"Ey talib-i hakikat, madem hakta ittifak,ehakta ihtilaft?r. Bazan hak,ehaktan ehakt?r.Hem de olur hasen,
ahsenden ahsen."
"Ey talib-i hakikat, madem hakta ittifak,ehakta ihtilaft?r. Bazan hak,ehaktan ehakt?r.Hem de olur hasen,
ahsenden ahsen."
www.facebook.com/RisaleOfis
Takip etmenizi öneririm.
SorularlaRisaleinur sitesinde de şu şekilde aç?klanm?ş:Abdulbaki Nickli Üyeden Alıntı
Hak : “Doğru, gerçek.” (Bat?l?n z?dd?.)
Ehak: “Daha doğru, en doğru. Hak olmada ileri derece.”
“Ey talib-i hakikat! Madem hakta ittifak, ehakta ihtilâft?r.
Bazan hak, ehaktan ehakt?r. Hem de olur hasen, ahsenden ahsen.”
?nsan bazen daha iyi ve daha güzelini ararken iyi ve güzelden mahrum olabilir. Hatta bu anlamda “iyi, daha iyinin düşman?d?r” denilir. Hadiste “En zay?f?n?za göre yürüyün” buyrulur. H?zl? gitmek iyidir; ama bu yürüyüş baz?lar?n? kafileden ay?racaksa zarar verir.
?nsan kendine ait hususlarda tavizsiz olabilir, en iyi ve en güzeli arayabilir ve aramal?d?r da. Ama başkalar?na karş? toleransl? olmak daha idealdir. Hak yolda farkl? metotlarla hizmet veren kişiler hakta ittifat etmişlerdir. Benim tarz?m ehakt?r, en güzelidir deseler ihtilafa düşerler.
Bu bak?ş aç?s?n? yakalayan zatlar uyumlu olurlar, problem olmad?klar? gibi problem çözücü kimlikleriyle öne ç?karlar.
Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]
77. Hakta ittifak, ehakta ihtilâf olduğundan; bâzan "hak" ehaktan ehakt?r, "hasen" ahsenden ahsendir. Herkes kendi mesleğine "Hüve hak" demeli, "Hüve’l-hak" dememeli. Veyâhut "Hüve hasen" demeli, "Hüve’l hasen" dememeli...
http://www.risaleinurenstitusu.org/i...amiye&Page=131
Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101
Hakk? bulduktan sonra ehak için ihtilâf? ç?karma
Ey talib-i hakikat! Mâdem hakta ittifak, ehakta ihtilâft?r. Bâzan hak, ehaktan ehakt?r. Hem de olur hasen, ahsenden ahsen.
?slâmiyet, selm ve müsâlemettir; dahilde nizâ ve husûmet istemez
Ey âlem-i ?slâmî! Hayat?n ittihadda. Ger ittihad istersen, düsturun bu olmal?:
-1- yerine -2- olmal?; -3- yerine -4- olmal?.
Her Müslim kendi meslek, mezhebine demeli: "?şte bu hakt?r; başkas?na ilişmem. Başkalar? güzelse, benim en güzelidir."
Dememeli: "Budur hak; başkalar? battald?r. Yaln?z benimkidir güzeli; başkalar? yanl?şt?r, hem çirkindir."
Zihniyet-i inhisar, hubb-u nefisten geliyor. Sonra maraz oluyor; nizâ ondan ç?k?yor.
Dert ile dermanlar taaddüdü hak olur; hak da taaddüd eder. Hâcât ve ağdiyenin tenevvüü hak olur; hak da tenevvü’ eder.
?stidad, terbiyeler tekessürü hak olur; hak da tekessür eder. Bir madde-i vâhide, hem zehir ve hem panzehir.
?ki mizâca göre mesâil-i fer’îde hakikat sabit değil, izâfî ve mürekkeb. Mükellefîn mizâclar,
Ona bir hisse verip ona göre ederek tahakkuk ve terekküb, her mezhebin sahibi mühmel mutlak hükmeder.
Mezhebinin hududu tâyinini b?rak?r temâyül-ü mizâca. Taassub-u mezhebî tâmime sebep olur.
Tâmimin iltizam?, sebep olur nizâa. ?slâmiyetten evvel tabakàt-? beşerde derin uçurumlar,
Hem tebâüd-ü acîbi istedi bir vakitte taaddüd-ü enbiyâ, tenevvü-ü şerâyi’, müteaddid mezhebler.
Beşerde bir ink?lâb ?slâmiyet yapt?rd?. Beşer tekàrüb etti; şer’ etti ittihad, vâhid oldu peygamber.
Seviye bir olmad?; mezheb taaddüd etti. Terbiye-i vâhide kâfi geldiği zaman, ittihad eder mezhebler.
1 Sadece o hakt?r.
2 O hakt?r.
3 Sadece o iyidir.4 O en iyidir.
http://www.risaleinurenstitusu.org/i...ozler&Page=660
Vücudunu mucidine feda et.Mukabilinde büyük bir fiyat alacaksın.Mesnevi-i Nuriye sahife 101
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)