+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 21
Like Tree1Beğeni

Konu: Daire-i Kudretten, Daireyi İlme Geçmek.

  1. #1
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart Daire-i Kudretten, Daireyi İlme Geçmek.

    Daire-i Kudretten çıkıp Daire-i İlme girmek ne demektir?

    15. Mektub Altıncı Sualinizin Meâli kısmında şöyle bir ibare var:

    Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi bırakıp, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten çıkıp daire-i ilme girer.

    Bu ne demek?

    Muhabbetle (ceka kardeş sormuş)
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    bütün varlıklar önce Allahın ilimde vardır.
    ve Allah ilminde olan bu varlıklara kudretiyle dünyada vücud veriyor.ve bunları görmüş oluyoruz.
    sonra ölümlerinde yine ilim dairesine gidiliyor.

    yani ilim dairesinden alemi şehadete burdan tekrar ilim dairesine gidiliyor.

    örnek vereyim :sen bir cümle düşündün .bunu kaleme almak istersen o düşündüğün cümle, ilimden kudret dairesine girmiş oluyor.

    aklında olan bilgiler ilim,
    bu bilgileri kaleme alıp yazıya dökmek kudret.

    işte Allahda ilimde olana bu gördüğümüz alemde kudretiyle vücud veriyor.alemi şehadete getiriyor.
    sonra vücudu alıyor tekrar alemi gaybe yani ilim dairesine gönderiyor. (yunusum)
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Yunusum Kardeşim çok net ve çok güzel anlattın. ıstifadem fevkalde oldu.
    Seni çok beğeniyorum kardeşim. Rabbim seni hizmetten ve istikametten ayırmasın. Allah razı olsun.
    Bundan sonra, Risale okurken, aklımdan geçemeyen her -ufak,büyük- meseleyi -müsadenizle- forumda sizlere sormaya karar verdim. ınşaallah.

    şimdi aynı nükteden bir sorum daha olacak.

    Bazı kişiler diyor ki, Melekler dahi ölümü tadacak. En son Azrail (a.s) kalacak oda kendi ruhunu kabz edecek.

    Bana bazı noktalardan anlamsız geliyor. şöyle ki,
    Kainat Melekler için yaratılmadı ki kainat ölünce Meleklerde ölsün. Hem gerekte yok zaten teklif onlara değil. "Herşey helak olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesna." ,ayetinden böyle bir mana niye çıkarıyorlar anlamıyorum. Zira onlar ikinci kısımdaki "Ona bakan yüzü müstesan" ya dahil olmuyor mu?

    Selam ve muhabbetle
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #4
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Altıncı Sualinizin Meâli: Herşey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ." Kasas Sûresi: 28:88.
    Bu âyetin âhirete, Cennete, Cehenneme ve ehillerine şümulü var mı, yok mu?

    Elcevap: şu mesele, pek çok ehl-i tahkik ve ehl-i keşif ve ehl-i velâyetin medar-ı bahsi olmuş. şu meselede söz onlarındır. Hem de şu âyetin çok genişliği ve çok merâtibi var.

    Ehl-i tahkikin bir kısm-ı ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok." Diğer kısmı ise: "Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar. O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler."

    Amma, bazı müfrit fikirli ehl-i keşfin hükmettikleri fenâ-yı mutlak ise, hakikat değildir. Çünkü, Zât-ı Akdes-i ılâhî madem sermedî ve daimîdir; elbette sıfâtı ve esmâsı dahi sermedî ve daimîdirler. Madem sıfâtı ve esmâsı daimî ve sermedîdirler; elbette onların aynaları ve cilveleri ve nakışları ve mazharları olan âlem-i bekadaki bâkiyat ve ehl-i beka, fenâ-yı mutlaka, bizzarure, gidemez.

    Kur'ân-ı Hakîmin feyzinden şimdilik iki nokta hatıra gelmiş; icmâlen yazacağız.

