+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 5 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 46
Like Tree2Beğeni

Konu: Kafirin Azabının Hafifletilmesi

  1. #1
    Gayyur **MeD** - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Yozgat
    Mesajlar
    81

    Standart Kafirin Azabının Hafifletilmesi

    Kur'an-ı Hakîm'de şu mealde ayetler bulunmaktadır:
    "Bakara Suresi 86. Ayet: Bunlar ahireti, dünya hayatına satmış kimselerdir. Onun için bunlardan azap hafifletilmez ve kendilerine bir yerden yardım da gelmez.

    Fâtır Suresi 36. Ayet: İnkâr edenlere gelince, onlara cehennem ateşi vardır. Hüküm verilmez ki ölsünler, kendilerinden biraz azab da hafifletilmez. İşte biz her nankörü böyle cezalandırırız.

    Zuhruf Suresi 74 ve 75. ayet-i kerîmeler: Şüphesiz ki suçlular, cehennem azâbında ebedi olarak kalacaklardır. Onların azâbı hafifletilmez ve onlar azab içersinde ümitsizdirler."

    İşarât-ul İ'câz'da ise şöyle denilmektedir:
    "S - Pekâlâ, o ebedî ceza hikmete muvafıktır; kabul ettik. Amma merhamet ve şefkat-i İlâhiyeye ne diyorsun?
    C - Azizim! O kâfir hakkında iki ihtimal var. O kâfir, ya ademe gidecektir veya daimî bir azap içinde mevcut kalacaktır. Vücudun-velev Cehennemde olsun-ademden daha hayırlı olduğu vicdanî bir hükümdür. Zira adem, şerr-i mahz olduğu gibi, bütün musibet ve mâsiyetlerin de merciidir. Vücut ise, velev Cehennem de olsa, hayr-ı mahzdır. Maahaza, kâfirin meskeni Cehennemdir ve ebedî olarak orada kalacaktır.
    Fakat kâfir, kendi ameliyle bu duruma kesb-i istihkak etmişse de, amelinin cezasını çektikten sonra, ateşle bir nevi ülfet peyda eder ve evvelki şiddetlerden azade olur. O kâfirlerin dünyada yaptıkları a'mâl-i hayriyelerine mükâfaten, şu merhamet-i İlâhiyeye mazhar olduklarına dair işârât-ı hadisiye vardır." (İşârâtü'l-İ'câz - Bakara Sûresi, Âyet: 8)

    Buyrunuz
    ~Intellectus Nihil Movet~

  2. #2
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı **MeD** Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kur'an-? Hakîm'de şu mealde ayetler bulunmaktad?r:
    "Bakara Suresi 86. Ayet: Bunlar ahireti, dünya hayat?na satm?ş kimselerdir. Onun için bunlardan azap hafifletilmez ve kendilerine bir yerden yard?m da gelmez.

    Fât?r Suresi 36. Ayet: ?nkâr edenlere gelince, onlara cehennem ateşi vard?r. Hüküm verilmez ki ölsünler, kendilerinden biraz azab da hafifletilmez. ?şte biz her nankörü böyle cezaland?r?r?z.

    Zuhruf Suresi 74 ve 75. ayet-i kerîmeler: Şüphesiz ki suçlular, cehennem azâb?nda ebedi olarak kalacaklard?r. Onlar?n azâb? hafifletilmez ve onlar azab içersinde ümitsizdirler."

    ?şarât-ul ?'câz'da ise şöyle denilmektedir:
    "S - Pekâlâ, o ebedî ceza hikmete muvaf?kt?r; kabul ettik. Amma merhamet ve şefkat-i ?lâhiyeye ne diyorsun?
    C - Azizim! O kâfir hakk?nda iki ihtimal var. O kâfir, ya ademe gidecektir veya daimî bir azap içinde mevcut kalacakt?r. Vücudun-velev Cehennemde olsun-ademden daha hay?rl? olduğu vicdanî bir hükümdür. Zira adem, şerr-i mahz olduğu gibi, bütün musibet ve mâsiyetlerin de merciidir. Vücut ise, velev Cehennem de olsa, hayr-? mahzd?r. Maahaza, kâfirin meskeni Cehennemdir ve ebedî olarak orada kalacakt?r.
    Fakat kâfir, kendi ameliyle bu duruma kesb-i istihkak etmişse de, amelinin cezas?n? çektikten sonra, ateşle bir nevi ülfet peyda eder ve evvelki şiddetlerden azade olur. O kâfirlerin dünyada yapt?klar? a'mâl-i hayriyelerine mükâfaten, şu merhamet-i ?lâhiyeye mazhar olduklar?na dair işârât-? hadisiye vard?r." (?şârâtü'l-?'câz - Bakara Sûresi, Âyet: 8)

