+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 19

Konu: Levh'i Mahfuz Nedir İbadetle Dua ile Değişirmi

  1. #1
    Ehil Üye karatoprak1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.126

    Standart Levh'i Mahfuz Nedir İbadetle Dua ile Değişirmi

    Kaderin değişeceğini lefv'hi mahfuzun ise ibadetler ve dua ilede değişmeyeceğini duymuştum eğer birisinin eceli levh'i mahfuzda kayıtlı ve silinmiyorsa ozaman Hadis'i şeriflerde neden ecelin değişmesi için vurgu yapılıyor bu konuda kafam biraz karışıkta ufak bir yardım istirham edecektim

  2. #2
    Ehil Üye yasemenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    2.469

    Standart

    Levh-i mahfuz; olmuş ve olacak her şeyin yazılı oldur kader levhasıdır...

    İbadet ve dua ile değişmiş veya değişecek olan herşeyde bu haliyle bu levhada kayıtlıdır...

    "Kardeşlerimizden Çaprazzâde Abdullah Efendi gibi bazı adamlar, ehl-i keşiften rivayeten, bu geçen Ramazan'da Ehl-i Sünnet ve Cemaat için bir ferec, bir fütuhat olacağını haber verdikleri halde, zuhur etmedi. Böyle ehl-i velâyet ve keşif neden hilâf-ı vâki haber veriyorlar? Benden sordular. Ben de, birden, sünuhat kabilinden olarak verdiğim cevabın muhtasarı şudur:
    Hadis-i şerifte vârit olmuştur ki, "Bazen belâ nâzil oluyor; gelirken karşısına sadaka çıkar, geri çevirir."
    Şu hadisin sırrı gösteriyor ki, mukadderat, bazı şerâitle vukua gelirken geri kalır. Demek, ehl-i keşfin muttali olduğu mukadderat mutlak olmadığını, belki bazı şerâitle mukayyet bulunduğunu ve o şerâitin vuku bulmamasıyla o hadise de vukua gelmiyor. Fakat o hadise, ecel-i muallâk gibi, Levh-i Ezelînin bir nevi defteri hükmünde olan Levh-i Mahv-İspatta mukadder olarak yazılmıştır. Gayet nadir olarak Levh-i Ezelîye kadar keşif çıkar. Ekseri oraya çıkamıyor."


    Bu kısım ışık tutuyor gibi geldi bana...
    Levh-i ezeli ve levh-i mahv ve ispat isminde iki levhadan bahsediyor Üstad burada...
    Ehli keşif evliyalarının nazarlarının levh-i mahv ve isbata ulaştığını fakat levh-i ezeliye nadiren ulaştığını ifade ediyor yani bu gösteriyor ki ibadet ve dua şartıyla bazı şeylerin değişebileceği levh-i mahv ve ispatta yer alıyor fakat bunun son halide levh-i ezelide bulunuyor diye anlıyorum... Bilmem ne kadar isabet ediyorum...
    Cihan dolu bela başında varken ne bağırırsın küçük bir beladan, gel tevekkül kıl;
    Tevekkül ile bela yüzüne gül, ta o da gülsün. O güldükçe küçülür, eder tebeddül...

  3. #3
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    Alıntı yasemenn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ehli keşif evliyalarının nazarlarının levh-i mahv ve isbata ulaştığını fakat levh-i ezeliye nadiren ulaştığını ifade ediyor yani bu gösteriyor ki ibadet ve dua şartıyla bazı şeylerin değişebileceği levh-i mahv ve ispatta yer alıyor fakat bunun son halide levh-i ezelide bulunuyor diye anlıyorum... Bilmem ne kadar isabet ediyorum...
    Benim bildiğime göre; İlm-i ilahi asla değişmez, levh-i mahfuz nadiren, lehv-i mahv ve isbat sık sık değişir . Karatoprak kardeş Sorunuzun cevabı : ilm-i ilahideki eceliniz değişmez ama levh-i mahfuzdaki değişebilir.

