+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 13

Konu: Maddi Menfaati Kaçırmak Ne Demek?

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart Maddi Menfaati Kaçırmak Ne Demek?

    Menfaat-i maddiye cihetinden gelen rekabet, yavaş yavaş ihlâs? k?rar. Hem netice-i hizmeti de zedeler. Hem o maddî menfaati de kaç?r?r.


    www.risaleara.com



    rekabetin ihlas? k?rd?g?ndan bahsediliyor buray? anlad?mda maddi

    menfaatin kaçmas? ne anlama geliyor ?
    Konu HakanBa tarafından (03.06.07 Saat 23:04 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ehil Üye osmanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Uşak
    Mesajlar
    1.856

    Standart

    Muhterem Kardeşim,
    Burada iki manâ akl?ma geliyor. Birincisi; hemen alt paragrafta geçen şu ifadelerde üstad?m?z maddi menfaatin nas?l kaybedileceğini aç?klam?ş:
    B?R?NC?S?: Menfaat-i maddiye cihetinden gelen rekabet, yavaş yavaş ihlâs? k?rar. Hem netice-i hizmeti de zedeler. Hem o maddî menfaati de kaç?r?r.
    Evet, hakikat ve âhiret için çal?şanlara karş? bu millet bir hürmet ve bir muavenet fikrini daima beslemiş. Ve bilfiil onlar?n hakikat-i ihlâslar?na ve sad?kane olan hizmetlerine bir cihette iştirak etmek niyetiyle, onlar?n hâcât-? maddiyelerinin tedarikiyle meşgul olup vakitlerini zayi etmemek için, sadaka ve hediye gibi maddî menfaatlerle yard?m edip hürmet etmişler. Fakat bu muavenet ve menfaat istenilmez, belki verilir. Hem kalben arzu edip muntaz?r kalmakla, lisan-? hal ile dahi istenilmez. Belki ummad?ğ? bir halde verilir. Yoksa ihlâs? zedelenir. Hem âyetinin nehyine yanaş?r, ameli k?smen yanar.
    ?şte bu maddî menfaati arzu edip muntaz?r kalmak, sonra nefs-i emmâre, hodgâml?k cihetiyle, o menfaati başkas?na kapt?rmamak için, hakikî bir kardeşine ve o hususî hizmette arakadaş?na karş? bir rekabet damar? uyand?r?r. ?hlâs? zedelenir, hizmette kudsiyeti kaybeder, ehl-i hakikat nazar?nda sakîl bir vaziyet al?r. Ve maddî menfaati de kaybeder.
    Bu ifadelerden anlad?ğ?m?z kadar?yla ihlâs? kaybeden, ehl-i hakikat nazar?nda sakîl bir vaziyet almakla milletin itimad?n? da kaybedip gelecek olan sadaka ve hediye gibi maddî menfaatleri de kaybetmişler.

    ?kinci cihet ise, akl?ma kader nokta-i nazar?ndan şöyle bir ihtimal geliyor ki:
    Biliyoruz ki, kul ne yaparsa yaps?n neticeyi takdir edecek olan Cenab-? Hakk'?n hikmetidir. Ve Cenab-? Hak, şerde bile olsa ihlâsla istenen bir şeyi karş?l?ks?z b?rakmaz. Dolay?s?yla maddî menfaat cihetiyle ihlâs? k?ran/k?r?lan bir kimsenin bu ihlâss?zl?ğ? sebebiyle Allah'?n takdir edeceği bir menfaati de kaybetme riski her zaman vard?r diye akl?ma geliyor. En doğrusunu Allah bilir. Selâm ve muhabbetlerimle...
    Konu HakanBa tarafından (03.06.07 Saat 23:04 ) değiştirilmiştir.
    "Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.

  3. #3
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    Allah raz? olsun osmanoğlu ağabey
    Konu karatoprak1975 tarafından (19.10.07 Saat 16:57 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı karatoprak1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hem o maddî menfaati de kaçırır.
    "Çünkü mü’minde hırs sebeb-i hasârettir ve sefalettir. durub-u emsal hükmüne geçmiştir. " lemalar

  5. #5
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    mesele yard?mlar?n?z vesilesiyle Anlaş?lm?şt?r vesselam

    Allah yöneticisinden üyesine herkesden raz? olsun valla risale hakk?nda forumlar bu zamanda büyük nimet önceleri insanlar derslere gitmek için ne s?k?nt?lar çekmişler asl?nda bu konuda cevap veren büyüklerim vakitlerini bizlere yard?mda bulunmak için harc?yorlar Allah onlar?n hizmetini zayi etmesin

    demek istediğin soruyu soruyorsun bir süre sonra al?yorsun Allah?m bu ne büyük bir nimet

  6. #6
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı osmanoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .
    Evet, hakikat ve âhiret için çal?şanlara karş? bu millet bir hürmet ve bir muavenet fikrini daima beslemiş.