    Buyrunuz

    Kâfirin iki mânâs? vard?r:
    Birisi ve en mütebadiri dinsiz ve münkir-i Sâni demektir. şu mânâ ile ehl-i kitaba ?tlak etmeye hakk?m?z yoktur.
    ?kincisi: Peygamberimizi ve ?slâmiyeti münkir demektir. Şu mânâ ile onlara etmek hakk?m?zd?r. Onlar dahi raz?d?rlar.
    ?şaretül icaz ' da geçen cehennem azab?na ülfet peyda edecek olan kafir ikinci manaya yani ehli kitab ' a hasd?r ayr?ca işaretülicaz da azab?n azalt?lmas?ndan bahsedilmiyor dikkat edilirse '' ülfet '' ifadesi yer al?yor ki azab?n azalt?lmas? ile kişinin azaba ülfet etmesi farkl? manalar? bar?nd?r?yorlar

    Evet kafir mutlak manada kullan?lm?ş fakat '' Tenbih: Baz? âyat ve ehâdis vard?r ki, mutlakad?r; külliye telâkki edilmiş. Hem öyleler vard?r ki, münteşire-i muvakkatedir; daime zannedilmiş. Hem mukayyed var; âmm hesap edilmiş. ''
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (18.09.07 Saat 20:56 ) değiştirilmiştir.
    Ararad bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  3. #3
    Yasaklı Üye İbrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    42
    Mesajlar
    743

    Standart

    Buyrunuz

  4. #4
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    '' ülfet '' ifadesi yer al?yor ki azab?n azalt?lmas? ile kişinin azaba ülfet etmesi farkl? manalar? bar?nd?r?yorlar

    ya ben anlamad?m farkl? manalar derken nas?l yani aç?klayabilirmisiniz?Ülfet ne anlamda kullan?l?yor burda al?şmak m??

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  5. #5
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    kardeş diyelim ki bir insan sizin elinize vuruyor ( Allah etmesin ) ayn? şiddette hiç azaltmadan mütemadiyen ( devaml? ) darbe indiriyor , siz bir müddet sonra ilk vurduğu gibi dehşetli bir ac? hissetmezsiniz çünkü '' ülfet '' yani al?şkanl?k has?l oluyor.
    ?şte ac?n?z?n azalmas?n?n sebebi , vuran?n vurma şiddeitini azaltt?ğ?ndan değil , sizin ülfet etmenizdendir.

    Kuran tefsirinin yani tefsir ilminin çok incelikleri vard?r örnek olarak bakmak isteyen kadreşlerimize üstad?n muhakemat eserini tavsiye ederiz ...
    Daha somut bir örnek için ise '' Yahudileri ve H?ristiyanlar? dost edinmeyin." Mâide Sûresi: 5:51. '' Üstad?n bu ayeti tefsirine göz atmalar? daha fazla bilgi sahibi olmak isteyenleri ise Sünuhata ve işaretül icaza göz atmalar?n? öneririz.



    ?nşallah bir ara müstakilen bu mevzulara büyüklerim değinirler bizlerde istifade ederiz
    Konu gulsah tarafından (15.09.07 Saat 16:00 ) değiştirilmiştir.
    lâşey2036 bunu beğendi.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  6. #6
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart

    Allah raz? olsun Gülşah kardeşim.

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  7. #7
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı **MeD** Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kur'an-? Hakîm'de şu mealde ayetler bulunmaktad?r:
    "Bakara Suresi 86. Ayet: Bunlar ahireti, dünya hayat?na satm?ş kimselerdir. Onun için bunlardan azap hafifletilmez ve kendilerine bir yerden yard?m da gelmez.

    Fât?r Suresi 36. Ayet: ?nkâr edenlere gelince, onlara cehennem ateşi vard?r. Hüküm verilmez ki ölsünler,kendilerinden biraz azab da hafifletilmez. ?şte biz her nankörü böyle cezaland?r?r?z.