    Extra bilgi olarak, Levh-i Mahfuza evliyaullah arasından çok azı ulaşabilir. En kamil olanlardan Abdulkadir Geylani(KS) Hazretleri bunlardan biridir.
    En doğrusunu Allah (CC) bilir.
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  4. #4
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    Sivasi hocam...
    levh-i mavh ispat ile...
    levh-i mahfuz arasındaki farkı nasıl anlayabiliriz..

    konunun kader, kaza , ata ilişkisi vr mı?
    ezeli ilim dışında bir hadise var mıdır..
    Değişir mi? denilen husus dahi ilm-i ezeli değilmidir..???
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  5. #5
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    Alıntı seyyah_salih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sivasi hocam...
    levh-i mavh ispat ile...
    levh-i mahfuz arasındaki farkı nasıl anlayabiliriz..
    konunun kader, kaza , ata ilişkisi vr mı?
    ezeli ilim dışında bir hadise var mıdır..
    Değişir mi? denilen husus dahi ilm-i ezeli değilmidir..???
    Hocam mesele kader meselesine taalluk ediyor. Kitab-ı mübin ve imam-ı mübine . Yani uzun ve teferruatlı bir mesele. Kendim tam olarak anlayamadığımdan Bu meslede fazla konuşmaya cesaret edemiyorum. Daha bilgili abilere havale ediyorum. Kusura bakılmasın.

    Yalnız, Kalem suresi 1. ayetin tefsirini birkaç tefsir kitabından okumanızı tavsiye ederim.
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  6. #6
    Ehil Üye yasemenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    2.469

    Standart

    Alıntı Bilal-i Sivasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğime göre; İlm-i ilahi asla değişmez, levh-i mahfuz nadiren, lehv-i mahv ve isbat sık sık değişir . Karatoprak kardeş Sorunuzun cevabı : ilm-i ilahideki eceliniz değişmez ama levh-i mahfuzdaki değişebilir.

    Extra bilgi olarak, Levh-i Mahfuza evliyaullah arasından çok azı ulaşabilir. En kamil olanlardan Abdulkadir Geylani(KS) Hazretleri bunlardan biridir.
    En doğrusunu Allah (CC) bilir.
    Ağabey levh-i mahfuz da ilm-i ilahinin (levh-i ezeli / ilm-i ezeli) bir ünvanı değil mi?

    Birde onuncu mektupta şöyle bir ifade yer alıyor...
    "Sabit ve daim olan levh-i mahfuz-u azam" diyor buradan anladığım kadarıyla levh-i mahfuz değişmeyen bir levha...
    Cihan dolu bela başında varken ne bağırırsın küçük bir beladan, gel tevekkül kıl;
    Tevekkül ile bela yüzüne gül, ta o da gülsün. O güldükçe küçülür, eder tebeddül...

  7. #7
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    Alıntı Bilal-i Sivasi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam mesele kader meselesine taalluk ediyor. Kitab-ı mübin ve imam-ı mübine . Yani uzun ve teferruatlı bir mesele.
    Kendim tam olarak anlayamadığımdan Bu meslede fazla konuşmaya cesaret edemiyorum. Daha bilgili abilere havale ediyorum. Kusura bakılmasın. (kusura bakıyorumm inşallah istifadelerinizi merakla bekliyorum..)

    Yalnız, Kalem suresi 1. ayetin tefsirini birkaç tefsir kitabından okumanızı tavsiye ederim.
    Elmalılı efendiden okumaya başladım..Nun ancak bitti..inşallah devam edeceğim.. tavsiyeniz için tşkler..Nun 'u okurkan geoid diye mesleki bir kavramı hatırladım..
    Geod: yerin altınada devam edildiği düşünülen durgun deniz seviyesi..
    Yani nun=geoid diye hatıra geldi..gaybı Allah bilir..
    levh-i mavh ispatla , levh-i mahfuz arasında farkı , 30. sözde zerre bahsindeki haşiyede geçen manalar tavsiyenizle hatıra geldi..nasıl değerlendirilir bilmem..

