+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 6 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 52

Konu: Bir Soru: Küfrün İki Çeşidi

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    Sual: Sab?k işaretlerde ispat ettiniz ki, dalâlet yolu kolay ve tahrip ve tecavüz olduğu için, çoklar o yola sülûk ediyorlar. Halbuki sair risalelerde kat'î delillerle ispat etmişsiniz ki, küfür ve dalâlet yolu o kadar müşkilâtl? ve suubetlidir ki, hiç kimse ona girmemek gerekti ve kabil-i sülûk değil. Ve ?mân ve hidayet yolu o kadar kolay ve zâhirdir ki, herkes ona girmeliydi.
    Elcevap: Küfür ve dalâlet iki k?s?md?r. Bir k?sm?, amelî ve fer'î olmakla beraber, ?mân hükümlerini nefyetmek ve inkâr etmektir ki, bu tarz dalâlet kolayd?r. Hakk? kabul etmemektir; bir terktir, bir ademdir, bir adem-i kabuldür. ?şte bu k?s?md?r ki, risalelerde kolay gösterilmiş.
    ?kinci k?s?m ise, amelî ve fer'î olmay?p, belki itikadî ve fikrî bir hükümdür. Yaln?z iman?n nefyini değil, belki iman?n z?dd?na gidip bir yol açmakt?r. Bu ise bât?l? kabuldür, hakk?n aksini ispatt?r. Bu k?s?m, iman?n yaln?z nefyi ve nakîzi değil, iman?n z?dd?d?r. Adem-i kabul değil ki kolay olsun. Belki kabul-ü ademdir. Ve o ademi ispat etmekle kabul edilebilir. kaidesiyle, ademin ispat? elbette kolay değildir.
    Sual: Sab?k işaretlerde ispat ettiniz ki, dalâlet yolu kolay ve tahrip ve tecavüz olduğu için, çoklar o yola sülûk ediyorlar. Halbuki sair risalelerde kat'î delillerle ispat etmişsiniz ki, küfür ve dalâlet yolu o kadar müşkilâtl? ve suubetlidir ki, hiç kimse ona girmemek gerekti ve kabil-i sülûk değil. Ve ?mân ve hidayet yolu o kadar kolay ve zâhirdir ki, herkes ona girmeliydi.
    Elcevap: Küfür ve dalâlet iki k?s?md?r. Bir k?sm?, amelî ve fer'î olmakla beraber, ?mân hükümlerini nefyetmek ve inkâr etmektir ki, bu tarz dalâlet kolayd?r. Hakk? kabul etmemektir; bir terktir, bir ademdir, bir adem-i kabuldür. ?şte bu k?s?md?r ki, risalelerde kolay gösterilmiş.

    ?kinci k?s?m ise, amelî ve fer'î olmay?p, belki itikadî ve fikrî bir hükümdür. Yaln?z iman?n nefyini değil, belki iman?n z?dd?na gidip bir yol açmakt?r. Bu ise bât?l? kabuldür, hakk?n aksini ispatt?r. Bu k?s?m, iman?n yaln?z nefyi ve nakîzi değil, iman?n z?dd?d?r. Adem-i kabul değil ki kolay olsun. Belki kabul-ü ademdir. Ve o ademi ispat etmekle kabul edilebilir. kaidesiyle, ademin ispat? elbette kolay değildir.


    www.risaleara.com


    küfürün iki k?s?mdan ibaret oldugundan bahsediliyor ilk olarak ameli ve feri olmakla birlikte iman hükümlerini yalanl?yorlar bu grup kimlerdir ameli ve feri meselelerine neyi örnek verebiliriz