    Zuhruf Suresi 74 ve 75. ayet-i kerîmeler: Şüphesiz ki suçlular, cehennem azâb?nda ebedi olarak kalacaklard?r. Onlar?n azâb? hafifletilmez ve onlar azab içersinde ümitsizdirler."

    Ayet -i kerimede inkar edenler için amm bir ifade kullan?lm?ş fakat mukayyedi var yani inkar eden iki k?s?md?r ...Birisi münkir-i sani diğer k?s?m münkir-i islamiyet ...
    Evet Ayet ' in zahirine bak?p hüküm ç?karmak için tefsir usulüne Bediüzzaman kadar vak?f olal?m ondan sonra buyural?m inşallah
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (18.09.07 Saat 20:57 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  8. #8
    Ehil Üye hayırlısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul-Kilis
    Mesajlar
    1.194

    Standart

    Maşallah
    Evet, hakiki imanı elde eden adam, kainata meydan okuyabilir ve imanın kuvvetine göre, hadisatın tazyikatından kurtulabilir. AMENNA

  9. #9
    Gayyur **MeD** - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    Yozgat
    Mesajlar
    81

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kâfirin iki mânâs? vard?r:
    Birisi ve en mütebadiri dinsiz ve münkir-i Sâni demektir. şu mânâ ile ehl-i kitaba ?tlak etmeye hakk?m?z yoktur.
    ?kincisi: Peygamberimizi ve ?slâmiyeti münkir demektir. Şu mânâ ile onlara etmek hakk?m?zd?r. Onlar dahi raz?d?rlar.
    ?şaretül icaz ' da geçen cehennem azab?na ülfet peyda edecek olan kafir ikinci manaya yani ehli kitab ' a hasd?r ayr?ca işaretülicaz da azab?n azalt?lmas?ndan bahsedilmiyor dikkat edilirse '' ülfet '' ifadesi yer al?yor ki azab?n azalt?lmas? ile kişinin azaba ülfet etmesi farkl? manalar? bar?nd?r?yorlar

    Evet kafir mutlak manada kullan?lm?ş fakat '' Tenbih: Baz? âyat ve ehâdis vard?r ki, mutlakad?r; külliye telâkki edilmiş. Hem öyleler vard?r ki, münteşire-i muvakkatedir; daime zannedilmiş. Hem mukayyed var; âmm hesap edilmiş. ''



    1. Bakara 86'n?n siyak?na bak?n?z. Ehl-i Kitap içindir.
    2. ?şarât-ul ?'caz'daki o k?s?m Bakara Suresi 8. ayetin tefsirinde geçmektedir. Ki bu ayetler özelde iman etmeyen müşrikleri konu almaktad?r.
    3. Lafz-? mutlak olan "kafir"i ehli kitapla takyid için muktazi nedir? Hem neden ehl-i kitapt?r da münkir değildir?
    3. Ülfetle ilgili tashih gayreti tekellüflü olmam?ş m?? Çok aç?k bir şekilde evvelki hallerinden daha iyi bir duruma, kendilerine mükafat olarak, gelecekleri konu al?nm?ş: "Fakat kâfir, kendi ameliyle bu duruma kesb-i istihkak etmişse de, amelinin cezas?n? çektikten sonra, ateşle bir nevi ülfet peyda eder ve evvelki şiddetlerden azade olur. O kâfirlerin dünyada yapt?klar? a'mâl-i hayriyelerine mükâfaten, şu merhamet-i ?lâhiyeye mazhar olduklar?na dair işârât-? hadisiye vard?r."
    4. Azab?n hafifletilmeyip ancak onlar?n ülfetlerinin evvelki şiddetleri hissettirmeyeceği ise; dar-ul kudret olan bir alemde, her şeyin her şeyini bizzat idare eden bir Rabb nazara al?nd?ğ?nda biraz garip gelmiyor mu?
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (18.09.07 Saat 20:57 ) değiştirilmiştir.
    ~Intellectus Nihil Movet~

  10. #10
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Üstad işaretül icazda ehl-i kitab?n azab?n?n bir nevi ülfet peyda edeceği hakikatine kendi kelle-i şerifinden değil hadisin işaretinden varm?şt?r ...

    Şimdi siz o hadisi soracaks?n?z san?rm ?

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kafirin Meskeni Cehennemdir ve Orada Ebedi Kalacaktır
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 01.09.07, 06:11
  2. Kabir Azabının Sebebi Nedir?
    By ZEYTİN in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 29.08.07, 00:39

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0