+ Konu Cevaplama Paneli
2. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var BirinciBirinci 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 ve 21
Like Tree1Beğeni

Konu: Daire-i Kudretten, Daireyi İlme Geçmek.

  1. #11
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    şimdi anladığım kadarını yazayım o halde dünya fani ve biz ebedi aleme göçeceğiz fani olan bu beden çürüyecek baki olan mahiyet ise oda bizimle birlikte gelicek.mahiyet itibarıyla nasıl gelecek diye düşünürsek mesela insan, Allahu Tealanın ism-i âzamına mazhar ve bütün esmasına en cami bir aynasıdır.bu mahiyeti bu yönüyle Bâki cemale bir ayna oluyor..bu esmalarda bizimle birlikte geliyor..

    Ayrıca mesela fani olan vücudumuz çürüyüp gidiyor fakat baki olan ruhumuz ebedi aleme bizimle birlikte geliyor..Üstadımın bir sözü vardı :Ruh, vücud-u harici giydirilmiş bir kanundur .


    o bölümün tamamını ekleyeyim inşallah

    Ruh, vücud-u haricî giydirilmiş bir kanundur.
    Ruh bir nurânî kanundur, vücud-u haricî giymiş bir nâmustur, şuuru başına takmış.
    Bu mevcud ruh, şu mâkul kanuna olmuş iki kardeş, iki yoldaş.
    Sabit ve hem dâim fıtrî kanunlar gibi, ruh dahi hem âlem-i emr, hem irâde vasfından gelir.
    Kudret vücud-u hissî giydirir, şuuru başına takar, bir seyyâle-i latîfeyi o cevhere sadef eder.
    Eğer envadaki kanunlara kudret-i Hâlık vücud-u haricî giydirirse, herbiri bir ruh olur.
    Ger vücudu ruh çıkarsa, başından şuuru indirirse, yine lâyemut kanun olur.


    Sözler | Lemeât | 643

    koyu yazılan yer herşeyi açıklıyor gibi

    dua ile.. (şamil)
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #12
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Daire-i kudretten çıkıp daireyi ilme girip şehadet aleminden gayb alemine tegayyüre uğraması nüktesini terisine işlettik.

    Gaybı bilme meselesini konuşuyorduk bu nükte ile yola çıkıp avlamaya çalıştık.
    Bakalım anlamışmıyız.
    Her şey ezelde Allah'ın daire-i ilmindeydi. Gaybtı. Bütün olmuş olacak ve murad ettiklerini Levh-i Mahfuza yazdı. Sonra Lehv-i Mahfuzdan Lehv-i mahf ve ispat denilen kitaba kayıt etti. Yani gayb olan daire-i ilminden daire-i kudretine tegayyür etti. şehadet alemine gelmeden önce daire-i hikmeti ile tezahhür etti.
    Gaybı bu nüktenden anlamaya çalıştık.

    Bilgi edinme bizim için gayb olan bir meseleyi öğrenmek içindir. Bilgi edinme yolları muhteliftir. ılham, hiss-i kablel vuku, akletme, duygular ,cifir...

    Mesela yağmurun yağma saati gaybtir. Ancak günümüzde bazı ilim erbabı bunu bilebiliyor. Çözümünü bu nükteden çıkardık.:
    Allah yağmur yağmadan hatta hiç bir alameti olmadan önce daire-i ilminde olan muradını daire-i kudretine getirir hikmet dairesi ile yağdırır. Hikmet artık şehadet alemininde işlemey başlar. Süreç başlamıştır.Bilim adamı yağmurun hikmeti olan bazı olayları işin başında anlar. Bir tahminde bulunur. Onun için gayb olmaktan çıkan bu mesele bizim için hala gaybtır, bize ilhamda edilebilir. Sonra bulutular oluşur, rüzgarda müsaittir, bilim adamları artık yağmurun yağış saatini daha yakın bir bilgi ile bilirler. Bulutları gören bazı akil kişiler yağmurun yağacağını anlar. Bu noktada hiss-i kable'l vuku da devreye girer. Artık yağmaya başlar ve tamamen gayb olmaktan çıkmış o ana kadar onlar için gayb olan avamın dahi duyularına teslim edilmiştir.

