+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 17

Konu: Tekfir Etmek (Küfürle İtham Etmek) Meselesi...

  1. #1
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart Tekfir Etmek (Küfürle İtham Etmek) Meselesi...

    Tekfirin günümüzde adeta ' ayıplamak ' kadar dile hafif kalbe rahat halde icra edilebiliyor oluşunun altında '' tenkis-i gayr ile meziyetini izhar '' gibi bir desise-i şeytaninin işlediğini görmek hiçde zor değil.

    Ne yalan söyleyelim bilhassa sofi meşreb ehl-i takva ve zahirperestlerin çokca istimal ettiği bu idam kararını kolayca Nur talebelerinden de işitir olabiliyoruz.

    Lafı uzattık... Gelin Üstad Hazretlerinin konu hakkında kendisine atılan iftiraya karşı bizlere ikaz ve ihtar hükmüne geçen cevabını mütalaa edelim :

    Aziz , sıddık kardeşlerim !

    Bir ehemmiyetsiz meseleyi size beyan etmek için bir ihtar aldım . Şöyle ki : Gizli düşmanlarımızın telkinatıyla benim aleyhimde hatır ve hayale gelmeyen propagande yapılmış . Mahkemeyi ve makam-ı iddiayı şaşırtmışlar .

    Mesela birisi şudur :
    Müsluman memurları aleyhime çevirmek desisesiyle derler : '' Said bize dinsiz der '' ... Şimdi buna karşı derim :

    Evvela : Ben fıtratımda ziyade şefkat itibariyle eskiden beri sair alimlere nisbeten mümkin olduğu kadar tekfirden çekindiğimi beni tam tanıyan bilir.

    Saniyen : Mezheb-i hanefide çok maddelere küfür denildiği halde ,mezheb-i Şafii de o günahlara küfür denmez , gnah-ı kebire denir.Eğer sarih k küfür görülse o vakit hükmeder.

    Ben Şafii iken , YİNE TE'VİLİ MÜMKİN OLSA HÜKÜM ETMEKDEN ÇEKİNİRİM.ÇÜNKÜ TEKFİR BANA ÇOK AĞIR GELİYOR.

    Salisen : Benim sarfettiğim ' zındık ' ve ' dinsiz ' kelimelerini gizli ve şahsen tanımadığım ve kırk seneden beri bu millette iman ve ilsmiyet aleyhinde çaışmalarını bildiğim kökü Avrupa ' da bir komite efradına diyorm . Banda zulmedenlerin çoğunu masumlarının hatırı için hakkımı onlara helal ediyorum . Yanlız bazen hiddet ettiğim vakit ' Ehl-i dalalet ' derim . Yani harekatında dalalet ve zulme ve fıska düşer . Yoksa küfre düşmek demek değildir.

    Rabian : Gayr-ı muayyen ve şahısları ve isimleri zikredilmeyen insnalara dair bazı fena sıfatlar için : '' Böyle yapan münafıktır ve ya dinsizliğe yardın eder ve ya kafir olur '' denilse , hatta gıybet dahi sayılmaz . Kuran-ı Hakim ' de böyle mübhem şahıslar hakkında şiddetli tabirat gibi , bir tabir olduğu halde savcı o tabiratı kendine ve muayyen şahıslara alsa , o kendi kendini tekfir eder . Bana ilişmesi bütün bütün kanunsuzdur.

    SAİD NURSİ
    AFYON HAPSİ MEKTUPLARI , KIRMIZI DEFTER ZÜBEYR : S : 21

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  2. #2
    Vefakar Üye BEYAZ007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Bulunduğu yer
    *antalya*
    Mesajlar
    444

    Standart

    ALLAH razı olsun....üstad burada gercekten ne kadar mehametli olduğunu gösterdi ve şüphelerde kaçtığını ifade ediyor bizler ise bazen haddimiz olmadan kendi kardeşlermizi dahi hain,yada kafir gibi nitelemelerde bulunuyoruz inşaallah bunlara bundan sonra daha çok dikkat ederiz......
    Bu kulunu hizmet-i imaniye ve Kur'âniyede daima muvaffak eyle.Cümlesine ihlas-ı tam ihsan eyle. Cümlesinin kusurlarını ve günahlarını mağfiret eyle. Cümlesini dünyada a'mal-i hayriye içinde hüsn-i hatimeye mazhar eyle, ukbada Cennet-ül Firdevsde sakin etmekle mesut eyle Âmin. Âmin. Âmin.

