+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 16

Konu: Şeriat Kılıncı

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart Şeriat Kılıncı

    "Sünnet-i Seniyye ve ahkâm-ı şeriat haricinde tarikat olabilir mi?" diye sual ediliyor.

    Elcevap: Hem var, hem yok. Vardır; çünkü bazı evliya-yı kâmilîn, şeriat kılıcıyla idam edilmişler.

    Hem yoktur; çünkü muhakkıkîn-i evliya, Sadi-i Şirazî'nin bu düsturunda ittifak etmişler:
    , Yani, "Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın caddesinden hariç ve onun arkasından gitmeyen, muhâldir ki, hakikî envâr-ı hakikate vasıl olabilsin."

    Mektubat | Yirmi Dokuzuncu Mektup

    ---------------

    Ahkam-ı şeriat haricinde tarikat olabileceğine üstad hazretleri : '' vardır çünkü bazı evliya-ı kamile şeriat kılıncıyla idam edilmişler '' şeklinde bir açıklama getiriyor. Üstadın Suale karşı getirdiği bu açıklamayı izah mahiyetinde fikirleri olan kardeşler paylaşırlarsa varsa çok seviniriz.

    Teşekkürler

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Ehil Üye yasemenn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesajlar
    2.469

    Standart

    Hallac-ı Mansur cezbe ve sekir halinde söylediği ve mazur bulunduğu Ene’l-Hak cümlesi yüzünden idama mahkûm edilir. Onu asılacağı meydana getirdiklerinde etrafta mahşerî bir kalabalık vardır. Hallac-ı Mansur darağacını görünce güler ve kalabalık arasında gördüğü dostu Şibli’den seccade isteyerek iki rek’at namaz kılar. Ardından şöyle duâ eder: “Allah’ım burada senin dinin uğruna gayrete düşüp beni öldürmek için toplananların suçlarını affet.”
    Bu şeriat kılıcıyla idam edilmiş evliya-i kamiline örnek gösterileblir...
    Cihan dolu bela başında varken ne bağırırsın küçük bir beladan, gel tevekkül kıl;
    Tevekkül ile bela yüzüne gül, ta o da gülsün. O güldükçe küçülür, eder tebeddül...

  3. #3
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elcevap: Hem var, hem yok. Vardır; çünkü bazı evliya-yı kâmilîn, şeriat kılıcıyla idam edilmişler.
    ...Mesela evliya olduğu söylenen Hallac-ı Mansur "bazı sözleri ve hareketlerinin" zahiri şeriata aykırı olduğu sebebiyle idam edilmişlerdir.Belki o sözleri sekr halinde söylemişler,belki de başka başka şeyleri kastetmişler fakat söyledikleri ve yaptıkları şeriat ve sünnet mihengine vurulduğunda "sünnet-i Seniyye ve ahkâm-ı şeriat haricinde tarikat" görülebilir.

    Bu bakımdan üstaf "hem var" derken sekr hali veyahut az evvel dedigim sebebi özür görmüş "hem var" demiş,"hem yok" derken de "olmaması gerektigini,bu kategorideki tarikatin maksadlarının bu olmadığını" anlatmak istemiştir.

    Hakikatı Allah bilir..

    Vesselam.

  4. #4
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Allah razı olsun kardeş Hallac-ı Mansur ' iyi bir misal oldu.
    fakat benim anlayamadığım daha doğrusu bağlantısını kuramadığım : düz mantık kurarsak hak yolda olmayan şeriat kılıncıyla idam olunur. fakat üstad tersine evliya-ı kamilinin şeriat kılıncıyla idam edilmesini ahkam-ı şeriat haricinde bir tarikatın olabiliceğine dair bir kanıt olarak zikretmiş.Bilemiyorum meramımı ifade edebildim mi?
    Yani şeriat kılıncıyla idam ' dan kasıt zahiri bildiğimiz ' idam ' ise ozaman idam edilmek onların hakkaniyetlerine hangi vecih ile delil olabilir ?

    Tabi Belki üstad idam olunmalarını değilde 'evliya-yı kamilin' olmalarını sadece nazara vermek istemişte olabilir.Yani '' idam edilenler arasında evliya-yı kamilin vardı ,demek olabiliyormuş '' vb...

