+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 ve 5

Konu: İnsan Kainatın Kayyumiyet Sebebi mi?

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    Kâinata tecellî eden kayyûmiyetin cilvesi, vâhidiyet ve celâl noktasında olduğu gibi, kâinatın merkezi ve medarı ve zîşuur meyvesi olan insanda dahi, kayyûmiyetin cilvesi, vâhidiyet ve cemal noktasında tezahürü var. Yani, nasıl ki kâinat sırr-ı kayyûmiyetle kaimdir; öyle de, ism-i Kayyûmun mazhar-ı ekmeli olan insan ile, bir cihette kâinat kıyam bulur. Yani, kâinatın ekser hikmetleri, maslahatları, gayeleri insana baktığı için, güya insandaki cilve-i kayyûmiyet, kâinata bir direktir.
    <DIV>www.risaleara.com</DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>Allahın bir oluşu icraatlerinde şeriki olmaması, meleklerin ise bir nevi </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>hademeler nevinden olması, depremlerin, zelzelelerin olması gök </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>gürültüleri ,</DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>yagmurların yagması ölümler Allahın kayyumiyetine bir örnek olabilirmi </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>çünkü kainatta her an faliyet gözlemlemekteyiz .</DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>insanında halife misal icraatleri diğer mevcudata üstünlügü külli ibadetleri </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>onun Allahın ufak bir ölçüsü olan kayyumiyetine ayna olabilirmi </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>burası zor geldi anlamaya çalışıyorum yanlış anlaya anlaya dogru anlamak </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>için adım atmak istiyorum eminim burasını sizler daha iyi anlıyorsunuz </DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>anlamama yardımcı olabilirmisiniz</DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV></DIV>

  2. #2
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    Evet, Zât-ı Hayy-ı Kayyûm bu kâinatta insanı irade etmiş ve kâinatı onun için yaratmış denilebilir. Çünkü insan, câmiiyet-i tâmme ile bütün esmâ-i İlâhiyeyi anlar, zevk eder. Hususan rızıktaki zevk cihetiyle pek çok Esmâ-i Hüsnâyı anlar. Halbuki melâikeler onları o zevkle bilemezler.
    İşte, insanın bu ehemmiyetli câmiiyetidir ki, Zât-ı Hayy-ı Kayyûm, insana, bütün esmâsını ihsas etmek ve bütün envâ-ı ihsânâtını tattırmak için öyle iştahlı bir mide vermiş ki, o midenin geniş sofrasını hadsiz envâ-ı mat'umatıyla kerîmâne doldurmuş.
    Hem bu maddî mide gibi hayatı da bir mide yapmış. O hayat midesine duygular, eller hükmünde gayet geniş bir sofra-i nimet açmış. O hayat ise, duyguları vasıtasıyla, o sofra-i nimetten her çeşit istifadelerle, teşekkürâtın her nevini yapar.
    Ve bu hayat midesinden sonra, bir insaniyet midesini vermiş ki, o mide, hayattan daha geniş bir dairede rızık ve nimet ister. Akıl ve fikir ve hayal, o midenin elleri hükmünde, semâvat ve zemin genişliğinde o sofra-i rahmetten istifade edip şükreder.

  3. #3
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    Ve insaniyet midesinden sonra, hadsiz geniş diğer bir sofra-i nimet açmak için, İslâmiyet ve İmân akidelerini, çok rızık ister bir mânevî mide hükmüne getirip, onun rızık sofrasının dairesini mümkinat dairesinin haricinde genişletip, esmâ-i İlâhiyeyi de içine alır kılmıştır ki, o mide ile ism-i Rahmânı ve ism-i Hakîmi en büyük bir zevk-i rızkî ile hisseder,

    <CENTER> -1- </CENTER>



    der. Ve hâkezâ, bu mânevî mide-i kübrâ ile hadsiz nimet-i İlâhiyeden istifade edebilir. Ve bilhassa o midedeki muhabbet-i İlâhiye zevkinin daha başka bir dairesi var.
    <DIV></DIV>
    <DIV>
    1- Rahmâniyetinden ve hakimiyetinden dolayı Allah'a hamd olsun.
    <DIV></DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>www.risaleara.com</DIV></DIV>

