Mesela, şirkten takva; kebairden, masivaullahtan kalbini hıfzetmekle takva; ikabdan içtinap etmekle takva; gazabtan tahaffuz etmekle takva.
BUNLARI TEK TEK ACARMISINIZ?
Mesela, şirkten takva; kebairden, masivaullahtan kalbini hıfzetmekle takva; ikabdan içtinap etmekle takva; gazabtan tahaffuz etmekle takva.
BUNLARI TEK TEK ACARMISINIZ?
Bir dilenci gelse kapıma onu bu cüz'i şefkatimle geri çevirmiyeceğim.Rabbim! Bana vermiş olduğun şefkatinin yüzde biri,o dilenciyi kapımdan boş çevirtmiyorsa,ben ümitvarım ki;
o yüzde doksan dokuz şefkatin beni senin kapından boş çevirmiyecek![]()
![]()
Yorulmaz ve tok olmaz yolcu kardeşim gene taharri-i hakikat peşinde..
Maşaallah, barekallah..![]()
Allah razı olsun ablam...Bu aralar cok yoğunum o yüzden ugrayamıyorum pek...dualarınızı beklerim...
Bir dilenci gelse kapıma onu bu cüz'i şefkatimle geri çevirmiyeceğim.Rabbim! Bana vermiş olduğun şefkatinin yüzde biri,o dilenciyi kapımdan boş çevirtmiyorsa,ben ümitvarım ki;
o yüzde doksan dokuz şefkatin beni senin kapından boş çevirmiyecek![]()
![]()
Ben de diyorum nerelerde tok olmaz yolcu..
Yoksa onun sual sormasına mani olmaz hiçbirşey..
Re'fet Bey merhum Abimizin mekanı cennet olsun..
Abla sebebini size özelden yazacaktım ama özel mesaj yazamıyorum niye bilmiyorum...Ama re'fet abinin ayağının tozu olsam bu fakire yeter...
Bir dilenci gelse kapıma onu bu cüz'i şefkatimle geri çevirmiyeceğim.Rabbim! Bana vermiş olduğun şefkatinin yüzde biri,o dilenciyi kapımdan boş çevirtmiyorsa,ben ümitvarım ki;
o yüzde doksan dokuz şefkatin beni senin kapından boş çevirmiyecek![]()
![]()
"Kur'an-ı Kerim, vakta ki evvelki ayetle (Yani, "Esbab perdesinin keşfiyle, vesaitin tardıyla Allah'a rücu edeceksiniz." )beşer için mertebelerin en yükseği olan rücuu ispat etti," i.i.
bahsedilenlerin hepsinde Allah'a döndüğümüzde, rücu ettiğimizde takva gerçekleşmiş olur.
ÖNCELİKLE SELAMUN ALEYKUM .cevap vermekte biraz acele olacak(yeni üye olduğüum için) ama ben sadece fikrimi söyliyim.
şirkten takva: Allah'a hiç bir şeyi eş koymamak olup biten herşeyde,Allah'ın Hikmet Ve Adeletini müşahede etmektir. Aslında geniştir . hakiki tevhid olaN iman mertebesidir.bu konu 22'nci sözün ikinci makamında 12 lem'a ile açıklamıştır.
kebairden,masivaluhdan kalbini muhafaza etmekle takva : hakiki manada Allah'tan başka kimsenin sengisini kalbinde yer edinmemektir.bu konuda 32'ci sözün ,İKİNCİ NOKTANIN İKİNCİ MEBHASINDA, MUHİM BİR SUAL DİYE BAŞLAYAN YERDE AÇIKLAMIAAŞTIR.
ikabdan içtinap etmekle takva; Haksız yere başkalarına ceza, azab ve sıkıntı vermekten kaçınmaktır. çevredeki insanları zarara uğratacak hareket ve davranışlardan kaçınmaktır.
gazabtan tahaffuz etmekle takva: öfkeden, kızgınlık ve dargınlıktan kendini muhafaza etmektir.fakat bunlar Allah'ın koyduğu yasaklar çerşçevesinde yapmalıdır.kendi nefsi için değil, Allah için yapmalıdır.mü'minlere karşı bu tür davranışlardan kaçınmak ve nefsini bu konularda yenmelidir. zaten öfke kızgınlık bunlar hep şeytandandır.
Bir gün resulullaha a.s. biri gelirde Allah Resulu a.s. ona üç kez üst ste öfkelenme der.
umarım size biraz yarar.
Demek, Cenâb-ı Hakkın inâyet ve tevfiki, sabırlı adamlarla beraberdir. Çünkü sabır üçtür:
Biri: Mâsiyetten kendini çekip sabretmektir. Şu sabır takvâdır;-3- sırrına mazhar eder.
İkincisi: Musibetlere karşı sabırdır ki, tevekkül ve teslimdir.
Üçüncü sabır: İbadet üzerine sabırdır ki, şu sabır onu makam-ı mahbubiyete kadar çıkarıyor, en büyük makam olan ubudiyet-i kâmile cânibine sevk ediyor. (23.Mektub)
Sabır hasleti de insanları takvaya alıştıran ve ulaştıran vesilelerin en önemlilerindendir diye düşünüyorum. Husûsan Üstadımız'ın "ibadet üzerine sabır" olan üçüncü sabır çeşidinin insanı "makam-ı mahbubiyete kadar çıkarıyor, en büyük makam olan ubudiyet-i kâmile cânibine sevk ediyor." olduğunu ifade etmesi bize önemli bir ip ucu olmalı.
"Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)