+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 14

Konu: Kudret ve Hikmet Mekanları?

  1. #1
    Yasaklı Üye Lebid24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    alem-i muhabbet
    Mesajlar
    2.298

    Standart Kudret ve Hikmet Mekanları?

    Değerli forum üyeleri,


    Kudret yurdunda Allah hikmetle işleri görebiliyor. Yani Orada Bir amel defteri açılıyor. Müstehak gösteriliyor. Ve amel defteri sağdan veya soldan verilebiliyor. Biz Hikmet'den kasıt. İsm-i Hakim mi anlamalıyız? Aksi mi geçerli, yani İsm-i Hakim Kudret mekanı olan Ahirette Hikmetle iş görür mü? Bu konuyu biraz anlatabilir misiniz?

    Son olarak. Rahman ismi dünya ve ahirete bakmıyor mu? Rahman kafirlere bile işledikleri iyilikler sonucu cehennemde az veya çok yanma mertebeleri verirken de kul Rahmet görüyor? Bu konuda ne dersiniz?...


    Selamlar...

  2. #2
    Ehil Üye hadema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    1.622

    Standart

    Alıntı macacad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Değerli forum üyeleri,


    Kudret yurdunda Allah hikmetle işleri görebiliyor. Yani Orada Bir amel defteri açılıyor. Müstehak gösteriliyor. Ve amel defteri sağdan veya soldan verilebiliyor. Biz Hikmet'den kasıt. İsm-i Hakim mi anlamalıyız? Aksi mi geçerli, yani İsm-i Hakim Kudret mekanı olan Ahirette Hikmetle iş görür mü? Bu konuyu biraz anlatabilir misiniz?

    Son olarak. Rahman ismi dünya ve ahirete bakmıyor mu? Rahman kafirlere bile işledikleri iyilikler sonucu cehennemde az veya çok yanma mertebeleri verirken de kul Rahmet görüyor? Bu konuda ne dersiniz?...


    Selamlar...

    ÜÇÜNCÜ MESELE Kİ: Ecsâdın def'aten inşâsının misâli ise; bahar mevsiminde birkaç gün zarfında nev-i beşerin umumundan bin derece ziyâde olan umum ağaçların bütün yaprakları evvelki baharın aynı gibi birden mükemmel bir sûrette inşâları ve yine umum ağaçların umum çiçekleri ve meyveleri ve yaprakları, geçmiş baharın mahsülâtı gibi, berk gibi bir süratle icadları; hem o baharın mebdeleri olan hadsiz tohumcukların, çekirdeklerin, köklerin birden beraber intibahları ve inkişafları ve ihyâları; hem, kemiklerden ibâret olarak ayakta duran emvât gibi bütün ağaçların cenazeleri bir emirle def'aten "ba'sü ba'de'l-mevt"e mazhariyetleri ve neşirleri; hem, küçücük hayvan tâifelerinin hadsiz efradlarının gayet derecede san'atlı bir sûrette ihyâları; hem, bilhassa sinekler kabîlelerinin haşirleri ve bilhassa dâimâ yüzünü, gözünü, kanadını temizlemekle bize abdesti ve nezâfeti ihtar eden ve yüzümüzü okşayan gözümüz önündeki kabîlenin bir senede neşrolan efrâdı, benîâdem'in Âdem zamanından beri gelen umum efrâdından fazla olduğu halde, her baharda sâir kabîleler ile beraber birkaç gün zarfında inşâları ve ihyâları, haşirleri, elbette kıyâmette ecsâd-ı insaniyenin inşâsına bir misâl değil, belki binler misâldirler.
    Evet, dünya dârü'l-hikmet ve âhiret dârü'l-kudret olduğundan, dünyada Hakîm, Mürettîb, Müdebbir, Mürebbî gibi çok isimlerin iktizâsıyla dünyada icad-ı eşya, bir derece tedricî ve zamanla olması, hikmet-i Rabbâniyenin muktezâsı olmuş. Âhirette ise, hikmetten ziyâde kudret ve rahmetin tezâhürleri için maddeye ve müddete ve zamana ve beklemeye ihtiyaç bırakmadan, birden eşya inşa ediliyor. Burada bir günde ve bir senede yapılan işler, âhirette bir anda, bir lemhada inşâsına işareten Kur'ân-ı Mu'cizü'l-Beyân,




    ferman eder.


