader defteri ise, Kitab-? Mübin kudret defteridir. Yani, herşey vücudunda, mahiyetinde ve s?fât ve şuûnât?nda kemâl-i san'at ve intizamlar? gösteriyor ki, bir kudret-i kâmilenin desâtiriyle ve bir irade-i nâfizenin kavâniniyle vücut giydiriliyor; suretleri tayin, teşhis edilip birer miktar-? muayyen, birer şekl-i mahsus veriliyor. Demek o kudret ve iradenin küllî ve umumî bir mecmua-i kavânini, bir defter-i ekberi vard?r ki, herbir şeyin hususî vücutlar? ve mahsus suretleri ona göre biçilir, dikilir, giydirilir. ?şte şu defterin vücudu, ?mam-? Mübin gibi, kader ve cüz-ü ihtiyarî mesâilinde ispat edilmiştir.
    Ehl-i gaflet ve dalâlet ve felsefenin ahmakl?ğ?na bak ki, kudret-i fât?ran?n o Levh-i Mahfuzunu ve hikmet ve irade-i Rabbâniyenin o basîrâne kitab?n?n eşyadaki cilvesini, aksini, misalini hissetmişler; hâşâ, "tabiat" nam?yla tesmiye etmişler, körletmişler.
    ?şte, ?mam-? Mübin'in imlâs?yla, yani kaderin hükmüyle ve düsturuyla, kudret-i ?lâhiye, icad-? eşyada herbiri birer âyet olan silsile-i mevcudat?, "Levh-i Mahv, ?sbat" denilen zaman?n sahife-i misaliyesinde yaz?yor, icad ediyor, zerrât? tahrik ediyor. Demek, harekât-? zerrat, o kitabetten, o istinsahtan, mevcudat âlem-i gaybdan âlem-i şehadete ve ilimden kudrete geçmelerinde olan bir ihtizazd?r, bir harekâtt?r.
    Amma Levh-i Mahv, ?sbat ise, sabit ve daim olan Levh-i Mahfuz-u Âzam'?n daire-i mümkinatta, yani mevt ve hayata, vücut ve fenâya daima mazhar olan eşyada mütebeddil bir defteri ve yazar bozar bir tahtas?d?r ki, hakikat-i zaman odur. Evet, herşeyin bir hakikati olduğu gibi, zaman dediğimiz, kâinatta cereyan eden bir nehr-i azîmin hakikati dahi, Levh-i Mahv, ?sbat'taki kitabet-i kudretin sayfas? ve mürekkebi hükmündedir. Lâ ya'lemu'l-ğaybe illâllah.(Otuzuncu Söz)
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:09 ) değiştirilmiştir.

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  8. #8
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Bütün varl?klar?n bütün sergüzeştleri, hayat maceralar? Levh-i Mahfuzun defterleri olan ?mam-? Mübin ve Kitab-? Mübin'de yaz?lmaktad?r. Başka bir ifadeyle, "Bütün eşya, bütün ahvaliyle, vücuda gelmeden ve geldikten sonra ve gittikten sonra yaz?l?d?r ve yaz?l?r ve yaz?l?yor."
    Bu defterlerden birincisi olan ?mam-? Mübin;
    *ilim ve emr-i ?lahinin ünvan?d?r,
    *gayb alemlerine bakar,
    *geçmiş ve gelecek zamanlarla ilgilidir,
    *her şeyin asl?, nesli, kökleri ve tohumlar? ile alakal?d?r,
    *kader defteridir,
    *nazari kader olarak da tesmiye edilir.

    Kitab-? Mübin ise;
    *kudret ve irade-i ?lahiyenin ünvan?d?r,
    *şehadet alemine bakar,
    *şimdiki zamanla ilgilidir,
    *her şeyin vücudu, mahiyeti, s?fat ve şuunat? ile alakal?d?r,
    *kudret defteridir,
    *bedihi kader olarak tesmiye edilir.
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:10 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  9. #9
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    ?mam-? Mübîn ve Kitab-? Mübîn, Levh-i Mahfuz'un birer defteri, ?lâhî ilmin birer unvan?d?rlar. ?mam-? Mübîn, Kitab-? Mübîn ve Levh-i Mahfuz, her üçü de Üstad?m?z?n tabiriyle “ilm-i ?lâhînin ünvanlar?d?rlar”.

    Mektûbat’ta “ilm-i ezelînin ünvanlar? olan ?mam-? Mübîn, Kitab-? Mübîn, Levh-i Mahfuz gibi vücud-u ilmî daireleri”nden söz edilir.

    Şualarda ise, “Levh-i Mahfuz’un defterleri olan ?mam-? Mübîn ve Kitab-? Mübîn’de bütün mevcudat?n bütün sergüzeştlerini kaydedip yazan” şeklinde bir ifade yer al?r.

