peki cüz-i iradede vücudi midir? vücud halimidir?
O çare ise şudur ki: O cüz-i ihtiyârîden dahi vazgeçip, irâde-i İlâhiyeye işini bırakıp, kendi havl ve kuvvetinden teberrî edip, Cenâb-ı Hakkın havl ve kuvvetine ilticâ ederek, hakikat-i tevekküle yapışmaktır.
"Yâ Rab! Mâdem çare-i necât budur. Senin yolunda o cüz-i ihtiyârîden vazgeçiyorum, ve enâniyetimden teberrî ediyorum.
yani cüz-i ihtiyarinin dahi bir vücudu varsa "kendi havl ve kuvvetinden teberri edip, Cenab-ı Hakkın havl ve kuvvetine iltica edip, hakikat-ı tevekküle yapışmak" bir derece vücud iddiasından vazgeçmek ve teberri etmek mi oluyor?
Konu ahmetzekai tarafından (17.07.09 Saat 12:03 ) değiştirilmiştir.
İşte ey insan! Eğer yalnız Ona abd olsan, bütün mahlûkat üstünde bir mevkî kazanırsın. Eğer ubûdiyetten istinkâf etsen, âciz mahlûkata zelîl bir abd olursun. Eğer enâniyetine ve iktidarına güvenip tevekkül ve duâyı bırakıp, tekebbür ve dâvâya sapsan, o vakit, iyilik ve icad cihetinde, arı ve karıncadan daha aşağı, örümcek ve sinekten daha zayıf düşersin; şer ve tahrip cihetinde, dağdan daha ağır, tâundan daha muzır olursun.sözler
Marifet ufku....
Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir
...
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
Kardeş cüz'i ihtiyari vücudi değildir , emr-i itibaridir.Risaleforumda emr-i itibariyi açıklayan derslerimiz mevcud oradan istifade edebilirsiniz ama kısacası siz belki biliyorsunuzdur ama bilmeyen kardeşler varsa...
Emr-i itibari dfemek harici vücudu olmayıp ancak kıyas yolu ile ortaya çıkan emirlerdir. Mesela güzel, çirkin,uzak , yakın , aşağı, yukarı, çok, az vb. tabirlerin vücudları yoktur yani ' aşağı ' diye vücudu olan varlık yoktur vücud-u ilmileri vardır.
Cüz-i ihtiyari ise abdin kesbidir yani bir fiile olan meyelanıdır. Hanefi mezheb imamı Maturidi o meyelana emr-i itibaridir demiş. Eşari ise o meyelan mevcud bir emir fakat o meyli bir tarafdan bir tarafa çevirmedeki tasarruf emr-i itibaridir demiş.
http://www.risaleara.com/oku.asp?id=2579&a=maturidi
Bu adresden cüz-i ihtiyari hakkında bilgi edinilebir.
Açıklamalı risale bölümünde emr-i itibari mevzusu işlenmiştir orayada bakılabilir
''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.
Ben ise :
gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''
Said Nursi
BiR GöNüL İsTeRiM GöNLümE MiRaÇ
Ben OnA HaSReTiM BeN OnA MuHTaÇ
Ab-ı ruy-i Habib-i Ekrem için,
Kerbela'da revan olan dem için,
Şeb-i firkatte ağlayan göz için,
Rah-ı aşkında sürünen yüz için.
Risale-i Nur'a ve üstada ve İslam'zafer ver YA RABBİ..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)