+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 10 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 95
Like Tree6Beğeni

Konu: Allahı İsimleri ile Tanıyalım. Esmaül Hüsna

  1. #1
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart Allahı İsimleri ile Tanıyalım. Esmaül Hüsna

    Allahın isimlerini anlamak için yapılacak ilk iş,

    Risalei nurun bunu nasıl işlediğini öğrenmek..

    Her ismin cilvesi vardır..

    Bu cilveleri bulmak bizi o cilve ile alakalı isme götürür...

    mesela;Kuddus ismini anlamak için tanzif cilvesi veya fiilini anlamalıyız..tanzif (temizleme)manasında ..bu tanzifi kainatta göreceğiz..üstad 30.lemada 1.nüktede bunu anlatmış...oraya bakılmalı..ta ki ne demek istediğimiz anlaşılsın..

    Yani üstad orda tanzif fiilinden kuddus esmasına intikal ederek..kainatı bu ismin cilvesinde okumuştur...

    Mesela;adl isminde tevzin ve mizan(ölçü) fiiline bakıyor..bu fiilleri kainatta görerek adl esmasını okumuş..
    SeRDeNGeCTi bunu beğendi.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Bu konuyu açmaktaki amacımız;esmayı yakalayabilmek..anlayabilmek..okuyabilmek.

    Bunu yapabilmek içinde elimizde risalei nur vardır.

    Biz burda isimlerin üzerinde fazla durmayacağız.

    Sadece isimleri anlamamıza yardımcı olan fiilleri nazara vereceğiz.

    Bazende icmalen(kısaca) esmadan(isimlerden) örnek ekleyeceğiz.

    İnşaallah faydalı olacak ta ki esma ile kainatı okuyabilelim.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  3. #3
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Mesela;ism-i Kuddûsün bir mazharı ve bir cilvesi olan fiil-i tanzif ve tathir dahi,

    (bakınız burda kuddus isminin fiilini verdi,sonra bu fiil ile okumaya başlıyor,bakınız nasıl okuyor)

    Bu kainat ve küre-i arz(yer küre yani dünya), daim işler ve büyük bir fabrika ve her vakit dolar boşalır bir han, bir misafirhanedir. Halbuki böyle işlek fabrikalar, hanlar ve misafirhaneler müzahrefatla(pisliklerle), enkazlarla(arık maddelerle), süprüntülerle çok kirleniyorlar, bulaşık oluyorlar ve ufunetli(kokuşmuş) maddeler her tarafında teraküm ediyorlar(yığılmış,toplanmış,birikilmiş). Eğer pekçok dikkatle bakılmazsa ve tanzif edilmezse(temizlenmezse) ve süpürülüp temizlenmezse, içinde durulmaz; insan onda boğulur.

    Halbuki bu fabrika-i kainat ve misafirhane-i arz(yani dünya) o derece pak, temiz ve naziftir ve o kadar kirsiz ve bulaşıksızdır ve ufunetsizdir ki, bir lüzumsuz şey ve bir menfaatsiz madde ve tesadüfi kir bulunmaz, Zahiri bulunsa da, çabuk bir istihale(temizleme) makinesine atılır, temizlenir.

    Demek bu fabrikaya bakan Zat, çok iyi bakıyor. Ve bu fabrikanın öyle tanzifçi bir Sahibi var ki, o koca fabrikayı ve o büyük sarayı küçük bir oda gibi süpürtür, temizler, tanzim ve tanzif eder. Ve o pek büyük fabrikanın büyüklüğü nisbetinde muzahrafatı ve enkazından kalma kirli maddeleri, süprüntüleri bulunmuyor. Belki büyüklüğü nispetinde temizliğine ve nezafetine dikkat ediliyor.

    30.lema.1.nükte
    tuvresboy bunu beğendi.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  4. #4
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Bir insan, bir ayda yıkanmazsa ve küçük odasını süpürmezse çok kirlenir, pislenir.

    Demek bu saray-ı âlemdeki paklık, sâfilik, nuranîlik, temizlik, mütemadiyen(devamlı) hikmetli bir tanziften(temizlemeden), bir dikkatli tathirden(temizlikten) ileri geliyor.

    Ve eğer o daimî tathir ve süpürmek ve dikkatle bakmak olmasaydı, bir senede bütün hayvanların yüz bin milletleri arzın yüzünde boğulacaklardı.