    Bu ifadeler birlikte değerlendirildiğinde, her üçünün de birer kay?t levhas? olduklar? anlaş?l?r. Üçü de ?lâhî ilme unvan olmuşlar. Onlardan söz edildiğinde akla hemen ?lâhî ilim gelir; yoksa onlar bu ilmin kendisi değildirler.

    Bediüzzaman Hazretleri, tefsir âlimlerinin ?mam-? Mübîn ve Kitab-? Mübîn hakk?nda değişik görüşler ileri sürdüklerini, bir k?sm?n?n bunlar? ayn? kabul ettiğini beyandan sonra kendi kanaatini şu şekilde ortaya koyar:
    ?mam-? Mübîn”, ilim ve emr-i ?lahînin bir nev’ine bir ünvand?r ki; âlem-i şehadetten ziyade âlem-i gayba bak?yor. Yani zaman-? hâlden ziyade, mazi ve müstakbele nazar eder.

    Kitab-? Mübîn” ise, âlem-i gaybdan ziyade, âlem-i şehadete bakar. Yani, mazi ve müstakbelden ziyade, zaman-? haz?ra nazar eder ve ilim ve emirden ziyade, kudret ve irade-i ?lâhîyenin bir ünvan?, bir defteri, bir kitab?d?r. ?mam-? Mübîn, kader defteri ise; Kitab-? Mübîn, kudret defteridir.” (Sözler)
    ?mam-? Mübîn de Kitab-? Mübîn de Levh-i Mahfuz’un defterleri, ama aralar?nda fark var.

    Bu ince fark?, şu ifadelerde bir derece hissedebiliyoruz: “Evet bir çekirdekte, hem bedihî olarak, irade ve evamir-i tekviniyenin ünvan? olan “Kitab-? Mübîn”den haber veren ve işaret eden, hem nazarî olarak emir ve ilm-i ?lahînin bir ünvan? olan ?mam-? Mübîn’den haber veren ve remz eden iki kader tecellisi var: Bedihî kader ise, o çekirdeğin tazammun ettiği ağac?n, maddî keyfiyat ve vaziyetleri ve heyetleridir ki, sonra göz ile görünecek. Nazarî ise, o çekirdekte, ondan halk olunacak ağac?n müddet-i hayat?ndaki geçireceği tav?rlar, vaziyetler, şekiller, hareketler, tesbihatlard?r ki, tarihçe-i hayat nam?yla tabir edilen vakit-bevakit değişen tav?rlar, vaziyetler, şekiller, fiiller; o ağac?n dallar?, yapraklar? gibi intizaml? birer kaderî miktar? vard?r.” (Sözler)

    Kitab-? Mübîn şu varl?k âleminde boy gösteren her şeyin yarat?l?ş plân?n? ve program?n? ifade ediyor. Meyvelerin çekirdeklerinde, canl?lar?n yumurtalar?nda yahut nutfelerinde kendilerinden ç?kacak varl?klar?n bütün özellikleri yaz?l?. Demek ki tabiattaki her varl?ğ?n bir plân ve programa göre vücut bulduğunu insanoğlu anlam?ş, ama bir k?sm? bu program? o varl?ğ?n kendi tabiat?na vererek ?lâhî ilmi ve onun bir levhas? olan Kitab-? Mübîn’i düşünememişler.
    Çekirdekler parçalan?yor, filizleniyor, fidan haline geliyor, bir süre uzuyor, sonra değişik yönlerden dallar ç?kmaya başl?yor. Daha sonra çiçekler ve yapraklar boy gösteriyorlar. Bütün bunlar “genetik şifre” denilen o ilk programda yer al?yorlar. K?sacas? ağac?n her şeyi o çekirdekte yaz?l?. Ve bu kay?t Kitab-? Mübînden haber veriyor.

    Öte yandan, bir çekirdek hangi bahçeye ekilecek, ne zaman bir haylaz çocuk bir dal?n? koparacak, hangi tarihte nas?l bir f?rt?naya maruz kalacak, ne gibi zararlar görecek, sonunda ne olacak, kesildikten sonra nereye götürülecek ve ne yap?lacak? Bütün bunlar? o genetik şifrede bulmak mümkün değil. Bunlar da yine ?lâhî ilim dairesinde meydana geldiğine göre, bütün bu safhalar da yine bir ilme ve onun mazhar? olan bir kitaba göre vücut bulmal?. ?şte bu kitap, ?mam-? Mübîn’dir.