    ikinci k?s?mda ise ameli ve feri olmay?p belki itikadi ve fikri hükümdür deniyor

    bu grup yaln?z iman?n yalanlanmas?n? degil belki iman?n z?dd?na yol açmak istiyorlar bu gruptan olanlar kimlerdir ?Sual: Sab?k işaretlerde ispat ettiniz ki, dalâlet yolu kolay ve tahrip ve tecavüz olduğu için, çoklar o yola sülûk ediyorlar. Halbuki sair risalelerde kat'î delillerle ispat etmişsiniz ki, küfür ve dalâlet yolu o kadar müşkilâtl? ve suubetlidir ki, hiç kimse ona girmemek gerekti ve kabil-i sülûk değil. Ve ?mân ve hidayet yolu o kadar kolay ve zâhirdir ki, herkes ona girmeliydi.
    Elcevap: Küfür ve dalâlet iki k?s?md?r. Bir k?sm?, amelî ve fer'î olmakla beraber, ?mân hükümlerini nefyetmek ve inkâr etmektir ki, bu tarz dalâlet kolayd?r. Hakk? kabul etmemektir; bir terktir, bir ademdir, bir adem-i kabuldür. ?şte bu k?s?md?r ki, risalelerde kolay gösterilmiş.
    ?kinci k?s?m ise, amelî ve fer'î olmay?p, belki itikadî ve fikrî bir hükümdür. Yaln?z iman?n nefyini değil, belki iman?n z?dd?na gidip bir yol açmakt?r. Bu ise bât?l? kabuldür, hakk?n aksini ispatt?r. Bu k?s?m, iman?n yaln?z nefyi ve nakîzi değil, iman?n z?dd?d?r. Adem-i kabul değil ki kolay olsun. Belki kabul-ü ademdir. Ve o ademi ispat etmekle kabul edilebilir. kaidesiyle, ademin ispat? elbette kolay değildir.
    Sual: Sab?k işaretlerde ispat ettiniz ki, dalâlet yolu kolay ve tahrip ve tecavüz olduğu için, çoklar o yola sülûk ediyorlar. Halbuki sair risalelerde kat'î delillerle ispat etmişsiniz ki, küfür ve dalâlet yolu o kadar müşkilâtl? ve suubetlidir ki, hiç kimse ona girmemek gerekti ve kabil-i sülûk değil. Ve ?mân ve hidayet yolu o kadar kolay ve zâhirdir ki, herkes ona girmeliydi.
    Elcevap: Küfür ve dalâlet iki k?s?md?r. Bir k?sm?, amelî ve fer'î olmakla beraber, ?mân hükümlerini nefyetmek ve inkâr etmektir ki, bu tarz dalâlet kolayd?r. Hakk? kabul etmemektir; bir terktir, bir ademdir, bir adem-i kabuldür. ?şte bu k?s?md?r ki, risalelerde kolay gösterilmiş.

    ?kinci k?s?m ise, amelî ve fer'î olmay?p, belki itikadî ve fikrî bir hükümdür. Yaln?z iman?n nefyini değil, belki iman?n z?dd?na gidip bir yol açmakt?r. Bu ise bât?l? kabuldür, hakk?n aksini ispatt?r. Bu k?s?m, iman?n yaln?z nefyi ve nakîzi değil, iman?n z?dd?d?r. Adem-i kabul değil ki kolay olsun. Belki kabul-ü ademdir. Ve o ademi ispat etmekle kabul edilebilir. kaidesiyle, ademin ispat? elbette kolay değildir.


    www.risaleara.com


    küfürün iki k?s?mdan ibaret oldugundan bahsediliyor ilk olarak ameli ve feri olmakla birlikte iman hükümlerini yalanl?yorlar bu grup kimlerdir ameli ve feri meselelerine neyi örnek verebiliriz