    Ammâ, Levh-i Mahv, İspat ise, sabit ve dâim olan Levh-i Mahfuz-u Azam'ın daire-i mümkinâtta, yani mevt ve hayata, vücud ve fenâya dâimâ mazhar olan eşyada mütebeddil bir defteri ve yazar bozar bir tahtasıdır ki; hakikat-i zaman odur. Evet, herşeyin bir hakikati olduğu gibi, zaman dediğimiz, kâinatta cereyan eden bir nehr-i azîmin hakikati dahi Levh-i Mahv, İspat'taki kitâbet-i kudretin sayfası ve mürekkebi hükmündedir. Gaybı Allah'tan başkası bilmez. (Neml Sûresinin 65. âyeti ve benzeri diğer âyetlerden alınmış bir kaidedir.)
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  8. #8
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    Alıntı seyyah_salih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elmalılı efendiden okumaya başladım..Nun ancak bitti..inşallah devam edeceğim.. tavsiyeniz için tşkler..Nun 'u okurkan geoid diye mesleki bir kavramı hatırladım..
    Geod: yerin altınada devam edildiği düşünülen durgun deniz seviyesi..
    Yani nun=geoid diye hatıra geldi..gaybı Allah bilir..
    levh-i mavh ispatla , levh-i mahfuz arasında farkı , 30. sözde zerre bahsindeki haşiyede geçen manalar tavsiyenizle hatıra geldi..nasıl değerlendirilir bilmem..
    Nun dan sonraki ayet o halde abi. Kalem ve onun yazdıkları.
    Allah(cc) kaleme yaz diye buyurdu o da kıyamete kadar olacakları yazdı. Sonrada kalem kurudu.

    Alıntı yasemenn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağabey levh-i mahfuz da ilm-i ilahinin (levh-i ezeli / ilm-i ezeli) bir ünvanı değil mi?

    Birde onuncu mektupta şöyle bir ifade yer alıyor...
    "Sabit ve daim olan levh-i mahfuz-u azam" diyor buradan anladığım kadarıyla levh-i mahfuz değişmeyen bir levha...
    Ben bu bilgiyi başka bir yerde okumuştum tekrar okuyabilirsem inşallah burada nakletmek isterim. levh-i ezeli=levh-i mahfuz. İlmi bir programdır.

    Allah (cc) en dogruyu bilendir.
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  9. #9
    Ehil Üye Bilal-i Sivasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    1.298

    Standart

    Sorularla Risale-i Nur sitesinde bir cevab verilmiş. Kolaylık olsun buradan okuyunuz diye ekliyorum. Levh-i Mahfuz değişebilir fikri bana ait değildi ama şaz bir görüş müdür değil midir tedkik ediniz, olabilir. O yüzden hemen doğru kabul edilmesin çoğunluğa uyulsun. Bunlar gaybi meseleler olduğu için, haber çok itimad ettiğiniz kimselerden gelmedikçe -doğru bile olsa- nakil yapmamak lazımdı hata ettik. Selametle.

    ------------------------
    Soru
    Ata nedir ? Levh-i mahv ve isbat ne demektir ve nasıl değişir ayrıca bu değişimlerin ata ile alakası var mıdır?

    El cevab:
    Değerli Kardeşimiz;


    Atâ, kaza ve kader münasebetleri: CENAB-I HAKK’IN atâ, kaza ve kader namında üç kanunu var. Atâ, kaza kanununu, kaza da kaderi bozar hakikatinin izahı: Atâ, bir şey hakkında verilen kararın iptali ve hükmün kaza edilmekten afvedilmesi, şeklinde tarif edilmektedir. Atâ denilince, O Rahîm-i Kerîm’in ve Gafûru’r-Rahîm’in af ve ihsanı anlaşılır.


    Atânın kaza kanununu, kazanın da kaderi bozmasını şöyle açıklayabiliriz: Bir padişahın umumî kanunları yanında bir de belli günlerde tatbik ettiği af ve atâ kanunu vardır. Padişah o günlerde, suçlulardan bir kısmını affeder, diğer bir kısmının cezalarını hafifleştirir, bir kısım raiyetinin ise rütbelerini yükseltir ve maaşlarını artırır. İşte, daha önce umumî kanunla takdir edilen ceza, rütbe ve maaşlar bu atâ kanunuyla yürürlükten kaldırılmış olur.


    Meselâ, bir şakînin işlediği bir suça karşılık on yıl hapis yatması takdir edilmiş olsun. Atâ kanunuyla bu cezanın affedilmesi hâlinde artık ceza infaz edilmez ve atâ, kaza kanununu bozmuş olur.

    Cezanın kaza edilmemesiyle de kader kanunu, yâni onun suçuna mukabil takdir edilen on yıllık hapis cezası bozulmuş olmaktadır. İşte, bu misâl gibi, insanların işledikleri günahlara karşılık, kendilerine takdir edilen uhrevî cezalar Cenâb-ı Hakk’ın atâ kanunuyla, yâni O’nun af ve ihsanıyla kaza edilmekten alıkonulmakta ve böylece atâ kanunu, kaza kanununu bozmaktadır. Aynı şekilde, kazanın bozulmasıyla kader kanunu da bozulmuş, takdir edilen ceza değişikliğe uğramış olmaktadır.


