+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: 25. Söz; Birden Fazla Evlilik İle İlgili Bir Soru.

  1. #1
    Gayyur birol_bey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Mesajlar
    66

    Standart 25. Söz; Birden Fazla Evlilik İle İlgili Bir Soru.

    "İkinci Esâs: Medeniyet, taaddüd-ü ezvacı kabûl etmiyor. Kur'anın o hükmünü, kendine muhalif-i hikmet ve maslahat-ı beşeriyeye münafî telakki eder. Evet eğer izdivacdaki hikmet, yalnız kaza-yı şehvet olsa, taaddüd bilakis olmalı. Halbuki, hattâ bütün hayvanatın şehadetiyle ve izdivac eden nebâtatın tasdikiyle sabittir ki; izdivacın hikmeti ve gayesi, tenasüldür. Kaza-yı şehvet lezzeti ise, o vazifeyi gördürmek için rahmet tarafından verilen bir ücret-i cüz'iyedir. Mâdem hikmeten, hakikaten, izdivac nesil içindir, nev'in bekası içindir. Elbette, bir senede yalnız bir defa tevellüde kabil ve ayın yalnız yarısında kabil-i telakkuh olan ve elli senede ye'se düşen bir kadın, ekseri vakitte tâ yüz seneye kadar kabil-i telkîh bir erkeğe kâfi gelmediğinden, medeniyet pek çok fahişehaneleri kabûl etmeye mecburdur."

    S.A. arkadaşlar. 25. sözde şu şekilde bir bölüm okudum. Buradan Üstadın bir den fazla kadınla evliliğe karşı tutumunu ne şekilde anlamalıyız? Çok eşliliğin günümüzde uygulanması gerektiğinden mi bahsediyor?

  2. #2
    Ehil Üye nur-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    1.337

    Standart

    acizane sadece anladğımı ifade etmeye çalışacağım:
    Peygamberimiz çok evliliği pek çok insan tarafından eleştiriliyor Üstad Hazretleri de burada çok evliliğin sebeplerini anlatıyor burdan bnm anladığım kadarıyla çok evlilk şarttır denmiyor ancak çok evliliği eleştiren kendini medeni olarak ifade eden insanlrn pek çoğu bir traftan çok evliliği eleştiririken bir taraftanda zinaya bulaşabiliyorlar dolayısıyla Üstad Hazretlerinin anlattığı sebeplere dayanarak bir kadın bir erkeğin isteğini her daim karşılamaya müsait olamıyor buna dayanarakda zinayı engellemek adına çok evliliğin hikmetlerini anlatıyor
    İMAN TEVHİDİ TEVHİD TESLİMİ
    TESLİM TEVEKKÜLÜ
    TEVEKKÜL SAADET-İ DAREYNİ İKTİZA EDER (SÖZLER)

    ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR


  3. #3
    Vefakar Üye mealebrar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Bulunduğu yer
    cibal-i toros
    Yaş
    44
    Mesajlar
    426

    Standart

    BİROL BEY isimli üyeden alıntıdır:S.A. arkadaşlar. 25. sözde şu şekilde bir bölüm okudum. Buradan Üstadın bir den fazla kadınla evliliğe karşı tutumunu ne şekilde anlamalıyız? Çok eşliliğin günümüzde uygulanması gerektiğinden mi bahsediyor?

    SUAL: Taaddüd-ü zevcat ve esir ve köle gibi bazı mesâili, bazı ecnebîler serrişte ederek, medeniyet nokta-i nazarında şeriata bazı evham ve şübehâtı irad diyorlar.

    Cevap: Şimdilik mücmelen bir kaide söyleyeceğim. Tafsilini müstakil bir risale ile beyan etmek fikrindeyim.
    İşte, İslâmiyetin ahkâmı iki kısımdır:
    Birisi: şeriat ona müessestir, bu ise hüsn-ü hakikî ve hayr-ı mahzdır.
    İkincisi:
    Şeriat-ı muaddildir. Yani, gayet vahşî ve gaddar bir suretten çıkarıp, ehven-i şer ve muaddel ve tabiat-ı beşere tatbiki mümkün ve tamamen hüsn-ü hakikîye geçebilmek için zaman ve zeminden alınmış bir surete ifrağ etmiştir. Çünkü, birden tabiat-ı beşerde umumen hükümferma olan bir emri birden ref etmek, bir tabiat-ı beşeri birden kalb etmek iktiza eder. Binaenaleyh, şeriat vâzı-ı esaret değildir; belki en vahşî suretten böyle tamamen hürriyete yol açacak ve geçebilecek surete indirmiştir, tâdil etmiştir.
    Hem de, dörde kadar taaddüd-ü zevcat tabiata, akla, hikmete muvafık olmakla beraber; şeriat bir taneden dörde çıkarmamış, belki sekiz-dokuzdan dörde indirmiştir. Bâhusus taaddütte öyle şerait koymuştur ki, ona müraat etmekle hiçbir mazarrata müeddî olmaz. Bazı noktada şer olsa da ehven-i şerdir. Ehven-i şer ise bir adalet-i izafiyedir. Heyhât! Âlemin her halinde hayr-ı mahz olamaz


    neticede: islam dini teaddüd-ü zevcata izin vermiştir lakin şartlar da ortaya koymuştur benim kanaatim dünya ile bağlayan bir bağ olmasından azami ile değil asgari ile iktifa eden pek çok kazanır pek az şey kaybeder hem bir kısım nur talebesinin mücerred kalması gerektiğine dair üstadın tavsiyesi olmakla beraber teehhül etmek isteyenlere de evlenmeyiniz denilmemiş teaddüd konusu Nur dairesi içinde hemen hemen yok hükmündedir asıl vazife hakaik-i imaniye ve esasat-ı islamiyye ile meşgul olmak bunun yanında Nur dairesinde kendisine muavin ve medetkar münasib ve küfvünü bulsa teehhül eder hem bu meselede bir nevi tevhid-i kıble elzemdir ta kalb kesret dairesinde boğulmasın
    izahım bir parça muğlak oldu ama arife işaret yeter kabilinden iktifa ettim hata etttiysem nazar-ı müsamaha ile bakmanızı ve afvınızı istirham ederim

    السلام عليكم و رحمة الله ابدا دائما

  4. #4
    Gayyur birol_bey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Mesajlar
    66

    Standart

    Tatminkar cevaplarınız için Allah(c.c.) razı olsun arkadaşlar.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 12.01.09, 17:41
  2. Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 07.08.08, 23:45
  3. Zemzemle İlgili Soru
    By borte in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01.02.08, 13:12
  4. Beddua ile İlgili Bir Soru
    By nurlu dağ in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 24.11.06, 09:19

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0