    Ve semâvâtın(göklerin) fezasında tahribe ve mevte(ölüme) mazhar olan kürelerin ve peyklerin, belki yıldızların enkazları(artık maddeleri), başımızı ve diğer hayvânâtın başlarını, belki küre-i arzın başını, belki dünyamızın başını kıracaklardı, dağlar büyüklüğündeki taşları başımıza yağdıracaklardı. Ve bizi bu vatan-ı dünyevîmizden kaçıracaklardı. Halbuki, eskiden beri o yukarı âlemlerdeki tahrip ve tamirden, medar-ı ibret olarak, yalnız birkaç semâvî taşlar düşmüşse de, hiç kimsenin başını kırmamış. (çünkü Allah atmosfer tabakasını kalkan yapmış).
    tuvresboy bunu beğendi.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Hem zeminin yüzünde her sene mevt ve hayatın değişmeleri ve döğüşmeleri yüzünden, yüz binler hayvânat milletlerinin cenazeleri ve iki yüz bin nebâtâtın taifelerinin enkazları, berr(yer) ve bahrin(denizin) yüzlerini fevkalâde öyle kirleteceklerdi ki(Allah denizin ve yerin kirletilmemesi için,bakterileri,sporlar gibi tek hücreli mikropları çalıştırıyor,onlarla temizletiyor), zîşuur, o yüzleri değil sevmek, âşık olmak, belki öyle çirkinlikten nefret edip mevte(ölüme) ve ademe(yokluğa) kaçacaklardı.

    Bir kuş kolayca kanatlarını ve bir kâtip rahatça sayfalarını temizlediği gibi, bu tayyare-i arzın ve bu tuyur-u semâviyenin kanatları ve bu kitab-ı kâinatın sayfaları da öylece temizleniyor, güzelleşiyor ki, âhiretin hadsiz güzelliğini görmeyen ve imanla düşünmeyen insanlar, dünyanın bu temizliğine, bu güzelliğine âşık olurlar, perestiş ederler.

    Demek bu saray-ı âlem ve bu fabrika-i kâinat, ism-i Kuddûs'ün bir cilve-i âzamına(büyük tecellisine,görüntüsüne) mazhardır ki, o tanzif-i kudsîden(kudsi temizlemeden) gelen emirleri, değil yalnız denizlerin âkilü'l-lâhm(et yiyen) tanzifatçıları(temizliyicileri;ölü hayvanları yeyen kaplan,arslan ve diğer hayvanlar) ve karaların kartalları, belki kurtlar ve karıncalar gibi, cenazeleri toplayan sıhhiye memurları dahi dinliyorlar.

    .......arzu edenler bu linkten sonuna kadar okuyarak tanzif fiilinden ,kuddus esmasına intikal eder...yeter ki okuyup,anlıyalım...http://www.risaleara.com/oku.asp?id=1521
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Nedir Adalet?

    Adalet risaleden nasıl işlenmiştir?

    Adl isminin cilveleri nelerdir?

    Bu konuyu risale-i nurdan işleyelim?
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #7
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ŞİMDİ ADALETİN İKİ TARİFİ VAR....

    Evet, adâlet iki şıktır: Biri müsbet, diğeri menfîdir.

    BİRİNCİSİ... Müsbet ise, hak sahibine hakkını vermektir. Şu kısım adâletin bu dünyada bedâhet(açık,ortada görülür) derecesinde ihâtası(kuşatmış yeri) vardır. Çünkü, "Üçüncü Hakikat"te ispat edildiği gibi, herşeyin istidad(kabiliyetinin) lisâniyle(diliyle) ve ihtiyac-ı fıtrî (fıtri ihyiyacı) lisâniyle (diliyle) ve ıztırâr(çaresiz mecbur kalmışlığının) lisâniyle(diliyle) Fâtır-ı Zülcelâlden(celal sahibi yaratıcı olan Allahdan) istediği bütün matlubâtını(isteklerini) ve vücud ve hayatına lâzım olan bütün hukukunu, mahsus mîzanlarla(ölçülerle), muayyen(belli) ölçülerle bilmüşâhede(gözümüzle görüyoruz ki) veriyor. Demek, adâletin şu kısmı, vücud ve hayat derecesinde katî(kesin) vardır.

    İKİNCİ KISIM TARİFİ İSE;

    İkinci kısım menfîdir ki, haksızları terbiye etmektir. Yani, haksızların hakkını, tâzib(azapla) ve tecziye(ceza) ile veriyor.