    ikinci k?s?mda ise ameli ve feri olmay?p belki itikadi ve fikri hükümdür deniyor

    bu grup yaln?z iman?n yalanlanmas?n? degil belki iman?n z?dd?na yol açmak istiyorlar bu gruptan olanlar kimlerdir ?
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 15:24 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    yani kabulu adem ile ademi kabul demek istiyor.
    birincisi ademi kabule giriyor,yani kabul etmemek,inkarc?l?ğ?n? ispat etmek için çal?şm?yor.sadece inkar ediyor.
    ikincisi kabulu ademe giriyor.yani yokluğu ispata kalk?şmak.inkarc?l?ğ?n? ispatlamak.inkarc?l?ğ? ispatlamak için deliller öne sürüyor.
    evrim teorisi gibi.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 15:25 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    kardeşim Küfür ve dalalet iki k?s?md?r diyor. Demek bir küfür var birde dalalet var. Küfrün kelime manas? örtmektir. Eskide çifçiler tohumu att?klar?nda ayaklar? ile o tohumun üzerine toprak atarlard?, bunu yapanalra kafir denirdi. Şimdi bakal?m, bir k?sm? ameli ve feridir, yani direk inkar eder, Allah'? kabul eder, rububyetini etmez, veya ayeti reddeder veya hepten reddeder. Risalei nur bu tarz inkarlar?n belini k?rm?ş.

    Diğer k?s?m daha tehlikelidir. ?nanm?ş gözükür ama itikad? bozar. Ayetin manas?n? tahrif eder, yani bidatç?lard?r. ?şte bunalr? anlamak zordur, koooca tesettür risalesinde Ustad bu risalede çarşaft?r dedi diye hapse at?lm?ş, ceza alm?ş. Bütün tutuklamalar?nda tek bu risale ve türk milliyetçiliğini abul etmemekten yani iknilaplara karş? ç?kmaktan dolay? ceza alm?şt?r. ?şte Ustad mesela bu tesettür risalesini M. kemalin çarşafa karş? getirdiği manto ve başörtüsü bid'atine karş? yazm?ş, an?nda hapse atm?şlar. Eger manto ve başötrüsü bidat olmasayd? Ustad derdiki ben oyle demek istemedim, oda tesettürdür derdi, hapisten kurtulurdu. Ama o zaman itikad bozulacakt? şimdiki gibi.
    ?şte bu tarz dalaletin izalesi zordur kardeşim. Şimdi kendimiz parçalasak millete derdimiz anlatamay?z, itikad?n?z? bozmuşlar düzeltin desek genelde boşa gidiyor. Bilmem anlatabildimmi?
    çarşaf?n dinde olduğuna delil getir üsame?
    bida dinde olmayan şeylere denir,
    resullah?n asm getirdiklerinin d?ş?nda herşeye bida denir,
    Hadi üsame resululah?n asm kad?nlara çarşaf giyiniz diye bir hadisi var m??

    Kuranda çarşafla örtününüz diye bir ayet var m??ki
    sen mantoya bida diyorsun?
    ispat usame?
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:01 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #4
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Ustaddan getirsem iman edecekmisin?
    Üstad tesettür risalesindeki çarşaf kelimesinden dolay? m? tevk?f edilmiştir?

    Ayr?ca diğer bölümlere eklemiştik her ne kadar görmek istemeseniz de çarşaf da dine sonradan giren bir örtüdür. Sizin deyiminizle bidat. Aslolan örtünmektir. Bunun ne ile olduğu değildir. Ayr?ca neyle itham ettiğinize lütfen biraz dikkat edin....
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:01 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  5. #5
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Alıntı usame Nickli Üyeden Alıntı
    Ustaddan getirsem iman edecekmisin?
    usame kardeşim. Forum genelinde yanl?ş bir üslup sergiliyorsunuz. Bu söylediğinizin manas? nedir? Karş?n?zdaki insanlar?n kim olduklar?n? unutmay?n lütfen... Daha dikkat lütfen...
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:03 ) değiştirilmiştir.
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  6. #6
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Aynen öyledir, Ustad bir çok kez tutuklanm?şt?r, hemen hepsi keyfidir, beraat etmiştir. Ama iki şey yuzunden ceza alm?şt?r:
    1. tesettür risalesinde kad?n?n kal'as? olan çarşaf? diyerek k?l?k k?yafet inkilab?na karş? ç?k?ş?ndan
    2. diğeri ise 6 oktan biri olan türk milliyetçiliğini kabul etmediğinden.