    Birincisi: Cenâb-ı Hak öyle bir Kadîr-i Mutlaktır ki, adem ve vücut, kudretine ve iradesine nisbeten iki menzil gibi, gayet kolay bir surette oraya gönderir ve getirir. ısterse bir günde, isterse bir anda oradan çevirir.

    Hem adem-i mutlak zaten yoktur. Çünkü bir ilm-i muhît var. Hem daire-i ilm-i ılâhînin harici yok ki, bir şey ona atılsın. Daire-i ilim içinde bulunan adem ise, adem-i haricîdir ve vücud-u ilmîye perde olmuş bir ünvandır. Hattâ, bu mevcudat-ı ilmiyeye, bazı ehl-i tahkik "a'yân-ı sâbite" tabir etmişler. Öyleyse, fenâya gitmek, muvakkaten haricî libasını çıkarıp, vücud-u mânevîye ve ilmîye girmektir. Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi bırakıp, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten çıkıp daire-i ilme girer.

    ıkincisi: Çok Sözlerde izah ettiğimiz gibi, herşey, mânâ-yı ismiyle ve kendine bakan vecihte hiçtir; kendi zâtında müstakil ve bizatihî sabit bir vücudu yok. Ve yalnız kendi başıyla kaim bir hakikati yok. Fakat Cenâb-ı Hakka bakan vecihte ise, yani mânâ-yı harfiyle olsa, hiç değil. Çünkü onda cilvesi görünen esmâ-i bâkiye var. Mâdum değil; çünkü sermedî bir vücudun gölgesini taşıyor. Hakikati vardır, sabittir, hem yüksektir. Çünkü mazhar olduğu bâki bir ismin sabit bir nevi gölgesidir.

    Hem Herşey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ." insanın elini mâsivâdan kesmek için bir kılıçtır ki, o da, Cenâb-ı Hakkın hesabına olmayan fâni dünyada, fâni şeylere karşı alâkalarını kesmek için, hükmü, dünyadaki fâniyâta bakar. Demek, Allah hesabına olsa, mânâ-yı harfiyle olsa, liveçhillâh olsa, mâsivâya girmez ki, Herşey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ."
    kılıcıyla başı kesilsin.

    Elhasıl: Eğer Allah için olsa, Allah'ı bulsa, gayr kalmaz ki " başı kesilsin. Eğer Allah'ı bulmazsa ve hesabıyla bakmazsa, herşey gayrdır. Herşey helâk olup gidicidir-Ona bakan yüzü müstesnâ."
    kılıcını istimal etmeli, perdeyi yırtmalı, tâ Onu bulmalı.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    yukardaki alıntının kaynağı 15.mektub/mektubat kitabı/62 sayfada

    yukardaki alıntı güzel oku cevat kardeş.

    yukarda üstadın izahları var.senin sorduğun sorudaki azrail as la ilgili olanıda imamı gazalinin ilahi nizam kitabında geçiyor.

    zaten üstad yukarda diyor ya;
    Ehl-i tahkikin bir kısm-ı ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok." Diğer kısmı ise: "Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar. O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler.(işte bu ikinci cümleyi iamam gazali hazretleri söylüyor.yani en son azrail as kendi ruhunu kabzediyor.sonra bir anda bütün varlıkları Allah yaratıyor.öyle bir anlık ki gidip geldiğini bile fark edemiyorlar)

    üstadın anladığı izahda yukardaki alıntıda .
    anlamadığın nokta varsa yaz.pazartesi cevablarım.inşaallah.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Ben onu dün akşam okudum. Tabiki her şeyi anlamak zor oluyor. Hem soru sormakta ilimle olur. ılim az olunca sorulan sorular bazen "pes doğrusu bu da sorulur mu dedirtir" ışte o anda sabır lazım.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #7
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    meleklerde vefat edecek bunu üstad kabulleniyor sonra diyorki
    Âni olarak onlar da az bir zamanda bir nevi helâkete mazhar olurlar.

