+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 7 ve 7

Konu: Nokta Risalesindeki 'Japondur' İfadesi

  1. #1
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart Nokta Risalesindeki 'Japondur' İfadesi

    Nokta Risâlesinde ‘...müstemi, taharri-i hakikat bir Japondur’ buyuruyor. Konu ile ilgisi nedir? Bu Japon hakkında bilgi verir misiniz?”

    Üstad Bedîüzzaman Hazretleri Nokta Risâlesini tevhide tahsis etmiş, “Allah Teâlâ ki, O’ndan başka ibâdete lâyık hiçbir ilâh yoktur. O Hayy’dır, ezelî ve ebedî hayat sahibidir. O Kayyûm’dur.”1 âyetini tefsîr etmiştir. Bu risâle, tevhidi dört bürhanda ele alır.

    Tevhidin birinci bürhanı Hazret-i Muhammed’dir (asm); ikinci bürhanı, büyük bir kitap ve dev bir insan olan kâinâttır; üçüncü burhanı, mucize bir beyan olan Kur’ân-ı Hakîmdir; dördüncü bürhanı da, şuur sahibi bir yaratılış hamuru olan aklın penceresi vicdandır.

    Hazret-i Üstad, tevhidin bu dört mertebesini ilhama tâbi olarak işler. Nokta Risâlesinin ön sözünde, sözlerinin iyi anlaşılmadığı sorusuna mecâz ve istiâre sanatlarıyla cevap verir ve ilhama tâbi olarak yazdığını, bazan minâre başında, bazan kuyu dibinde konuştuğunu, yani ilhamın böyle geldiğini kaydeden Bedîüzzaman, bu risâlede de konuşanın kalbi, muhatabın kendi nefsi ve dinleyicisinin ise hakikat arayıcısı bir Japon olduğunu, risâleyi okuyanın bunu düşünmesi gerektiğini belirtir.2

    Burada, “dinleyicinin hakikat arayıcısı bir Japon olduğu” ifâdesi kanaatimizce mecâzî bir ifâdedir. Genellikle Japonların hakîkatı önyargısız araştırdıklarına, hakîkatı bulduklarında da bütün çıplaklığıyla sahip çıktıklarına yapılan vurgu ile, bu risâleyi okuyanların ve dinleyenlerin peşin hükümden arınmış olarak kalplerini hakîkate açmaları gerektiğine işâret eder.

    Dipnot:
    1-Bakara Sûresi, 2/255;
    2-Mesnevî-i Nûriye, s. 207.

    Süleyman Kösmene

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  2. #2
    xyz
    xyz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Pürheves xyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesajlar
    187

    Standart

    Mecazi olduğuna sadece kanaatimi var yoksa delilide varmı?

    God only helps those people who work hard and make an honest effort

    war with yourself is better than war with enemies


  3. #3
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart

    Alıntı BiKeS_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Burada, “dinleyicinin hakikat arayıcısı bir Japon olduğu” ifâdesi kanaatimizce mecâzî bir ifâdedir. Genellikle Japonların hakîkatı önyargısız araştırdıklarına, hakîkatı bulduklarında da bütün çıplaklığıyla sahip çıktıklarına yapılan vurgu ile, bu risâleyi okuyanların ve dinleyenlerin peşin hükümden arınmış olarak kalplerini hakîkate açmaları gerektiğine işâret eder.
    Sizin konuyla ilgili bir bilginiz varsa sizden alalım kardeş.Benimde merak ettiğim bir yerdi...

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  4. #4
    Vefakar Üye yuksek-Sadakat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    313

    Standart

    S.A
    ALintiladiginiz kisma Suleyman Kosmenenin aciklik getirdigi yazi gayet acik.
    Ilhamen yazdirilan o risalede japonun zikredilmesi,sadece o japona hitap etmek icin degil,japonlarin bir ozelligi olan "hakikati onyargisiz aramak" ozelligini tasiyan herkese hitap eden bir risale...
    Acizane budur bizimde kismetimiz.

  5. #5
    Ehil Üye nurhanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.463

    Standart

    Üstad Bedîüzzaman Hazretleri Nokta Risâlesini tevhide tahsis etmiş, “Allah Teâlâ ki, O’ndan başka ibâdete lâyık hiçbir ilâh yoktur. O Hayy’dır, ezelî ve ebedî hayat sahibidir. O Kayyûm’dur.”1 âyetini tefsîr etmiştir. Bu risâle, tevhidi dört bürhanda ele alır.
    Bundan kırk sene evvel ve hürriyetten bir sene evvel İstanbul'a geldim. O zaman Japonya'nın baş kumandanı, İslâm ülemasından dinî bazı sualler sormuştu. Onları İstanbul hocaları benden sordular. Hem çok şeyleri o münasebetle sual ettiler.
    (Şualar - 359)

    İ'lem Eyyühel-Aziz! Cenab-ı Hakk'a malûm ve maruf ünvanıyla bakacak olursan, meçhul ve menkûr olur.

