+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 16

Konu: Alem-i Gayb..

  1. #1
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart Alem-i Gayb..

    âlem-i gayba nüfuz eden ruhânîlerin maarifi

    Sözler | Yirmi Beşinci Söz | 404

    Alem-i gayba nüfuz nasıl mümkün ve bu ruhanilerden murad kimlerdir?
    Ve o ruhanilerin maarifinden murad nedir?

  2. #2
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Abla ruhanilerden kasıt bir kısım evliyaullahın terakki edip mekanın ve zamanın kaydından kurtulan ruhları da olabilir...

    Ayrı olarak yaratılmış ruhaniler de olabilir...Yani aslında belki şunu bilmeliyiz insan,hayvan,bitki.cin,melek diye bitmez bunlara ek olarak bir de ruhaniler vardır onlarda bir nevdir....Onlarda kendi alemlerinde kendilerine has vazifelerle tavzif edilmiş...

    Alem-i gayba nüfuz derece i ruhun mertebelerine çıkmak kalp hayatına girmek cismaniyetten kurtulmakla mümkündür...

  3. #3
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Sanırım konuyu bütün olarak tefekkür edersek belki bazı sırları aralayabiliriz.

    Kur'ân-ı Mucizü'l-Beyân'ın hak ve hakikat olduğuna en sâdık deliller:
    1. Tevhidin bütün iktizâlarını ve lâzımlarını mertebeleriyle muhafaza etmesidir.
    2. Esmâ-i Hüsnânın tenasüp ve iktizası üzerine hakaik-i âliye-i İlâhiyedeki muvazeneyi müraat etmesidir.
    3. Rububiyet ve ulûhiyete âit şuûnatı kemâl-i muvazeneyle cem etmesidir.
    Kur'ân'ın bu hâsiyeti beşerin eserlerinde bulunmadığı gibi, melekût cihetine geçen evliya ve sair büyüklerin netaic-i fikirlerinde de bulunamamıştır. Ve eşyanın bâtınına dalmış olan İşrâkiyun ve âlem-i gayba nüfuz eden Rûhâniyun dahi Kur'ân'ın bu hâsiyetini bulamamışlardır. Zira onların nazarları mukayyet olduğundan, hakikat-i mutlakayı ihata edemez. Bunlar ancak hakikatin bir tarafını bulur ve ifrat-tefritle tasarrufa başlarlar. Bunun için tenasübü bozup muvazeneyi ihlâl ediyorlar.(Mesnevî-i Nuriye - Zeylü'l-Habbe)

    Ne melekûta geçen evliyaların eserinde, ne umurun bâtınlarına geçen işrâkıyyunun kitaplarında, ne âlem-i gayba nüfuz eden ruhanîlerin maarifinde hiç bulunmuyor. Güya bir taksimü'l-a'mâl hükmünde, herbir kısmı hakikatin şecere-i uzmâsından yalnız bir iki dalına yapışıyor, yalnız onun meyvesiyle, yaprağıyla uğraşıyor. Başkasından ya haberi yok, yahut bakmıyor.(Yirmi Beşinci Söz)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  4. #4
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    O zaman âlem-i gaybdan ayrı başka bir âlem daha mı var ruhanilerin de nüfuz edemedikleri?

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ruhaniler diyor alemi gayba geçtikleri halde, abdulbaki abinin alıntı olarak verdiği yukardaki parçada üç özelliği ,kuran tarzında açıklayamamışlardır.

    aklıma gelen; peygamber efendimiz sav,alemi gayba gidip gezseydi,kur'an gibi tevhidin bütün mertebelerini izah edemezdi.

    bu bize kur'an'ın Allahın kelamı olduğunu ve insanın taklid edemiyeceğine delildir.

    diye anlıyorum...
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    Alıntı yunusum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aklıma gelen; peygamber efendimiz sav,alemi gayba gidip gezseydi,kur'an gibi tevhidin bütün mertebelerini izah edemezdi.
    "Erkân-ı imâniyenin hakâikını göz ile görüp, melâikeyi, Cenneti, âhireti, hattâ Zât-ı Zülcelâli göz ile müşâhede etmek,"
    Daha ne kadar gezsin be aziz kardeşim.