  4. #4
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    slmalykm
    <DIV>''Güzel soru ilmin yarısıdır.''</DIV>
    <DIV>Esmaül hüsnadan ism-i azam olma ihtimali en yüksek esmalardandır ''Kayyum'' bu bağlamda da hadis-i şerifler mevcuttur fakat tabiki Allah (c.c) hakim-i mutlak olması noktasında esmaül hüsnasınıda gizlemiş.Bunları dile getirdik ki ''Kayyum'' isminin ne kadar geniş ve derin olduğunu ifade ederken bir dayanağım olsun istedim gerçi lemalardan ''Kayyum'' bahsi senelerce risalelere muhatap olanlar için dahi adeta bir sır perdesi olabiliyor , tam bir perdeyi aralıyorum derken başka bir perde , dolayısıyla bu esmanın ince ve derin olması zaman zaman yanlış manalandırmalara sebep oluyor.</DIV>
    <DIV>Mesela bir ders esnasında otuzunca lem'a altıncı nükte,birincisua nın ilk paragrafını okunurken yani '' Birinci Þua: Bu kâinatın Hâlık-ı Zülcelâli Kayyum'dur. Yâni bizatihi kaimdir, daimdir, bâkidir. Bütün eşya onunla kaimdir, devam eder ve vücudda kalır, beka bulur. Eğer kâinattan bir dakikacık olsun o nisbet-i kayyumiyet kesilse, kâinat mahvolur.'' </DIV>
    <DIV>kısmını , Kayyumiyetin çekilmesiyle kainatın mahvolmasını 'kıyametin' kopmasına ordanda demek kıyamet ''kayyum'' isminin bir an çekilmesiyle oluyora kadar yorumlanabiliyor.bu tarz yorumlar Kayyum isminin genel olarak algı dünyamızda tam olarak oturmamasından kaynaklanır.Aslında burda mahvolma derken ''adem'' kastedilmiştir çünkü aynı paragrafda üstad herşey O nunla beka bulur diyor vücud bulur diyor demekki tersi yani O Kayyum ism-i şerifi tecelli etmese herşey ademe gider halbuki kıyamette olan hadise adem değil gene esma-ül hüsnanın tecellisiyle vukua gelen hadiselerdir.Burada bahsettiğimz adem ise mutlak adem yani bir şey vücuddan gitse bile ilm-i ilahide kalması mutlak adem değildir halbuki Kayyum ismi çekilde eşya mutlak manada ademe düşer .</DIV>
    <DIV>Þimdi gelelim sorumuza soruda deniliyor insan bu kainatın kayyumiyet sebebi olabilirmi?</DIV>
    <DIV>Üstad diyor '' güya insandaki cilve-i kayyûmiyet, kâinata bir direktir.''</DIV>
    <DIV>Kayyum ismi-i şerifi nin manası irdelendiğinde o ismin yokluğu halinde herşeyin adem deryalarına herşey derken -arş,cennet,cehennem,melaike,tüm ahiret ve berzah alemleri,ins ve cin-yani Zat-ı Vacibül vücub dışı herşey adem deryasına düşeceği rahatlıkla anlaşılır adeta Zat'ı harici ne var ise esma-sıfat-şuunat bağları kopar sadece geriye Zat kalır şimdi şu takdirde anlaşılıyor ki kainatın Kayyumiyet sebebi Kayyum olan Allah 'tan başka hiçbirşey olamz fakat kainatın insan merkezli kuruluşu herşeyin yüzünün ona dönük oluşu ''güya'' onu bu kainata bir direk yapmış ama dikkat etmek gerek bu hoş bir benzetmedir yoksa aksi takdirde şöle bir mana çıkar kainattan insan gitse kainat ''adem'' e düşecek , halbuki kainattan insan gitse olsa olsa kainat kapıları kapatılır ''Ademe'' düşmek ise çok çok farklı bir manaya sahip.Bu noktada Kayyumiyet sırrından azami noktada Kuran-ı Kerim payını almış yani ne vakit o bu dünyayı terk etse işte ozaman kainat mahvolacak.</DIV>
    <DIV></DIV>
    <DIV>yukarıda anlatılanlar tamamen ben günahkarın ''Kayyum '' bahsinden anladıkalrıdır asla ama asla sorgulanmadan , Kuran,hadis , külliyat mihengine vurulmadan okuyanlar tarafından kabul edilmesin , tamamen yanlış düşünüyor olabilirm bu konuya farklı açılargetirecek olanlaryada yanlışlarımızı düzelten olursa çok sevinirim</DIV>

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart



    güneş kimin için,


    hayvanlar,dağlar,bitkiler,


    hava,ışık,oksijen,dağlar,sular,


    hep kimin için insan içindir.


    işte her şey insan için yaratıldığından,bunların devamlarıda insana bağlıdır.


    melekler hayvanlardan istifade edemezler,çünkü dilleri yani cesedleri yok.


    cinlerde istifade edemezler,onlarında cesedi yok,


    sadece insan istifade eder.ve diğerlerinide kıyas et.


    anlarsın ki,insanın varlığı bunların varlığına sebeptir.


    yani insan sayesin de bunlar ayakta duruyor.


    yani kayyum ismi azami manada insanda tecelli ediyor.


    her şeyin varlığı kayyum ismiyledir.


    Kayyum ismiyle her şey ayakta,vazifelerini yapıyorlardır.


    anladıklarım bunlardır...
    <DIV>Abdulbaki abinin izahlarınıda bekliyoruz...</DIV>
    <DIV></DIV>
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Üstün İnsan İnsan-ı Kamile Karşı
    By slim in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 19.10.08, 13:57
  2. Kainatın Meyvesi
    By ecrin54 in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.10.08, 19:44
  3. Nur Talebesinde Mukavemet ve Kayyumiyet Felsefesi...
    By insirah in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 04.08.08, 14:17
  4. İnsan ile Kainatın Karşılaştırılması/Power of Ten
    By insirah in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 28.03.08, 20:22
  5. Muhabbet, Kainatın Bir Sebebi Vücududur..
    By Ehl-i telvin in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25.07.07, 11:32

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0