    Çünki bu malûmiyet, örfî bir ülfet, taklidî bir sema'dır. Hakikatı i'lam edecek bir ifade de değildir. Maahaza, o ünvan ile fehme gelen mana, sıfât-ı mutlakayı beraberce alıp zihne ilka edemez. Ancak Zât-ı Akdes'i mülahaza için bir nevi ünvandır. Amma Cenab-ı Hakk'a mevcud-u meçhul ünvanıyla bakılırsa, marufiyet şuaları bir derece tebarüz eder. Ve kâinatta tecelli eden sıfat-ı mutlaka-i muhita ile, bu mevsufun o ünvandan tulû' etmesi ağır gelmez.
    (Mesnevi-i Nuriye - 131)

    5.şuada geçen hadisleri sorduklarına göre Japonların aleminde tevhid dini olan islam hakkında bilgisi olmadığı anlaşılıyor.Onun için malum ve maruf olarak tevhide bakamazlar.Yani tevhidden habersiz yada tevhid kavramını hiç bilmeyen manasında japon tabiri kullanılmış olabilir.Allahu alem
    Risale-i nur bir imtihan kitabıdır.
    Davasına sadık olmayan insanların başarı ihtimali yoktur.



  6. #6
    Ehil Üye BiKeS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    2.770

    Standart

    Alıntı nurhanali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bundan kırk sene evvel ve hürriyetten bir sene evvel İstanbul'a geldim. O zaman Japonya'nın baş kumandanı, İslâm ülemasından dinî bazı sualler sormuştu. Onları İstanbul hocaları benden sordular. Hem çok şeyleri o münasebetle sual ettiler.
    (Şualar - 359)

    İ'lem Eyyühel-Aziz! Cenab-ı Hakk'a malûm ve maruf ünvanıyla bakacak olursan, meçhul ve menkûr olur.

    Çünki bu malûmiyet, örfî bir ülfet, taklidî bir sema'dır. Hakikatı i'lam edecek bir ifade de değildir. Maahaza, o ünvan ile fehme gelen mana, sıfât-ı mutlakayı beraberce alıp zihne ilka edemez. Ancak Zât-ı Akdes'i mülahaza için bir nevi ünvandır. Amma Cenab-ı Hakk'a mevcud-u meçhul ünvanıyla bakılırsa, marufiyet şuaları bir derece tebarüz eder. Ve kâinatta tecelli eden sıfat-ı mutlaka-i muhita ile, bu mevsufun o ünvandan tulû' etmesi ağır gelmez.
    (Mesnevi-i Nuriye - 131)

    5.şuada geçen hadisleri sorduklarına göre Japonların aleminde tevhid dini olan islam hakkında bilgisi olmadığı anlaşılıyor.Onun için malum ve maruf olarak tevhide bakamazlar.Yani tevhidden habersiz yada tevhid kavramını hiç bilmeyen manasında japon tabiri kullanılmış olabilir.Allahu alem
    Allah razı olsun Abi...

    Yâ Rab, garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvânem, alîlem, âcizem, ihtiyarem,


    Bî-ihtiyarem, el-aman-gûyem, afv-cûyem, meded-hâhem, zidergâhet İlâhî!




  7. #7
    Yasaklı Üye deli_poyraz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    472

    Standart

    bunu konu birde muhakkamata geçer. japon baysi... o zaman japonların bir lideridir soruyu müslümanlara sormuş sanırım.

    müstemi dinliyen kişidir. yani hakikati arayan kişi. bu kişide ustada soran japondur. muhakematta sanırın unsurul akaidde deçiyor.

    Bundan kırk sene evvel ve Hürriyetten bir sene evvel İstanbul’a geldim. O zaman Japonya’nın Başkumandanı, İslâm ulemasından dinî bazı sualler sormuştu. Onları İstanbul hocaları benden sordular. Hem çok şeyleri o münasebetle sual ettiler. şualar 313


    Üçüncüsü, unsur-u akideyle ecvibe-i Japoniye beyanındadır. Kitaplar ise, Kur’ân’da işaret bulunan ilmü’s-sema ve ilmü’l-arz ve ilmü’l-beşeri tahkikle bir nevi tefsirdir. muhakemat 10,


    Birinci maksat: Delâil-i Sâni beyanındadır. Bir bürhanı da Muhammed’dir (aleyhisselâm). Sâniin vücut ve vahdeti, ispata ihtiyaçtan müstağnidir. Lâsiyyemâ, Müslümanlara karşı çok derece eclâ ve azhardır. Binaenaleyh, hitabımı ecanibe, bahusus Japonya’ya tevcih eyledim. Zira onlar eskide bazı sualler etmiştiler; ben de cevap vermiştim. Şimdi ihtisarla yalnız bir-iki suallerine müteallik o cevabın bir parçasını söyleyeceğim. Onlardan bir sual:
    vücud-u Sânie delil-i vâzıh nedir? muhakemat 104


    İşte şu halde Japonların suali olan, (vucudu sanie en açık delil nedir.?) ’ye karşı derim:
    İşte Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm... muhakemat 149

    vesselam

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. 5.Söz'deki 'Kendini Beslettiremezsin' İfadesi ?
    By leblebi in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 04.09.09, 13:28
  2. Niçin "Müstemi, Müteharrî-i Hakikat Bir Japondur?"
    By Abdulbaki in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 26.03.09, 11:03
  3. Nokta-i İstinadımız... Nokta-i İstimdadımız..!?
    By celine in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 04.07.08, 08:43
  4. Tesbihatta “Sâdıkîn” İfadesi...
    By nihannn in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 16.09.07, 12:40
  5. Demokrasiye Nokta..Nokta Dergisi Kapandı
    By elff in forum İnanca ve Düşünceye Özgürlük Platformu
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 07.05.07, 17:42

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0