+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Benim Elimde Olan Ne

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart

    [benim elimde olan ne?] [siyami arslan, ankara] Sorunuz: “?slâm filozoflar?ndan Farabi, filozoflar?n peygamberlerden üstün olduğunu, çünkü filozoflar?n o mertebeyi çal?şarak kazand?klar?n?, peygamberlerin ise o mertebeye haz?r olarak ulaşt?klar?n? söylüyor. Kur’ân da, “?nsana çal?şt?ğ?ndan başkas? yoktur” (Necm Sûresi: 39) âyetiyle bu fikri destekliyor. Öte yandan herkes güzel bir sese, üstün zekâya, üstün kabiliyetlere sahip olam?yor. ?nsanlara sahip olduklar? bu üstün kabiliyetler onlara özel olarak verilmiştir. Ancak onlar bunu isterlerse hay?r veya şerde kullanabilirler. Bediüzzaman da Haşir Risâlesini yazmadan evvel belki yirmi sene Rum süresinin ilgili âyetini düşündükten sonra bu risâleyi yazmak ona nasip olmuştur. Şimdi soruyorum; ?nsan?n sahip olduğu şeyler vehbî midir, kesbî midir? Diğer yandan madem “?nsana çal?şt?ğ?ndan başkas? yoktur” O zaman benim çal?şarak elde ettiklerimle gururlanmaya hakk?m yok mudur? Çünkü ben diğer insanlardan farkl? olarak “çal?şt?m”. Kur’anda; “?nsana bir zarar dokunulduğu zaman,bize dua eder; sonra taraf?m?zdan ona bir nimet ihsan ettiğimizde, der ki: “Bu,bana ancak bir bilgim dolay?s?yla verildi” Hay?r; bu bir fitne(kendisini bir deneme)dir.Ancak çoğu bilmiyorlar.”(Zümer sûresi,49), Karun da “Ben kendi ilmimle kazand?m” demekte hakl? değil midir? Bana, ‘Senin kendi iradenle yapt?ğ?n, işin yüz cüzünden bir cüz’ diyebilirsiniz. O zaman narsistik nefsim diyor ki; “Benim O bir cüz’e güvenip gururlanmaya hakk?m olduğunu san?yorum. Çünkü ben diğer insanlardan farkl? olarak bu mertebeye gelmek için ‘çal?şt?m’. Belki bunlar? Allah bana denemek amac?yla vermiş olabilir. Ancak ben bu makam ve mevkiyi, kendim de olan bir üstünlükten dolay?, yani çal?şt?ğ?m için, bilgimden dolay? ‘hak ettiğimi’ san?yorum.Bu sebeble bu durumu övünme konusu yapmaya ‘hakk?m olduğunu’ düşünüyorum. Bende böyle bir üstünlük var, olmasayd? diğer insanlar da benim geldiğim mertebeye gelselerdi ya! Demek ki bende bir üstünlük var.” Nefsim elindeki bir cüz’î kuvvete güveniyor... Nefsin elinde hiçbir şey olmad?ğ?n?, bu düşüncelerin doğruluğunu veya yanl?şl?ğ?n? izah eder misiniz?Kur’andan ve Risâle-i Nur’dan da delil getirir misiniz?
    Cevap
    :
    Kur'anda,
    "Sana gelen iyilik Allah'tand?r. Baş?na gelen kötülük ise nefsindendir. Seni insanlara elçi gönderdik; şahit olarak da Allah yeter." Nisa-79. buyurulmuştur.
    Bir iyiliğin vücudu birçok şart?n bir araya gelmesi ile meydana gelir. Fakat ademi o şartlardan birinin olmamas? ile has?l olur.buna bakarak O şartlardan hiçbirisi bu iyilik benim sayemde meydana geldi çünkü ben olmasayd?m meydana gelmeyecekti diyemez.
    Mesela,
    Bir meyvenin vücudu kabaca onlarca şart?n bir araya gelmesi ile oluşuyor. Toprak bu şartlardan biridir. Toprak olmasa meyve de olmaz fakat bu meyveyi toprağ?n yapt?ğ? anlam?na gelmez ve toprak bu meyve benim eserimdir diye sahiplenemez. Ayn? şekilde su olmadan da meyve olmaz su da ayn? şeyi söyleyemez. Ağaç vs de ayn? iddiay? yapamaz.
    Bu aç?dan bakt?ğ?m?zda yapt?ğ?m?z iyilikleri sahiplenmemizin doğru olmad?ğ? anlaş?l?yor. Ancak onlarca hatta yüzlerce şart?n bir araya gelmesi ile teşekkül eden iyilikten has?l olan sevap Allah'?n rahmetinden dolay? o şartlardan sadece bir tanesi olan insana hediye ediliyor.
    Hay?rlar vücudidir şerler ise ademidir. Bu sebeple insan şerrin hakiki bir faili olabiliyor. Yani bir bahçeyi sulayan su cetvelinin önünü t?k?yarak ya da görevini yapmayarak oluşan şerrin hakiki bir sorumlusu oluyor fakat görevini yaparak oluşan hayr?n hakiki bir faili olmay?p yüzlerce şarttan biri oluyor. Fakat cenab? Allah rahmetiyle hakiki failmiş gibi oluşan bütün neticeyi ona hediye ediyor. Ancak sonuca bakarak ya da sonucun kendisine hediye edilmesine bakarak kendisini hayr?n gerçek bir faili imiş gibi düşünmesi hakiki bir şerle o hayr? yok ediyor.
    Onyedinci lem'a onüçüncü notada bu konuda bilgi vard?r.
    Filozoflar?n peygamberlerden üstün olduğu ise doğru değildir. Çünkü dünyada mevkilendirme ve görevlendirme bak?m?ndan vehbi bir taksimat vard?r. Bu taksimatta birebir eşitlik aranmaz. Çal?şman?n karş?l?ğ? olan yer ise ahirettir. Bir peygamber de çal?şmas?n?n karş?l?ğ? ile karş?laşacak s?radan bir insan da çal?şmas?n?n karş?l?ğ? ile karş?laşacakt?r. Peygamberler s?radan insandan daha kritik bir vazife ile tavzif edildiğinden bu vazifeyi yapt?klar?nda normal insandan daha fazla derece kazan?p yapmad?klar?nda da daha fazla ikaba maruz kal?rlar.



    www.islamicevaplar.org
    Konu HakanBa tarafından (03.06.07 Saat 22:50 ) değiştirilmiştir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Abi Benim Ben:):)
    By MuM in forum Mizah
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11.05.20, 22:42
  2. Benim annem benim kadar güzel şiir okuyamaz!
    By *SAHRA* in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10.05.20, 20:44
  3. Benim Dediklerim Benim Olsaydı
    By Şahide in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 08.05.20, 06:23
  4. ELimde KaLdı UmutLarım!!!
    By BiRDüNYaUMuT in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10.05.13, 19:16
  5. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 31.05.07, 18:46

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0