Haşir hakikatını haşir risalesinden ve bir nevi haşir bahsinin hulasası çekirdeği olan dokuzuncu hakikatle bağlantılı olarak inşaallah anlamaya gayret edelim.
Printable View
Haşir hakikatını haşir risalesinden ve bir nevi haşir bahsinin hulasası çekirdeği olan dokuzuncu hakikatle bağlantılı olarak inşaallah anlamaya gayret edelim.
Dokuzuncu Hakikat:
Bâb-ı ihyâ ve imâtedir; ism-i Hayy-ı Kayyûmun, Muhyî ve Mümît'in cilvesidir.
1-)Hiç mümkün müdür ki, ölmüş, kurumuş koca arzı ihyâ eden ve o ihyâ içinde, her biri beşer haşri gibi acîb üç yüz binden ziyâde envâ-ı mahlûkatı haşr ve neşredip kudretini gösteren
ve
2-)O haşir ve neşir içinde nihayet derecede karışık ve ihtilât içinde, nihayet derecede imtiyaz ve tefrik ile ihâta-i ilmiyesini gösteren
ve
3-)Bütün semâvî fermanlarıyla beşerin haşrini vaad etmekle bütün ibâdının enzârını saadet-i ebediyeye çeviren
ve
4-)Bütün mevcudâtı baş başa, omuz omuza, el ele verdirip, emir ve irâdesi dairesinde döndürüp, birbirine yardımcı ve musahhar kılmakla azamet-i Rubûbiyetini gösteren
ve
5-)Beşeri şecere-i kâinatın en câmi' ve en nâzik ve en nâzenin, en nazdar, en niyazdar bir meyvesi yaratıp, kendine muhatap ittihaz ederek, Herşeyi ona musahhar kılmakla insana bu kadar ehemmiyet verdiğini gösteren
bir Kadîr-i Rahîm, bir Alîm-i Hakîm,
a)Kıyâmeti getirmesin,
b)haşri yapmasın ve yapamasın,
c)beşeri ihyâ etmesin veya edemesin,
d)mahkeme-i kübrâyı açamasın,
e)Cennet ve Cehennemi yaratamasın?
Hâşâ ve kellâ
Üstad haz. birinci kısımda haşir ile ilgili gelebilecek suallere çekirdek mahiyetinde cevaplar vermiş.Haşrin neden gerekli olduğunu ve nasıl olabileceğini ilk ksımda belirtmiş.Sorduğu sorular ise inkar ehli olan ve kalbi bu tür şübhelerden müteşekkil suallerle dolu olanların içlerindekini izhar etmiş.
1-)Hiç mümkün müdür ki, ölmüş, kurumuş koca arzı ihyâ eden ve o ihyâ içinde, her biri beşer haşri gibi acîb üç yüz binden ziyâde envâ-ı mahlûkatı haşr ve neşredip kudretini gösteren Kıyameti getirmesin
ve
2-)O haşir ve neşir içinde nihayet derecede karışık ve ihtilât içinde, nihayet derecede imtiyaz ve tefrik ile ihâta-i ilmiyesini gösteren haşri yapmasın ve yapamasın
ve
3-)Bütün semâvî fermanlarıyla beşerin haşrini vaad etmekle bütün ibâdının enzârını saadet-i ebediyeye çeviren beşeri ihya etmesin veya edemesin
ve
4-)Bütün mevcudâtı baş başa, omuz omuza, el ele verdirip, emir ve irâdesi dairesinde döndürüp, birbirine yardımcı ve musahhar kılmakla azamet-i Rubûbiyetini gösteren mahkeme-i kübrayı açmasın
ve
5-)Beşeri şecere-i kâinatın en câmi' ve en nâzik ve en nâzenin, en nazdar, en niyazdar bir meyvesi yaratıp, kendine muhatap ittihaz ederek, Herşeyi ona musahhar kılmakla insana bu kadar ehemmiyet verdiğini gösteren cennet ve cehennem yaratamasın
Maşaallah kardeşim çok güzel bağlantı kurmuşunuz.Tebrik ederim.
Böyle bir önü alınamaz kudret ,kıyameti getiremez denilrmi?
Böyle bir ilm-i muhit ,haşri bütün eczasıyla beraber yapmaz veya yapamaz denilrmi?
Böyle bütün semavi fermanlarıyla vaad etmekle ve insanların nazarlarını vaadiyle ahırete çevirmekle, vaadinde hulf edip cennet ve cehennemin kapısı olan ,beşeri ihyayı yapmasın Öldükten sonra diriltmesin?
Böyle azamet-i rububiyet sahibi bir zat, rablığının, en yüksek noktada ve yapmamakla abesiyete dönüşmesi anlamına gelen , mahkem-i kübrayı açmasın ?
İnsanı kainatın en mükemmel ve ahsen-i takvim üzere yaratıp ona herşeyi musahhar kılıp ve kendine muhatab edip ,sonrada bütün bunları manasız ve luzumsuzluğa atmak anlamına gelen ,cenneti ve cehennemi yaratmsın?
haşa ve kella.