  3. #3
    Gayyur yaylalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    122

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlız bazen hiddet ettiğim vakit ' Ehl-i dalalet ' derim . Yani harekatında dalalet ve zulme ve fıska düşer . Yoksa küfre düşmek demek değildir.
    Gülşah kardeş, Allah razı olsun; önemli bir mevzû. Ve belki de konuyu işlemek için en uygun zemin.
    Benim aklıma takılan yukarıdaki cümle oldu. "harekâtında dalâlet ve zulme ve fıska düşer. Yoksa küfre düşmek değildir" denilmiş. Buradaki "dalâlet" ile "küfür" arasında nasıl bir fark vardır? Biraz açılabilir mi acaba?

  4. #4
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    dalalet lügat manasıyla sapıklık şeklinde özetlenebilir.
    Üstad dalalet vasfını , zulüm ve fısk ile beraber aynı kotada zikretmiş. Bilindiği gibi zulüm yada fısk ahirette mücazata sebeptir ( Allah affetmezse ) ve fısk ve zulüm sahibi cezasını çektikten sonra ehl-i cennet olur ( eğer imanla kabre girmiş ise ) fakat küfre düşen için bunları diyemiyoruz zira kafir cehennemde ebedi azaba düçar olur . Dolayısıyla ehl-i dalalet yada dalalete düşenler ' zulüm ' ve ' fısk ' ile aynı makamda onarla zikredilmekle benzer bir akıbete düşeceğini söyleyebiliriz.

    Bir kimseye kafir demek için Ebû Hanîfe’ye göre insanlar kendi beyanlarına, ibadet şekillerine ve dinî alâmet sayılan kıyafetlerine bakılarak tekfir edilebilirler (el-Âlim ve’l-müteallim, s. 24). Mümin olduğunu söylemekle birlikte ilâhî sıfatlan inkâr eden veya bunları yaratıkların sıfatlarına benzeten, kadere inanmayan, Kur’an’da açıkça belirtilen hükümleri kabul etmeyen, günah işlemeyi helâl sayan ve Kur’an’ın bir harfini bile inkâr eden kimse tekfir edilir. Ancak Kur’an’ı tefsir veya te’vil ederek hükümler çıkaran, yahut Hz. Peygamber’e nisbet edilen hadislere dayalı bazı itikadî hususları benimsemeyen kimse tekfir edilemez (el-Fıkhü’l-ebsat, s. 37-38; Beyâzîzâde, s. 105-106, 149, 200, 278, 307). Bazı kaynaklarda, Ebû Hanîfe’nin Kur’an’ı farklı şekillerde te’vil eden muhaliflerini tekfir ettiği nakledilirse de (İbnü’l-Hümâm, s. 323-324) bu onun tekfir konusundaki müsamahakâr tutumuna aykırıdır. Bu duruma göre tekfir ettiği kimse hükmü apaçık olan bir esası inkâr etmiş olmalıdır.

    http://64.233.183.104/search?q=cache...lnk&cd=1&gl=tr

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  5. #5
    Müdakkik Üye vakti_nehar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    969

    Standart

    HAK RAZI OLSUN kardesım paylasımına...
    ustadımızın olaylar karsısındakı tutumu bıze en buyuk ornek ....ıns onu hakkıyla ıdrak edıp yasayanlardan oluruz...

    " Eğer şu fânî dünyada bekâ istiyorsan, bekâ fenâdan çıkıyor, nefs-i emmâre cihetiyle fenâ bul ki, bâkî olasın...."

    Anlam demek, Allah demektir.

    Sonuç, sevgi Allah demektir.

    "İnşallah" derse Yakaran...

    "İnşa" eder YARADAN.

