+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 22

Konu: Şapka Hakkında 2 Sorum Var?

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart Şapka Hakkında 2 Sorum Var?

    YARDIMCI OLAB?L?RM?S?N?Z ???


    5.şua'dan :

    Rivayette var ki,

    "âhirzaman?n dehşetli bir şahs? sabah kalkar, aln?nda 'Hâzâ kâfir' yaz?lm?ş bulunur."

    Allahu a'lem bissavab, bunun tevili şudur ki: O Süfyan, kendi baş?na frenklerin serpuşunu koyup herkese de giydirir.

    Fakat cebir ve kanunla tâmim ettiğinden, o serpuş dahi secdeye gittiği için, inşaallah ihtida eder; daha herkes -yaln?z istemeyerek- onu giymekle kâfir olmaz. (şualar 5. şua)

    ********************
    14. şua'dan :

    Ezcümle, bir hadiste,
    "âhir zamanda dehşetli bir şah?s sabah kalkar, aln?nda 'Hâzâ kâfirün' yaz?lm?ş bulunur" diye hadis var deyip benden sordular.

    Dedim: "Bir acîp şah?s bu milletin baş?na geçer ve sabah kalkar, baş?na şapka giyer ve giydirir."
    bu cevaptan sonra bunu sordular:

    "Acaba o zaman onu giyen kâfir olmaz m??"

    Dedim: "Şapka başa gelecek, secdeye gitme diyecek. Fakat, baştaki ?mân o şapkay? da secdeye getirecek, inşaallah Müslüman edecek (şualar | On Dördüncü Şuâ | 313)

    ***************

    1) k?rm?z? renkle yaz?lm?ş cevab? anlayamad?m???(şapkan?n ihtida etmesi derken neyi kast ediyor üstad.)
    ****
    2) Birde 5. şua'dan yapt?ğ?m al?nt?da üstad diyor ''YALn?z ?Stemeyerek- onu giymekle kâfir olmaz.'' fakat 14. şuadan al?nt?da bu bölüm yok. Şimdi insanlar?n çoğu şapkay? isteyerek giyiyor fakat böyle bir hükmüN OLDUğunu bilmiyorlar . Bu meselenin izah?-hükmü nedir ???
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:01 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    38
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    1- Şapkan?n da secdeye varmakla, namazla hidayete ermesi. Namaz?n? k?lan şapkay? arkaya çevirir ve namaz k?lmas?na engel teşkil etmiş olmaz. B u sebeple de şapkan?n menfi özelliği ortadan kaybolmuş olur.

    2- Burada "istemeyerek'den" anlad?ğ?m bilinç meselesidir. Yani şapkan?n taş?d?ğ? anlam? bildiği halde giymek isteyerek, özellikle avam halk?n şapkan?n ne manaya geldiğini bilmeden, örneğin güneşten korunmak için giymesi, bilmeyerek oluyor.
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:01 ) değiştirilmiştir.
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  3. #3
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    teşekürler.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  4. #4
    Pürheves yunusniyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    160

    Standart

    peki bu hukum taabbudi midir, yoksa hikmetini anlayabilir miyiz?

    ayrica Frenklere benzemekten dolayi mi haramdir yoksa alindaki siperi oldugundan dolayi mi haramdir?
    Alıntı aLt?nBaşak Nickli Üyeden Alıntı
    Serdengeçti kardeşim maşaallah kesin aç?k ve net bir şekilde yan?tlam?ş.Allah raz? olsun ...

    şapkay? takmakta niyet önemli değerli kardeşim yunusniyazi...
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Pürheves yunusniyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    160

    Standart

    ben niyeti sormuyorum ki...

    burada fikhi bir hukum var... Ve fikhi hukumlerin bazilari hikmete bina edilirken bazilari da hikmete bina edilmez...

    Bu sapka meselesi hikmete bina edilen hukumler arasinda midir?

    cunku hikmete bina edilen hukumler, hikmeti ortadan kalkinca degisir...
    mesela yahudilere benzememek icin zamaninda bazi seyler yasaklanmis ise bugun onlar yasaklanmaz.. cunku yahudiler degismistir...

