+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: Biz Ücretimizi Almışız

  1. #1
    Gayyur mardynli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Mardin
    Mesajlar
    129

    Standart

    Alıntı insirah Nickli Üyeden Alıntı
    Ey nefis! Ubudiyet, mukaddeme-i mükâfat-? lâhika değil, belki netice-i nimet-i sab?kad?r. Evet, biz ücretimizi alm?ş?z; ona göre hizmetle ve ubudiyetle muvazzaf?z.

    Ubudiyet, ek bir mükafat?n başlang?c? değil, belki önceden verilmiş nimetlerin sonucudur. Evet, biz ücretimizi alm?ş?z; ona göre hizmetle ve ubudiyetle vazifeliyiz.

    Ubudiyet:Bendelik, kulluk, kölelik. Kul olduğunu bilip Allah'a itaat etmek. Allah'a teslim olup, Kur'an ve Peygamber (A.S.M.) vas?tas? ile verilen emirleri aynen icra ve tatbike çal?şmak.(?nsanlar kendileri için değil, Allah'a ubudiyet için yarat?lm?şlard?r. )

    Evet biz ücretimizi önceden alm?ş?z ve Allah'a kullukla mükellefiz. Çünkü insan olarak yarat?lmam?z bile, kulluk şuuru içinde olmam?z için yeterli...

    (Ubudiyet, emr-i ?lâhîye ve r?za-i ?lâhîye bakar. Ubudiyetin dâîsi, emr-i ?lâhî ve neticesi r?za-i Hak't?r. Semerat? ve fevaidi, uhreviyedir. Fakat ille-i gaiye olmamak, hem kasden istenilmemek şart?yla, dünyaya ait faideler ve kendi kendine terettüb eden ve istenilmeyerek verilen semereler, ubudiyete münafi olmaz. Belki zaifler için müşevvik ve müreccih hükmüne geçerler.

    Cenab-? Hak seni ademden vücuda ve vücudun pek çok eşkal ve vaziyetlerinden en yükseği müslim s?fat?yla insan suretine getirmiştir. Mebde-i hareketin ile son ald?ğ?n suret aras?nda müteaddid vaziyetlerin, menzillerin ve etvar ve ahvalin herbirisi sana ait nimetler defterine kaydedilmiştir. Bu itibarla, senin geçirmiş olduğun zaman şeridine elmas gibi nimetler dizilmiş, tam bir gerdanl?k veya nimetlerin enva’?na bir fihriste şeklini veriyor. Binaenaleyh geçirmiş olduğun vücudun her menzilinde ve vaziyetinde, etvar?nda, ahvalinde: “Nas?l bu nimete vâs?l oldun? Ne ile müstehak oldun? Ve şükründe bulundun mu?” diye suale çekileceksin. Çünki vukua gelen haller suale tâbidir. Amma imkânda kal?p vukua gelmeyen şeyler suale tâbi değildir. Geçirmiş olduğun ahval, vukuatt?r. Gelecek ahvalin ademdir. Vücud mes’uldür, adem ise mes’ul değildir. Öyle ise, mazide şükrünü eda etmediğin nimetlerin şükrünü kaza etmek lâz?md?r.

    Ömür az, sefer uzun, yol tedariki yok, kuvvet ve kudret yok, acz-i mutlak gibi elîm elemlere maruz kalmakt?r. Öyle ise, bu gaflet ü nisyan nedir? Devekuşu gibi baş?n? nisyan kumuna sokar, gözüne gaflet gözlüğünü takars?n ki Allah seni görmesin. Veya sen Onu görmeyesin. Ne vakte kadar zâilat-? fâniyeye ihtimam ve bâkiyat-? daimeden tegafül edeceksin?

    ?dris Sert kardeşin...Muhakemat@yahoogroups.com a gönderdiği yaz?.

    yaz?y? fazla anlamad?m ama yine de sağol
    Konu HakanBa tarafından (02.06.07 Saat 17:44 ) değiştirilmiştir.
    Ey kendini insan bilen insan! kendini oku. yoksa, hayvan ve camid hükmünde insan olmak ihtimali var.

  2. #2
    Dost mY.HizmetcHi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    41

    Standart

    "Hayatin lezzetini ve zevkini isterseniz,hayatinizi iman ile hayatlandiriniz ve feraizle zinetlendiriniz
    ve gunahlardan cekinmekle muhafaza ediniz."

    üstad hazretleri Eserlerinde hayat nimetinin nas?l hayat bulacağ?n? belirtmiş.Yani hakikat manas?nda hayat ancak kullluk ile birleştiği zaman değer al?yor..

    Biz ücretimizi alm?ş?z .Evet...katiiyen doğrudur....Bize hayat nimeti başta olmak üzere ?man verilmiş....
    iman belkide Sadece onlarca ibadetin neticesi olmal?yd?..Ama öle değil..ibadet iman?n neticesi....Karş?l?kl?...

    paki ya insan olmak.....Bunlar?n hangisi tercihimizdi ki.????

    Bediüzzaman, "netice-i hilkat-i alemin en mühimmi şükürdür" sonucuna tüm kâinata en tepeden bakan bir gözlem sonucunda ulaş?r. Buna göre, tüm kâinat bir daire tarz?nda düşünülürse odak noktas?nda "hayat" gerçeği yer alacakt?r. Bu, kâinat? halk eden Zat?n kâinat içerisinde hayata özel bir önem verdiğini ifade eder. Zihayat alemi olarak bildiğimiz canl?lar alemine bak?ld?ğ? zaman odak noktas?nda insan kendisine yer bulacakt?r. ?nsan öyle bir varl?kt?r, öyle cami bir mahiyeti vard?r ki, adeta tüm canl?lardan maksud olan gayeler insanda toplanm?şt?r. ?nsan?n şuur ve ak?l sahibi bir varl?k olmas? onu diğer varl?klardan daha üstün tutmakta ve diğer canl?lara hükmedebilmesini sağlamaktad?r. ?nsanlar?n yaşay?ş?na ve kâinattaki faaliyetlerine bak?ld?ğ? zaman ise odak noktas?nda r?zk yer almaktad?r. ?nsanlar?n faaliyetleri gözlemlendiği zaman adeta r?zka aş?k olduklar? ve bu hislerle r?zk peşinde koştuklar? görülebilmektedir. Canl?lar?n r?zk peşinde koşmalar? onlar?n adeta r?zka aş?k olduğu izlenimi verir. Bu mecazi benzetmeden sonra insanlar?n r?zka hadim ve musahhar olduğunu belirtir. Kâinat?n en tepesinden bak?ld?ğ? zaman bütün canl?lar?n r?zk için çabalad?ğ? gerçeğine ulaşan Bediüzzaman, her canl?da bulunan f?tri şükrün insanda küfür ve dalaletle ortadan kalkt?ğ?n? ve bunun da insan? şükürden şirke ittiğini söyler. ?nsan?n f?tri şükrü küfür ve dalaletle ortadan kald?rmas? şükürsüzlüğün kâinat?n sahibinin kâinattan beklediği neticeye z?t olduğunu da gözler önüne serer.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Biz Ücretimizi Almışız
    By Selim Akif in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 07.01.08, 18:35

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0