    Eğer, haşrin gelmesini, gelecek baharın gelmesi gibi, katî bir sûrette anlamak istersen; haşre dâir "Onuncu Söz" ile "Yirmi Dokuzuncu Söz"e dikkat ile bak, gör. Eğer baharın gelmesi gibi inanmaz isen, gel parmağını gözüme sok.
    bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.


  3. #3
    Yasaklı Üye Lebid24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    alem-i muhabbet
    Mesajlar
    2.298

    Standart

    Sorunun tam anlaşılması için şöyle söyleyeyim.Hafız hocamız bana dediki. Mesela fitnenin 9 manası vardır. Bu manaların her biri farklı şekilde kullanılabilir. Hikmet mekanından kasıtta sebeplere veya vesilelere bağlanmakdır. Sebeplere bağlanan şeyler hikmet olarak isim alır. Yoksa İsmi Hakim her mekanda hikmetle iş görür diye bir cevap aldım. Aynı şekilde Rahman ismi de Ahirette iş görebilir...

    Acaba arapça bilmeden Risale okumak yanlış mı anlamlar çıkartıyor. Yani başka bir misal. Huzur diye geçen söz tasavvufta. Allah huzuru manasındadır. Ancak arapçaya aşina olmamak gibi tasavvufa da aşina olmayan bu huzuru mutluluk sevinç esenlik misalen anlayabilir...Biraz irdelesek şu Esma-i İlahiye yi...İyi olur zannımca...

  4. #4
    Yasaklı Üye Lebid24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    alem-i muhabbet
    Mesajlar
    2.298

    Standart

    Alıntı h.sarar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ÜÇÜNCÜ MESELE Kİ: Ecsâdın def'aten inşâsının misâli ise; bahar mevsiminde birkaç gün zarfında nev-i beşerin umumundan bin derece ziyâde olan umum ağaçların bütün yaprakları evvelki baharın aynı gibi birden mükemmel bir sûrette inşâları ve yine umum ağaçların umum çiçekleri ve meyveleri ve yaprakları, geçmiş baharın mahsülâtı gibi, berk gibi bir süratle icadları; hem o baharın mebdeleri olan hadsiz tohumcukların, çekirdeklerin, köklerin birden beraber intibahları ve inkişafları ve ihyâları; hem, kemiklerden ibâret olarak ayakta duran emvât gibi bütün ağaçların cenazeleri bir emirle def'aten "ba'sü ba'de'l-mevt"e mazhariyetleri ve neşirleri; hem, küçücük hayvan tâifelerinin hadsiz efradlarının gayet derecede san'atlı bir sûrette ihyâları; hem, bilhassa sinekler kabîlelerinin haşirleri ve bilhassa dâimâ yüzünü, gözünü, kanadını temizlemekle bize abdesti ve nezâfeti ihtar eden ve yüzümüzü okşayan gözümüz önündeki kabîlenin bir senede neşrolan efrâdı, benîâdem'in Âdem zamanından beri gelen umum efrâdından fazla olduğu halde, her baharda sâir kabîleler ile beraber birkaç gün zarfında inşâları ve ihyâları, haşirleri, elbette kıyâmette ecsâd-ı insaniyenin inşâsına bir misâl değil, belki binler misâldirler.
    Evet, dünya dârü'l-hikmet ve âhiret dârü'l-kudret olduğundan, dünyada Hakîm, Mürettîb, Müdebbir, Mürebbî gibi çok isimlerin iktizâsıyla dünyada icad-ı eşya, bir derece tedricî ve zamanla olması, hikmet-i Rabbâniyenin muktezâsı olmuş. Âhirette ise, hikmetten ziyâde kudret ve rahmetin tezâhürleri için maddeye ve müddete ve zamana ve beklemeye ihtiyaç bırakmadan, birden eşya inşa ediliyor. Burada bir günde ve bir senede yapılan işler, âhirette bir anda, bir lemhada inşâsına işareten Kur'ân-ı Mu'cizü'l-Beyân,




    ferman eder.