    SaFLaRı eZeNi aSLaN SaNMA aSıL NeFSiNi eZeBiLeN aSLaNDıR
    MEVLANA


  6. #6
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı yaylalı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gülşah kardeş, Allah razı olsun; önemli bir mevzû. Ve belki de konuyu işlemek için en uygun zemin.
    Benim aklıma takılan yukarıdaki cümle oldu. "harekâtında dalâlet ve zulme ve fıska düşer. Yoksa küfre düşmek değildir" denilmiş. Buradaki "dalâlet" ile "küfür" arasında nasıl bir fark vardır? Biraz açılabilir mi acaba?
    Kardeş konu hakkında daha geniş bir yaklaşıma ihtiyacımız olabilir.
    Buyrun eğer mümkünse biraz sizin bakış açınızı alalım
    Allah razı olsun

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  7. #7
    Gayyur yaylalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    122

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeş konu hakkında daha geniş bir yaklaşıma ihtiyacımız olabilir.
    Buyrun eğer mümkünse biraz sizin bakış açınızı alalım
    Allah razı olsun
    Şimdiye kadar "ehl-i dalâlet" tabirini "ehl-i küfür" ile eş anlamlı olarak düşünüyordum açıkçası. Ancak yukarıdaki sizin izahatınız nazarımda o tabiratlara şek ile bakmak gerektiğini düşündürdü. Şek ile diyorum; zira Üstadımız'ın yukarıdaki tabiri, iki tabirin aynı olmadığını düşündürüyor. Ancak aşağıdaki haşiye de sanki aynı anlamı ifade ediyorlarmış gibi bir fikir veriyor:

    "Haşiye: Kur'ân-ı Hakîm, kâfirlerin küfriyâtlarını ve galîz tâbirâtlarını, iptal etmek için zikrettiğine istinâden, ehl-i dalâletin fikr-i küfrîlerinin bütün bütün muhâliyetini ve bütün bütün çürüklüğünü göstermek için, şu tâbirâtı farz-ı muhâl sûretinde titreyerek kullanmaya mecbur oldum." (15.Söz)
    Sanırım bu konuda ihtisas sahibi kardeşlerimizin katkılarına ihtiyacımız var.

  8. #8
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı yaylalı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    "Haşiye: Kur'ân-ı Hakîm, kâfirlerin küfriyâtlarını ve galîz tâbirâtlarını, iptal etmek için zikrettiğine istinâden, ehl-i dalâletin fikr-i küfrîlerinin bütün bütün muhâliyetini ve bütün bütün çürüklüğünü göstermek için, şu tâbirâtı farz-ı muhâl sûretinde titreyerek kullanmaya mecbur oldum." (15.Söz)
    Sanırım bu konuda ihtisas sahibi kardeşlerimizin katkılarına ihtiyacımız var.

    '' Ey insan! Bil ki, insanların ağzından çıkan ve dinsizliği işmam eden dehşetli kelimeler var; ehl-i İmân bilmeyerek istimal ediyorlar ''

    Kardeş belki bu noktada meseleye bakıyordur. Yani bazen ehl-i dalalet hatta muttaki bir mümin dahi bilmeden fikir bazında küfre düşebiliyor fakat inş. bilmemek onlara mazeret olur

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  9. #9
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Her dalalet ateştir.

    Her Dalalet küfürdür Denilmez.. fakat küfür mahiyeti itibariyle dalalettir.

    Demek oluyorki kafir inkar etmekle bir büyük zulum ve hak yoldan sapmış olur,hükmüde ebedi cehennemdir.

    Fasık tabiri kur'anda hem kafir manasında ,hemde günahkar mümin manasında kullanılmıştır.

    Ehl-i dalalet ise kur'anda geçen fısk tabiri içinde görülür.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  10. #10
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Hakkaten tekfir çok ağır geliyor..

    Suyun çıktığı ve yayıldığı yer kirli olabilir.

    Göze temizse suda temizdir.Çıktığı ağızı o temiz göze temizleyecektir inş.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Allah İçin Sevmek-Buğz Etmek(Nefret Etmek)
    By Ene-Zerre in forum Hadis-i Şerifler
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 29.06.09, 12:54
  2. ''Dua Etmek Ne Güzel'
    By ayseguL in forum Dualar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23.07.08, 09:17
  3. Tekfir Meselesi
    By özür in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01.11.07, 18:38
  4. İnsanları Kolayca Tekfir Etmek
    By elff in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19.09.07, 04:55
  5. Dua Etmek İsteyenlere....
    By MuhammedSaid in forum Dualar
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 12.06.07, 01:29

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0