    Şu şık ise, çendan(görünüşte) tamamıyla şu dünyada tezâhür etmiyor(ortaya çıkmıyor), fakat o hakikatin vücudunu (varlığını yani cezalandırmanın olduğunu) ihsâs edecek(hissetirecek) bir sûrette hadsiz işârât ve emârât (deliller)vardır.

    Ezcümle, Kavm-i Ad ve Semûd'dan tut, tâ şu zamanın mütemerrid kavimlerine kadar(maerikaya gelen fırtınalar,avusturyaya gelen sel,japonyada olan deprem tsunami gibi), gelen sille-i te'dib (terbiye etme tokadı) ve tâziyâne-i tâzib(sıkıntı verici azap), gayet âlî bir adâletin hükümran olduğunu hads-i katî ile gösteriyor. 10.SÖZ..SÖZLERDEN

    ŞİMDİ BU İKİ TARİFDEN ÇIKARAK ADALETİ ANLAMAYA ÇALIŞALIM...

    mesela müsbet adalette her hak sahibine hakkını vermek vardır..bir koyuna ne lazımsa onu veriyor..mesela koyuna akıl verseydi koyunun eli olmadığından yazı yazamıyacaktı..çok sıkıntı çekecekti..bunda zülüm görünecekti.

    mesela;her insan her ilmi anlıyamaz..kapasitesi ne kadarsa ona o kadarı verilir..kaldıramıyacağı ilim ona verilmez..verilse zülüm olur..

    Diğeride azabı hak kazananlara ceza vermek.

    mesela birisi birini vurup ,öldürüyor.Adam vicdan azabına dayanamayarak ya gelip teslim olup,cezasını çekmek istiyor yada intihar ediyor.

    işte buna bu hak verilmezse yani cezası çektirilmezse zülüm olur.Çünkü vicdanın sesi kesilmez,kesilmeyince insan dayanamaz..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #8
    Gayyur Lailaheilallah_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2011
    Yaş
    33
    Mesajlar
    114

    Standart

    esmaü-l hüsna dan konu açılmışken ben de bir soru sorayım izninizle...
    Allah ın isimlerini belli bir sayıda okumanın nasıl bir hikmeti var.
    ya da gerçekten de böyle bir şey var mı?

  9. #9
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Alıntı Lailaheilallah_47 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esmaü-l hüsna dan konu açılmışken ben de bir soru sorayım izninizle...
    Allah ın isimlerini belli bir sayıda okumanın nasıl bir hikmeti var.
    ya da gerçekten de böyle bir şey var mı?
    gerçekten öyle bir şey var.faydalı oluyor.Bunun izahını yapan çoktur.Biz burda yapmıyacağız.Sana faydalı olur diye ahmedhulusinin dua ve zikir kitabını okumanı öneririm.İspatlı ve bilimsel izahlar vardır.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Hem, adâlet ve mîzan ile iş görüldüğüne bürhan mı (delil mi) istersin?

    Her şeye hassas mîzanlarla, mahsus ölçülerle vücud vermek, sûret giydirmek, yerli yerine koymak, nihayetsiz bir adâlet ve mîzan ile iş görüldüğünü gösterir. 10.söz..3.hakikat



    Burdaki mizan kelimesine dikkat edelim.

    Mizan demek ölçü manasında,ölçünün olduğu yerde adalet vardır.

    Ve orda Adl esması-ismi- tecelli etmiştir.

    Mesela;gözümüzü ,kulağımızı,elimizi,ayağımızı,beynimizi,ağzımızı hep olması gereken yerde,en mükemmel şekilde tam ölçü dahilinde yerleştirmiştir.

    Adl-i Hakim olan Allah .

    Diğer mahlukatı düşünelim.

    Dünyanın dönmesindeki tam ölçüye.

    Güneşin oniki gezegeniyle tam ölçülü bir şekilde uzaya yerleştirilmesiyle,tam ölçü halinde gezmesine,dönmesine bakalım.

    Adl ismini tefekkür edelim...
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Esmaül hüsna
    By rasulgülleri_nuryarenleri in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13.11.14, 21:29
  2. Allahın Güzel İsimleri - Esmaül Hüsna Klipleri
    By virs in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 05.09.08, 15:02
  3. Esmaül Hüsna Videoları Arşivi
    By VbDeSTabe in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 05.01.08, 07:41
  4. Esmaül Hüsna...
    By h_efdali in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02.09.07, 09:03
  5. Esmaül Hüsna-Ebul Kasımı A.Sadıen
    By elff in forum Ezgi, İlahi ve Kur'an-ı Kerim Tilavetleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.01.07, 17:44

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0