    Bu sırra mazhar olduğu için zaten KUr'an'a birinci muhatap olabilmiş. Muhatap olabilmek için o kapasitenin olması gerekir. Onun için de Kur'an bir yönü ile peygamberimizin mazhar olduğu yaşayan bir mu'cize.

    Peygamberimiz Allah'ın ehadiyetine azami derecede mazhar olduğu için tevhidin bütün mertebelerini da rahatlıkla ifade edebilirdi. Ve Bu istidadi ve hali ve fiili duası karşılığını Kur'anla bulmuştur.

    Mesela cevşen normalde Cebrail (a.s) vasıtası ile gelmiştir. Ama bu münacaatı biz peygamberimizin emsalsiz duası olarak kabul ediyoruz neden? Çünkü o duanın bütün mana tabakalrını kaldırabilecek kişi O'dur(a.s.m) da ondan O'nun (a.s.m) münacaatı diyoruz. Yoksa cevşenin de aslı cebrail vasıtasıyla gelmiştir.

  7. #7
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    "Nazarı âmm ve şuuru küllî zât ise, o San'atkâr-ı Zülcemâle muhatap olup görüşen ve küllî şuurunu ve âmm nazarını tamamen Sâniinin perestişliğine ve san'atının istihsanına ve nimetinin şükrüne sarf eden en yüksek, en parlak bir ferd olabilir." 18. söz

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    peygamber efendimiz sav Allahı gördü.peki Allahı anlata bildimi.hayır.

    çünkü kendisi cevap veriyor.diyor sen kendini övdüğün gibisin.ben Seni anlatamam.manasında cevap vermiş.

    Allahın kelamı gibi,tevhidin mertebelerini anlatır mı diyorsun nahnü?
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    Zât-ı Ahmediye (a.s.m.), kamerin açılmış iki nûrânî kanadı gibi, risâlet ve velâyet gibi iki nûrânî kanadıyla, iki ziyâdar cenah ile, evc-i kemâlâta uçmuş, tâ Kâb-ıKavseyne çıkmış; hem ehl-i semâvât, hem ehl-i arza, medâr-ı fahr olmuştur.
    Mektubat | On Dokuzuncu Mektup | 206

    Kâb-ıKavseyn bu ruhanilerin bulunduğu alemden başka bir alem değil midir?

  10. #10
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    Alıntı yunusum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peygamber efendimiz sav Allahı gördü.peki Allahı anlata bildimi.hayır.

    çünkü kendisi cevap veriyor.diyor sen kendini övdüğün gibisin.ben Seni anlatamam.manasında cevap vermiş.

    Allahın kelamı gibi,tevhidin mertebelerini anlatır mı diyorsun nahnü?
    "Şifrevari şu huruf-u mukattaanın zikri, Hazret-i Muhammed Aleyhissalatü Vesselamın fevkalade bir zekaya malik olduğuna işarettir ki, Muhammed Aleyhissalatü Vesselam, remizleri, imaları ve en gizli şeyleri sarih gibi telakki eder, anlar." İ.İ'caz

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Abdülkadir-i Geylani:Fütuh'ul Gayb
    By alanyali in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 25.09.09, 01:47
  2. Alemi Gayb ve Alemi Şehadet Ortasında...
    By Abı-Hayat in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 24.04.09, 15:52
  3. Resûlullah’in (asm) Gayb'tan Haber Verme Mucizeleri
    By Ab-ihayaT in forum Hz. Muhammed (S.A.V)
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 12.10.08, 02:15
  4. Fütuhul Gayb :Uykunun Kötülüğü
    By alanyali in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 01.08.08, 16:13
  5. Âlem-i Gayb ve Şehadetin Nokta-i İltisakı
    By BiKeS_ in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 27.08.07, 16:06

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0