+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 9 ve 9

Konu: Tabiiyyunun Münkir Kısmı ve Münkir Olmayan Kısmı?

  1. #1
    Ehil Üye Ahsen Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Mesajlar
    3.286

    Standart Tabiiyyunun Münkir Kısmı ve Münkir Olmayan Kısmı?

    Bu Notada, tabiiyyunun münkir kısmının gittikleri yolun içyüzü ne kadar akıldan uzak ve ne kadar çirkin ve ne derece hurafe olduğu,lâakal doksan muhali tazammun eden Dokuz Muhal ile beyan edilmiş. Sair risalelerde o muhaller kısmen izah edildiğinden; burada gayet muhtasar olmak haysiyetiyle, bâzı basamaklar tayyedilmiştir. Onun için, birden bire, "Bu kadar zâhir ve âşikâre bir hurafeyi nasıl bu meşhur âkıl filozoflar kabul etmişler, o yolda gidiyorlar?" hatıra geliyor.

    Tabiiyyunun münkir olmayan kısmını nasıl açıklarız arkadaşlar?
    Dil kılıncım her an bu şekeri kesmekle meşgul olsun. Muhammed'in(sav) eşsiz güzellikteki endamına salavat olsun.

    Hz. Peygamber'(sav)in gül yüzüne zaman zaman salavat getirmek, ölünceye kadar bana farz-ı ayn olsun.

  2. #2
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    Tabiiyyunun münkir olmayan kısmı var mı ki..
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  3. #3
    Yasaklı Üye semerat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    120

    Standart

    Tabiat fikrini savunan ekoller iki ana guruptan oluşur.

    Birinci grup; tabiata, yani maddeye ezeliyet verenlerdir. Bunlar Allah’ın varlığını ve birliğini tamamen inkar eden ateistlerdir. Materyalist fikrini savunan ekoller bu fikir üzerine gidiyor. Bunların fikrinin hülasası ise; sebepler ezelidir ve bütün neticeler sebepler eli oluşur. Allah diye bir varlık da yoktur. Tabiat risalesinde birinci muhatap bu fikirde olanlardır.

    İkinci grup ise Teizmi savunan tabiatçılardır. Bunların fikrinin özü ise; Allah vardır, maddeyi ve sebepleri ilk olarak yoktan, var den ilk ve asıl sebeptir. Yani maddenin ezele doğru gidip, bir birini icat etmesini akılları kabul etmediği için, fani olmaktan münezzeh, ezeli ve ebedi bir zatın varlığını kabul etmek zorunda kalmışlardır. Ama bunların sapkın ve yanlış fikirleri ise Allah’ı sadece bir ilk sebep olarak görüp, Uluhiyet ve Rububiyet sıfatlarını inkar etmeleridir. Bunların fikrine göre Allah kainatı hiçten ve yoktan var etti, sonra kainatın tedbir ve idaresini tabiata ve sebeplere devretti. Elan kendi isimsiz ve sıfatsız olarak köşesinde sabit olarak hiçbir şeye karışmadan duruyor. Bu fikri, meşhur saat örneği ile özetlerler. Nasıl saati başlangıçta ayarlarsın, sonra kendi başına çalışır. Aynı şekilde, Allah ilk sebep olarak kainatı, yoktan var edip kurduktan sonra, kainat saat gibi sebep ve tabiat sayesinde işleyip gidiyor, fikrini savunuyorlar. Aristo felsefesinin ve mekanik materyalistlerin fikrinin özü budur. İşte ikinci planda kalan ve Allah’ı bütünü ile inkar etmeyen tabiatçılar bunlardır.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla Risale-i Nur Editör

  4. #4
    Ehil Üye Ahsen Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Mesajlar
    3.286

    Standart

    onlar mesleklerinin içyüzünü görememişler.
    Hem, hakikat-i meslekleri ve mesleklerinin lâzımı ve muktezası odur ki, yazılmış herbir muhalin ucunda beyan edilen o çirkin ve müstekreh ve gayr-ı mâkul Haşiye hülâsa-i mezhepleri ve mesleklerinin lâzımı ve zarurî muktezası olduğunu gayet bedihî ve katî bürhanlarla, şüphesi olanlara tafsilen beyan ve ispat etmeye hazırım.

    İspatı kabul edenler mi münkir olmaktan kurtuluyor demek istiyor acaba?
    Dil kılıncım her an bu şekeri kesmekle meşgul olsun. Muhammed'in(sav) eşsiz güzellikteki endamına salavat olsun.