    Veya;
    erkegin etek giymesi, bayanlara benzememek hukmunden dolayi (hikmete binaen) yasaktir... Ama bu yasak iskocyada gecerli degildir...

    bilmem sorumu anlatabildim mi?
    Ilahiyatci abilerimiz bu konuda bilgileri vardir...


  6. #6
    Pürheves yunusniyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    160

    Standart

    Alıntı Ç€M!ÇOğLU Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşlerim bu serpuş meselesinde serpuşu cebren keyfi ve cebir ile uygulamya sokanlar?n dönemine ve devirlerine dikkat etmek gerekir.Demekki bu dönem normal bir dönem değil o zamanda art?k ahirzaman?n dehşetli cereyanlar? icraata başlam?ş fikrini iyi anlamak gerekir.?şte bu icraat dönemlerindeki yap?lan şeair-i islamiye tahrip edilmiş ve de sar?k gibi kuvvetli bir şeair-i islamiye tahrip edilerek yerine serpuş getirilmiştir.Elbetteki isteyerek bu icraatlere taraf olmay? netice verecek olan serpuş tak?lamaz ve tak?lmamal?d?r.?şin bu taraf?n?da nazardan kaç?rmamak gerekir.
    Alıntı Ç€M!ÇOğLU Nickli Üyeden Alıntı
    Alıntı yunusniyazi Nickli Üyeden Alıntı
    peki bu hukum taabbudi midir, yoksa hikmetini anlayabilir miyiz?

    ayrica Frenklere benzemekten dolayi mi haramdir yoksa alindaki siperi oldugundan dolayi mi haramdir?


    Taabbudi meselesine Mektubattan bakal?m.

    Mesâil-i şeriattan bir k?sm?na "taabbüdî" denilir, akl?n muhakemesine bağl? değildir, emrolduğu için yap?l?r. ?lleti, emirdir.
    Bir k?sm?na "mâkulü'l-mânâ" tabir edilir. Yani, bir hikmet ve bir maslahat? var ki, o hükmün teşriine müreccih olmuş; fakat sebep ve illet değil. Çünkü hakikî illet, emir ve nehy-i ?lâhîdir.
    Şeâirin taabbüdî k?sm?, hikmet ve maslahat onu tağyir edemez. Taabbüdîlik ciheti tereccuh ediyor; ona ilişilmez. Yüz bin maslahat gelse onu tağyir edemez. Öyle de, "Şeâirin faydas? yaln?z malûm mesâlihtir" denilmez ve öyle bilmek hatad?r. Belki o maslahatlar ise, çok hikmetlerinden bir faydas? olabilir.
    Meselâ, biri dese, "Ezan?n hikmeti, Müslümanlar? namaza çağ?rmakt?r. Şu halde bir tüfek atmak kâfidir." Halbuki, o divane bilmez ki, binler
    maslahat-? ezâniye içinde o bir maslahatt?r. Tüfek sesi o maslahat? verse, acaba nev-i beşer nam?na, yahut o şehir ahalisi nam?na, hilkat-i kâinat?n netice-i uzmâs? ve nev-i beşerin netice-i hilkati olan ilân-? tevhid ve rububiyet-i ?lâhiyeye karş? izhar-? ubudiyete vas?ta olan ezan?n yerini nas?l tutacak?
    Elhas?l, Cehennem lüzumsuz değil. Çok işler var ki, bütün kuvvetiyle "Yaşas?n Cehennem" der.
    Cennet dahi ucuz değildir; mühim fiyat ister.(Yirmi Dokuzuncu Mektup )
    tamam abi cok guzel de...

    sapka taabbudi midir degil midir? zaten bunu merak ediyoruz...

    ezanin taabbudi oldugunu biliyoruz.. o yuzden diyemeyiz bunu... ama ya ikinci kisim emirden ise sapka?
    o halde hikmet ve sebepleri ortadan kalkinca hukmu dahi tagyir olacaktir demektir...

    benim hala cevabini alamadigim sorum bu iste...
    sapka takmak taabbudi bir yasak midir?
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.