    Diğer taraftan, atâ, kaza kanununun şümûlünden ihraçtır, denmektedir. Şöyle ki, bir günah için takdir edilen ceza küllî bir kanun iledir. Yâni, şu suçu işleyene şu ceza verilir, şeklindeki takdir, küllîdir. Söz konusu suçu işleyen bir kimsenin tevbe etmesi hâlinde, günahının affedilmesi ile kaza kanununun şümûlünden bir ihraç durumu hâsıl olmaktadır. Bu ise aynı zamanda, kader kanununu külliyetinden bir ihraç mânâsındadır.


    Yukarıda açıklamaya çalıştığımız kaide, kaderin değişip değişmediği sorusunu hatıra getirmektedir. Bu noktada şunu ifâde edelim ki, İlm-i İlâhî’nin değişmesi muhaldir. Ezelden ebede kadar olmuş ve olacak bütün hâdiseler gibi, atâ kanununun tatbikatı da o ilmin şümûlündedir. Bu kader değişmez. Değişiklikler sabit ve derin olan Levh-i Mahfûz’un daire-i mümkinatta bir defteri ve yazar bozar tahtası hükmündeki Levh-i Mahv ve isbat’ta olmaktadır. Önce takdir edilen nice cezalar, daha sonra tevbe vesilesiyle ve atâ kanunu ile affedilmekte, Levh-i Mahv ve isbat’tan silinmekte ve kaza edilmemektedir. Nitekim bir âyet-i kerîmede şöyle buyurulmaktadır: “Allah dilediği şeyi mahveder ve dilediğini isbat eder. Nezdinde kitabın aslı olan Levh-i Mahfûz vardır.” (Ra’d Suresi, ayet 39)


    LEVHİ MAHV İSPAT NEDİR?

    Levh-i mahv ispat Üstadın ifadesiyle

    "Levh-i Mahv-İsbat" ise, sabit ve daim olan Levh-i Mahfuz-u A'zam'ın daire-i mümkinatta, yani mevt ve hayata, vücud ve fenaya daima mazhar olan eşyada mütebeddil bir defteri ve yazar bozar bir tahtasıdır ki, hakikat-ı zaman odur."(1)

    Öğretmen ilmindeki manaları yansıtmak için tahtayı kullanır. Tahta doldukça siler, yeni manaları yazar. Temsilde hata olmasın, yüce Allah da ilmindeki manalardan zamanın sayfasında yazmakta, yazdıklarını silip yeni yeni manaları göstermektedir. Eşyanın Allahın ilmindeki halinde zaman söz konusu değildir.


    Ezel ebed beraberdir. Ama bunların şu vücud sayfasında yazılmaları belli bir tertip ve sıra iledir, böylece "zaman" ortaya çıkmaktadır. Ezbere bildiğimiz bir şiirin başı ve sonu ilmimizde beraberce bulunur. Ama bunu söylemeye veya yazmaya başladığımızda belli bir sıra ortaya çıkar.

    (1) (Otuzuncu Söz İkinci Maksad Mukaddime, Haşiye)

    Selam ve dua ile...
    Konu Bilal-i Sivasi tarafından (02.11.09 Saat 06:52 ) değiştirilmiştir.
    Ey muhataplarım!
    Ben çok bağırıyorum. Zîra, asr-ı salis-i aşrın, yani on üçüncü asrın minaresinin başında durmuşum,

    sûreten medenî ve
    dinde lakayd ve
    fikren mazinin en derin derelerinde olanları
    camie davet ediyorum.


  10. #10
    Vefakar Üye karuban - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    486

    Standart

    Mektubat-ı Rabbani'ye de bakınız. Bu konuda ayrıntılı bilgiler mevcuttur.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Levh-i Mahvuz açılsa gerçek ırk belli olur...
    By gamze-i_dilruzum in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 09.12.12, 22:28
  2. Levh-i Mahfûz Hakkında
    By Bîçare S.V. in forum Fıkıh
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 23.02.09, 20:43
  3. DNA Testi, Levh-i Mahfuz’u Yokluyor!
    By Bîçare S.V. in forum Sağlık
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27.12.08, 20:40
  4. Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 08.07.08, 14:43
  5. İbadetle İlgili Makale
    By Muhammed in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27.06.07, 12:53

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0