    Bazı kişiler gaybı Allah'tan başkası bilmez, nüktesini anlamayıp bazı işaretleri çözen akıllı ve alim kişilerin tevillerden , ilhamdan, cifirden yada sair ilimelerden daire-i ilimden daire-i kudrete ordan daire-i hikmete inkılap edip tezahür eden alametleri çözmesine şirk nazarı ile bakıyor, falcılık olarak nitelendiriyor. Oysa mesele tamamen alametlerin bilgi edinme yollarından muhtelif olanlarını bilgiye veya akleteme kapasitesine göre anlamasından ve yorumlamasından ibarettir.
    Kıyamet saatini sadece Allah'ın bilmeside öyledir. Meslela, Peygamberimize Ahir zaman peygamberi denmiş. Demek daire-i iliminden daire-i kudretine bu zamanda tegayyür etmiş. Artık kıyametin kopmasına sebep olan esbabın daire-i hikmette tezahür etmesi ve vaki olan zamanda kıyametin şehadet alemine çıkması gerçekleşecektir. Daire-i hikmetinde cereyan eden olayları ilhamen , ilmen ,aklen takib edebilen kişiler olayları bizim bilmediğimiz anlamadığımız bir şekilde yorumlayıp yaklaşık tarih vermesi gaybı bilmek değil, gayb aleminden şehadet alemine gelmiş bazı alemetlerin bilgi edinme yolları ile keşf edilmesinden ibarettir. Bu yolların içinde cifir de vardır.Cifiri red etseniz bile belirmeye başlamış Kıyamet alametleri avama bile kıyamet saatini yaklaştığını göstermektedir.


    Eleştirinizi beklerim.

    Baki Selam
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #13
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Bazı ehli ilime bildirildiği için bilirler,
    Lakin bildirilmezse hiçbir şey bilmezler,
    Yoksa kimin aklına gelir şu ayetin cifir hesabını yapmak,

    Demek bildirilmiş ki vaziyet böyle gösteriyor.
    Lehvi mahfuzdaki kuran gibi yazmak ,der üstadım.
    Nerden bilmiş ki tevufuklu kuran levhi mahfuzdaki gibi,
    Demek ona gösterilmiş veya bildirilmiş.

    Daireyi kudretten daireyi ilme gelmiş oluyor sanki tevafuklu kuran.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #14
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Maaşallah kardeşime, Allah razı olsun.

    Mesela bilgisayar 100 sene önce gaybtı. Bazı ehl-i ilim bilgi edinme yollarını kullanarak icat etti. ışte bu noktada çok ince bir sınav var. Biri derki bu benim aklım ve ilmimle oldu. Biri derki ben bir hikmete binaen üzerime düşeni yaptım mucid-i hakiki ilham etti ve bana nasip düştü. Benim payım hiç hükmündedir.
    Muhabbetle
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #15
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Ben daire-i Kalem'e daire-i ilim daire-i kudret yanında yada arasında bir yer bulamadım.
    Bilgisi olan var mı?

    Muhabbetle
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #16
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Kudret dairesi; kalem dairesini kullanarak kainattaki ayetleri yazdırıyor.

    Kudret daireside ilim dairesindekileri yazıyor;
    Ama nasıl yazıyor?
    Kalem dairesini kullanarak.

    Demek kalem dairesi kudret dairesiyle birlikte iş görüyor.

    Kudret ne şekilde yazmak istese o şekilde yazılıyor.
    Kudrette lehvi mahfuzu azamda olanlara göre şekil verip yazdırıyor.?

    Demek ilim kimin ise kudrette ve kalemde O'nundur.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #17
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Başka bir forumda da bu soruyu sormuştum. Çok yakın cevap aldım.
    Ya çok basit anlatma kabiliyetiniz var yada ben böyle basit şeyleri dahi anlayamıyorum.
    ışim zor.
    Allah razı olsun.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #18
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ceka ile ademyakup(yunusum) müzakeresi böyle..

    sizin düşüncelerinizi de bekliyoruz.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #19
    Gayyur Lailaheilallah_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2011
    Yaş
    33
    Mesajlar
    114

    Standart

    Alıntı ademyakup Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daire-i kudretten çıkıp daireyi ilme girip şehadet aleminden gayb alemine tegayyüre uğraması nüktesini terisine işlettik.

    Gaybı bilme meselesini konuşuyorduk bu nükte ile yola çıkıp avlamaya çalıştık.
    Bakalım anlamışmıyız.
    Her şey ezelde Allah'ın daire-i ilmindeydi. Gaybtı. Bütün olmuş olacak ve murad ettiklerini Levh-i Mahfuza yazdı. Sonra Lehv-i Mahfuzdan Lehv-i mahf ve ispat denilen kitaba kayıt etti. Yani gayb olan daire-i ilminden daire-i kudretine tegayyür etti. şehadet alemine gelmeden önce daire-i hikmeti ile tezahhür etti.
    Gaybı bu nüktenden anlamaya çalıştık.