    Eğer, haşrin gelmesini, gelecek baharın gelmesi gibi, katî bir sûrette anlamak istersen; haşre dâir "Onuncu Söz" ile "Yirmi Dokuzuncu Söz"e dikkat ile bak, gör. Eğer baharın gelmesi gibi inanmaz isen, gel parmağını gözüme sok.

    Çok güzel. Mesela bakıyoruz. Ahirette sırattta önce fakirler geçiyor. Zenginler 500 sene bekletiliyor. Ve şunu nereden aldın. bunu nereye verdin. Her malları için sorgulanıyor. Buna mukabil bu bir hikmet değilmidir?...

  5. #5
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    Alıntı macacad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani başka bir misal. Huzur diye geçen söz tasavvufta. Allah huzuru manasındadır. Ancak arapçaya aşina olmamak gibi tasavvufa da aşina olmayan bu huzuru mutluluk sevinç esenlik misalen anlayabilir...Biraz irdelesek şu Esma-i İlahiye yi...İyi olur zannımca...
    İkincisi tevhid-i hakikidir ki, her şey üstünde sikke-i kudretini ve hâtem-i rubûbiyetini ve nakş-ı kalemini görmekle doğrudan doğruya her şeyden Onun nuruna karşı bir pencere açıp Onun birliğine ve her şey Onun dest-i kudretinden çıktığına ve Ulûhiyetinde ve Rubûbiyetinde ve mülkünde hiçbir vech ile, hiçbir şeriki ve muîni olmadığına, şuhuda yakın bir yakîn ile tasdik edip İmân getirmektir ve bir nevi huzur-u dâimî elde etmektir.
    Sözler | Yirmi İkinci Söz | 264

    - tevhid-i hakiki

    - huzur-u dâimî

    Biri olmadan diğeri olamaz..



  6. #6
    Ehil Üye hadema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    1.622

    Standart

    Alıntı macacad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunun tam anlaşılması için şöyle söyleyeyim.Hafız hocamız bana dediki. Mesela fitnenin 9 manası vardır. Bu manaların her biri farklı şekilde kullanılabilir. Hikmet mekanından kasıtta sebeplere veya vesilelere bağlanmakdır. Sebeplere bağlanan şeyler hikmet olarak isim alır. Yoksa İsmi Hakim her mekanda hikmetle iş görür diye bir cevap aldım. Aynı şekilde Rahman ismi de Ahirette iş görebilir...

    Acaba arapça bilmeden Risale okumak yanlış mı anlamlar çıkartıyor. Yani başka bir misal. Huzur diye geçen söz tasavvufta. Allah huzuru manasındadır. Ancak arapçaya aşina olmamak gibi tasavvufa da aşina olmayan bu huzuru mutluluk sevinç esenlik misalen anlayabilir...Biraz irdelesek şu Esma-i İlahiye yi...İyi olur zannımca...
    Ahirette hikmetlerin aşikar belli olması.
    Burada herkes tam göremeyecek ama ahirette dünya tarlasındaki hikmetler alenen gösterilecektir diye anlıyorum.
    Çünkü orada kudret ismi tecelli edince hikmetide göreceğiz gibime geliyor.
    La yağlemul gayb
    Şüphesiz Allah en iyisini bilir.
    bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.


  7. #7
    Ehil Üye hadema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    1.622

    Standart

    Alıntı macacad Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel. Mesela bakıyoruz. Ahirette sırattta önce fakirler geçiyor. Zenginler 500 sene bekletiliyor. Ve şunu nereden aldın. bunu nereye verdin. Her malları için sorgulanıyor. Buna mukabil bu bir hikmet değilmidir?...
    Bence bu biraz El Adl ismiyle biraz alakalı. Adaletin zuhur etmesi.
    Bu dünyada bir insanın zengin veya fakir olması hikmetlidir.
    Ancak ahirette adalet terazisi bu hikmeti ağırlığına ve sorumluluğuna göre gösterecektir.
    bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.