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  5. #5
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah razı olsun kardeş Hallac-ı Mansur ' iyi bir misal oldu.
    fakat benim anlayamadığım daha doğrusu bağlantısını kuramadığım : düz mantık kurarsak hak yolda olmayan şeriat kılıncıyla idam olunur. fakat üstad tersine evliya-ı kamilinin şeriat kılıncıyla idam edilmesini ahkam-ı şeriat haricinde bir tarikatın olabiliceğine dair bir kanıt olarak zikretmiş.Bilemiyorum meramımı ifade edebildim mi?
    Yani şeriat kılıncıyla idam ' dan kasıt zahiri bildiğimiz ' idam ' ise ozaman idam edilmek onların hakkaniyetlerine hangi vecih ile delil olabilir ?

    Tabi Belki üstad idam olunmalarını değilde 'evliya-yı kamilin' olmalarını sadece nazara vermek istemişte olabilir.Yani '' idam edilenler arasında evliya-yı kamilin vardı ,demek olabiliyormuş '' vb...
    Şeriat "zahire" bakar..Zahir neyse onunla hükmedilir,gerisi Latif-ul Habir(c.c.)'e havale edilir..Tabii,örnekteki Hallac-ı Mansur hemen idam edilmeyip,süre tanındı fikrinden geri dönsün diye.Çünkü ulema indinde bazı sözleri küfürden sayılmıştı.

    '''Ben insanların kalbini açıp bakmakla, gö­ğüslerini yarmakla emrolunmadım

    Nevevî (r a) şöyle diyor: "Bu hadisin anlamı şudur: Ben, zahirle -görünen delillerle- hüküm vermekle emrolundum.Gönülleri bi­len ise Allah'tır Nitekim Peygamberimiz (s a v) de böyle bu­yurmuştur: ''Onlar bunu söylediklerinde -başkalarının hakkı müstesna— kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar He­sapları ise Allah'a, aittir " Yine bir başka hadiste şu ifade yer almaktadır: "Kalbini yarsaydın ya!"

    [Sahih-i Müslim Şerhi,Kitabü'z-Zekât, Müellefe-i kulüba zekât verilmesi babı: 7/163)

    Vesselam.

  6. #6
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Şeriat "zahire" bakar..Zahir neyse onunla hükmedilir,gerisi Latif-ul Habir(c.c.)'e havale edilir..
    .
    Amenna saddakna kardeşim , Allah razı olsun .

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  7. #7
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amenna saddakna kardeşim , Allah razı olsun .
    Amin,cümlemizden abla..

    Vesselam.

  8. #8
    Dost yolgosterici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Bulunduğu yer
    ıstanbul/bayrampaşa
    Yaş
    47
    Mesajlar
    16

    Standart acizane

    RESUL ALLAH s.a.v sahabesini nübüvvet nuru ile yetiştirmiş hal ve hareketleri ile örnek olmuştur.
    sahabesi ebubekir sıddık r .anh nübüvet kemalatı sahibi olmuştur. RESUL ALLAH a s.a.v uymakla onun yolundan gitmekle
    RESUL ALLAH s.a.v tabi olmakla velayet yolundan yetişen hz ali r.anh
    hallerin etkisinde kalan bir zat idi.
    yani ruh un kemal kazanmış vucuda baskın gelmiş hali ..
    hayber kalesinin kapısını bir kalkan gibi kullandığı rivayet edilir.
    bu dahi ruh için bir şeyin engel teşkil etmediğini sebepler alemi ile pek fazla
    bağlantı sı olmadığını ifade eder.
    abdul kadir geylani hz leri içinde bu iş böyledir .ALLAH cc onların yüzlerini kerim kılsın
    velayet yolundan gidenler için hallerin ağırlığı vardır.kendini bilmeme..
    nübüvvet kemalatında ise uyanıklık tam bir uyanıklık vardır.
    ( kavi mümin zayıf müminden hayırlıdır) hadisi bu olaya işaret eder.
    maksat kuvvet olsa idi hz ALİ r.anh ilk halife olurdu
    maksat hayırlı olmak olduğu için EBUBEKİR r .anh halife oldu
    RESUL ALLAH s.av. ahirete irtihalinden 1000 sene sonra bu kemalattan
    imam ı rabbani bahsetti yani nübüvvet kemalatından.
    onun dahi şöyle bir sözü var;
    nübüvvet kemalatına nispetle velayet kemalatını hükmü okyanusa karşı bir damla hükmünde değildir.

  9. #9
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "Sünnet-i Seniyye ve ahkâm-ı şeriat haricinde tarikat olabilir mi?" diye sual ediliyor.

    Elcevap: Hem var, hem yok. Vardır; çünkü bazı evliya-yı kâmilîn, şeriat kılıcıyla idam edilmişler.