    Bilgi edinme bizim için gayb olan bir meseleyi öğrenmek içindir. Bilgi edinme yolları muhteliftir. ılham, hiss-i kablel vuku, akletme, duygular ,cifir...

    Mesela yağmurun yağma saati gaybtir. Ancak günümüzde bazı ilim erbabı bunu bilebiliyor. Çözümünü bu nükteden çıkardık.:
    Allah yağmur yağmadan hatta hiç bir alameti olmadan önce daire-i ilminde olan muradını daire-i kudretine getirir hikmet dairesi ile yağdırır. Hikmet artık şehadet alemininde işlemey başlar. Süreç başlamıştır.Bilim adamı yağmurun hikmeti olan bazı olayları işin başında anlar. Bir tahminde bulunur. Onun için gayb olmaktan çıkan bu mesele bizim için hala gaybtır, bize ilhamda edilebilir. Sonra bulutular oluşur, rüzgarda müsaittir, bilim adamları artık yağmurun yağış saatini daha yakın bir bilgi ile bilirler. Bulutları gören bazı akil kişiler yağmurun yağacağını anlar. Bu noktada hiss-i kable'l vuku da devreye girer. Artık yağmaya başlar ve tamamen gayb olmaktan çıkmış o ana kadar onlar için gayb olan avamın dahi duyularına teslim edilmiştir.

    Bazı kişiler gaybı Allah'tan başkası bilmez, nüktesini anlamayıp bazı işaretleri çözen akıllı ve alim kişilerin tevillerden , ilhamdan, cifirden yada sair ilimelerden daire-i ilimden daire-i kudrete ordan daire-i hikmete inkılap edip tezahür eden alametleri çözmesine şirk nazarı ile bakıyor, falcılık olarak nitelendiriyor. Oysa mesele tamamen alametlerin bilgi edinme yollarından muhtelif olanlarını bilgiye veya akleteme kapasitesine göre anlamasından ve yorumlamasından ibarettir.
    Kıyamet saatini sadece Allah'ın bilmeside öyledir. Meslela, Peygamberimize Ahir zaman peygamberi denmiş. Demek daire-i iliminden daire-i kudretine bu zamanda tegayyür etmiş. Artık kıyametin kopmasına sebep olan esbabın daire-i hikmette tezahür etmesi ve vaki olan zamanda kıyametin şehadet alemine çıkması gerçekleşecektir. Daire-i hikmetinde cereyan eden olayları ilhamen , ilmen ,aklen takib edebilen kişiler olayları bizim bilmediğimiz anlamadığımız bir şekilde yorumlayıp yaklaşık tarih vermesi gaybı bilmek değil, gayb aleminden şehadet alemine gelmiş bazı alemetlerin bilgi edinme yolları ile keşf edilmesinden ibarettir. Bu yolların içinde cifir de vardır.Cifiri red etseniz bile belirmeye başlamış Kıyamet alametleri avama bile kıyamet saatini yaklaştığını göstermektedir.


    Eleştirinizi beklerim.

    Baki Selam
    kusura bakmayın araya geliyrum bazen.Yani yakın bir tarihte yağmurun yağmasının tahmin edileceği gibi; kıyametin de kopma tarihi insanlar tarafından bulunabilecek mi?

  10. #20
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    29.sözde üstadın şöyle bir tabiri var..hatta fenni hesabla bir gün gelecek dünyanın kıyameti kopacak.

    tahmin edilebilir denmek isteniyor.kıyametin alemtleri çıkmış ya..

    bu alametler çerçevesinde tahmin edilebilir demek istiyor kardeş..

    yoksa kesin bir tarih verebiliriz demiyor.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İlme Saygı ve İlmin İzzetini Korumak
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 12.07.11, 13:29
  2. Yönetimle İletişime Geçmek İstiyorum
    By livanur in forum İstek, Öneri ve Forum Yardımı
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 04.07.08, 10:47
  3. Zahirden Hakikate Geçmek?
    By _MerHeM_ in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 20.01.08, 03:38
  4. Daire-i İtikad & Daire-i Esbab
    By gulsah in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 05.06.07, 10:24
  5. Şaşaalı Geçmek ve İnsanlara İyi Görünmek
    By SeRDeNGeCTi in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 28.05.07, 12:20

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0