  8. #8
    Ehil Üye hadema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    1.622

    Standart

    Hatta imansız (Allah muhafaza) ölen birisinin dünyaya gelmek isteyişinin sebebi
    Bu dünyada hikmetlere boyun eğmeyişinin göstergesi olarak Kudretin azametini gösrmesi.
    Tefekkür zenginliğimize bağlı. Biraz tefekkür herkeste çok manalar getirir zannındayım.
    bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.


  9. #9
    Yasaklı Üye Lebid24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    alem-i muhabbet
    Mesajlar
    2.298

    Standart

    Alıntı h.sarar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ahirette hikmetlerin aşikar belli olması.
    Burada herkes tam göremeyecek ama ahirette dünya tarlasındaki hikmetler alenen gösterilecektir diye anlıyorum.
    Çünkü orada kudret ismi tecelli edince hikmetide göreceğiz gibime geliyor.
    La yağlemul gayb
    Şüphesiz Allah en iyisini bilir.
    O gün kudretten kasıt. Allah ı bildirmek için. Dünyada verilen sebeplerin olmayışı olabilir mi acaba? ve Bazı muhletlerin aniden gerçekleşmesi. Bazı sebeplerin "sınava çekilirken kulun müstehakını bulması gereken sebepler hariç" havzı kevser ve şefaat gibi. Yani Dünya hikmeti bir hastalığa doktorla şifa aramak iken. Ahiret hikmeti farklı ama İsm-i Hakim hep sabit ve Büyük. ve tecellisi bitmeyen bir durummudur?


    İnsanlar Rabblerini görecekler. Hesapta. Bu görüş ile cennetteki görüşün farklı olduğu söylendi hocamızca. Cennette görüşün Rıza-ı ilahi dolayısı ile olduğu bildirildiğinden Cemal i Seyir Çok leziz ve tanımsız olacağı. Eşlere geri dönüldüğünde ise yüzlerin o kadar parıldıyacağı ve o parıltıyla eşlerin bile zor tanınacağı söylendi... Bununla ilgili de hesapda Allah ı Görmek ile Cennette görmek arasında şu misal verilmişti:

    Kel (s.demirel) e sormuşlar. Siz hiç Bediüzzamanla görüştün mü. Kel cevap vermiş. Bir kere araba ile yanımızdan geçerken El Sallamıştı. Öyle Kelin görüşmesi gibi Bir görüşme ancak Hesap da olabilir diye misallendirlid...

  10. #10
    Ehil Üye hadema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    1.622

    Standart

    Alıntı h.sarar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence bu biraz El Adl ismiyle biraz alakalı. Adaletin zuhur etmesi.
    Bu dünyada bir insanın zengin veya fakir olması hikmetlidir.
    Ancak ahirette adalet terazisi bu hikmeti ağırlığına ve sorumluluğuna göre gösterecektir.
    Tam net söyleyemeceğim ama bir hadis vardı.
    Efendimize (A.S.M) getirilen bir salavatın mizan terazisini nasıl tersine çevirdiğini söylene bir hadisi düşünün.
    Bir salavat getirmenin tam hikmetini burada anlayamacağız ama orada gözlerimizle kudret terazinde bize gösterilmesi.
    bu hayatın gayesi ve neticesi hayat-ı ebediye olduğu gibi, bir meyvesi de, hayatı veren Zât-ı Hayy ve Muhyîye karşı şükür ve ibadet ve hamd ve muhabbettir ki, bu şükür ve muhabbet ve hamd ve ibadet ise, hayatın meyvesi olduğu gibi, kâinatın gayesidir.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cenab-ı Hak hadsiz kudret ve...
    By fanidünya... in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25.11.13, 13:40
  2. Secret Vurdu Sahile, Kudret Denizinden !..
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 31.05.11, 10:16
  3. Saklı Kudret; Dövene Elsiz, Sövene Dilsiz
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 31.05.11, 10:11
  4. İstanbul Anadolu Yakasında İftar Mekanları?
    By çekirdek_ten in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 03.09.08, 18:24
  5. Allah’ın Kudret Ve Gücünden Başka Kudret Ve Güç Yoktur.
    By m_safiturk in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15.07.08, 19:14

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0