    Bizim bu konudaki delillerimiz çoktur kardeşim. En yak?n zamanda Ustadd?r. Bu inkilapla memlekete manto ve başörtüsü sokuldu. Siz bir düşünün Ustad eger bunlar bid'at olmayayd? ne işi var o yaşl? haliyle bide hapis yats?n? Derdiki kardeşim ben asl?nda tesettürü kastetmiştim, manto da ayn?d?r. Ama demedi. Neden? Çünkü Ustad ayette geçen celabihinne kelimesini;

    "Ben de Adliyenin mahkemesine derim ki: Bin üçyüz elli senede ve her as?rda üç yüz elli milyon insanlar?n hayat-? içtimaiyesinde en kudsî ve hakikatl? bir düstûr-u ?lâhîyi, üç yüz elli bin tefsirin tasdiklerine ve ittifaklar?na istinaden ve bin üçyüz elli sene zarf?ndan geçmiş ecdad?m?z?n itikadlar?na iktidâen tefsir eden bir adam? mahkûm eden haks?z bir karar?, elbette rûy-i zeminde adalet varsa, o karar? red ve bu hükmü nakzedecektir."

    diyerek çarşaf olarak tefsir etmiştir ve ceza alm?şt?r. Az?c?k düşünün nolur yahu!!
    ok daha dikkat edeyim de kardeşlerimde dikkat etsinler. elimizde kooca tesettür risalesi var. Asl?nda iman demeseydim yerine kabul edecekmisin deseydim daha guzel olurdu kusura bakmas?n.

    Forumun genelinde nas?l bir uslup sergiledim, yanl?şlar?m? soyleyiniz duzelteyim yonetici kardeşim.
    Üstad Hazretleri Eskişehir Mahkemesinde Tesettür Risâlesi'nde geçen tek bir cümle sebebiyle, on bir ay hapse mahkum edilmiştir. O cümle de şudur: "Merkez ve payitaht-? hükümette, çarş? içinde, gündüzde, ahalinin gözleri önünde, gayet âdi bir kundura boyac?s?, dünyaca rütbeten büyük bir adam?n aç?k bacakl? kar?s?na bilfiil sark?nt?l?k etmesi, tesettür aleyhinde olanlar?n hayâs?z yüzlerine bir şamar vuruyor!"
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:04 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  7. #7
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Ayetin tefsiri bumudur yani size gore? 1350 y?ld?r islam alimleri neyi soylemişler acaba?
    Ben vazgeçtim kardeşim, ister kabul edin ister etmeyin.
    Ben ayet tefsir etmedim şu an. ?slam alimlerizaman?n gelenek ve adetleri ölçüsünde örtünmeyi en iyi sağlayacak örtüyü söylemişler. Çarşaf en güzelidir belki sözüm yok. Ama tak?ld?ğ?m ayetin zahirine göre yorum yapman?z.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:04 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  8. #8
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    ben imani bir meseleyi ögrenmek için soru sormuştum sagolun cevab?n?da alm?şt?m fakat konunun feri meseleye kayd?g?n? hiç akl?ma getirmemiştim
    sevgili usame abicim yani çarşaf?n olmazsa olmaz oldugunumu ima ediyorsunuz böyle bir görüş islam? dar çerçeveye itmektir

    yunus ve meyvenin zeyli abilerin dedigi gibi çarşaf olmazsa olmaz degil olursa nurun ala nur katagorisine giriyor abilerden ve ablalardan duydugum kadar?yla

