+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: İşaretül İ-caz dan

  1. #1
    Dost hic_ender_hic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    Ýstanbul
    Mesajlar
    11

    Standart

    'Maddi ve manevi herşeyde yard?m?n ve içtimain büyük kuvvet ve tesiri vard?r.Evet,in'ikas s?rr?yla üç şeyin hüsnü içtima ederse beş olur,beş içtima ederse on olur.On içtima ederse k?rk olur.Çünkü herşeyde bir nevi in'ikas ve bir nevi temmesül vard?r.'
    Kardeşler burda nas?l bir hesap var.Onun içtima edip k?rk olmas? ne şekilde.Birçok matematik formülü uygulad?m k?rka ulaşamad?m.Yard?m c? olursan?z çok memnun olurum.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 13:40 ) değiştirilmiştir.
    Her şakirdin vazifesi yalnız kendi imanını kurtarmak değil belki başkalarının imanlarını da muhafaza etmeye mükelleftir
    oda hizmete ciddi devam ile olur-Kastamonu Lahikası-s:158

  2. #2
    Dost hic_ender_hic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    Ýstanbul
    Mesajlar
    11

    Standart

    Matematik dedim de sizinle bir ispat paylaşmak istiyorum.'Zat? Zülcelal zamandan münezzehtir' bunun matematiksel ispat?n? yapal?m.
    Bir marangoz bir sandalyeyi ne kadar sürede yapar.Formül zaman/ iş d?r. Bir satte 20 sandalye yapan marangoz bir sandalyeyi 1/20 sürede yapar.

    Cenab- Hakk 1 anda say?lamayacak derece de çok canl? yarat?r.Formül zaman/iş den 1an bölü sonsuz 1/ sonsuz = 0 d?r. Yani zaman yok 0 işte rabbimiz zamandan münezzeh olarak yarat?r.

    Matematikle ilgilenen kardeşler bulal?m m? böyle ispatlar.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 13:40 ) değiştirilmiştir.
    Her şakirdin vazifesi yalnız kendi imanını kurtarmak değil belki başkalarının imanlarını da muhafaza etmeye mükelleftir
    oda hizmete ciddi devam ile olur-Kastamonu Lahikası-s:158

  3. #3
    Ehil Üye Ebu Hasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3.049

    Standart

    Allah raz? olsun.



    Alıntı Ç€M!ÇOğLU Nickli Üyeden Alıntı
    Alıntı hic_ender_hic Nickli Üyeden Alıntı
    'Maddi ve manevi herşeyde yard?m?n ve içtimain büyük kuvvet ve tesiri vard?r.Evet,in'ikas s?rr?yla üç şeyin hüsnü içtima ederse beş olur,beş içtima ederse on olur.On içtima ederse k?rk olur.Çünkü herşeyde bir nevi in'ikas ve bir nevi temmesül vard?r.'

    Kardeşler burda nas?l bir hesap var.Onun içtima edip k?rk olmas? ne şekilde.Birçok matematik formülü uygulad?m k?rka ulaşamad?m.Yard?m c? olursan?z çok memnun olurum.
    http://nurtalebesiolabilsem.blogcu.com
    Muhterem kardeşim.Yukar?daki "Evet,in'ikas s?rr?yla üç şeyin hüsnü içtima ederse beş olur,beş içtima ederse on olur.On içtima ederse k?rk olur.Çünkü herşeyde bir nevi in'ikas ve bir nevi temmesül vard?r.' " cümlelerindeki heseplaman?n normal matematik işlemleri ile izah? bizleri zorluyor.Ancak Üstad?n kuland?ğ? kelimeler birlere yol gösterebilir diye düşünüyorum.Bu kelimeler ise"in'ikas "s?rr? ve "temmesül" s?rr? diye düşünüyorum.

    in'ikas :Aksetme, yans?ma.
    temessül:Yans?yarak görünür duruma gelme, yans?y?p görünme, yans?ma.
    Not:Yukar?da hiç_ender_hiç kardeşimizin ald?ğ? yerde bir kelime yanl?ş olmuş.
    "temmesül" kelimesinin doğrusu "temessül" olmas? gerekir.Zaten işaratü'l ?'caz'daki yerdede "temessül" geçmektedir.

    Şimdi bu kelimelerle o hesaplamalar? bulmaya çal?ş?rsak ;"in'ikas :Aksetme, yans?ma ve temessül:Yans?yarak görünür duruma gelme, yans?y?p görünme, yans?ma" anlamlar?n? tatbik edersek demekki "üç şeyin hüsnü içtima ederse beş olur" s?rr? üç varl?ğ?m in'ikas veya temessül s?rr?n? taş?yan aynalar vas?tas?yla adetlerinin aynalarda yans?mas? s?rr? ile çoğalacağ?na kinaye olmas? muhtemeldir diye düşünüyorum.Yine ayn? s?rla "On içtima ederse k?rk olur" da bir odada 10 varl?k odan?n dört taraf? aynalarla kapl? olursa 40 varl?k olmas? ihtimali ile yine in'ikas ve temessül s?rr? ile manevi güzelliklerin çoğalacağ?na işaret ve kinaye olabilir.Doğrusunu Allah bilir.












    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 14:02 ) değiştirilmiştir.
    Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101


  4. #4
    Dost hic_ender_hic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    Ýstanbul
    Mesajlar
    11

    Standart

    Allah raz? olsun abi.senin izah ettiğin şekilde düşününce 10 un içtimağ? 40 değil daha fazla olmas? gerekmez mi? çünkü 1 varl?k 4 tane yans?mas? olursa 10 varl?ğ?n 40 tane olur doğru ama temessül etmesiyle karş?l?kl? aynalar olursa daha fazla olmas? gerekir diye düşünüyorum.Çünkü temessül gerçekte yans?man?n yans?mas? şeklinde olduğunu biliyorum.
    kelime hatamdan dolay? özür diliyorum hakk?n?z? helal edin.

    Alıntı Ç€M!ÇOğLU Nickli Üyeden Alıntı
    K?ymetli kardeşim,biz zaten normal matematik işleimi ile bu hesaplaman?n bizleri zorlad?ğ?n? söyledik.Bu bölümün daha çok nuraniyet s?rr? ve temessül,in'ikas s?rr? manas?nda çokluktan kinaye diye anlamam?z daha isabetli olur diye düşündüm.Eğer kardeşlerimiz matematik hesab? ile bu sonuçlar? bulabileceklerse bizlerle paylaşs?nlar.
    Birde biz yukar?da on varl?ğ?n her aynadaki sadece ilk yans?mas?n? nazara ald?k.Sizin dediğiniz gibi her aynan?n diğer aynalardaki yans?mas?n? da hesaba katarsak elbette ki bu say? k?rktan çok fazla olur.orada da yine çokluktan kinaye ve izafi bir say?y? kabul etmek daha isabetli olur diye düşünüyorum.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 14:05 ) değiştirilmiştir.
    Her şakirdin vazifesi yalnız kendi imanını kurtarmak değil belki başkalarının imanlarını da muhafaza etmeye mükelleftir
    oda hizmete ciddi devam ile olur-Kastamonu Lahikası-s:158

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0