    Hem yoktur; çünkü muhakkıkîn-i evliya, Sadi-i Şirazî'nin bu düsturunda ittifak etmişler:
    , Yani, "Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın caddesinden hariç ve onun arkasından gitmeyen, muhâldir ki, hakikî envâr-ı hakikate vasıl olabilsin."

    Mektubat | Yirmi Dokuzuncu Mektup

    ---------------

    Ahkam-ı şeriat haricinde tarikat olabileceğine üstad hazretleri : '' vardır çünkü bazı evliya-ı kamile şeriat kılıncıyla idam edilmişler '' şeklinde bir açıklama getiriyor. Üstadın Suale karşı getirdiği bu açıklamayı izah mahiyetinde fikirleri olan kardeşler paylaşırlarsa varsa çok seviniriz.

    Teşekkürler
    ''Hem Bazen oluyor ki, Peygamberi bilmiyorlar; fakat gittikleri yol, cadde-i Ahmediyenin eczasındandır.

    Hem Bazen oluyor ki, bir keyfiyet-i meczubâne veya bir hâlet-i istiğrakkârâne veya bir vaziyet-i münzeviyâne ve bedeviyâne suretinde, cadde-i Muhammediyeyi düşünmeyerek, yalnız onlara kâfi geliyor.


    Fakat bununla beraber, en mühim cihet budur ki: Adem-i kabul başkadır, kabul-ü adem başkadır. Bu çeşit ehl-i cezbe ve ehl-i uzlet veya işitmeyen veya bilmeyen adamlar, Peygamberi bilmiyorlar veya düşünmüyorlar ki kabul etsinler. O noktada cahil kalıyorlar. Marifet-i İlâhiyeye karşı yalnız biliyorlar. Bunlar ehl-i necat olabilirler.

    Fakat Peygamberi işiten ve dâvâsını bilen adamlar onu tasdik etmezse, Cenâb-ı Hakkı tanımaz. Onun hakkında yalnız kelâmı, sebeb-i necat olan tevhidi ifade edemez.

    Çünkü o hal, bir derece medar-ı özür olan cahilâne adem-i kabul değil; belki o kabul-ü ademdir ve o inkârdır.

    Mu'cizâtıyla, âsârıyla kâinatın medar-ı fahri ve nev-i beşerin medar-ı şerefi olan Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmı inkâr eden adam, elbette hiçbir cihette hiçbir nura mazhar olamaz ve Allah'ı tanımaz. Her ne ise, şimdilik bu kadar yeter. ''

    Üstadımız son kısımda ehl-i tahkik ve ehl-i şeriatın cadde-i ahmediye haricinde nur ve hakikat bulamazlar ve ehl-i necat değildirler ,izah ediyor.

    Birinc kısım evliya ise her ne kadar makbul kabul edilmeslerde gittikleri yol ,Cadde-i ahmediyenin eczasındandır demekle ,Ehl-i necat olduklarını ,Bu tür yolların tevhid hakikatı etrafında başka dinlerde veya memleketlerde olabiliceğini ''Bu çeşit ehl-i cezbe ve ehl-i uzlet veya işitmeyen veya bilmeyen adamlar, Peygamberi bilmiyorlar veya düşünmüyorlar ki kabul etsinler. O noktada cahil kalıyorlar''ifade ediyor.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  10. #10
    Vefakar Üye .zemzemi. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    Berzahistan
    Mesajlar
    405

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Tabi Belki üstad idam olunmalarını değilde 'evliya-yı kamilin' olmalarını sadece nazara vermek istemişte olabilir.Yani '' idam edilenler arasında evliya-yı kamilin vardı ,demek olabiliyormuş '' vb...
    Evet bu tesbitiniz daha isabetli görünüyor. Çünkü idam edenler şeriate aykırı diye idam ediyorlar. Halbuki O evliya-ı kemilinden..
    Allah (c.c) hep 12'den vurur.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kitab-ı Şeriat
    By ehlisuffa in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 21.05.11, 19:35
  2. Şeriat Nedir...?
    By muhayrık in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 25.02.09, 15:55
  3. Şeriat Nedir ?
    By Hamdım.Pişdim.Yandım in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 04.02.09, 10:52
  4. Sen de Şeriat İstemişsin?...
    By _tahsiye_ in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 04.10.08, 07:22
  5. Şeriat islamdır
    By TURKUAZ in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31.08.07, 19:49

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0