    yard?mlar?n?z içinde ayr?ca teşekkür ederim
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:12 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Mubarek kardeşim, bak?n?z mesele itikad meselesidir. ?tikadi meseleleri Ustad?m?z risalei nurlarda izah etmiştir, dikkat ediniz.
    Tesettür meselesi risalei nura girmişse itikadi bir meseledir. Ve ustad?m?z bu tesettür meselesini izah ederek k?l?k k?yafet kanununa karş? ç?kmas?ndan dolay? ceza alm?şt?r.
    Siz Ustad?n haşiyesine özellikle dikkat edin. Ustad 1350 y?lda 350 bin tefsire iktidaen bende boyle tefsir ettim diyor. Risalede ne diyor: kad?n kalas? çarşaf?d?r diyor.
    Şimdi Ustad bu meseleyi izah ederken manto ve başörtüsü yokmuydu? Vard?. Düşünün bakal?m neden onlara da tamam demedi ve bu risaleyi yazd?? Çünkü bozulacak itikad? baştan düzeltmek istedi. Dediki bu bid'attir. KAnmay?n, as?l olan, kal'a olan çarşaft?r.
    Bu meslede aksi yonde kelam eden kardeşlerimden ricam lutfen Kru'andan veya hadisten veya icma-? sahabeden veya müştehidlerden hay?r, kad?n istediğini giyer diye bir ibare getirsinler. Meyvenin zeyli kardeş delil getirecekti ama hala bekliyoruz.

    Az?c?k arapça bilen bir adam da anlarki ayette geçen "celabihinne " kelimesindeki yani "cilbablar?n?" kelimesindeki cilbab adl? şey örtülen bir şeydir, giyilmez. Yani cilbab? giydim demek suyu yedim demekle ayn?d?r. Cilbab giyilmez, örtülür, nass ile sabittirki cilbab kad?n? baştan ayağa kadar örten bir örtüdür. KAd?n setri avret yapt?ktan sonra setri ziynet için cilbab?n? örter. Cilbab?n şimdiki karş?l?ğ? çarşaft?r ki Ustad?m?z dahi bunu böyle tefsir etmiş. Mesele bu kadar basit.
    Madem nur talebeliği iddiam?z var, Ustad?m?z?n bu tefsirini kabul edelim. ?tikad?m?z düzeltelim. Uygulamasak gunah? var, reddetsek neuzubillah.


    sen kendi eşine çarşaf giydirmeye devam et,yolun aç?k ola..
    25.sözde her insan kesiminin, ayetlerde anlad?ğ? dersin ,tabaka tabaka olduğu anlat?l?yor.
    şayet anlam?şsan onu,25.sözdeki hakikat?.
    örtünme ayetindede mutlak b?rak?lm?şt?r.
    şu örtüyle örtüneceksin kayd?,yoktur.
    resulullah asm efendimizin zaman?nda çarşaf varm?yd??
    O zaman çarşaf giymiyenler dinden mi ç?kt?lar?
    gerisini sen düşün.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:13 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  10. #10
    Müdakkik Üye terennüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    910

    Standart

    Sen giydirme kardeşim, sen Ustad?n demek işine gelen aç?klamas?n? al?p gelmeyeni almayacaks?n. Her şeyde illa Ustad diyen sen, bu meselede çarşaf diyen Ustad?m?z?n çarşaf sozunu kabul etme.
    Mesele itikadi bir meseledir. Kabul etmemek ayr?d?r, uygulamamak ayr?d?r. Bu konu benim için burada kapanm?şt?r. Herkeste ak?l fikir var, ben görevimi yapt?m. Sizde şahid olun.
    Her yerde çarşaf muhabbeti yap?l?yor.
    Lütfen, "gerçekten" kapans?n bu konu.
    Herkes delillerini sundu. Daha öteye gitmenin anlam? yok.
    Konu HakanBa tarafından (04.06.07 Saat 16:14 ) değiştirilmiştir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Küfrün Mahiyeti
    By yakaza in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.07.09, 08:16
  2. Küfrün Hayvanatın Üzerindeki Tesiri ve Etkisi...ve Bize Yansıması...
    By MuM in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 04.10.08, 00:48
  3. Küfrün Bir Tahlili
    By ebu_zer in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 02.10.08, 14:28
  4. Küfrün Atardamarı
    By Kur'aniyyun in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 08.11.07, 17:11
  5. Risale-i Nur Küfrün Belini Kırmıştır - Çantacı Necmi ilgen Abi
    By SeRDeNGeCTi in forum Sesli ve Görüntülü Risale-i Nur Sohbetleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 13.09.07, 13:47

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0