    O kadar az bir zamanda oluyor ki, fenâya gidip gelmiş hissetmeyecekler
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Risalede şöyle yazıyor
    Ehl-i tahkikin bir kısm-ı ekseri demişler ki: "Âlem-i bekaya şümulü yok.". bundan yola çıkarak ben meleklerin vefat etmiyeceğine kani olmuştum. Ancak şimdi anladım.
    Daire-i Kudretten bir an-ı seyyale çıkıp daire-i ilme girecek sonra tekrar bir iade olacak. Melekler bunu hissetmeyecek.

    Bir soru daha sormak isterim.

    Çünkü, Zât-ı Akdes-i ılâhî madem sermedî ve daimîdir; elbette sıfâtı ve esmâsı dahi sermedî ve daimîdirler.

    Denmiş, acaba fiilide sermedi midir? Mesela, Allah Münezzil'dir. Vahiy inidirme fiili bu isimden gelmektedir. ısim sermedi ve daimidir. Ama vahiy indirme fiili bitmiştir.
    Doğru mu anlamışım?
    muhabbetle
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    doğru anladığım kadarıyla.

    isme mazhar olanında ebedi olarak yaşayacağını anlatıyor.çünkü isimler ve sıfatlar daimi olan Allaha ait.bunlar daimiyeti Allahdan alıyorlar.öyle olunca isme ve sıfata mazhar olan eşyada daimiyet yani beka kazanıyor.
    dediğin gibi ilim dairesine geçende fiil bitsede fiiin mazhar olduğu isim daima mahfuz dur hafiz ismiyle.böyle oluncada tekrar kudret dairesine geçince otomotikman o ismin mazhar olduğu fiilde devreyegiriyor.

    selam ve muhabbetle.cevat.
    maşaallah az okuduğun halde bizden daha çok iyi anlıyorsun.kim bilir külliyatı 20 sefer devredince senden ders almaya başlacağım.

    tefekküre devam.başka sorun var mı?
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    cevat abim www.sorularlarisaleinur.com a sordum bende sayenizde ilmimi artırmış ıoluyorum araştırrken Allah razı olsun.



    Sual:Yani, hâlik ve fâni olanlar, vücud-u haricîyi bırakıp, mahiyetleri bir vücud-u mânevî giyer, daire-i kudretten çıkıp daire-i ilme girer. Bu ne demek?

    Cevap:Değerli kardeşim bu dünya ebedi olmadığından gelen gidiyor. Demek yaradılanlar üzerinde halik ve fani damgası yazılı.

    Yani insanda doğumdan ta gençliğe kadar bir tekamül sonra yavaş yavaş ihtiyarlık ve yıkım başlamaktadır.Güneşin doğup ta zirveye kadar gelmesi ve sonra batmaya ,kaybolmaya meyletmesi gibi...

    Vücudu harici denilen şey insanın bedeni, bu beden ölmekle bu vücut toprakta çürümeye bırakılıyor.Ama insanın mahiyeti denilen özellikleri insanın ruhuyla birlikte ebedi aleme gidiyor...Bizler yani gerek hayvaniyet yani canlılık ;gerekse de bitkiler yani kısacası tüm mevcudat bu dünyaya gönderilmeden cenabı hakkın ilminde idik.Sonra bu dünyaya gönderildik.Ardından ölmeklede tekrar onun yani cenabı hakkın ilmine döneceğiz.Selam ve dua ile (şamil)
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İlme Saygı ve İlmin İzzetini Korumak
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 12.07.11, 13:29
  2. Yönetimle İletişime Geçmek İstiyorum
    By livanur in forum İstek, Öneri ve Forum Yardımı
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 04.07.08, 10:47
  3. Zahirden Hakikate Geçmek?
    By _MerHeM_ in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 20.01.08, 03:38
  4. Daire-i İtikad & Daire-i Esbab
    By gulsah in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 05.06.07, 10:24
  5. Şaşaalı Geçmek ve İnsanlara İyi Görünmek
    By SeRDeNGeCTi in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 28.05.07, 12:20

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0