    Bir insan için de benzer şeyler düşünebiliriz: Nutfe denilen tohumunda bütün fizikî özellikleri yaz?lm?ş. ?ki gözü olmas? ve bunlar?n yüzde simetrik olarak yerleşmeleri, parmaklar?n?n say?s? ve dizilişi, al ve akyuvarlar?n?n özellikleri, ciğerinin, böbreğinin, kalbinin, beyninin şekilleri, vazifeleri, büyüklükleri k?sacas? her şeyi o nutfede şifre olarak yaz?l?.

    Genlerdeki bazlar?n muhtelif dizilişlerinden değişik özellikler ortaya ç?k?yor
    Bununla birlikte, hangi ilkokula gideceği, ne zaman mezun olacağ?, lise ve üniversite tahsillerini nerelerde yapacağ?, kimlerle arkadaş olacağ?, onlarla nerelere gideceği, neler yapacağ?, hayat imtihan?nda nelerle karş?laşacağ?, ne zaman hangi hastal?ğa tutulacağ? ve yine nerede ve ne zaman öleceği, kabir âleminde nas?l bir muamele göreceği ve ötesi... Bütün bunlar her insan için ayr? bir kitap, ayr? bir eser gibidir.

    Bu kitab?n nutfedeki programla bir ilgisi yoktur. Nutfe ile başlayan rahim yolculuğunun bütün safhalar? Kitab-? Mübîn’de yaz?ld?ğ? gibi, bedeni ve ruhuyla insanoğlunun hayat yolculuğunun tamam?n?n kaydedildiği bir ezelî defterin bulunmas?n? ak?l zarurî görüyor. ?şte Üstad Bediüzzaman, bu defterin ?mam-? Mübîn olduğunu beyan ediyor.

    Şu noktan?n gözden uzak tutulmamas? gerekiyor: “Yazma” denilince harf harf kaleme almay? anlamak eksik olur. Genlerin dizilişi yaz? yazmadan çok farkl?d?r. Haf?zan?n bir şeyi kaydetmesi de daktiloyla yazmaya benzemez. Bir teyp band?nda yahut video kasetinde de sözler ve olaylar kalemle kaydedilmiyorlar.

    ?şte her şeyin ve her hadisenin, Levh-i Mahfuz’un defterleri olan ?mam-? Mübîn ve Kitab-? Mübîn’de yaz?lmas? bunlar?n çok ötesinde bir keyfiyetledir. Bu kayd?n da harflerle, kelimelerle alakas? yoktur.

    Son olarak Kitab-? Mübîn’in bir başka mânâs? üzerinde de k?saca dural?m. Birçok müfessirlerimiz Kitab-? Mübîn’in bir cihetinin Kur’an-? Kerim olduğunu beyan ederler. Özellikle, En’am Suresinde ki, “Yaş ve kuru ne varsa hepsi Kitab-? Mübîn’dedir (apaç?k bir kitaptad?r)” âyetini, Kur’an olarak izah ederler.

    Bediüzzaman Hazretleri de, Sözler adl? eserinde, “Bir kavle göre Kitab-? Mübîn, Kur’an’dan ibarettir. Yaş ve kuru, her şey içinde bulunduğunu, şu âyet-i kerime beyan ediyor” cümlesiyle bu mânâya iştirak eder. Ve şu aç?klamay? getirir: “Evet, her şey içinde bulunur. Fakat herkes her şeyi içinde göremez. Zira muhtelif derecelerde bulunur. Bazan çekirdekleri, bazan nüveleri, bazan icmâlleri, bazan düsturlar?, bazan alâmetleri; ya sarahaten, ya işareten, ya remzen, ya ibhamen, ya ihtar tarz?nda bulunurlar.”



    http://www.sorularlarisaleinur.com/subpage.php?s=article&aid=489
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:10 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  10. #10
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    ''Ve ilim ve emirden ziyade kudret ve irade-i ?lâhiyenin bir ünvan?, bir defteri, bir kitab?d?r.''

    Kitab-? mübin : kudret ve iradeye bakar
    ?mam-? mübin : ilim ve emir
    Soru : kitab? mübin neden emir değilde , iradeye bak?yor. Asl?nda ''emir '' ol der oluverir'' s?rr?nca sanki daha uygun gibi. Yani şehadet alemine bak?yor ya ...?rade derken burda kast edilen '' istemesimi '' yoksa ''yaratabilmesi mi ''


    ifade edebildimmi bilemiyorum
    Konu MuhammedSaid tarafından (02.06.07 Saat 11:10 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İmam-ı Mübin ve Kitab-ı Mübin Nedir Müzakere Edelim
    By efnan_nur in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 19.08.09, 01:27
  2. Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 08.07.08, 15:43
  3. İmam-ı Mübin ile Kitab-ı Mübin Aynı Şeyler midir?
    By tiRyak in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 15.10.07, 23:46
  4. Kitab-ı Mübin
    By ademyakup in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 22.12.06, 14:56

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0