  7. #7
    Pürheves yunusniyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    160

    Standart

    Alıntı Ç€M!ÇOğLU Nickli Üyeden Alıntı
    Muhtrem kardeşim,şu iki aç?klma san?r?m bizlere mihenk olabilir.
    Mesâil-i şeriattan bir k?sm?na "taabbüdî" denilir, akl?n muhakemesine bağl? değildir, emrolduğu için yap?l?r. ?lleti, emirdir.

    Şeâirin taabbüdî k?sm?, hikmet ve maslahat onu tağyir edemez. Taabbüdîlik ciheti tereccuh ediyor; ona ilişilmez. Yüz bin maslahat gelse onu tağyir edemez. Öyle de, "Şeâirin faydas? yaln?z malûm mesâlihtir" denilmez ve öyle bilmek hatad?r. Belki o maslahatlar ise, çok hikmetlerinden bir faydas? olabilir.(Yirmi Dokuzuncu Mektup )"

    şimdi bu izahlara göre düşünürsek serpuş şeair olan ve kuvvetli bir sünnet-i ahmediyeyei kald?rm?şt?r.?slam?n en büyük bir işaretini kald?rm?şt?r.Esas?nda buradaki muhalefet şeaire bir muhalefet olmal?d?r diye düşünüyorum.Bu nedenlede "Şeâirin taabbüdî k?sm?, hikmet ve maslahat onu tağyir edemez. Taabbüdîlik ciheti tereccuh ediyor; ona ilişilmez. Yüz bin maslahat gelse onu tağyir edemez. "izahlar?n? nazara almak gerekir diye düşünüyorum.
    evet bu guzel bir aciklama... Allah razi olsun,.,

    Yani diyorsunuz ki sarik seairdendir.. yani islamin bir semboludur.. ve sapka bunu kaldirdigi icin caiz degildir...

    peki su anda bu seairi engelleyen sapka mi hakkaten?
    neden takmiyoruz mesela?
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:02 ) değiştirilmiştir.

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    şeriat bazen işaretlere göre emir koyar..
    mesela;papazlar?n bellerine bağlad?klar? rukuya gitmeme manas? ç?kard?ğ?ndan küfre delil oluyor..

    şapka ise ,secde etmeme manas? ç?kard?ğ? için küfre delil oluyor..

    yoksa şeariye mühalefet ettiğinden dolay? değildir..
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    Pürheves yunusniyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    160

    Standart

    gozluk abdest almaya engeldir...

    sarik da ayni sekilde farz olan basi meshetme manasi cikar...

    eldiven, sakin elini yikama anlamina gelir..

    ayakkabiyi ne siz sorun ne ben soyleyim...


    sorum anlasilmistir herhalde?


  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    66: Şapka fes gibidir. ?man ile hiç alâkas? yoktur. ?man ise tamamen vicdanî ve kalbî olduğunu Said bilmekten âcizdir.
    ?slâm ulemas? ve müçtehidleri ve Şeyhülislâmlar, hususan ?mam-? âzam, iman? zedeleyen çok alâmetleri ve harekâtlar? kaydettikleri halde (hususan şapka ve zünnar?n) kütüb-ü kelâmiyede dahi uleman?n, iman?n muktezas?na münâfi olduğunun ittifaklar?na karş? böyle sözleri yazan ne kadar hatâ ve yanl?ş olduğunu divaneler de anlar. Şapka hakk?nda itiraznamemdeki beyanat ve Risale-i Nur'daki iman-? tahkikînin harika hüccetleri, Said'in idrâkinde âcizdir demesini yüzüne çarpar.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=1999
    Konu MuhammedSaid tarafından (31.05.07 Saat 22:03 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Küçük cehennem hakkında sorum vardı
    By karatopirak1975 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 11.02.12, 06:14
  2. İnsanın Tanımında İki Vecize Hakkında Sorum
    By semerat in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 25.11.08, 09:47
  3. Bir Ayet Hakkında Kafama Takılan Bir Sorum Var?
    By MuM in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03.09.07, 22:39
  4. Bir Sorum Var,Abdulhamit Hakkında
    By Abdulbaki in forum Tarih
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 15.02.07, 09:23

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0