    Ve bilfiil onlar?n hakikat-i ihlâslar?na ve sad?kane olan hizmetlerine bir cihette iştirak etmek niyetiyle, onlar?n hâcât-? maddiyelerinin tedarikiyle meşgul olup vakitlerini zayi etmemek için, sadaka ve hediye gibi maddî menfaatlerle yard?m edip hürmet etmişler. .
    Bu mevzu hakk?nda okuduğum bir yaz?y? paylaşmak istiyorum .
    ?stifadeye medar olmas? duas?yla...

    Şark vilayetlerinde icazet alm?ş bir alim , istediği bir medresede hasbeten lillah bir medrese açar. Açt?ğ? bu medresenin sergisi , yakacak odunu Hoca Efendinin gücü yeterse kendisi , yoksa köy halk? taraf?ndan tedarik edilirdi.Hoca efendi bu tedrisat? ( verdiği eğitim karş?l?ğ? ) herhangi bir bedel mukabilinde olmad?ğ? gibi , köylü dahi talebelerin yemeklerini üzerine al?rd? . Bunda iki metod kullan?l?rd? :
    1. Her bir talebe bir köylünün evinden günde üç defa , kab?n? götürür , o evde pişirilen ne ise , ondan al?r , medreseye getirirdi.
    2. Yahut medrese sahibinin iktidar? varsa , yemek masraflar?n? da üzerine al?r veya medresede pişirirlerdi. Bu her iki metoda da Kürtçe '' Rat?b ' denilirdi.
    Ayr?ca talebeler senede bir defa çevre köylere zekat toplamaya ç?karlar. Toplad?klar? bu zekat mal? ile , kendilerine elbise , ayakkab? gib işeyler al?rlard?.

    Fakat küçük Said hiç bir vakit ne zekat almaya nede Rat?b getirmeye gitmemiştir. Ve bunu yapmaya başkas?na tezellül ve arz-? iftikar manas?nda anlad?ğ? için izzet-i nefsi ve vakar? men etmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  7. #7
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Nefsin hissesi girdiği için ihlas kaç?yor.

    rekabet oluncada h?rs olmuş oluyor.h?rsda zarar verir.menfaati kaç?r?r.

    maddi menfaat nefse hisse vermek manas?n? taş?yor.

    ihlas? muhafazada nefsin hissesinin kar?şmamas?na dikkat etmeliyiz..

    hem h?rsda göstermiyeceğiz.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #8
    Yasaklı Üye hasandemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    458

    Standart

    "Fakat bu muavenet ve menfaat istenilmez, belki verilir. Hem kalben arzu edip muntazır kalmakla, lisan-ı hal ile dahi istenilmez. Belki ummadığı bir halde verilir."
    Meselenin özünü bu cümle oluşturuyor.Bu cümleden anladığım bir şey varsa; kimseden bir şey istenmeyecek.Öyle ki,bırakın beden dilini hal dili ile bile bir şey talep edilmeyecek.Ummadığı halde verilecek.Şayet maddi bir beklenti olursa bu ihlası kıracak bir manidir.Çünkü hizmet maddi bir karşılık beklenerek yapılacak bir iş değildir.
    Dolayısı ile hizmet yapıyoruz,diye kimseden talepte bulunulamaz.

  9. #9
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    ilave aç?klamalarda hoş olmuş Hepiniz sağolun

  10. #10
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı hasandemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Fakat bu muavenet ve menfaat istenilmez, belki verilir. Hem kalben arzu edip muntazır kalmakla, lisan-ı hal ile dahi istenilmez. Belki ummadığı bir halde verilir."
    Meselenin özünü bu cümle oluşturuyor.Bu cümleden anladığım bir şey varsa; kimseden bir şey istenmeyecek.Öyle ki,bırakın beden dilini hal dili ile bile bir şey talep edilmeyecek.Ummadığı halde verilecek.Şayet maddi bir beklenti olursa bu ihlası kıracak bir manidir.Çünkü hizmet maddi bir karşılık beklenerek yapılacak bir iş değildir.
    Dolayısı ile hizmet yapıyoruz,diye kimseden talepte bulunulamaz.
    Hızmetimizin halktan istina dusturunu , yardım ve menfaat beklemeden yalnız rıza'i ilahiyi esas tutarak Ecri ve hımmeti allah'dan bekleyerek hareket etmek ilmin ve dinin izzetini muhafazasına çalışmak Dini menfaatlerine alet edip maddi menfaat ve çıkar sağlıyorlar ağır ithamını ehli ilm ve din hızmetinde
    buluanları bu ithamdan kurtulmasına yardımetmek ve daha bir çok güzel neticeler bu dusturla netice veriyor.


    Allah hasan kardeşimden razı olsun

    Çok güzel bir noktayı tesbit edip açıklamış

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Filistine Maddi Yardım !
    By Mavii in forum Gündem
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 08.01.09, 19:32
  2. "Allahu Ekber!" Demek, Ne Demek?
    By istiğna in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 25.12.08, 13:12
  3. Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 15.10.08, 19:31
  4. Maddi Sıkıntılar...
    By scientist0307 in forum Dualar
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 03.05.08, 11:19
  5. Resul Ne Demek?Nebi Ne Demek?
    By mihrali in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 143
    Son Mesaj: 09.12.07, 09:58

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0