    Hz. Peygamber'(sav)in gül yüzüne zaman zaman salavat getirmek, ölünceye kadar bana farz-ı ayn olsun.

  5. #5
    Yasaklı Üye semerat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    120

    Standart

    o bahsettiğiniz yazının bütününü kopyalasanız

  6. #6
    Ehil Üye Ahsen Nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Mesajlar
    3.286

    Standart




    Şu âyet-i kerime, istifham-ı inkârî ile, "Cenâb-ı Hak hakkında şek olmaz ve olmamalı" demekle, vücud ve vahdâniyet-i İlâhiye bedâhet derecesinde olduğunu gösteriyor.
    Şu sırrı izahtan evvel bir ihtar: 1338'de Ankara'ya gittim. İslâm Ordusunun Yunan'a galebesinden neş'e alan ehl-i imanın kuvvetli efkârı içinde, gayet müthiş bir zındıka fikri, içine girmek ve bozmak ve zehirlendirmek için dessâsâne çalıştığını gördüm. "Eyvah," dedim. "Bu ejderha imanın erkânına ilişecek!" O vakit, şu âyet-i kerime bedâhet derecesinde vücud ve vahdâniyeti ifham ettiği cihetle, ondan istimdad edip, o zındıkanın başını dağıtacak derecede Kur'ân-ı Hakîmden alınan kuvvetli bir bürhanı, Nur'un Arabî risalesinde yazdım. Ankara'da, Yeni Gün Matbaasında tab ettirmiştim. Fakat maatteessüf Arabî bilen az ve ehemmiyetle bakanlar da nadir olmakla beraber, gayet muhtasar ve mücmel bir surette o kuvvetli bürhan tesirini göstermedi. Maatteessüf, o dinsizlik fikri hem inkişaf etti, hem kuvvet buldu. Bilmecburiye,

    "Peygamberleri onlara dedi ki: Gökleri ve yeri yoktan var eden Allah hakkında şüphe olur mu?" İbrahim Sûresi: 14:10.
    ....şeklinde devam ediyor kardeş..

    Dil kılıncım her an bu şekeri kesmekle meşgul olsun. Muhammed'in(sav) eşsiz güzellikteki endamına salavat olsun.

    Hz. Peygamber'(sav)in gül yüzüne zaman zaman salavat getirmek, ölünceye kadar bana farz-ı ayn olsun.

  7. #7
    Yasaklı Üye semerat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    120

    Standart

    Bahsettiğiniz yeri okuyunca münkir kısmı inatçı taibatçiler olarak aklıma geldi bazıları vardır tabiyyundur inat içerisinde değillerdir inançsızlıkları kendilerini bağlar.ama bazıları dinle inat çarpışma içerisindedirler tam emin değilima ama burasını öyle anladım

  8. #8
    Vefakar Üye .zemzemi. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    Berzahistan
    Mesajlar
    405

    Standart

    Herhalde felsefecilerin nasıl müsbet olanları varsa tabiyyunlarında müsbet olanları da var demek ki. Her felsefe ile uğraşan inkarcı olamayacağı gibi, tabiatla uğraşan herkezde münkir olmaz anlamında olduğunu düşünüyorum yeni üyeliğim de bu konu karşıma çıktı ben de telaşla yazdım mazur görünüz..

  9. #9
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Alıntı Ahsen Nur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabiiyyunun münkir olmayan kısmını nasıl açıklarız arkadaşlar?
    Eskide bazı dinsizleri gördüm ki, ahkâm-ı Kur'âniyeye şiddetli tarafgirlik gösteriyorlardı. Demek o dinsiz, bir cihette Hakkın iltizamıyla İslâmiyete mazhardı; "dinsiz bir Müslüman" denilirdi.(Dokuzuncu Mektup)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Bir Kısmı İcadî Bir Nescdir. Bir Kısmı da Tecellîyata Bir Nakıştır
    By zisangul in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 06.04.09, 20:25
  2. Günhaların Sevaplara Çevrilmesi Kısmı Kafama Takıldı (Furkan Suresi, 25/70)
    By Lebid24 in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 11.11.08, 22:33
  3. Delailinnur(Bir Kısmı)
    By Ehl-i telvin in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29.12.07, 19:25
  4. 30.Lem'a dan Bir Kısmı Anlayamadım
    By mana_iharfi in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22.12.06, 08:51

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0